0x7B3 Zgłoś #21 Napisano 23 Stycznia 2009 przecież to normalna sprawa że załączają się jeszcze po odpaleniuw vectrze b było tak samo grzeją jeszcze pare minut żeby szybciej dogrzać silnik Oczywiście, że tak jest. Kto nie wierzy niech założy dodatkową kontrolkę. Świece włączają się także w czasie hamowania silnikiem. Poto aby poprawić warunki spalania i obniżyć emisję ... "czegoś tam szkodliwego". --- scalone --- sterowanie było na triaku i po odpaleniu nie podawało pełnego napięcia Podejrzewam, że sterowanie było poprzez jakiś tranzystor MOSFET z regulacją poprzez PWM. Zastosować triak w obwodzie prądu stałego jest raczej trudno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #22 Napisano 23 Stycznia 2009 (edytowane) MOSFET z regulacją poprzez PWM. Nie będę się upierał przy triaku, czy też tyrystorze bo sam element wykonawczy był zażelowany na płycie, więc trudno powiedzieć. Regulacja w każdym razie była sygnałem prostokątnym o zmiennym współczynniku wypełnienia, więc możesz mieć rację. Problem nie leżał w elemencie wykonawczym a właśnie w sygnale, który raczej piłe przypominał niż prostokąt i nie miał odpowiedniej amplitudy. Istotne dla tematu jest to, że dogrzewanie po odpaleniu auta jest powszechą praktyką w wielu markach. Ma to mieć wpływ właśnie na parametry spalania. Edytowane 23 Stycznia 2009 przez Stern Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roddy Zgłoś #23 Napisano 23 Stycznia 2009 Oczywiście, że tak jest. Kto nie wierzy niech założy dodatkową kontrolkę. Świece włączają się także w czasie hamowania silnikiem. Poto aby poprawić warunki spalania i obniżyć emisję ... "czegoś tam szkodliwego". A czy to może dawać taki efekt, że dawniej jak się powlokłem za jakąś zawalidrogą kilkanaście km, a potem zaczynałem ją wyprzedzać, to przy przyspieszaniu zakopcił okrutnie - a po wymianie świec się uspokoiło, tak jakby mniej sadzy osiadało w kolektorze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
remont Zgłoś #24 Napisano 23 Stycznia 2009 LukD nie widze związku z tematem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek_vw Zgłoś #25 Napisano 23 Stycznia 2009 Ok dzieki teraz bede spokojniejszy ze wszystko jest ok bo troche mnie to zastanawialo czy to normalne czy cos jest uszkodzone ze swiece grzeja jak silnik jest odpalony.. A do tych co pytaja sie po co mi dodatkowa kontrolka to odpowiedz jest prosta orginalna kontrolke mam zaklejona i nie wiedzialem kiedy swiece koncza grzac rano przed odpaleniem jak radio mialem wlaczone to nie sluyszalem przekaznika kiedy odpuscil wiec zalozylem kontrolke i wtedy zauwarzylem ze swiece grzeja podczas jazdy:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAROTEDO Zgłoś #26 Napisano 31 Maja 2009 witam forumowiczów nadszedł w końcu czas na wymianę świec i co się okazało ze wszystkie swiece stare są spalone po wykonaniu testu moje wątpliwosci zostały wszelako rozwiane i teraz pytanie jesli swiece nie grzały jak motor odpalał czy mam tak dobrą kompresje???? dziękuje za wszelkie informacje oczywiscie załozyłem nowe swiece i powiem ze auto od razu lepiej reaguje na rozruch i dodam ze na wczesniejszych starych nie miał większych problemów z odpalaniem ???? pozdrawiam dodaj poniżej zdjecie starych swiec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzekwj Zgłoś #27 Napisano 12 Października 2009 W moim kontrolka świec żarowych, bez względu na temperaturę silnika, zapala się dosłownie na ułamek sekundy i gaśnie. Nigdy nie pali się dłużej niż sekundę. Nie miałem jeszcze okazji sprawdzić przy temp. ujemnej ale dotychczas od mniej więcej 5 stopni wzwyż jest tak samo. I tu moje pytanie. Czy to normalne? I czy możliwe, że powodem są uszkodzone świece? Autko cały czas pali bezbłędnie. Nie mam żadnych problemów z rozruchem ale martwi mnie nadchodząca zima. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #28 Napisano 12 Października 2009 (edytowane) dobrze jest tak ma byc, swiece załączą się dopiero jak temp. spadnie ponizej 5stC i wtedy dopiero kontrolka swieci dłuzej. TDI do temp 5st odpalają bez zagrzewania świec! Przed zimą swiece mozesz sprawdzic miernikiem, (opornosc każdej z osobna) bądz "na iskre" lub najlepiej wykrecic i podpiac na "krótko" kablami do aku i obserwowac przez ok 5-6 sek jak nagrzewa się koncówka. same mrugniecie kontrolki powyżej tej temp. tylko sygnalizuje ze wszystko jest w porządku. podczas większych mrozów natommiast, pomimo gaśnięcia kontrolki swiece jeszcze jakis czas mogą dogrzewac silnik i to tez jest czyms normalnym. Edytowane 12 Października 2009 przez KrisT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzekwj Zgłoś #29 Napisano 13 Października 2009 Oj, wielkie dzięki. To mnie uspokoiłeś. Czekam na niższe temperatury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robypl Zgłoś #30 Napisano 28 Grudnia 2010 Rozmawiałem z mechanikiem i powiedział mi że świece wciąż się grzeją po odpaleniu silnika tylko kontrolka już nie ma prawa świecić. Ja zmieniłem świece na bosh i dalej mi długo się grzeją ---------- Post added at 15:57 ---------- Previous post was at 15:53 ---------- Panowie ja tu jestem w sumie po raz pierwszy i za bardzo nie wiem ja to tu działa. Mam mały problem. Wymieniłem świece bo długo grzały i długo kręcił rozrusznik a po wymianie jest to samo ale jak się trochę zagrzeje jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuba1986 Zgłoś #31 Napisano 28 Grudnia 2010 Witam A czy jak świece grzeją cały czas po odpaleniu ma to wpływ na skaczące obroty i szarpanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robypl Zgłoś #32 Napisano 28 Grudnia 2010 Wpływu na te obroty świece nie mają. To może być gorsza jakość paliwa. Kumolowi po tankowaniu normalnie rzucało silnikiem i obroty mu też skakały Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #33 Napisano 28 Grudnia 2010 Mam mały problem. Wymieniłem świece bo długo grzały i długo kręcił rozrusznik a po wymianie jest to samo ale jak się trochę zagrzeje jest okA kiedy był wymieniany filtr paliwa? Bo przy tak niskich temperaturach możesz mieć parafinę w filtrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robypl Zgłoś #34 Napisano 28 Grudnia 2010 (edytowane) Filtr paliwa ma jakieś max pół roku i max 5 tyś km. Teraz jak są mrozy dodaję do paliwa taki środek CASTROL TDA. Ma zwiększać jakość i zapobiegać powstawaniu parafiny Edytowane 28 Grudnia 2010 przez Robypl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek40 Zgłoś #35 Napisano 28 Grudnia 2010 Nie wiem jak teraz działają te środki, ale kiedyś kumpel wrócił z trasy (jeszcze golfem 1-ką) i nie mogliśmy go odpalić, powiedział że w trasie dolał uszlachetniacza do ropy. Męczyliśmy się 2 dni zanim odpalił. Ja osobiście nigdy nie stosowałem tych środków i nadal nie używam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #36 Napisano 28 Grudnia 2010 Nie wiem jak teraz działają te środki, ale kiedyś kumpel wrócił z trasy (jeszcze golfem 1-ką) i nie mogliśmy go odpalić, powiedział że w trasie dolał uszlachetniacza do ropy. Męczyliśmy się 2 dni zanim odpalił. Ja osobiście nigdy nie stosowałem tych środków i nadal nie używam. Przy takich temperaturach depresator moim zdaniem nie będzie złym ruchem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #37 Napisano 28 Grudnia 2010 Witam A czy jak świece grzeją cały czas po odpaleniu ma to wpływ na skaczące obroty i szarpanie Jak najbardziej. Masz pewnie wywalone ze dwie lub wiecej. Lub to co napisali koledzy powyżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robypl Zgłoś #38 Napisano 29 Grudnia 2010 niektórzy kumple leją do ropy po prostu denaturat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #39 Napisano 29 Grudnia 2010 Tematyka uszlachetniaczy to temat rzeka,ilu użytkowników tychże środków tyle zdań na ten temat.Co do zbawiennego wpływu na wzrost mocy silnika mogę się nie wypowiadać(niektórym po wlaniu przybywa kilkanaście koników z założenia:lol2 ),to jednak pozytywy używania depresatorów w obecnych temperaturach są niezaprzeczalne.Z moich doświadczeń polecam skandynawski Diesel Skydd,cena oraz wydajność bardzo przystępna.Stosuję od minionej zimy"stulecia"(kolejnej zresztą...),jakichkolwiek problemów brak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hmvv Zgłoś #40 Napisano 31 Marca 2015 Witam Podłączę sie pod ten temat , ale nie wiem czy tak do końca to dobre miejsce . Pacjent - 1,9tdi AFN , temperatury bieżące , po nocy problem z rozruchem , zapala z 3 razem . Pierwsza diagnoza to uwalony czujnik temp. bo stwierdzono brak napięcia na świecach po przekręceniu kluczyka i jego pojawienie się po odpieciu czujnika temp. cieczy . Wymiana czujnika nic nie zmieniła , jest jak wcześniej napisałem . Po trudnym starcie pojawia sie napięcie na świecach i znika po kilku minutach jak silnik złapie temperaturę . Na ciepło pali od strzału . Ten brak napięcia przed startem i jego pojawienie się jest normalne czy jak ? Gdzie i czego szukać ? z góry dziękuję za wskazówki Marcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach