Skocz do zawartości
maro.12

Wymiana pompowtryskiwaczy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Niedawno stałem się posiadaczem passata 2004 1.9 tdi 130 koni, mam problem prawdo podobinie z pompowtryskami, ponieważ z ranna przy niższych temperaturach silnik po odpaleniu nie równo pracuję, wcześniej wymieniłem wszystkie świece żarowe i filtr paliwa, czy można kupić inne oznaczenie pompek bo u mnie końcowe oznaczenie pompek jest BA czy można wstawić np. cały komplet z oznaczeniem BQ? i jak powinna przebiegać wymiana pompek i po wymianie trzeba coś ustawiać w komputerze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

co do wymiany to mechanik musi przed skręceniem poustawiać te PD jak bozia nakazała wg jakichś VAG'owskich danych, które mój majster miał w ręku.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego czytałem raz na forum o ustawieniu kątu zapłonu i może masz z tym problem występują właśnie takie problemy z zapaleniem. mi przez paliwo siadł jeden pompowtrysk czyli lał a nie wtryskiwał nie palił na jeden gar i całym autem tak ruszało jak by sie ciągnikiem po dołach jechało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Niedawno stałem się posiadaczem passata 2004 1.9 tdi 130 koni, mam problem prawdo podobinie z pompowtryskami, ponieważ z ranna przy niższych temperaturach silnik po odpaleniu nie równo pracuję, wcześniej wymieniłem wszystkie świece żarowe i filtr paliwa, czy można kupić inne oznaczenie pompek bo u mnie końcowe oznaczenie pompek jest BA czy można wstawić np. cały komplet z oznaczeniem BQ? i jak powinna przebiegać wymiana pompek i po wymianie trzeba coś ustawiać w komputerze?

 

Witam.

Zanim zabierzesz się za wymianę pompowtrysków, to sprawdź na Vagu ich działanie na adresie: 01-silnik, grupy 013, 018 i 023. Pompowtryski to kosztowna sprawa. Wymiana nie jest taka łatwa, jak w przypadku wtryskiwaczy w 90 i 110 KM.

Czasem pomaga poprawienie styku na wtyczkach, dochodzący do pompowtrysków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a u mnie były takie objawy jak był padnięty czujnik cieczy ,szarpało silnikiem i kulał nie chodził na wszystkie garki dopiero jak był ciepły było okey.sprawdż czujnik odepnij wtyczkę rano przed odpalaniem a moze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do fachowców. W marcu ubiegłego roku "znawcy" do których oddałem auto z walniętym jednym pompowtryskiem założyli mi (o czym dowiedziałem się wczoraj) zamiast pd o nr 038 130 073 F to 038 130 073 AC. Pompowtrysk ten montowany był w Sharanie od roku 2001. Nie jest to oficjalny zamiennik do passata ale silnik od sharana też ma 85kW. Czym różnią się te pompowtryski i czy taka zamiana może mieć jakieś opłakane skutki dla silnika? Dodam, że dymi mi trochę jak jest zimny (jasno-szary dym), latem wszystko było ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a u mnie były takie objawy jak był padnięty czujnik cieczy ,szarpało silnikiem i kulał nie chodził na wszystkie garki dopiero jak był ciepły było okey.sprawdż czujnik odepnij wtyczkę rano przed odpalaniem a moze ?

a mozesz napisac gdzie znajduje sie ta wtyczka poniewaz u mnie wystepuja podobne objawy. Rano mam maly problem z odpaleniem potem jest spoko. Z gory dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego sieod razu czepiles pompowtryskow od razu próbuj najpierw tanszych sposobow wymien filtr paliwa zalej do baku prawie do pelna i wlej srodek do czyszczenia wtryskow STP taki czarny potem zobacz synchronizacje rozrzadu bodajrze w grupie 4 tej dla swietego spokoju sprawdz cicnienie na wszystkich cylindrach tylko patrz aby mechanior odpial listwe zasilajaca pompowtryski bo beda wychodzily cuda poniewaz pomki beda podawac paliwo i po wkreceniu przyzadu w tym cylindze bedzie zachodzila normalna eksplozja jak podczas normalnej pracy

 

mnie tez kiedys jeden mechanior wciskal ze mam pierwsza pompke do wymiany a tak sie cudownie skladalo iz on akurat posiadal taki w super stanie podmiana miala kosztowac 400- 500 zl a ze lubie wiedziec co w trawie piszczy stalem nad nim jak wymienil i nic a nic sie nie zmienilo noi nie umial tego wytlumaczyc kazalem zalozyc spowrotem stary

ja poprostu zamienilem je miejscami i wydaje mi sie ze pomoglo natomias po samej wymianie trzeba zwrocic uwage aby pompka byla odpowiednio zalozona gdzies na forum byl kiedys watek (chyba w dziale warsztat) w ktorym byla dokladna instrukcja jak to robic i dane odstepu kazdego z nich od scianki glowicy

u mnie znachor przykrecil go na oko i strasznie po tym telepalo silnikiem gdy zdiolem pokrywe zaworow od razu zauwazylem iz jest dosc krzywo po porawie telepanie ustalo

a apropo wtyczek to sa one przy kazdej pompce widac je odrazu po sciagniecu pokrywy zaworow

 

stwierdzenie ze pompowtrysk jest do wymiany jest bardzo skomplikowane a to z wielu wzgledow nieraz wlasnie na wagu widac ze pompka wychodzi ponad norme a przyczyna moze byc np slabsze cisnienie w ktoryms z cylindrow i komputer poprzez zwiekszenie dawki prubuje wyrownac przyspieszenie walu korbowego

Edytowane przez poldeczek1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mular666 wtyczka znajduje sie z lewej strony silnika musisz włozyc reke bliżej sciany grodziowej przy głowicy wtyczka z kablami .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki kolego. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mular666 wtyczka znajduje sie z lewej strony silnika musisz włozyc reke bliżej sciany grodziowej przy głowicy wtyczka z kablami .

Zgadza sie tylko kolega podal ci miejsce w ktorym jest wtyczka laczaca wiazke z silnikiem a tam raczej nigdy nie ma problemow a sa one zazwyczaj wewnatrz silnika na listwie w glowicy i przy samych pompkach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy wy chyba mócarnie jakąś naprawialiście!!! co wam da przeczyszczenie wtyczek przy każdym wtrysku jak one i tak pływają w oleju, nie wiem co wy wszyscy ubzduraliście sobie z czyszczeniem tych wtyczek!! Jeśli ma coś pomoc czyszczenie wtyczek to tak jak kolega 1Jurek pisze wyczyścić wtyczkę z cala wiązką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy wy chyba mócarnie jakąś naprawialiście!!!

Może i mócarnię, ale taką samą jak twoja. A jak nie wiesz co to daje to lepiej nie pisz takich tekstów, bo ja przerabiałem ten temat osobiście i mógłbym bardzo wielu wymieniaczy pompek zagiąć w tym temacie.

 

EDIT//

I mały link odnośnie tego słowa zaznaczonego na czerwono, tam nie ma pompowtrysków ;)

http://pl.wikipedia.org/wiki/M%C5%82ocarnia

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy wy chyba mócarnie jakąś naprawialiście!!! co wam da przeczyszczenie wtyczek przy każdym wtrysku jak one i tak pływają w oleju, nie wiem co wy wszyscy ubzduraliście sobie z czyszczeniem tych wtyczek!! Jeśli ma coś pomoc czyszczenie wtyczek to tak jak kolega 1Jurek pisze wyczyścić wtyczkę z cala wiązką.
to lepiej je wymienic kosztuja tyle co zapalki a nie sprobowac najprostrzych rzeczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy wy chyba mócarnie jakąś naprawialiście!!! co wam da przeczyszczenie wtyczek przy każdym wtrysku jak one i tak pływają w oleju, nie wiem co wy wszyscy ubzduraliście sobie z czyszczeniem tych wtyczek!! Jeśli ma coś pomoc czyszczenie wtyczek to tak jak kolega 1Jurek pisze wyczyścić wtyczkę z cala wiązką.

 

Kolego widzę ze nie masz zbytniej wiedzy w tym temacie, po prostu wsuwki we wtyczkach się luzują i trzeba je poprawić ot to cała filozofia !

Przerabiałem ten temat u siebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O to zwracam honor jesli takie cos sie dzieje,nie bylo to do konca wytlumaczone co sie dzieje z tymi wtyczkami,bo zasniedziec to one tam nie maja prawa:-).A powiedz mi kolego PaoloM86 co dokladnie ci sie dzialo z tymi wsowkami ,mozesz to jakos precyzyjnie opisac,z gory dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
.A powiedz mi kolego PaoloM86 co dokladnie ci sie dzialo z tymi wsowkami ,mozesz to jakos precyzyjnie opisac,z gory dzieki

 

Samochód szarpał, swieciła sie kontrolka z ESP, na VAGu wyświetlał błąd pompowtrysku.

Trzeba było dobrać do wtyczek i poprawić zaciski i śmiga okey.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie ze mi nic nie szarpie ani kontrolka EGR sie nie swieci,swiece zarowe zmienilem na nowe.Ja mam takie objawy jak jest zimny zaraz po odpaleniu przez ok 10sekund szarpie mi silnikiem,zauwazylem ze im nizsze temperatury na zewnatrz tym szarpanie jest mocniejsze po czym jest ok i smigam dalej,na mocy nic nie stracil nadal torpeda,nie wiem co to moze byc.Dodam jeszcze ze po odpaleniu zarzuci chmura dymu ze az w oczy szczypie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszyskich!

To ja się może dolącze z moim problemem:

czasami jak odpalam wózek i przekręce kluczyk do pozycji w której palą sie kontrylki, nie chce mi gasnąć konrtolka świecy żarowej, jak przekręce dalej do rozruchu to odpala normalnie (bez długiego kręcenia) i odrazu wchodzi na jakieś 2 - 2,5 tys obrotów i chodzi nierówno przez kilka sekund, potem sie stabilizuje na obrotach jałowych. Nie ma regóły czy zimny czy rozgrzany, poprostu czasami cos mu odwala. Wie ktoś moze co to za dolegliwość? czyżby pompowtryski?? chociaż wątpie ale....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszyskich!

To ja się może dolącze z moim problemem:

czasami jak odpalam wózek i przekręce kluczyk do pozycji w której palą sie kontrylki, nie chce mi gasnąć konrtolka świecy żarowej, jak przekręce dalej do rozruchu to odpala normalnie (bez długiego kręcenia) i odrazu wchodzi na jakieś 2 - 2,5 tys obrotów i chodzi nierówno przez kilka sekund, potem sie stabilizuje na obrotach jałowych. Nie ma regóły czy zimny czy rozgrzany, poprostu czasami cos mu odwala. Wie ktoś moze co to za dolegliwość? czyżby pompowtryski?? chociaż wątpie ale....

 

wstępnie wygląda to na uwalony czujnik temp. Kosztuje pare złotych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności