Gość Szymono84 Zgłoś #1 Napisano 9 Stycznia 2009 moj tesc ma problem jego golf 4 1998r 1.4 16v nie pali na jeden cylinder i strasznie telepie budą wymienil wszystkie swiece i dalej to samo w pierwszym cylindrze niema cisnienia druga swieca zalana cala olejem totalny szok nie mam pojecia co moze byc ?jechal tak od Wrocławia jakies 110 km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #2 Napisano 9 Stycznia 2009 uszczelka albo pierscienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #3 Napisano 10 Stycznia 2009 (edytowane) A jak sprawdzałeś ze nie ma cisnienia? Po pomiarze powinno się jeszce wlać trochę oleju do cylindra i nastepnie sprawdzić komprechę jeśli wzrosnie to poszły pierścienie jeśli nie to winny bedzie ktorys z zaworów badz przepalona uszczelka Oczywiscie jeśli jest przepalona uszczelka to miedzy cylinindrami (2 cyl. maja słabe cisnienie) badz miedzy kanałem olejowym lub wodnym. Jeśli olejowym to po odkręcenie kurka wlewu oleju powinno niezle dmuchac spalinami, świea lub cylinder może być zawalony olejem, i może silnik kopcić na niebiesko. Jeśli do kanału wodnego to- biały, siwy dym po odpaleniu, mokra swieca, płyn/woda na tłoku, (bądz w oleju) oraz następuje tzw. puchniecie przewodów a po otawrciu zbiornika wyrównawczego płyn jest silnie zgazowany, babluje, wywala itd.. Jesli uszkodzeniu uległ zawór to -wdechowy- strzały do dolotu, brak kompresji, itd.. -wydechowy- brak kompresji, nierowna głośna praca itd. dodatowo może coś dzwonić w silniku.. Czasami moze coś się stać z popychaczem bądz spręzynami i moze zablokowac zawór w pozycji lekko otwartej.. (silniki benzynowe sa zazwyczaj bezkolizyjne i nic się nie powinno stać z tłokiem) Jesli pójda pierścienie to zazwyczaj silnik zalewa olejem,zaczyna nierówno pracować na wolnych obrotach , z początku może palić na 3 gary a po zwiększeniu obr.załapuje na 4, swiece sa zachlapane, na denku tłoka może uzbierac się pokazna warstwa oleju, spadek ciśnienia choć nie zawsze (olej uszczelnia) dymienie na niebiesko, itd. Miałem taki przypadek w golfie MkI GTI, z dnia na dzień zaczął palić na 3 gary, po wejściu pow. 2.5 tyś obr chodził normalnie, silnik miał kopa i nie kopcił. PO 3 dniach zmagań i pracy na 3 gary wykrzywiło wał (setne milimetra) przez co poszły panewki na 3 cylindrze i wykonczyło przy okazji korbowod....A powód był taki że... poszły piescienie (zapiekły się i w dodatku były przegrzane) i dodatkowo na 2 cyl. zamki pierścieni ustawiły sie w jednej pozycji.......niemozliwe? a jednak... Oczywiście nie można wykluczyć pękniecia tłoka.. bo i to może się zdarzyć lub przestawienia rozrządu czy awarii wałka.... Oczywiscie zakładam że z strony elektrycznej (przewody, kable, rozdzielacz, cewka, zapłon itd) wszystko w porządku.. Jak widzisz bez zdiagnozowania i wyluczania krok po kroku trudno cos doradzić na odległość, chyba bez zdjecia głowicy się nie obędzie. Edytowane 10 Stycznia 2009 przez KrisT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Szymono84 Zgłoś #4 Napisano 10 Stycznia 2009 jutro zciągamy głowice. Jesli pójda pierścienie to zazwyczaj silnik zalewa olejem,zaczyna nierówno pracować na wolnych obrotach , z początku może palić na 3 gary a po zwiększeniu obr.załapuje na 4, swiece sa zachlapane, na denku tłoka może uzbierac się pokazna warstwa oleju, spadek ciśnienia choć nie zawsze (olej uszczelnia) dymienie na niebiesko, itd. własnie te objawy występują Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #5 Napisano 10 Stycznia 2009 Dzieki za plusik;) dodam jeszcze że jesli silnik chodził na 3 gary to dla swiętego spokoju oddajcie wał do sprawdzenia czy aby go nie wykrzywiło. Nie wiem jak w 1.4 ale 1.8 GTI (szczególnie po tuningu) są bardzo wrazliwe na prace 3 garów co może spowodować minimalne skrzywienie a to konczy się zniszczeniem panewek i korbowodu. Sam to przeszedłem i plułem się w brodę że nie oddałem wału do sprawdzenia... No cuż człowiek uczy się na błędach.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Szymono84 Zgłoś #6 Napisano 11 Stycznia 2009 poszły zawory Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #7 Napisano 11 Stycznia 2009 łooo a objawy były jakby pierścienie poszły..., jak to poszły zawory? trzonki pękły , talerzyki (czy jak to się tam nazywa:confused:) ukruszyły sie czy co?? Zawor może narobić niezłego bigosu w cylindrze dobrze że to nie dizel bo by były dziury w tłokach ... Jak znajdziesz czas opisz dokładniej i moze wrzuć jakieś fotki... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Szymono84 Zgłoś #8 Napisano 18 Stycznia 2009 talerzyki sie pokruszyły w dwoch zaworach ale golfik juz naprawiony lecz nie jest juz taki sam jeden zawor cyka ale trudno ma sie ponoc rozruszac --- scalone --- tesciu zamierza kupic chryslera pt cruisera 2.0 16v dobre to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dino1984 Zgłoś #9 Napisano 13 Czerwca 2009 Żeby nie mnożyć tematów to podłączę się pod ten. Remont silnika zrobiony, nowe pierścienie, prowadnice zaworów, regeneracja głowicy i... **** - brak ciśnienia w jednym cylindrze Co może być przyczyną? Czy głowica może być pęknięta (niby sprawdzali głowicę, ale wiadomo jak jest z fachowcami)? Czy może coś zapchane? Dodam, że to 1.8 benzyna seria RP. Z góry dzięki za odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #10 Napisano 13 Czerwca 2009 a pomiar po odpaleniu juz czy jeszcze przed? kompresji nie bedzie przed odpaleniem jesli nie posmarujesz nic tylko poskladasz na sucho. (bedzie, ale znikoma) moze zawory nie dotarte/zle dotarte/zle frezowane gniazda... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dino1984 Zgłoś #11 Napisano 15 Czerwca 2009 Kompresji nie ma tylko w jednym cylindrze, reszta jest ok... zawory też są ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bogumilt Zgłoś #12 Napisano 13 Marca 2010 witam Mam podobny problem.. Tylko w tdi... Silnik pracuje nie równo na wolnych (3cylindry). Po dodaniu gazu wszystko jest ok.. auto zakopci po odpaleniu na zimnym silniku. Przelewy na pompkach są około 0.5. EGR wyczyszczony i pracuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szklana Zgłoś #13 Napisano 13 Marca 2010 zacznij od kostek elektrycznych pompek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzych Zgłoś #14 Napisano 16 Marca 2010 jak masz pompowtryski to na bank króryś nie pracuje cyklicznie....sprawdź to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bogumilt Zgłoś #15 Napisano 19 Marca 2010 Autko jest już ok. Wyregulowałem pompki i jest ok... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek 81 Zgłoś #16 Napisano 22 Marca 2010 Autko jest już ok. Wyregulowałem pompki i jest ok... kolego a pompki sam regulowałeś czy ktoś ci to robił, kolega wymieniał u siebie jedną pompkę i samochód nie chodzi tak jak powinien, szukałem jakiegoś schematu reglacji ale nic nie znalazłem, jak ktoś ci regulował to napisz ile cię skasowali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach