tomery Zgłoś #41 Napisano 7 Stycznia 2016 (edytowane) paliwo moglo zamarznac (przy tych temp jak piszesz to najbardziej prawdopodobne) szczegolnie w filtrze paliwa bo on cienkie scianki ma (zalecam ogacac kartonem na przyszlosc) A jakby miał grube ścianki to by nie zamarzło ? :ocochodzi Z tym kartonem to też średni pomysł O konwekcji słyszałeś ? w kazdych silnikach odpalanie na placka jest dobre Ziemniaczany placek może być ? Edytowane 7 Stycznia 2016 przez tomery Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #42 Napisano 7 Stycznia 2016 Odpalanie na Plaka lub samostart jest obligatoryjnie zabronione w silnikach diesla w związku z tym, że rozżarzona świeca żarowa na którą poleci Plak może narobić lekkiej masakry;p Aczkolwiek.... co kraj to obyczaj:P Kiedyś w czymś z plastikowym kolektorem mi pyknęło własnie w ten sposób... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #43 Napisano 7 Stycznia 2016 plack jest lepszy bo nie zapala sie tak gwaltownie niz eter gdzie wlasnie jest stosowany w tzw. samostartach oligatoryjnie to kazde odpalanie jest zabronione niz z rozrusznika jezeli ktos wie jak odpalac awaryjnie to kazdy sposob jest dobry-nawet z lince nie wiem o jakich konsekwencjach pisze kolega tomery ? jezeli chodzi jemu o zapalenie sie tego kawalka kartonika to nawet moge zapalniczke dac i niech pruboje co do scianek to chodzilo mi o powierzchnie styku ropa/blacha (z ktorego zrobiony jest filtr na zewnatrz) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #44 Napisano 7 Stycznia 2016 nie wiem o jakich konsekwencjach pisze kolega tomery ? Nie pisałem o żadnych konsekwencjach Z tym kartonem to też średni pomysł Napisałem tylko tyle, że to średni pomysł. A dlatego, że zimno dzięki konwekcji najpierw "przejdzie" przez karton , dotrze do obudowy filtra , a później przez jego ścianki do "ropy". No chyba, że karton posiada ogrzewanie , wtedy to już insza inszość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #45 Napisano 7 Stycznia 2016 ale przejdzie duzo pozniej to podobnie sie dzieje jak kiedys na przody autobusow/ciezarowek zakladali plachty z skaji w aucie bylo duzo cieplej bo zimno w duzej mierze przechodzilo bokiem a taki kawal kartonika duzo juz pomoze tym bardziej ze do temp blokady filtra moze byc juz bardzo niewiele a to sposob latwy i tani zawse ten nadmuch mroznego powietrza pojdzie bokiem swoja droga kiedys tak myslalem sobie ze ktos nie wpadl na pomysl i nie zaczal robic styropianowych nakladek na filtry Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #46 Napisano 7 Stycznia 2016 Dlaczego piszesz plack? O czymś nie wiem? Ja zawsze używałem preparatu PLAK.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #47 Napisano 7 Stycznia 2016 do odpalania dobrze sprawdza się też odmrażacz do szyb w spray'u K2. Dzisiaj w drodze do domu zabrakło mi paliwa. Kupiłem od rolnika z wioski 5l ON , ale wóz nie chciał zapalić - prawie cały aku wykręciłem. Ostatnią nadzieją były perfumy i odmrażacz K2. Hugo boss nie chciał się zapalić, za to K2 bardzo chętnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #48 Napisano 7 Stycznia 2016 ale przejdzie duzo pozniej Dużo to znaczy ile ? Ile mróz będzie potrzebował twoim zdaniem na takie "przejście" ? Od początku grudnia do końca marca dzięki tej tekturce na filtrze mu to zajmie ??? to podobnie sie dzieje jak kiedys na przody autobusow/ciezarowek zakladali plachty z skajiw aucie bylo duzo cieplej bo zimno w duzej mierze przechodzilo bokiem Bo pęd zimnego powietrza wlatujący do komory silnika nie studził silnika. A jeśli silnik miał wyższą temperaturę to do kabiny leciało cieplejsze powietrze. I tak to działało. Kolego kajos nie wiem skąd ty czerpiesz te "mądrości". Sorry, bez urazy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #49 Napisano 7 Stycznia 2016 (edytowane) Dużo to znaczy ile ?Ile mróz będzie potrzebował twoim zdaniem na takie "przejście" ? Od początku grudnia do końca marca dzięki tej tekturce na filtrze mu to zajmie ??? Bo pęd zimnego powietrza wlatujący do komory silnika nie studził silnika. A jeśli silnik miał wyższą temperaturę to do kabiny leciało cieplejsze powietrze. I tak to działało. Kolego kajos nie wiem skąd ty czerpiesz te "mądrości". Sorry, bez urazy. biore to kolego z praktyki zyciowej jezdze roznymi autami ponad 20lat a wszystkie silniki to prosta fizyka i chemia zasady dzialania silnikow znam od podstaw (jestem jeszcze z tego sortu co pamietaja gazniki) jako ciekawostke to powiem tobie ze na OR kiedys w TDI przejechalem ponad 200tys km i auto jak nowe pracowalo (oczywiscie po odpowiednik przerobkach) zbudowalem jeszcze instalacje na wodor ale to juz wyzsza technika Edytowane 7 Stycznia 2016 przez kajos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach