Skocz do zawartości
Gość rasial

wymiana gumowej osłony na przeubie

Rekomendowane odpowiedzi

popodpinałeś wszystko tak jak powinno być po wymianie przegubu (osłony) tam masz czujnik ABS-u

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krajny

Przy wymianie nic nie odpinalem.Wszystko jest na swoim miejscu.Mechanik mowi zebym zrobil troszke km i podjechal mozna sprobowac lekko stuknac bo bieznia sie uklada.Nie wiem na ile w tym prawdy.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

takie stukanie to może pomagać w maluchach a nie w paskach :/

 

jeśli coś jest nie tak z ABS-em to trzeba to naprawić, szukał bym przyczyny w okolicach przegubu i czujnika ABS-u (ale stukanie to trochę dziwna forma naprawy - nie polecam)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rasial

możesz delikatnie przemyć końcówkę czujnika ABS benzyną ekstrakcyjną lub acetonem zazwyczaj pomaga ,ja bym stawiał na pozostawienie smaru na zębach z których czujnik zczytuje obroty koła ,choć nie twierdze że to jest na 100 %,ale to tak wygląda <piszesz po przejechaniu paru setek ,stukasz i jest ok>Ja bym szukał tutaj przyczyny (czystość czujnika ,smar we wgłebieniach zębów)Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość agmuz

dzięki rasial no ja też jestem cienki bolek - pół dnia -ale wszycho śmiga - wymieniłem przegub, końcówkę, łącznik stabilizatora, kupa satysfakcji. Zauważyłem, że górne wachacze przednie mają trochę luzu - pewnie znowu będzie rozbiórka - ale jak są świeże zakrętki to pójdzie łatwiej. Polecam zakup dobrego zestawu kluczyków i babranko samemu - niestety nie mam zaufania do fachowców w serwisach i różnych zakładach - zawsze coś urwą albo zepsują przy okazji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krajny

Ok sprobuje to wyczyscic>dzieki za rady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kefir
Dolnych nie trzeba ,wystarczy górne.Tylko nie ruszaj drążka kierowniczego,bo niestety będziesz musiał ustawiać zbieżność .odkręczsz 2 górne i całość odchylasz w stronę kierowcy.Uprzednio musisz odkręcić piaste (śruba jednorazowa ,masz ją w kąplecie w zestawie naprawczym )klucz ibus nr 14 ,bierzesz rurę ,sam nie podniesiony ,na biegu ,zaciągnięty ręczny i odkręcamy siła jest dość spora, koło 150Nm.Póżniej wiadomo lewarujemy ściągamy zacisk ,tarczę (zacisk radzę podwiesić)i odkecamy klucz 16 górne wahacze,odchylamy w prawo i wyciągamy półoś z przegubem .Musisz wyczyścić (szmata)smar z półosi ,mały wkrętak i podważasz pierścien rozprężny i przesuwasz go wraz z podkładką i bieżnią w stronę skrzyni aby nie przeszkadzał(jeżeli masz uszkodzoną osłonę to radzę ją przeciąć i tak założysz nową bo bardzo przeszkadza)Istaramy się zdjąć sam przegUb,albo delikatnie zbijasz jak wiesz jak albo męczysz się ręcznie aby go wyrwać .Jak masz orginał zestawu naprawczego to jesteś gość podmieniasz podkładki na nowe sprężynkę rozprężną a na koniec wkręcasz w piastę nową śrubę którą notabene również masz w zestawie .pamiętaj aby piastę dokręcić ,gdy sam stoi na kołach oczywiście już z siłą końcową 150 Nma w zestawie jest również nowa bieżnia .na szybkiegop piszę bo zmykam do pracy .No nie wiem jakie kto ma zdrowie ale ja wypiję troszkę więcej niż jedno piwo przy tej wymianie :643: możliwe że jestem cieńki bolek cześć

 

ja robie inaczej i prosciej .wystarczy odkrecic jeden wahacz dolny (ten tylny).i przehub wyskoczy.trza piaste odchylac do przodu samochodu i tyle .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam pytanko czy jest możliwe że przy nieprawidłowym założeniu gumy na przegub może ona zostać rozerwana pod ciśnieniem. Gdzieś o tym kiedyś czytałem. A wczoraj mnie to spotkało , mianowicie trzy dni temu wymieniałem w warsztacie przegub i wczoraj podczas jazdy cos mi nap... wiec sie zatrzymuje patrze a tu wszystko zap... smarem. Wracam do warsztatu i okazuje sie że opaski trzymają idealnie ( aż ciężko je było zdjąć) a guma cała jest rozerwana.

Mechanik nie wie co się moglo stać zapewnia mnie ze nikt jej nie uszkodził podczas zakładania i ja też nie najechałem na nic co by mogło ją rozerwać.

 

Zastanawia mnie jedno że trzy dni jazdy i było ok. i Nagle na drodze zaczeło cos stukać i dlatego takie jest moje pytanko.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek
Wracam do warsztatu i okazuje sie że opaski trzymają idealnie ( aż ciężko je było zdjąć) a guma cała jest rozerwana.

 

Mi się kiedyś tak zrobiło ale osłona była stara(pewnie jeszcze fabryczna).Rozerwała się na strzępy jak podgoniłem do 170km/h.Jakbym jechał wolniej to nic by się pewnie nie stało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tom123456
:przestraszony::przestraszony: Zwracam się z pytaniem gdzie trzeba podważyć ta cholerną spreżynkę przeszukałem wszystko i niemogętego miejsca znaleźć .??????????????? Z góry serdeczne dzięki .Tomasz nr.gg 355226

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robert199

sprężyna rozprężająca znajduje sie na frezie wałka wychodzącego ze skrzyni (przytrzymuje przegub)

 

sam ostatnio wymieniałem przegub i jest to prosta sprawa wystarczy odkręcic jeden wachacz ten tylny dolny, odgiąć go i wyjąć przegub oczywiście po wcześniejszym odkręceniu śruby mocującej przegub. cała operacja to pół godziny jeśli niema problemu z odkręceniem śrub.

 

po wymianie przegubu mam problem z abs i esp .

po przejechaniu kilku km po wymianie zaświeciła sie kontrolka od abs i esp

oczywiście nie działa esp i abs.

później podczas jazdy kontrolka abs zgasła i abs dziłał poprawnie ale tylko pzrez kilka km.

później znowu to samo.

 

przeczyściłem czujnik abs przy tym kole wygląda na troche podtarty.

 

co jeszcze mogłoby być przyczyną??

prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam !! mam pytanie - wszyscy piszą o wymianie przegubu - a temat to wymiana osłony (gumowej ) przegubu - a nie da się zdjąć bez rozcięcia gumy lub rozebrania przegubu na części - i tu moje pytanie - jak rozebrać ten przegub na części i założenie nowej gumy - nigdzie nie można znaleźć pierścienia ani niczego takiego aby rozebrać ten przegub ,- rozebrałem ten przegub siłowo bo inaczej się nie dało - i musiałem kupić nowy - bo ze starego nic nie zostało , - proszę o pomoc - bo będę musiał wymienić gumę z 2 strony - (lepiej wymienić gumę niż kupić nowy przegub ) z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby wymienić osłonę przegubu trzeba wyjąć przegub

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj wymieniałem osłonę gumową po raz pierwszy w życiu.

Muszę powiedzieć, że nie jestem mechanikiem a zajęło mi to 2 godziny z przerwami.

Najdłużej trwająca czynność to... mycie przegubu.

Gdybym robił to teraz to myślę, że max godzinę by mi to zajęło.

 

Krótki opis jak to z mojej perspektywy wyglądało:

 

1. Ściągamy kołpak i luzujemy kluczem imbusowym śrubę przegubu.

Klucz powinien być dobrej jakości. Można a nawet trzeba użyć jakiejś rurki na przedłużkę. łatwiej pójdzie.

 

2. Luzujemy śruby koła.

 

3. Jeśli to prawa guma do skręcamy koła na maxa w lewo, podnosimy auto na lewarku i zdejmujemy koło

 

4. Ja podłożyłem kawał drewna pod całą zwrotnicę i lekko opuściłem auto żeby wróciła mniej więcej do poziomu takiego jakby było założone koło.

Nie wiem czy to konieczne ale ja tak zrobiłem :)

 

5. Wykręcamy całkowicie śrubę imbusową trzymającą przegub.

 

6. Teraz na chłopski rozum: wsuwamy półośkę na maxa "do skrzyni" i wyciągamy przegub.

Początkowo będzie się wydawać, że nie wyjdzie ale trzeba go wyciągać w stronę tyłu samochodu jednocześnie przekręcając półośkę. Przegub powinien być skręcony tak jak koła w lewo (prawa guma) i wtedy łatwo powinien wyskoczyć.

Mnie to nie sprawiło żadnego problemu.

 

7. Aby zdjąć przegub z półosi koledzy na forum radzili aby wkręcić śrubę imbusową tą, którą wcześniej wykręciłeś i przegub zeskoczy. U mnie to nie zadziałało...

Okazuje się, że półoś ma w środku dziurę i śruba imbusowa wchodziła wewnątrz półosi.

Dlatego ja poradziłem sobie wkładając do środka śrubę o mniejszej średnicy z odciętym łebkiem, o długości ok 10 cm (trzeba przymierzyć) . Potem wkręciłem śrubę imbusową i przegub gładko zeskoczył.

 

8. Teraz możemy zdjąć starą gumę.Trzeba najpierw ściągnąć takie dwie podkładki. Zwróćmy uwagę jak są ułożone bo tak samo będziemy musieli założyć następne.

 

9. Wymieniamy pierścień sprężysty, który powinien być w komplecie z nową gumą (pierścień jest ok. 1 cm od końca półosi. Wystarczy go podważyć śrubokrętem i lekko zeskoczy)Wymieniamy też podkładki.(również w komplecie z nową gumą)

 

10. U mnie jest jeszcze drugi pierścień (chyba się to nazywa pierścień segera) ok. 7cm od końca półosi ale jego nie wymieniałem bo nie było go w komplecie nowego.

 

11. Teraz można założyć nową gumę i opaskę.

Zakładamy też nowe podkładki, które są w komplecie z nową gumą.

 

12. Jak już guma jest założona to bierzemy się za mycie przegubu.

Ja użyłem do tego benzyny. Trzeba sobie przygotować duuużo szmatek bo od smaru się brudzą bardzo. Dla ułatwienia wyjąłem sobie kulki. Wtedy wewnętrzne "satelity" przegubu można łatwo przesuwać we wszystkie strony i łatwiej jest go dokładnie umyć.

 

13. Jak już jest umyty to nakładamy smar który jest w komplecie z gumą przegubu a potem do samej gumy którą mamy na półosi.

 

14. Teraz pozostaje tylko założyć przegub na półoś dobijając go lekko drewnianym młotkiem. Sprawdzamy czy dobrze siedzi próbując go lekko ściągnąć. Nie za mocno bo może zeskoczyć.

 

15. Zakładamy gumę na przegub i zaciskamy opaski. Do zaciskania ja użyłem zwykłych obcążków.

 

16. Przegub wkładamy skręcając go tak samo jak przy wyjmowaniu. Lekko obracamy półoś i powinien wskoczyć na swoje miejsce.

 

17. Zakręcamy śrubę imbusową NOWĄ !!! (powinna być w komplecie z nową gumą).

 

18. Zakładamy koło i opuszczamy auto.

 

19. Dociągamy śrubę imbusową i śruby koła.

 

20. Zakładamy kołpak i pijemy piwo :)

 

Mam nadzieję, że pomogę komuś choć opisów na forum jest bardzo dużo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, dziś wymieniałem w swoim passacie gume na przegubie, odkręcane było tylko jedno koło i tylko przy jednym było coś robione. Po wyjechaniu z warsztatu od razu zaczął się problem z hamulcami. Przy hamowaniu włącza się abs ale przy samych zatrzymaniu auta. Czuć to w pedale hamulca, na zegarach kontrolka się nie pokazuje, nie pokazuje też żadnych błędów ABS

 

może ktoś miał podobną sytuacje ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, dziś wymieniałem w swoim passacie gume na przegubie, odkręcane było tylko jedno koło i tylko przy jednym było coś robione. Po wyjechaniu z warsztatu od razu zaczął się problem z hamulcami. Przy hamowaniu włącza się abs ale przy samych zatrzymaniu auta. Czuć to w pedale hamulca, na zegarach kontrolka się nie pokazuje, nie pokazuje też żadnych błędów ABS

 

może ktoś miał podobną sytuacje ???

zasyfiony czujnik ABS wyczyść powinno być ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujniki abs maja na koncach magnesiki podczas napraw zawieszenia opilki zelaza przyczepiaja sie do nich i blokuja wskazania czujnikow co skutkuje tym iz podczas hamowania (dohamowywania)abs wlacza sie .Przerabialem to u siebie w poprzednim pasku.Jednak te czujniki sa raczej jednorazowe tzn trudno je wymontowac bez uszkodzenia zeby przeczyscic .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tcyzio Twój opis wymiany gumy przegubu jest jak najbardziej skuteczny :) . Właśnie jestem po tej operacji. I tak jak piszesz należy opuścić trochę auto wtedy jest łatwiej wciągnąć przegub, luźno się wysuwa. Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności