1jurek Zgłoś #41 Napisano 14 Stycznia 2009 https://ssl.allegro.pl/item520277728_klucz_do_kola_pasowego_alternatora_mer_vw_beta.html --- scalone --- https://ssl.allegro.pl/item520277728_klucz_do_kola_pasowego_alternatora_mer_vw_beta.html klucz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kamilw217 Zgłoś #42 Napisano 15 Stycznia 2009 Koledzy ja mam podobny problem z napinaczem taki ze na napinaczu są ślady rdzy jak by ktoś go obsypał rdzą. Czy to znak ze czas na zmianę tego napinacz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwy_223 Zgłoś #43 Napisano 15 Stycznia 2009 (...)Charakterystycznym objawem zużywającego się sprzęgiełka alternatora był brązowy pył pokrywający powierzchnię obudowy alternatora przy sprzęgiełku (...). ....może to ta "rdza" ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
komak77 Zgłoś #44 Napisano 16 Stycznia 2009 Słuchaj komak77, wymontowanie sprzęgiełka alternatora to nie jest taka prosta sprawa. Trzeba mieć specjalny klucz - z tego co widziałem to mój mechanik trochę się namęczył przy jego odkręceniu (aha, uprzednio wyjął on ten alternator z auta). Pozdro. i po sprawie, kółko-sprzęgiełko alternatora wymienione i jak ręką odjął,nic nie skacze nic nie piszczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #45 Napisano 16 Stycznia 2009 No to gdzie punkcik pomógł dla mnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZL17 Zgłoś #46 Napisano 16 Stycznia 2009 Koledzy ja mam podobny problem z napinaczem taki ze na napinaczu są ślady rdzy jak by ktoś go obsypał rdzą. Czy to znak ze czas na zmianę tego napinacz? ... moim zdaniem to pierwszy objaw "padającego" sprzęgiełka alternatora. Ja w swoim Pasku od chwili pojawienia się tej rdzy pośmigałem autkiem chyba z tydzień, a potem sprzęgiełko zeskoczyło z osi alternatora i pojawił się fajny napis na wyświetlaczu kompa. U mego kumpla było podobnie (też silnik AVB) z tym, że po zerwaniu sprzęgiełka pasek alternatora wkręciło gdzieś w pasek rozrządu (do dziś zastanawiam się czy to jest w ogóle możliwe - chyba kiedyś było to na forum. Tu dodam, że nie widziałem jak to wyglądało). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kamilw217 Zgłoś #47 Napisano 17 Stycznia 2009 ... moim zdaniem to pierwszy objaw "padającego" sprzęgiełka alternatora. Ja w swoim Pasku od chwili pojawienia się tej rdzy pośmigałem autkiem chyba z tydzień, a potem sprzęgiełko zeskoczyło z osi alternatora i pojawił się fajny napis na wyświetlaczu kompa. U mego kumpla było podobnie (też silnik AVB) z tym, że po zerwaniu sprzęgiełka pasek alternatora wkręciło gdzieś w pasek rozrządu (do dziś zastanawiam się czy to jest w ogóle możliwe - chyba kiedyś było to na forum. Tu dodam, że nie widziałem jak to wyglądało). ale u mnie na napinaczu paska wielorowkowego jest rdza a nie przy alternatorze Co to morze byc za przyczyna. rolke już zmieniłem i nadal to samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rumpelek Zgłoś #48 Napisano 17 Stycznia 2009 hmm... u mnie po tygodniu od wymiany napinacza tego paska wielorowkowego, znowu dzisiaj słysze popiskiwanie ... (tutaj przeklinam, tak jak to sobie tylko potraficie wyobrazić...) Zamierzam znowu podjechać do mechanika i podejrzewam te nieszczęsne sprzęgło na alternatorze... (tutaj przeklina mnie mój mechanik - bo podobno sprawdzał i wsio było ok...) i w tym momencie moje dwa pytania: 1) jaki koszt tego (znowu przeklnięcie) sprzęgiełka ? 2) jeśli sie okaże, że to nie ono piszczy, to czego szukać ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #49 Napisano 17 Stycznia 2009 1) jaki koszt tego (znowu przeklnięcie) sprzęgiełka ? Ja za swoje firmy INA dałem koło 140 zł. jeśli sie okaże, że to nie ono piszczy, to czego szukać ? A paski kiedy wymieniałeś?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekk1980 Zgłoś #50 Napisano 19 Stycznia 2009 witam wszystkich 2 miesiace temu robilem rozrzad w moim pasku i wymienilem napinacz paska wielorowkowego na nowy bo tamten sie rozlecial.mechanik zalozyl napinacz firmy SKF kosztowal 420zl.po 2 miesiacach dokladnie dzien przed wigilia poszla sruba w napineczu.po swietach zdobyl taka srube i zalozyl nowa i to wytrzymalo 1,5 tygodniai znowu urwalo srube i tym razem ubilo rolke napinacza.dzis zaklada nowy SKF i zobaczymy co bedzie.najlepsze jest to ze bylem dzis u niego zobaczyc jak prace ida i mi pokazuje napinacz SKF i zamowil drugi z innej hurtowni RUWILA jest o 100zl drozszy od SKFA a w pudelku to samo co w SKF czyli INA MADE IN SLOVAKIA. niewiem co o tym sadzic ,jaka jest przyczyna zrywania tej sruby.ciekawe ile to wytrzymie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #51 Napisano 19 Stycznia 2009 Nie wyciągasz wniosków z tematu. Skoro co chwila wali ci napinacz to coś go musi dobijać. Czytałeś o kole pasowym alternatora?? Nim się zainteresuj czy jest sprawne a nie wymieniasz napinacz za napinaczem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekk1980 Zgłoś #52 Napisano 19 Stycznia 2009 z alternatorem wszystko ok,nawet jest bez tego sprzegielka normalna rolka. bo czytalem ze z tym sprzegielkiem tez sa problemy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #53 Napisano 19 Stycznia 2009 z alternatorem wszystko ok,nawet jest bez tego sprzegielka normalna rolka. bo czytalem ze z tym sprzegielkiem tez sa problemy. Jak to, rolkę masz bez sprzęgła? Uszkodzenie - zablokowanie sprzęgła alternatora powoduje szarpanie paska i między innymi szybsze zużywanie napinacza paska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekk1980 Zgłoś #54 Napisano 20 Stycznia 2009 Jak to, rolkę masz bez sprzęgła? Uszkodzenie - zablokowanie sprzęgła alternatora powoduje szarpanie paska i między innymi szybsze zużywanie napinacza paska. napinacz wymieniony na nowy SKF +pasek GATES.wszystko chodzi super a przyczyna zrywania sie tego napinacza jest raczej ta rolka z tym sprzeglem alternatora. najprawdopodobniej jest zapieczone to sprzeglo calkowicie lub czesciowo i nie dziala tak jak trzeba.jutro alternator idzie do naprawy i wtedy powinno byc juz wszystko ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #55 Napisano 20 Stycznia 2009 najprawdopodobniej jest zapieczone to sprzeglo calkowicie lub czesciowo i nie dziala tak jak trzeba.jutro alternator idzie do naprawy i wtedy powinno byc juz wszystko ok Wystarczy sama sprzęgiełko wymienić po co cały alternator?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekk1980 Zgłoś #56 Napisano 20 Stycznia 2009 Wystarczy sama sprzęgiełko wymienić po co cały alternator?? tak wymieni same sprzegielko,ale alternator trzeba obejrzec caly bo cos w nim cyka czasami lekko,byc moze ze to zepsute sprzegielko taki glos wydaje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #57 Napisano 20 Stycznia 2009 w nim cyka Takie odgłos wydaję właśnie sprzęgiełko ale jak już wymotujesz to fakt nie zaszkodzi sprawdzić i alternator. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kamilw217 Zgłoś #58 Napisano 21 Stycznia 2009 Jak to, rolkę masz bez sprzęgła? Uszkodzenie - zablokowanie sprzęgła alternatora powoduje szarpanie paska i między innymi szybsze zużywanie napinacza paska. koledzy ja tez mam rolkę bez sprzęgiełka a jest przykręcona nakrętką na klucz 20-22 coś takiego czy to orginalnie tak jest czy ktoś przytym majstrował. a mam zamiar wymieniac napinacz bo chyba mi się zatarł wiec za jednym zamachem i to bym zrobił. passat B5 1.9TDI 90/km silnik AHU rok 1997 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekk1980 Zgłoś #59 Napisano 21 Stycznia 2009 koledzy ja tez mam rolkę bez sprzęgiełka a jest przykręcona nakrętką na klucz 20-22 coś takiegoczy to orginalnie tak jest czy ktoś przytym majstrował. a mam zamiar wymieniac napinacz bo chyba mi się zatarł wiec za jednym zamachem i to bym zrobił. passat B5 1.9TDI 90/km silnik AHU rok 1997 niewiem czy u ciebie ma byc to sprzegielko czy nie ,jak go nie masz to lepiej podjedz do kogos kto robi z alternatorami to ci powie. ja godzine temu zawiozlem alternator do elektryka ,sprawdzil i wogule nie dziala zatarte jest.mi przez to zerwalo dwie sruby w napinaczu takze jak to musi byc to zmien rolke koniecznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kamilw217 Zgłoś #60 Napisano 21 Stycznia 2009 niewiem czy u ciebie ma byc to sprzegielko czy nie ,jak go nie masz to lepiej podjedz do kogos kto robi z alternatorami to ci powie. ja godzine temu zawiozlem alternator do elektryka ,sprawdzil i wogule nie dziala zatarte jest.mi przez to zerwalo dwie sruby w napinaczu takze jak to musi byc to zmien rolke koniecznie. Właśnie nie wiadomo a powiec czy tak samo wyglądała u ciebie ta rolka jak wyciągnełeś alternator zerknij tutaj: www.renntech.org/forums/index.php?act=attach&type=post&id=14007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach