kret Zgłoś #1 Napisano 13 Stycznia 2009 (edytowane) jak w tytule, polecam tą metodę odpalania zapowietrzonego.... bardzo szybko działą.... Wczoraj "stanęła" mi ropa w przewodach i silnik zaciągnał przez stwardniałą na mrozie uszczelke przy filtrze paliwa powietrze... silnik sie zapowietrzył. po odmrozeniu przewodów w ciepłym garażu nadal nie zapalał... więc kolega polecił mi sposób.... rozłączyć przewód dolotu powietrza /w ololicy filtra oleju/ psiknąć plakiem tym do czyszczenia deski, tak z umiarem, nie bezpośrednio mocno do środka, lecz lekką mgięłkę tak 10cm przed rurą.... Od razu zapala!!! poleecam sprawdzone Edytowane 13 Stycznia 2009 przez kret Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #2 Napisano 13 Stycznia 2009 Plak to jest nazwa firmy ... jeśli masz jakiś konkretny produkt to napisz P.s jak już założyłeś temat to mogłes opisać ...... wolę jednak nie doprowadzać do zapowietrzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
remont Zgłoś #3 Napisano 13 Stycznia 2009 a nie prościej kupić preparat zwany Autostart ? przeznaczony specjalnie do odpalania silników a nie męczyć jakimś syfem z plaka wogóle taki sposób to pospolite rzemiosło...ale działa przerabiałem to kiedyś na vectrze jak sie zapowietrzała Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kret Zgłoś #4 Napisano 13 Stycznia 2009 ja tylko podpowiadam jak można poradzic sobie w ciężkiej sytuacji.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #5 Napisano 13 Stycznia 2009 Zamiast odpowietrzyć auto odpalamy autostartem albo plakiem? Panowie nobla wam A potem się dziwicie że zawory stukają albo pompowtryski padły. No to moje gratulacje. Jeszcze do tego proponuję na linkę i pociągnąć z kilkanaście km. A potem do mechanika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
steffy Zgłoś #6 Napisano 13 Stycznia 2009 Ze starterem trzeba uważać. Jak pryśniesz za dużo to może dobrze strzelić. Propozycją Kreta jest sposobem bezpieczniejszym. Plak do kokpitu jest zawsze pod ręką. A jak nie to do sąsiada. Kolego J@cek nikt tego nie używa codziennie. W sytuacjach awaryjnych to idealna metoda. Będziesz ciągnął auto jak możesz je odpalić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #7 Napisano 13 Stycznia 2009 Zamiast odpowietrzyć auto odpalamy autostartem albo plakiem? Panowie nobla wam A potem się dziwicie że zawory stukają albo pompowtryski padły. No to moje gratulacje. Jeszcze do tego proponuję na linkę i pociągnąć z kilkanaście km. A potem do mechanika. . Odpalanie na plaka to dobry sposob ktory niejednokrotnie uratowal mi tylek. Sa auta ktore sie ciezko odpowietrza i wtedy plak jest niezastapiony. Uzycie go ma sie nijak do zuzycia silnika - testowane wielokrotnie na roznych markach aut. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemek4net Zgłoś #8 Napisano 13 Stycznia 2009 posiadaczom 2.5V6tdi ODRADZAM bo pompy VP44 kiepsko sie odpowietrzaja a jej uszkodzenie to kosztowna sprawa (praca na sucho skraca zycie pompy) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kret Zgłoś #9 Napisano 13 Stycznia 2009 po wczorajszych, wielogodzinnych, nieudanych próbach.... metoda z plakiem która zadziałąłą od razu była dla mnie wybawieniem,,, i każdemu kto znajdzie sie w takiej ciężkiej sytuacji polecam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawcio453 Zgłoś #10 Napisano 26 Lutego 2010 To powiedzcie mi jak odpalic passata b6 2.0 tdi 170 km po tym jak sie zapowietrzył. Sam nie chce odpalic po kilku godzinach krecenia. Ostrożnie z holu próbowałem ale też nie chciał. No i plak i zaczynał chodzić i przestawał. Praktycznie w ogole na gaz nie reagował. I nie wiem co robic dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mysiek10 Zgłoś #11 Napisano 2 Marca 2010 Plak pomoze ale tylko w samochodach w których pompa sama sie odpowietrza. Tak jak kolega już wcześniej wspomniał 2,5TDI nie lubi takich wynalazków. Odpowietrzałem go kiedyś i też mi radzili takie wynalazki ale byłem uparty i odpowietrzałem aż do skutku. Teraz mam przynajmniej czyste sumienie że zrobiłem to dobrze i nie zaszkodzi to pompie wtryskowej za 7000 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamda89 Zgłoś #12 Napisano 29 Stycznia 2013 Witam panowie czytałem troche postów i musze w jakiś sposób odpalić swoje pasacika, jak to zrobić w silniku afn to znaczy wiem jak tylko nie za bardzo wiem gdzie dozować plaka??? byłbym bardzo wdzięczny gdyby mi ktoś to dokładnie opisał lub pokazał na zdjęciu. Będe bardzo wdzięczny... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_pączek_ Zgłoś #13 Napisano 29 Stycznia 2013 tylko nie za bardzo wiem gdzie dozować plaka najłatwiej będziesz miał zdjąć rurę idącą od intercoolera- musisz mieć jakąś opaskę na łączeniu elastycznego przewodu i części plastikowej dolotudojście z góry za alternatorem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamda89 Zgłoś #14 Napisano 29 Stycznia 2013 Chodzi o to łączenia na dole po prawej stronie zdjęcia czy to pod zbiornikem płynu chłodniczego i w którą strone dozować do filtra czy w strone ic?? Przepraszam ale pierwszy raz to robie nie chce popusc. dołączam zdjęcia http://www.google.pl/search?hl=pl&gs_rn=1&gs_ri=hp&cp=3&gs_id=a&xhr=t&q=afn&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.41524429,d.d2k&biw=1366&bih=643&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=XfQHUYeiBsmj4gSilIDABA#um=1&hl=pl&tbo=d&tbm=isch&sa=1&q=afn&oq=afn&gs_l=img.3..0l3j0i24l7.955745.956695.4.957542.4.4.0.0.0.0.144.448.1j3.4.0...0.0...1c.1.5Fj65LeL3k4&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.41524429,d.bGE&fp=fa5de61b0d71355d&biw=1366&bih=643&imgrc=6I25T_Hej7IurM%3A%3Bdx-zyGrP9N1bxM%3Bhttp%253A%252F%252Fimg1.sprzedajemy.pl%252F540x405_volkswagen-passat-b-kombi-afn-2053311.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fsprzedajemy.pl%252Fvolkswagen-passat-b5-kombi-afn-110%252C502811%3B541%3B406 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_pączek_ Zgłoś #15 Napisano 29 Stycznia 2013 łączenie pod zbiornikiem płynu psikasz oczywiście w stronę silnika(w plastikową rurę) tylko tak z umiarem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamda89 Zgłoś #16 Napisano 29 Stycznia 2013 Dzięki wielkie za pomoc jutro spróbuje odpalić, zobaczymy czy sie uda. pozdraiwam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neon Zgłoś #17 Napisano 29 Stycznia 2013 Zamiast odpowietrzyć auto odpalamy autostartem albo plakiem? Panowie nobla wam A potem się dziwicie że zawory stukają albo pompowtryski padły. No to moje gratulacje. Jeszcze do tego proponuję na linkę i pociągnąć z kilkanaście km. A potem do mechanika. No ja jestem za zdaniem Jacka wystarczy poczytać jak odpowietrzyć swój silnik i trochę się pomęczyć. Osobiście nidgy "plaka" nie stosowałem i stosować nie bedę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rasters Zgłoś #18 Napisano 29 Stycznia 2013 Widziałem jak odpalają tak audi a6 2,5tdi w warsztacie. Po wymianie filtra paliwa nie chciał zapalić rozładował się akumulator itd. Do tej metody potrzebna są dwie osoby jedna kręci rozrusznikiem a druga dozuje np plaka krótkimi seriami rozpylając mgiełkę do układu dolotowego może być przy filtrze powietrza. Samochód zapalił i jeszcze dostał kilka dawek by zaciągnął paliwo i po problemie. Sam też stosowałem to w transicie dość często w zimie (auto firmowe ) ale w moim pasku bym się zastanawiał choć jakby nie było wyjścia też bym pewnie spróbował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Emmanuel Zgłoś #19 Napisano 29 Stycznia 2013 A jak ktoś ma zamiar "dozować" w troszkę większej ilości tego plaka to niech później nie płacze że silnik padnie... koledze jak paliwo zmarzło w filtrze i nie chciał odpalić po napryskaniu za dużo plaka tłok rozdupcyło w 1.9tdi kiedy próbował odpalać taką metodą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rasters Zgłoś #20 Napisano 29 Stycznia 2013 Dokładnie po nieumiejętnym dawkowaniu (większa ilość) i bez pomocy kogoś kto kręci rozrusznikiem efekt może być taki http://www.joemonster.org/art/16972/Jak_nie_naprawiac_silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach