Skocz do zawartości
Gość slawa

Informacja dla posiadających zawieszenie typu sport odnośnie amortyzatorów przód.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość slawa

Witam.

Musiałem ostatnio zmienić amortyzatory z przodu no i miałem problem co wybrać Bilstein czy Sachs.

Szukałem specjalnie pod wersję sport, auto niższe o 20mm.

O Bilsteinie trochę poczytałem na forum i wychodzi że najlepiej założyć b6 bo twardsze ale zato auto wyżej stoi, a mi chodzi o to żeby było nisko jak oryginał (odpada).

Wybrałem więc Sachsa Super Touring 557 837 no i bomba amortyzator tej samej długości, po założeniu passat stoi tak samo nisko, ponieważ oryginały miały przejechane 140 000km to w porównaniu ze starymi nowe, wiadomo lepiej tłumią i oto mi chodziło.Sprawdzałem też dokładnie numery amortyzatora fabrycznego (też Sachs) mam taki 3B0 413 031 R i porównałem to z katalogiem sachsa i wyszło takie coś:

dostawca:

SACHS 557 837

Super Touring

 

numery porównawcze: seryjne ZF

ZF SACHS

81 4903 556 643

81 4903 556 646

81 4903 556 669

81 4903 556 672

81 4903 556 673

 

numery porównawcze ZFTrading

BOGE

33-117-A

SACHS

81 4903 557 837

 

numery producenta pojazdu

AUDI

4B0 412 031 BT

4B0 412 031 CA

3B0 413 031 Q

3B0 413 031 R

8D0 413 031 BS

VOLKSWAGEN

3B0 413 031 Q

3B0 413 031 R

8D0 413 031 BS

Czyli Sachs 557 837 jest zamiennikiem oryg. o num. 3B0 413 031 R a to znaczy że wszystko ok.

Jeżeli ktoś będzie szukał amortyzatorów sachsa to można sobie porównać z tym co powyżej lub na tej stronie http://webcat.sachs.de/

Edytowane przez slawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że podajesz te numery, tylko amortyzator nie ma żadnego związku z wysokością auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko amortyzator nie ma żadnego związku z wysokością auta.

Wg. mnie to raczej ma. Bo chyba jest minimalnie krótszy od amorka do normalnego zawieszenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za wysokość auta odpowiedzialne są sprężyny zawieszenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za wysokość auta odpowiedzialne są sprężyny zawieszenia.

OK, to dlaczego amortyzatory do sportowego zawieszenia są inne? Twardsze, czy jak to się ma do sprężyny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy glebie (obniżeniu) -20 BEZ SENSU jest szukanie sportowych amorów. Kup dobre markowe amorki gazowe i jest ok. Co inne jesli masz gwintowane zawieszenie jak np u mnie to sie zgodze ze przydaje sie krótszy skok ze wzegędu na nizsza prace amora u mnie obizone okolo- 80/60... mam 25mm krótsze amorki pozdro !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Amortyzatory do sportowego zawieszenia mają inną charakterystykę pracy, czyli różnią się od amortyzatorów seryjnych parametrami "bump" i "rebound". Mówiąc obrazowo, jak szybko koło auta podskoczy do góry i jak szybko opadnie w dół. Przez kierowcę odbierane to jest jako "sztywność".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kup dobre markowe amorki gazowe i jest ok.

Amorki i tak mam kupione do sportowego zawiasu,ceną chyba się nie różnią od normalnych, dopytywałem z czystej ciekawości o co chodzi z tymi amorkami, a właściwie czym się różnią. I tu wielkie podziękowania dla jackrally za info na ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szukałem specjalnie pod wersję sport, auto niższe o 20mm.

 

A po czym poznać czy auto ma zawieszenie sportowe?

Czy świadczy o tym kod wyposażenia 1BE - Wzmocnione sprężyny (podwozie sportowe) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawa
A po czym poznać czy auto ma zawieszenie sportowe?

Czy świadczy o tym kod wyposażenia 1BE - Wzmocnione sprężyny (podwozie sportowe) ?

Dokładnie tak jak napisałeś 1 BE to właśnie to , takie zawieszenie ja posiadam.

Pawkog napisał

"Przy glebie (obniżeniu) -20 BEZ SENSU jest szukanie sportowych amorów. Kup dobre markowe amorki gazowe i jest ok."]

muszę tutaj się niezgodzić z kolegą i dodać że dobre markowe amorki mogą się różnić nie tylko charakterystyką tłumienia ale również wysokością w przedziale od mocowania dolnego ( z wahaczem ) do podstawy sprężyny ( czyli tej "miski" wciśniętej na amortyzator). Radzę to sprawdzać przy kupnie amortyzatorów żeby potem nie było rozczarowania jak autko będzie stało jakoś tak dziwnie wyżej.

Edytowane przez slawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie tak jak napisałeś 1 BE to właśnie to , takie zawieszenie ja posiadam.

 

Też mam takie autko (variant AVF 4x4).

Kurcze, jak to jest sportowe zawieszenie, to nie wyobrażam sobie te "niesportowe" ;-)

Jak dla mnie jest b. miękkie.

 

Wymieniłeś tylko przód? A tył nie? Ile Cię kosztowały te amorki i wymiana?

 

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie na darmo jak przyjeżdżają auta z niemiec ze sportowymi springami to większość jak widziałem miało amory sachs super touring z taką czerwoną naklejką i piszą że to są sportowe amory jakoś nie mogłem w to uwierzyć,teraz wiem że one są inne tj z krótszym skokiem niż seria

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
teraz wiem że one są inne tj z krótszym skokiem niż seria

Też mi się tak wydawało że mają krótszy skok, bo skoro sprężyna krótsza to pewnie i amorek powinien być krótszy żeby go nie wybiło od spodu. Ale nie mam normalnego do porównania, więc nie będę się spierał że są inne.

Odnośnie koloru, u mnie całe amorki są czerwone ale nie wiem jakiej firmy bo nie chciało mi się ich czyścić (są jeszcze w aucie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawa

To jest mój drugi Passat , pierwszy był to model B5 z 97 roku z zawieszeniem standardowym i to dopiero było miękkie auto. Fakt że nie zmieniałem w nim amortyzatorów bo nie ciekły ale ok 200 000 km na jednym komplecie amort. to chyba za dużo ;). Natomiast ten 4x4 miał 144 000 km no i był o wiele twardszy od starego. Ale jak zmieniłem na te nowe amort. ( stary lewy przód się rozciekł ) to jest jednak różnica , passat jest jeszcze twardszy. Na dzień dzisiejszy zmieniłem tylko przód sztuka kosztuje ok 230 zł natomiast z tyłem jest trochę gorzej, jeżeli chodzi o wersję sport.Cena wyższa no i sachs, z tego co słyszałem nie produkuje zamienników. Ale to do końca nie sprawdzone.

Amortyzatory wymieniałem sam to też robocizna kosztowała mnie dwa piwa :D i bardzo dobry imbus do odkręcania trzpienia amortyzatora .Przy wymianie zauważyłem że sprężyny są oznaczone kolorem szarym i niebieskim . Przód auta jak przed wymianą tak i po siedzi tak samo to znaczy między koło a błotnik wchodzą ciasno trzy palce ( palce nie za grube).

Pawelb6 właśnie tak jak napisałeś oryginały to Sachsy w kolorze czerwonym z numerem producenta 81 4903 556 672 i numerem VW 3B0 413 031 R

Edytowane przez slawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja uwazam ze w pasku jednak zawias sportowy sie nie sprawdza - fakt auto lezy niemiłosiernie na glebie (urwana miska, zahaczam wydechem, chlapaczami na kazdym progu), pewne prowadzenie przy duzych prędkosciach w zakrętach, super trzymanie sie przodu przy chodzeniu na przysłowiowej klamie, ale jednak wydaje mi sie ze passek nie jest do tego stwożony - ma byc konfortowym samochodem na długie trasy, a nie zeby skakac po fotelu, jak ping-pong (niczym w sportowych autach np subaru impreza wrx).

 

Gdyby nasze drogi były ciut lepsze niz obecne zostawił bym gwita u siebie, ale nie sa i szkoda mi zawieszenia z przodu i chyba na wiosne przesiadam sie na seryjne amorki i springi ehhhh :(

gleba1.jpg

Edytowane przez pawkog

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawa

pawkog, w passacie zawieszenie sportowe org. nie jest aż tak twarde "zeby skakac po fotelu, jak ping-pong " Bardziej mi przypomina serie w innych autach .Natomiast co do wysokości auta to się zgodzę że jazda po naszych drogach (koleiny, dziury) to do miłych nie należy i trzeba pilnować żeby czegoś nie urwać.Ostatnio trochę kombinowałem z wysokością auta ale w ostateczności powróciłem do org. zawieszenia.

Edytowane przez slawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez mam zawieszenie 1BE . Wczesniej mialem Audi A3 ze standardowym zwieszeniem i byc twardszy niz obecne auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego pawkog przesiądź się z gwintu na zestaw amortyzatory Koni Sport i springi -30 lub -35mm. Jeszcze nikt mi nie powiedział, że jest twardo lub niekomfortowo, włączając osoby starsze i naprawdę wrażliwe na tym punkcie. O ile masz obniżony? Mój usiadł o ~4cm i faktycznie to trochę dużo ale po paru miesiącach idzie się przyzwyczaić :)

 

podsumowując, taki zestaw to wcale nie tzw. taczka, po prostu usztywniona seria, bez tapczanowatości. piękne prowadzenie bez większej rezygnacji z komfortu ;) no i wygląd ładniejszy, wiadomo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie a gdzie sprawdzic jakie mam, gdzie to jest napisane ( zawieszenie 1BE) a co do tego 20mm ,to ja miedzy kołem a podwoziem to mam przeswit nad kolem ale tylko do nadkola, a kolo jest rowno z blotnikiem wiec to chyba nie 20mm, nie jest to przeswit spowodowany oponom bo jest zwykla 15 /195/65 amory sa krutsze bo zwykłe by dobijały narazie mam 80% wiec chyba jeszcze polatam

co do amoruw to czy tyl blinsztain za 225 sportowy to duzo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a gdzie sprawdzic jakie mam, gdzie to jest napisane ( zawieszenie 1BE)

Wlepka koło koła zapasowego, ewentualnie gdzieś na podłodze bagażnika, albo wlepa na 2-giej stronie książki serwisowej.

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności