Jump to content
Guest adampek

Błąd 16555 i duże spalanie

Recommended Posts

Guest adampek

Witam,

W aucie Passat 2.0 AZM pojawia się błąd zbyt sporadyczny ubogiej mieszanki 16555 - 1 Fault Found:

16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1 P0171 - 35-10 - - - Intermittent.

Błąd występuje tylko przy jeździe na gazie, ale auto zaczęło dużo palić również na benzynie ok 11-12l/.(tryb mieszany)

Wcześniej na LPG pojawiały się sporadyczne błędy CHECK ENGINE - 16804 (System katalizatora poniżej progu wydajności strona 1) oraz 16554 (Błędne ustalenie mieszanki strona1).

Prosiłbym o pomoc ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

 

Doszedłeś do tego co jest powodem tych błędów? Mam taki sam silnik niedawno zagazowany i pojawił mi się ten błąd.

 

Pozdrawiam

donpablobb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Źle ustwiona mapa LPG,rozjechało ci mapę Pb.Zrobić reset kompa i na emeryta z 5 km tylko na Pb,nieszczelność w układzie dolotowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Podepnę się do tematu ponieważ mam podobny problem z tą róźnicą, że nie posiadam LPG. Co chwila wyskakuje mi błąd 16555. Co może być tego przyczyną, w necie jest dużo o tym, ale żadnych konkretów, ludzie piszą że wszystko może być winne za to. Jak sprawdzić czy sondy lambda działają poprawnie ( tzn w którym bloku to sprawdzać), posiadam prosty kabel VAG.

Silnik AZM 2.0 8-mio zaworowy z przebiegiem niecałe 220tys. km. (wg licznika) z 2001r. Będe wdzięczny za wszelkie wskazówki ponieważ już nie mam siły do tego.

 

Pozdrawiam,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

U mnie błąd 16555 miał związek z zainstalowaną instalacją LPG, po jej wymianie na inną, na której można było zrobić dokładniejszą mapę, błąd się już nie pojawiał.

W 2.0 AZM masz dwie sondy przed i za katalizatorem. Uzupełnij której dotyczy błąd.

Dodatkowo, nie pamiętam w którym miejscu dokładnie jest zlokalizowana druga sonda (ta za kat), ale profilaktycznie sprawdź stan szczelności wydechu, złączy elastycznych.

Co do parametrów sond, nie pamiętam wartości chwilowych i nie chce występować w roli eksperta, ale z tego co kojarzę pierwsza sonda powinna pracować płynnie w zakresie mieszanka wzbogacona / zubożona (nie pamiętam parametrów V, nie wiem czy tak by się sprawdziło i czy nie jest to sonda 3 - przewodowa, czy tutaj nie oscyloskop). Druga za katalizatorem (która pokazuje stan spalin i stan kat.) powinna mieć praktycznie niezmienną wartość.

U mnie stan sondy 1 - tutaj teoria instalatora gazu jeśli ją dobrze pamiętam, jadąc autem na stałych obrotach sprawdzana była VAGiem grupa 032 (jeśli dobrze pamiętam), czy sonda pracuje płynnie (wzbogacenie / zubożenie) i po przyspieszeniu też czy wraca do płynnej regulacji.

Dodatkowo skład spalin był sprawdzany na analizatorze spalin (tutaj było potwierdzenie że jest sprawny / skalibrowany)

Co do grup / bloków to nawet prosty soft powianiem być podpisany labelką i powinieneś widzieć jakie parametry odczytujesz

Poszukam w swoich materiałach od starego auta może coś znajdę i podeślę na PW.

Dodatkowo tutaj masz link odnośnie teoretycznego działania regulacji / sond:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Fuel_Trim_Info

Tutaj o błędzie 16555:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16555/P0171/000369

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Kupiłem Passata B5FL 1.6 102KM ALZ 2001r. Od razu założyłem GAZ KME Diego. Przed założeniem gazu wszystko było ok poza spalaniem które wydawało mi się wysokie ok 11 l. benzyny choć szukając opinii doszedłem do wniosku, że ten silnik na taką masę lubi paliwo. Po założeniu gazu zaczął mi się regularnie pojawiać błąd katalizatora 16804 i 16555. Na początku miałem listwę Valtek czerwoną, reklamowałem instalację, regulowali przestawiali ciągle to samo. Dołożyli jakiś emulator który niby zbiera parametry z mapy benzyny i na tej podstawie ustawie mapę gazu lecz nadal to samo. Czasem pojawiał się tylko błąd kata 16804. Pojechałem do kolegi który pracuje w serwisie VW, sprawdził mi sondy na kompie powiedział że sondy pracują ok.

U gazownika wymienili mi listwę na trochę lepszą OMVL RegFast. Jakiś czas dobrze. Międzyczasie coś nawaliło w silniku i zaczęło zapalać się smarowanie ale w dziwnych okolicznościach i gasło. Padło na czujnik ale po pewnym czasie znowu. Niestety jakim dziwnym pechem zatarł się wałek w głowicy. Grubsza naprawa, zaufany solidny mechanik, 1600zł wyrwało i od 2 tyg jazdy wszystko było ok. Do dziś. Znowu zapaliło mi się CHECK ENGINE i znowu błąd 16804 i 16555. Tłumik zaraz za kata wykluczam bo wymieniałem niedawno chyba że odwalili fuszerę ale wątpię bo sprawdzony mechanik. Wertując internet możliwy jeszcze przepływomierz ale to droga rzecz. Może ktoś coś wie na ten temat, bardzo proszę o radę. Dodam, że auto zarówno na benzynie jak i na gazie chodziło bez zarzutu, silnik pracuje równo, na Valtekach spalał mi ok 11-12 l gazu po wymianie listwy na OMVL RegFast spalanie spadło do 10-11 l. Wkurza mnie tylko check który się ciągle zapala. Na benzynie jest ok. Check zazwyczaj zapala mi się w dłuższej trasie choć to nie jest regułą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wejdź ne edenso .pl tam jest ów przepływomierz  za 350 zł dma-200

też  mam ten problem  

sprawdź odme   ja miłem nieszczelną

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale górnik xD

Edited by zwonko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy