Skocz do zawartości
adamq

Koło dwumasowe i jego żywotność / silnik BKP 2.0TDi 140PS

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

mam takie pytanko czy seryjnie montowane dwumasy w 2.0 tdi sa tylko firmy sachs czy raczej sa rowniez spotykane LUK'i ?

 

dziekuje za odp :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

 

mam takie pytanko czy seryjnie montowane dwumasy w 2.0 tdi sa tylko firmy sachs czy raczej sa rowniez spotykane LUK'i ?

 

dziekuje za odp :)

 

Ja miałem LUK ale mam DSG a w DSG to były podobno tylko LUK i na takie też wymieniłem!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem 4 tysiące kilometrów po wymianie kompletnej dwu masy i sprzegła. Mechanik rozebrał bo nie wiedziałem czy kupic luka czy sachsa. Okazało sie że siedział tam sachs wiec kazał kupic sachsa, wymienione chodzi super, oczywiscie nowe. Auto passat b6 2.0tdi 140 koni 6bieg manual 2006 rok pompo-wtrysk silnik BMP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam jestem 4 tysiące kilometrów po wymianie kompletnej dwu masy i sprzegła. Mechanik rozebrał bo nie wiedziałem czy kupic luka czy sachsa. Okazało sie że siedział tam sachs wiec kazał kupic sachsa, wymienione chodzi super, oczywiscie nowe. Auto passat b6 2.0tdi 140 koni 6bieg manual 2006 rok pompo-wtrysk silnik BMP

 

jaki masz przebieg?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ja sie poddałem w poszukiwaniach i dlatego pytam o rade

 

Co się dzieje,

 

- Po przełączeniu na D/R/S czuć trochę drgania na całym aucie

- podczas gaszenia buja silnikiem

- podczas jazdy każda zmiana biegu to taki delikatny zajączek na wpięciu biegu

 

Co wymieniono

 

- Wtryski komplet (problem był już przed wymianą)

- Wszystkie poduszki pod silnikiem/skrzynią (3 szt.)

- Sprawdzona klapa gasząca

- Wyczyszczony EGR i przepustnica

 

błędów brak na kompie

 

i teraz tak, auto jeździ, zapitala, mało pali wszystko super, tylko to bujanie silnikiem trochę irytuje

moje podejrzenie pada na dwumasę, ale wymieniałem ją 40 tyś km temu

 

jakieś pomysły ? znów dwumasa?

 

auto jest 80% autostradowo uzywane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

 

Prosiłbym o poradę.

 

W swoim pasku ostatnio zauważyłem dziwną rzecz. Mianowicie, kiedy wciskam sprzęgło poniżej 1800 obr wszystko normalnie ale jeżeli silnik przekroczy tą wartość słychać pisk. Tak samo się dzieje przy odpuszczeniu gazu przy wyższych obrotach. Sprzęgło nie ślizga, łapie w odpowiednim momencie (według mnie). Silnik to 1.9tdi 105km rok 2005. Przebiegu jest 183 tys i nie sądzę, że było coś wymieniane przed poprzedniego właściciela.

Teraz moje pytania:

-Czy to mogą być problemy z dwumasem

-Czy to mogą być problemy ze sprzęgłem lub sprzęgłem i dwumasem

-Czy trzeba wymieniać cały dwumas czy można próbować wymienić tylko jego osprzęt

-Jak wygląda kwestia sprzęgła i jego wymiany w odniesieniu do dwumasu i mojego problemu

 

Pozdrawiam, proszę wyrozumiałość i odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy to jest ciagły pisk czy też chwilowy?

 

Jest to chwilowy pisk. Tylko podczas wciskania sprzęgła (czasai) i odpuszczaniu gazu (sporadycznie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a to czasem nie jest swist turbiny ? bo skoro pojawia się przy sprzegle i odpuszczeniu gazu oraz ponad 1800 obrotów to jak nic turbina :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a to czasem nie jest swist turbiny ? bo skoro pojawia się przy sprzegle i odpuszczeniu gazu oraz ponad 1800 obrotów to jak nic turbina :P

 

:D:P Było by super ale niestety nie tędy droga. Jestem laikiem w tych sprawach ale turbina to inny dźwięk. Z tego jaką ja sobie do tego teorie dorobiłem to może to być jakiś docisk, który poprostu jest zużyty tzn trzyma tarcze jak należy ale po prostu skrzypi przy tych czynnościach ;] Ale to jest moja i tylko moja teoria (pewnie nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja też muszę zabrać się za wymiane dwumasy. Jeżdżę już ze 25kkm na niesprawnej i już chyba dłużej nie pociągnie. Zna ktoś w okolicach Sandomierza (Świętokrzyskie) dobrego machera który mi to wymieni i może jakiś sklepik gdzie można pewnie kupić cały komplecik- może być sprawdzony i zaufany sprzedawca z neta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3 lata na forum, a nie zaglądałeś do działu giełda i ogłoszeń komercyjnych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwumasa troszke mi stuka oraz sprzęgło zaczęło się ślizgać. Muszę wymienić komplet.

Mechanik każe kupować Luka bo niby Sachs się szybciej sypie. Skrzynia manual.

Czy ktoś może się wypowiedzieć który zestaw jest lepszy? Bo nie wiem co wybrać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po wymianie. Kupiłem Luka i okazało się że oryginalnie też był Luk. Przy okazji wymieniona poduszka ta w sankach (też jeszcze oryginał) i olej w skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A przy jakim przebiegu padło ???

Pozdrawiam Mariusz

 

U mnie koło padlo przy 255kk 2.0 TDI 140 DSG BKP ( autko smiga na taxi ) i spokojnie można dostac koło luk za około 1750 pln

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeglądam historię passata b6 ze skrzynią dsg silnik 2.0 TDI no i wstawiono tam koło dwumasowe o takim numerze katalogowym: 03l105266dd wygooglowałem i wszędzie pokazuje, że to do SKODY. Wiem, że skoda i vw działają razem i części te same... ale trochę mnie to zaniepokoiło czy czasem nie było tak, że nie mieli na miejscu dokładnie takiego jak porzebowali i wstawili pod skodę? proszę o sprawdzenie kogoś z większą wiedzą, dziękuję : )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie koła dwumasowego w Passacie 2.0 TDI 140KM BMP ze skrzynią DSG, przebieg potwierdzony 167 tys. km.

 

zużyte koło dwumasowe passat 2.0 tdi dsg.jpg

 

W skrócie. Jeśli masz DSG możesz jeździć i nie wiedzieć, że koło zamachowe tak naprawdę jest do wymiany.

Jeśli to masz, to koło jest zużyte:

 

Duży stuk, uderzenie przy redukcji biegów, np. przy wyprzedzaniu. Jedziesz na najwyższym biegu, gwałtownie wciskasz pedał przyśpieszenia do oporu (tzw. kickdown), skrzynia redukuje dwa biegi w dół – wtedy jest głośne uderzenie. Co ciekawe, tego nie czuć, tylko słychać. Redukcja biegów powinna być aksamitna, nawet podczas agresywnego przyśpieszania z wysokich biegów z pedałem przyśpieszenia wciśniętym w podłogę.

 

Tutaj opisałem objawy zużycia, efekty po wymianie, koszty.

Mam nadzieję, że komuś się przyda.

koło dwumasowe zamachowe passat 2.0 TDI DSG 140kM 103 kW BMP.jpg

Edytowane przez betagoo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, co kupić? Luk czy Sachs? mam 234000km silnik BMP po chipie. Kroi się wymiana bo już ponad rok słysze dwumasę.

oczywiście w grę wchodzi wyłącznie komplet. Na allegro cena ok 1700zł - wymiana z tego co widzę 300-400zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności