sebek2006 Zgłoś #221 Napisano 24 Kwietnia 2012 witam mam takie pytanko czy seryjnie montowane dwumasy w 2.0 tdi sa tylko firmy sachs czy raczej sa rowniez spotykane LUK'i ? dziekuje za odp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozef76 Zgłoś #222 Napisano 24 Kwietnia 2012 witam mam takie pytanko czy seryjnie montowane dwumasy w 2.0 tdi sa tylko firmy sachs czy raczej sa rowniez spotykane LUK'i ? dziekuje za odp Ja miałem LUK ale mam DSG a w DSG to były podobno tylko LUK i na takie też wymieniłem! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ramirez75 Zgłoś #223 Napisano 24 Kwietnia 2012 czyli a manualu 6 bieg Sachs? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passkiewicz Zgłoś #224 Napisano 24 Kwietnia 2012 Witam jestem 4 tysiące kilometrów po wymianie kompletnej dwu masy i sprzegła. Mechanik rozebrał bo nie wiedziałem czy kupic luka czy sachsa. Okazało sie że siedział tam sachs wiec kazał kupic sachsa, wymienione chodzi super, oczywiscie nowe. Auto passat b6 2.0tdi 140 koni 6bieg manual 2006 rok pompo-wtrysk silnik BMP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #225 Napisano 24 Kwietnia 2012 Witam jestem 4 tysiące kilometrów po wymianie kompletnej dwu masy i sprzegła. Mechanik rozebrał bo nie wiedziałem czy kupic luka czy sachsa. Okazało sie że siedział tam sachs wiec kazał kupic sachsa, wymienione chodzi super, oczywiscie nowe. Auto passat b6 2.0tdi 140 koni 6bieg manual 2006 rok pompo-wtrysk silnik BMP jaki masz przebieg? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #226 Napisano 4 Października 2012 No dobra, ja sie poddałem w poszukiwaniach i dlatego pytam o rade Co się dzieje, - Po przełączeniu na D/R/S czuć trochę drgania na całym aucie - podczas gaszenia buja silnikiem - podczas jazdy każda zmiana biegu to taki delikatny zajączek na wpięciu biegu Co wymieniono - Wtryski komplet (problem był już przed wymianą) - Wszystkie poduszki pod silnikiem/skrzynią (3 szt.) - Sprawdzona klapa gasząca - Wyczyszczony EGR i przepustnica błędów brak na kompie i teraz tak, auto jeździ, zapitala, mało pali wszystko super, tylko to bujanie silnikiem trochę irytuje moje podejrzenie pada na dwumasę, ale wymieniałem ją 40 tyś km temu jakieś pomysły ? znów dwumasa? auto jest 80% autostradowo uzywane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #227 Napisano 8 Października 2012 i co, nikt nic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pap666 Zgłoś #228 Napisano 16 Października 2012 Witam wszystkich. Prosiłbym o poradę. W swoim pasku ostatnio zauważyłem dziwną rzecz. Mianowicie, kiedy wciskam sprzęgło poniżej 1800 obr wszystko normalnie ale jeżeli silnik przekroczy tą wartość słychać pisk. Tak samo się dzieje przy odpuszczeniu gazu przy wyższych obrotach. Sprzęgło nie ślizga, łapie w odpowiednim momencie (według mnie). Silnik to 1.9tdi 105km rok 2005. Przebiegu jest 183 tys i nie sądzę, że było coś wymieniane przed poprzedniego właściciela. Teraz moje pytania: -Czy to mogą być problemy z dwumasem -Czy to mogą być problemy ze sprzęgłem lub sprzęgłem i dwumasem -Czy trzeba wymieniać cały dwumas czy można próbować wymienić tylko jego osprzęt -Jak wygląda kwestia sprzęgła i jego wymiany w odniesieniu do dwumasu i mojego problemu Pozdrawiam, proszę wyrozumiałość i odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #229 Napisano 16 Października 2012 a czy to jest ciagły pisk czy też chwilowy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pap666 Zgłoś #230 Napisano 17 Października 2012 a czy to jest ciagły pisk czy też chwilowy? Jest to chwilowy pisk. Tylko podczas wciskania sprzęgła (czasai) i odpuszczaniu gazu (sporadycznie). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #231 Napisano 17 Października 2012 a to czasem nie jest swist turbiny ? bo skoro pojawia się przy sprzegle i odpuszczeniu gazu oraz ponad 1800 obrotów to jak nic turbina Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pap666 Zgłoś #232 Napisano 17 Października 2012 a to czasem nie jest swist turbiny ? bo skoro pojawia się przy sprzegle i odpuszczeniu gazu oraz ponad 1800 obrotów to jak nic turbina Było by super ale niestety nie tędy droga. Jestem laikiem w tych sprawach ale turbina to inny dźwięk. Z tego jaką ja sobie do tego teorie dorobiłem to może to być jakiś docisk, który poprostu jest zużyty tzn trzyma tarcze jak należy ale po prostu skrzypi przy tych czynnościach ;] Ale to jest moja i tylko moja teoria (pewnie nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kowal2799 Zgłoś #233 Napisano 20 Grudnia 2012 Witam. Ja też muszę zabrać się za wymiane dwumasy. Jeżdżę już ze 25kkm na niesprawnej i już chyba dłużej nie pociągnie. Zna ktoś w okolicach Sandomierza (Świętokrzyskie) dobrego machera który mi to wymieni i może jakiś sklepik gdzie można pewnie kupić cały komplecik- może być sprawdzony i zaufany sprzedawca z neta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #234 Napisano 21 Grudnia 2012 3 lata na forum, a nie zaglądałeś do działu giełda i ogłoszeń komercyjnych? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #235 Napisano 6 Lipca 2013 Dwumasa troszke mi stuka oraz sprzęgło zaczęło się ślizgać. Muszę wymienić komplet. Mechanik każe kupować Luka bo niby Sachs się szybciej sypie. Skrzynia manual. Czy ktoś może się wypowiedzieć który zestaw jest lepszy? Bo nie wiem co wybrać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #236 Napisano 17 Lipca 2013 Jestem już po wymianie. Kupiłem Luka i okazało się że oryginalnie też był Luk. Przy okazji wymieniona poduszka ta w sankach (też jeszcze oryginał) i olej w skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Madcraker Zgłoś #237 Napisano 18 Lipca 2013 A przy jakim przebiegu padło ???Pozdrawiam Mariusz U mnie koło padlo przy 255kk 2.0 TDI 140 DSG BKP ( autko smiga na taxi ) i spokojnie można dostac koło luk za około 1750 pln Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati102 Zgłoś #238 Napisano 1 Sierpnia 2013 Przeglądam historię passata b6 ze skrzynią dsg silnik 2.0 TDI no i wstawiono tam koło dwumasowe o takim numerze katalogowym: 03l105266dd wygooglowałem i wszędzie pokazuje, że to do SKODY. Wiem, że skoda i vw działają razem i części te same... ale trochę mnie to zaniepokoiło czy czasem nie było tak, że nie mieli na miejscu dokładnie takiego jak porzebowali i wstawili pod skodę? proszę o sprawdzenie kogoś z większą wiedzą, dziękuję : ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
betagoo Zgłoś #239 Napisano 28 Grudnia 2013 (edytowane) Jestem po wymianie koła dwumasowego w Passacie 2.0 TDI 140KM BMP ze skrzynią DSG, przebieg potwierdzony 167 tys. km. W skrócie. Jeśli masz DSG możesz jeździć i nie wiedzieć, że koło zamachowe tak naprawdę jest do wymiany. Jeśli to masz, to koło jest zużyte: Duży stuk, uderzenie przy redukcji biegów, np. przy wyprzedzaniu. Jedziesz na najwyższym biegu, gwałtownie wciskasz pedał przyśpieszenia do oporu (tzw. kickdown), skrzynia redukuje dwa biegi w dół – wtedy jest głośne uderzenie. Co ciekawe, tego nie czuć, tylko słychać. Redukcja biegów powinna być aksamitna, nawet podczas agresywnego przyśpieszania z wysokich biegów z pedałem przyśpieszenia wciśniętym w podłogę. Tutaj opisałem objawy zużycia, efekty po wymianie, koszty. Mam nadzieję, że komuś się przyda. --- CZYTAJ CAŁOŚĆ --- Edytowane 28 Grudnia 2013 przez betagoo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IgnisDriver Zgłoś #240 Napisano 29 Grudnia 2013 ok, co kupić? Luk czy Sachs? mam 234000km silnik BMP po chipie. Kroi się wymiana bo już ponad rok słysze dwumasę. oczywiście w grę wchodzi wyłącznie komplet. Na allegro cena ok 1700zł - wymiana z tego co widzę 300-400zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach