Skocz do zawartości
alex_id

dziwne wibracje i drżenie 1.9 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Nie chce zakładać nowego tematu więc napisze tutaj. Jako że nie widziałem podobnego problemu jak u mnie, tzn. są informacje o tym ale nikt nie pisze czy dzieje się to przy skręconych kołach tak jak u mnie. Mianowicie podczas ruszania ze skręconymi kołami drży cały samochód. Podczas ruszania na wprost jest ok. Macie jakieś koncepcje?

Edytowane przez misiekk45

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

łożyska przeguby półosie

Macie jakieś koncepcje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Byłem u mechanika i to są raczej przeguby. ale na 100% będę wiedział jak wymienię :mlask

 

Kolego usunąłeś usterkę? Jestem ciekawy czy już poradziłeś sobie z problemem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie robiłem i problem ustał :) Także na razie zostawiam tak jak jest .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki problem że wibracje się przenosiły na cały samochód. Po wymianie poduszek pod silnikiem nie było różnicy, dopiero gdy koło dwu masowe wymieniłem wibracje ustały.

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego usunąłeś usterkę? Jestem ciekawy czy już poradziłeś sobie z problemem?

Na razie nic z tym nie robię ale jak będę po wymianie to dam znać :cool

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem taki problem że wibracje się przenosiły na cały samochód. Po wymianie poduszek pod silnikiem nie było różnicy, dopiero gdy koło dwu masowe wymieniłem wibracje ustały.

 

Pozdrawiam

Krzysiek

 

Mamy z kolegą "passat2004" identyczny problem, mianowicie przy predkości od 160 km/h występują silne wibracje nadwozia. Według mnie wibracje spowodowane kołem dwumasowym byłyby raczej związane z prędkością obrotową silnika a nie z prędkością z jaką porusza się auto. Na niższych biegach mogę kręcić silnik do końca obrtomierza i nic się nie dzieje. Oczywiście nie wykluczam koła dwumasowego ale nie chciałbym się pomylić za 2000 zł. Koła już wyeliminowałem bo dzieje się tak zarówno na kołach letnich i zimowych i nie ma drgań kierownicy. Przypuszczam, że może to być spowodowane przegubami wewnętrznymi ale jeszcze togo nie sprawdziłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego „lation” właśnie uporałem się z problemem przyczynom wibracji okazała się krzywa półoś . po wymianie jest wszystko dobrze nie ma żadnych wibracji:marecek. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info... jak to wybadałeś? Która półośka robiła bałagan?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymontowałem półośki i zawiozłem do mechanika zobaczył je i rozebrał przeguby były dobre (jak nowe) więc podejrzenie padło że półoś krzywa zamontował ją do tokarki zaczął mierzyć i lewa miała małe bicia a prawa bardzo duże. Więc żeby uniknąć jakiś problemów wymieniłem od razu dwie półośki. Po złożeni jazda to sama przyjemność najwięcej teraz jechałem 180km/h i nic się nie działo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Nie zakładam nowego tematu bo i po co.

Wczoraj zmieniajac koła zimowe na letbie otukłem nagar na tarczach hamulcowych po założeniu kół letnich przy 80 i wiecek km/h da tak jak by wibracje kierownica oki nic nie tłucze sie tylko słychac taki szum jak się jedzie ........co może być tego przyczyną ..

jest to zwłaszcza przy 80 i wiecej km/h .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tncimg6315.jpg

 

Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem że na wolnych obrotach jak stoje słyszę bardzo denerwujące drgania. Przy pomocy drugiej osoby zdiagnozowałem że przy przyduszeniu ręką w miejscu zaznaczonym żółtą strzałką drganie w kabinie ustępuje. Nic tam luźnego nie ma, ostatnio czyściłem turbo i się zastanawiam czy to może być przyczyną bo w tym miejscu było rozkręcane. Jakieś pomysły panowie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie łącznik elastyczny układu wydechowego powoli się kończy. Chociaż u mnie po wymianie niewiele się poprawiło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy ten łącznik elastyczny można wymienić bez katalizatora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem dwa wieszaki od tłumika, pierwszy i środkowy i drgania jak na razie ustały. Chociaż prawde powiedziawszy te stare wieszaki wygłądały OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[ATTACH=CONFIG]91754[/ATTACH]

 

Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem że na wolnych obrotach jak stoje słyszę bardzo denerwujące drgania. Przy pomocy drugiej osoby zdiagnozowałem że przy przyduszeniu ręką w miejscu zaznaczonym żółtą strzałką drganie w kabinie ustępuje. Nic tam luźnego nie ma, ostatnio czyściłem turbo i się zastanawiam czy to może być przyczyną bo w tym miejscu było rozkręcane. Jakieś pomysły panowie?

Z tego co widzę na zdjęciu to samo złącze elastyczne już się przepala i niebawem będziesz musiał je wymienić. Dodam, że źle wspawane będzie powodowało drgania całego ukł. wydechowego i szybkie jego pęknięcie złącza tzw. plecionki. Oczywiście samo złącze można wymienić za około 350- 400zł. Zależy od regionu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co widzę na zdjęciu to samo złącze elastyczne już się przepala i niebawem będziesz musiał je wymienić. Dodam, że źle wspawane będzie powodowało drgania całego ukł. wydechowego i szybkie jego pęknięcie złącza tzw. plecionki. Oczywiście samo złącze można wymienić za około 350- 400zł. Zależy od regionu.

 

Te zdjęcie jest zapożyczone z google, u mnie tak nie wygląda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Te zdjęcie jest zapożyczone z google, u mnie tak nie wygląda

A to co innego. W takim razie sprawdź połączenie flanszy z turbiną tzn. czy jest dokręcona. Bardzo możliwe, że lekko się odkształciła. Jeśli masz możliwość sprawdzenia wydechu z kanału to byś mógł dostrzec gdzie wibracja jest największa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A to co innego. W takim razie sprawdź połączenie flanszy z turbiną tzn. czy jest dokręcona. Bardzo możliwe, że lekko się odkształciła. Jeśli masz możliwość sprawdzenia wydechu z kanału to byś mógł dostrzec gdzie wibracja jest największa.

 

Ale po co mam to sprawdzać skoro wyżej pisałem że wymianiłem dwa wieszaki od tłumika i drgania ustały

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności