Skocz do zawartości
rumpelek

Samonapinacz paska alternatora

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kamilw217

Koledzy ja mam podobny problem z napinaczem taki ze na napinaczu są ślady rdzy jak by ktoś go obsypał rdzą. Czy to znak ze czas na zmianę tego napinacz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(...)Charakterystycznym objawem zużywającego się sprzęgiełka alternatora był brązowy pył pokrywający powierzchnię obudowy alternatora przy sprzęgiełku (...).

 

....może to ta "rdza" ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Słuchaj komak77, wymontowanie sprzęgiełka alternatora to nie jest taka prosta sprawa. Trzeba mieć specjalny klucz - z tego co widziałem to mój mechanik trochę się namęczył przy jego odkręceniu (aha, uprzednio wyjął on ten alternator z auta). Pozdro.

i po sprawie, kółko-sprzęgiełko alternatora wymienione i jak ręką odjął,nic nie skacze nic nie piszczy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to gdzie punkcik pomógł dla mnie :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy ja mam podobny problem z napinaczem taki ze na napinaczu są ślady rdzy jak by ktoś go obsypał rdzą. Czy to znak ze czas na zmianę tego napinacz?

... moim zdaniem to pierwszy objaw "padającego" sprzęgiełka alternatora. Ja w swoim Pasku od chwili pojawienia się tej rdzy pośmigałem autkiem chyba z tydzień, a potem sprzęgiełko zeskoczyło z osi alternatora i pojawił się fajny napis na wyświetlaczu kompa. U mego kumpla było podobnie (też silnik AVB) z tym, że po zerwaniu sprzęgiełka pasek alternatora wkręciło gdzieś w pasek rozrządu (do dziś zastanawiam się czy to jest w ogóle możliwe :confused: - chyba kiedyś było to na forum. Tu dodam, że nie widziałem jak to wyglądało).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kamilw217
... moim zdaniem to pierwszy objaw "padającego" sprzęgiełka alternatora. Ja w swoim Pasku od chwili pojawienia się tej rdzy pośmigałem autkiem chyba z tydzień, a potem sprzęgiełko zeskoczyło z osi alternatora i pojawił się fajny napis na wyświetlaczu kompa. U mego kumpla było podobnie (też silnik AVB) z tym, że po zerwaniu sprzęgiełka pasek alternatora wkręciło gdzieś w pasek rozrządu (do dziś zastanawiam się czy to jest w ogóle możliwe :confused: - chyba kiedyś było to na forum. Tu dodam, że nie widziałem jak to wyglądało).

ale u mnie na napinaczu paska wielorowkowego jest rdza a nie przy alternatorze

Co to morze byc za przyczyna. rolke już zmieniłem i nadal to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm... u mnie po tygodniu od wymiany napinacza tego paska wielorowkowego, znowu dzisiaj słysze popiskiwanie ... (tutaj przeklinam, tak jak to sobie tylko potraficie wyobrazić...) Zamierzam znowu podjechać do mechanika i podejrzewam te nieszczęsne sprzęgło na alternatorze... (tutaj przeklina mnie mój mechanik - bo podobno sprawdzał i wsio było ok...) i w tym momencie moje dwa pytania:

1) jaki koszt tego (znowu przeklnięcie) sprzęgiełka ?

2) jeśli sie okaże, że to nie ono piszczy, to czego szukać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1) jaki koszt tego (znowu przeklnięcie) sprzęgiełka ?

 

Ja za swoje firmy INA dałem koło 140 zł.

 

jeśli sie okaże, że to nie ono piszczy, to czego szukać ?

 

A paski kiedy wymieniałeś??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich

2 miesiace temu robilem rozrzad w moim pasku i wymienilem napinacz paska wielorowkowego na nowy bo tamten sie rozlecial.mechanik zalozyl napinacz firmy SKF kosztowal 420zl.po 2 miesiacach dokladnie dzien przed wigilia poszla sruba w napineczu.po swietach zdobyl taka srube i zalozyl nowa i to wytrzymalo 1,5 tygodniai znowu urwalo srube i tym razem ubilo rolke napinacza.dzis zaklada nowy SKF i zobaczymy co bedzie.najlepsze jest to ze bylem dzis u niego zobaczyc jak prace ida i mi pokazuje napinacz SKF i zamowil drugi z innej hurtowni RUWILA jest o 100zl drozszy od SKFA a w pudelku to samo co w SKF czyli INA MADE IN SLOVAKIA.

niewiem co o tym sadzic ,jaka jest przyczyna zrywania tej sruby.ciekawe ile to wytrzymie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wyciągasz wniosków z tematu. Skoro co chwila wali ci napinacz to coś go musi dobijać. Czytałeś o kole pasowym alternatora?? Nim się zainteresuj czy jest sprawne a nie wymieniasz napinacz za napinaczem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z alternatorem wszystko ok,nawet jest bez tego sprzegielka normalna rolka. bo czytalem ze z tym sprzegielkiem tez sa problemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z alternatorem wszystko ok,nawet jest bez tego sprzegielka normalna rolka. bo czytalem ze z tym sprzegielkiem tez sa problemy.

 

Jak to, rolkę masz bez sprzęgła? Uszkodzenie - zablokowanie sprzęgła alternatora powoduje szarpanie paska i między innymi szybsze zużywanie napinacza paska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak to, rolkę masz bez sprzęgła? Uszkodzenie - zablokowanie sprzęgła alternatora powoduje szarpanie paska i między innymi szybsze zużywanie napinacza paska.

 

napinacz wymieniony na nowy SKF +pasek GATES.wszystko chodzi super a przyczyna zrywania sie tego napinacza jest raczej ta rolka z tym sprzeglem alternatora.

najprawdopodobniej jest zapieczone to sprzeglo calkowicie lub czesciowo i nie dziala tak jak trzeba.jutro alternator idzie do naprawy i wtedy powinno byc juz wszystko ok.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
najprawdopodobniej jest zapieczone to sprzeglo calkowicie lub czesciowo i nie dziala tak jak trzeba.jutro alternator idzie do naprawy i wtedy powinno byc juz wszystko ok

 

Wystarczy sama sprzęgiełko wymienić po co cały alternator??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wystarczy sama sprzęgiełko wymienić po co cały alternator??

 

tak wymieni same sprzegielko,ale alternator trzeba obejrzec caly bo cos w nim cyka czasami lekko,byc moze ze to zepsute sprzegielko taki glos wydaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w nim cyka

 

Takie odgłos wydaję właśnie sprzęgiełko :) ale jak już wymotujesz to fakt nie zaszkodzi sprawdzić i alternator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kamilw217
Jak to, rolkę masz bez sprzęgła? Uszkodzenie - zablokowanie sprzęgła alternatora powoduje szarpanie paska i między innymi szybsze zużywanie napinacza paska.

koledzy ja tez mam rolkę bez sprzęgiełka a jest przykręcona nakrętką na klucz 20-22 coś takiego

czy to orginalnie tak jest czy ktoś przytym majstrował.

a mam zamiar wymieniac napinacz bo chyba mi się zatarł wiec za jednym zamachem i to bym zrobił.

passat B5 1.9TDI 90/km silnik AHU rok 1997

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy ja tez mam rolkę bez sprzęgiełka a jest przykręcona nakrętką na klucz 20-22 coś takiego

czy to orginalnie tak jest czy ktoś przytym majstrował.

a mam zamiar wymieniac napinacz bo chyba mi się zatarł wiec za jednym zamachem i to bym zrobił.

passat B5 1.9TDI 90/km silnik AHU rok 1997

 

niewiem czy u ciebie ma byc to sprzegielko czy nie ,jak go nie masz to lepiej podjedz do kogos kto robi z alternatorami to ci powie. ja godzine temu zawiozlem alternator do elektryka ,sprawdzil i wogule nie dziala zatarte jest.mi przez to zerwalo dwie sruby w napinaczu takze jak to musi byc to zmien rolke koniecznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kamilw217
niewiem czy u ciebie ma byc to sprzegielko czy nie ,jak go nie masz to lepiej podjedz do kogos kto robi z alternatorami to ci powie. ja godzine temu zawiozlem alternator do elektryka ,sprawdzil i wogule nie dziala zatarte jest.mi przez to zerwalo dwie sruby w napinaczu takze jak to musi byc to zmien rolke koniecznie.

Właśnie nie wiadomo a powiec czy tak samo wyglądała u ciebie ta rolka jak wyciągnełeś alternator

zerknij tutaj:

www.renntech.org/forums/index.php?act=attach&type=post&id=14007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności