Skocz do zawartości
Gość slawa

Informacja dla posiadających zawieszenie typu sport odnośnie amortyzatorów przód.

Rekomendowane odpowiedzi

a dokladniej mozna bo tam na tej karteczce w bagazniku z 1 jest duzo opisuw np 1ba i takie tam inne moze ktura pozycja na tej kartce

na dole kartki mam

8R1 1LB OJF OYC 1BA

Edytowane przez marwitko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego pawkog przesiądź się z gwintu na zestaw amortyzatory Koni Sport i springi -30 lub -35mm. Jeszcze nikt mi nie powiedział, że jest twardo lub niekomfortowo, włączając osoby starsze i naprawdę wrażliwe na tym punkcie. O ile masz obniżony? Mój usiadł o ~4cm i faktycznie to trochę dużo ale po paru miesiącach idzie się przyzwyczaić :)

 

podsumowując, taki zestaw to wcale nie tzw. taczka, po prostu usztywniona seria, bez tapczanowatości. piękne prowadzenie bez większej rezygnacji z komfortu ;) no i wygląd ładniejszy, wiadomo.

 

pewnie tak zrobie, czas pokaze :) dzięki za rade :) A o ile mam obnizony nie mam pojecia pewnie kolo 80 z przodu i kolo 50 z tyłu...

 

szczerze myślałem o seryjnych amorkach + jamexy -30 ? - jesli ktos ma prosze o fotke jak wyglada pasek na tych springach ?

Edytowane przez pawkog

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jest duzo opisuw np 1ba i takie tam inne moze ktura pozycja na tej kartce

Sprawdź po kolei, nie wiem czy jest jakaś reguła w którym miejscu mają być te kody. A jak nie wiesz jak sprawdzić to napisz je tutaj, to rozszyfrujemy je dla ciebie. :)

 

EDIT//

 

1BA PAKIET - ZAWIESZ. KOMFORTOWE

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na dole kartki mam

8R1 1LB OJF OYC 1BA

1BA zawieszenie komfortowe czyli fabrycznie nikt sportowych sprezyn tu nie wlozyl ale na takich z niemczech przyjechał 3 lata temu nieruszane odkond przyjechał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1BA zawieszenie komfortowe czyli fabrycznie nikt sportowych sprezyn tu nie wlozyl ale na takich z niemczech przyjechał 3 lata temu nieruszane odkond przyjechał.

Fabrycznie wyjechał na zwykłym zawieszeniu, ale skąd możesz wiedzieć czy poprzedni właściciel nie założył tam jakiegoś obniżonego zawieszenia. A tego na wlepce już nie będzie, i zostaje Ci tylko zostawić tak jak masz albo zainwestować w zwykłe zawieszenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie mam gorącą prośbę. Mam w swoim B5 KIT KONI -35mm ale nie stety starzeje się ;) i musze ten komplet wymienić. Poszukuje numerów sprężyn oryginalnego zawieszenia VW sport do passata B5 FL sedan FWD najlepiej z 1.9PD. Chodzi o to, że do każdego rocznika jest około 3-5 rodzajów sprężyn sportowych (zależne od wyposażenia auta, pojemności silnika czy typu skrzyni biegów).

 

Jeżeli to nie stanowi problemu prosiłbym o ustalenie w ASO dokładnie jakie numery sprężyn ma właściciel np. takiego passata ew. podanie numeru VIN. Jest to jedyna możliwość ponieważ tylko w ten sposób można określić który konkretnie numer jest zainstalwany w danym passacie.

 

Mile widziana pomoc za która z góry dziękuję, info można przesłać ew. na PW bądz [email protected]

 

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

witam

mimo ze mam na wlepie 1BA to mialem zalozone krótsze amorki i po wymianie na B6 Bilstein

auto unioslo sie o 3 cm z przodu :(

nadmienie ze z tylu po wymianie nic sie nie zmienilo

 

wniosek nasuwa mi sie jeden: ktos zmienil sprezyny lub amorki z przodu , amorki napewno ciekawe jakie sa sprezyny bo niespojzalem na kolory kresek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojeździsz chwile i przód sie opuści. To często spotykane w bilsteinach i nie tylko. Pozdawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie wlasnie amory SACHS 557 837 Super Touring i SACHS 556 277 Super Touring i do tego Eibach Pro Kit i nie jest zle jesli jest na letnim ogumieniu tj na 17stkach, bo teraz w zime gdy jest osadzony na 15stkach to juz nie jest tak fajnie, zeby szybciej pojezdzic to musi byc na prawde droga ładna, bez zadnych muld, kolein, pagorkow. Przedtem mialem gwint byloo jeszcze gorzej bo strasznie twardo, i dlatego sie go pozbylem. Jest cos troche wyzszego od Eibacha? Np jakies niby -20mm , sadze ze jeest cos takiego oryginalnego jesli ktos mialby to moglby podac nr katalowego? Dla mnie idealny efekt to bylby taki jest w Audi A6 C5 ze sportowym zawieszeniem. Brat w swoim bylym audi mial wlasnie cos takiego i bylo idealne:

20071019373rb3.th.jpg

Edytowane przez stifii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat: we wlepce w bagażniku mam 1BA czyli standardowe zawieszenie, wymieniłem amortyzatory na Bilstein B4.

Tu opisujecie zawieszenie sportowe - czy mogę z zewnątrz sprawdzić jakie sprężyny są w aucie, czy trzeba wchodzić do kanału? Jaką cechą charakterystyczną dla laika i bez wyjmowania sprężyn cechuje się zawieszenie sportowe? Nie przypuszczam aby poprzedni właściciel zmienił ale warto sprawdzić.

 

Mam felgi Road America 16cali, 205/55/16 (we wlepie Wellingtown 15 cali) i moim zdaniem jest bardzo twardo (co prawda mam porównanie do Omegi B ale tam jest super komfortowo!!!). Chyba, że może być inna przyczyna (nie mam żadnych luzów a ciśnienie w tych oponach ok. 2.1).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzisz z zewnątrz, ale bez zdjęcia koła raczej się nie obejdzie. Na sprężynach są takie barwne kropki, 2 albo 3 w zależności od sprężyn, spisz jakie masz kropki (kolor) i zerknij do ETKA jak masz, a jak nie masz napisz tutaj to ktoś ci powie jakie masz sprężynki w autku.

 

---------- Post added at 23:55 ---------- Previous post was at 23:34 ----------

 

http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=418089&postcount=20

 

A w tym linku masz kolory sportowych sprężyn. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porównując do Omy to Pasek zawsze będzie duuużo twardszy-dwa lata miałem Ome, przez rok razem z paskiem więc porównanie miałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odświeżę trochę temat. mam ori sportowe zawieszenie 1BE, jednak jest zbyt twarde jak dla mnie. chciałbym w najbliższym czasie zamienić na serię i tutaj rodzi się pytanie: czy wystarczy wymienić sprężyny i amorki czy jeszcze coś trzeba będzie kombinować? Chciałbym wymienić wszystko tak, aby mieć jakość jazdy z oryginału [mam porównanie do kilku pasków na serii i jest mega miękko - tak chciałbym mieć ;P]. z góry dzięki za odp...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko sprężyny i amory z przodu i z tyłu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odświeżę trochę temat. mam ori sportowe zawieszenie 1BE, jednak jest zbyt twarde jak dla mnie. chciałbym w najbliższym czasie zamienić na serię i tutaj rodzi się pytanie: czy wystarczy wymienić sprężyny i amorki czy jeszcze coś trzeba będzie kombinować? Chciałbym wymienić wszystko tak, aby mieć jakość jazdy z oryginału [mam porównanie do kilku pasków na serii i jest mega miękko - tak chciałbym mieć ;P]. z góry dzięki za odp...

W 1BE masz jeszcze z przodu zamontowany sportowy stabilizator o średnicy 29 mm. Jest on dużo sztywniejszy od oryginalnego komfortowego stabilizatora. Po pierwsze komfortowy ma średnicę 27 mm, a po drugie jest pusty w środku (sportowy jest pełny, a komfortowy rurą). Chyba, że masz combi - tam komfortowy stab ma również 29mm, ale jest pusty w środku.

 

Tak czy siak wydaje mi się, że nie trzeba go zmieniać, nawet nie powinno się :)

Sam u siebie dłuższy czas szukałem właśnie tego sportowego stabilizatora do komfortowego zawieszenia i uważam, że zmiana jest na plus. Niedługo założę jeszcze sprężyny 1BE i będę miał pełny komplet tego zawieszenie to będę mógł powiedzieć jeszcze więcej w tej sprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak tylko stabilizator na wysokość auta raczej nie wpływa. A jakie wrażenia po zmianie na ten sportowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tak tylko stabilizator na wysokość auta raczej nie wpływa. A jakie wrażenia po zmianie na ten sportowy?

 

Troszkę mniej się przechyla w zakrętach, czuć że pewniej się prowadzi przy nagłych zmianach kierunku. Jednak najbardziej widoczna różnica jest przy dodawaniu gazu w ostrym zakręcie/nawrocie, wcześniej bardzo łatwo było doprowadzić do buksowania wewnętrznego koła, teraz jest to o wiele trudniejsze i można wcześniej zacząć przyspieszać po wyjściu z zakrętu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jaka różnica była by w kombi, gdzie jak piszesz jest już standardowo 29mm...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie przepraszam ,że sie wpycham możecie mi pomóc . Mam na przodzie sportwe amory sachsa-czerwone chyba sportowe czy mogę założyć do nich seryjne sprężyny 2żółte i 1brązowy pasek ,obecnie mam sprężyny 1pasek niebieski 1szary i jak dla mnie auto jest za nisko chciałbym je podnieść. Passat 1.9 TDI 130KM .Wielkie dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Koledzy.

Mam taki mały dylemat. Mój Passek jest odrobinę obniżony i usztywniony. Na przodzie mam amory SACHS Super Touring 170 811 (niebieska naklejka), które chcę wymienić na nowe. Zdecydowałem się na nowe SACHS. Nasuwa się pytanie czy do tych sprężyn mogę wstawić standardowe SACHS 170 811 (biała naklejka)? Czy wymiarowo podejdą i jaki wpływ będą miały na komfort jazdy? Pasek jak u kolegi zynia 130KM (AVF) kombi.

Dzięki za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności