Skocz do zawartości
gabrych

Samodzielna wymiana świec żarowych

Rekomendowane odpowiedzi

potrzebny klucz nasadowy "10" dość długi (głęboki) z pokrętłem, checi i czasu ok.30 min

chyba 5 min :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chyba 5 min

 

masz trochę inny silnik :) w atj jest faktycznie kiepski dostęp do ostatniej świecy, ja wysunąłem sobie filtr paliwa do góry i jakoś go obróciłem, wtedy da się dobrać do tej świecy

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wojciechu poradziłem sobie bez pomocy niestety bardziej doświadczonych, choć musiałem poszperać na innych forach bo na naszym brak info na ten temat. W związku z powyższym zamieściłem instrukcję krok po kroku jak to zrobić wraz ze filmem jak to robią profesjonaliści z mercedesa. Dla potomnych hehe.

Pozdro.

Edytowane przez marcin7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś się nie chce za to brać osobiście to polecam warsztat, OK.Serwis Zakład Mechaniki Pojazdowej Leszek Zwierzchowski, Stanisławów Pierwszy k/Nieporętu ul. Przyszłość 104. Kumaci mechanicy i wiedzą jak się za to zabrać. Jako nieliczni w Polsce wykręcają urwane świece bez rwania głowicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pshemeq

Witam

Podczas wymiany świec żarowych jedna z nich szła bardzo ciężko... wkońcu się ukręciła. Jakie konsekwencje w wziązku z zainstniałą sytuacją mogą wyniknąć oraz czy jest jakiś sposób na wymontowanie tego co tam zostało bez ściągania głowicy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę kolegów o opinie i informacje na temat montażu świec żarowych do silnika AHH (1998) i AVF (do10.2001). Pytanie dotyczy tego że oryginalnie montowane są świece 92mm, czy można wkręcić 97mm . Różnica polega na długości elementu grzejnego (5mm). Dodam że szukałem info w necie i nic konkretnego nie znalazłem. Czy istnieje jakieś przeciwwskazanie do takiej operacji dla tych silników? Proszę o informacje :fajny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy istnieje jakieś przeciwwskazanie do takiej operacji dla tych silników?

 

Też takiej odpowiedzi nigdzie nie znalazłem, a kupiłem świece Boscha 97 mm długości jakieś 3 lata temu zamontowałem i powiem szczerze że jaka temperatura by nie była na dworze to pali od strzała dużo dużo lepiej niż na BERU 92 mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale pytałem się w sklepie to mi powiedzieli że muszę wiedzieć konkretnie od jakiego auta są te długie świece bo do AJM długość mają 91mm a są jakieś świece o długości 95 -96mm??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego wymiana świec zajmuje 20 minut wczoraj to robiłem przed blokiem i nie ma żadnego problemy z ich wymianą musisz mieć klucz 10 głęboką żeby świece wykręcić. Ja nie miałem więc podjechałem do praktikera i kupiłem rurkową 10 firmy TOPEX i ten klucz idealnie się do naszej pracy nadaje. Oprócz tej dziesiątki potrzebne ci będą kombinerki do zdjęcia kabli ze świec u mnie były bardzo mocno wciśnięte oraz do wyjęcia samej świecy. Do trzech świec masz bardzo dobry zasięg najgorsza jest ostatnia bo jest koło niej filtr paliwa i trochę przeszkadza ale ja tym kluczem nie miałem większych problemów. Najlepiej jak będziesz miał rozgrzany samochodzik będzie trochę przyjemniejsza robota i no i przewody będa bardziej giętkie niż takie zimne twarde.

Pozdrawiam.:)

Podziekowal, pierwszy diesel i swiec nie widac tak jak w benzynie od gory...wiec dla nowicjusza na tym paliwku to moze byc problem;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość beliar

Witam:) od kilku miesiecy przegladam forum no i oczywiscie bardzo mi to pomogło:) Ale teraz narodził sie new problem:( przy wymianie swiec 3 poszły bez problemu a ta ostatnia nie chce wyjść.Jest chyba luzna i wydaje mi sie ze gwint bedzie zerwany,jak sobie z tym poradzic? Mam paska 1.9tdi 110 km z 1998r

 

Pozdrawiam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam to moja pierwsza wypowiedz autko mam 3 tygodnie no i przyszły mrozy dzisiaj w nocy było -14 passat nie chciał mi odpalic rano kręciłem i kręciłem w końcu się udało ale tak mnie to wkurzyło że postanowiłem wymienic swiece jak sie okazało wszystkie niesprawne orginalne z boscha kupilem beru troche drogie 55zł sztuka kupiłem długa nasadke 10mm przegłub 12zł a świece wykreciły sie praktycznie same kiepski dostęp do 4 świecy mam silnik AWX ale nie o to chodzi wszyscy tu pisza że cieżko jak sie czyta to strach sie za to zabierac i tu chcialem powiedzec ze gadalem z gosciem ktory naprawia tyko vw audi seat i mowi ze bardzo rzadko sie zdarza ze nie mozna wykrecic swiec w passatach wiec nie należy sie nadmiernie obawiac tego a naprawa jak mi powiedzial to około 500zl na gotowo jak sie ukręci i trzeba ściagnąć głowice wiec tez da sie wytrzymać sama wymiana świec 20-30 zł jak ktoś nie chce sam lub nie może

No a jutro test czy pomogło

Edytowane przez artur86

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zamierzam wymienić świeczki w AHH. Po przeczytaniu kilku wątków mam mętlik co do zamienników. Kilka postów wyżej kolega pisze ze bosch 97 będzie lepsze niż BERU 92. Hmm .. ?? Ogólnie co kto i gdzie kupił w okolicach wrocka. Co polecacie do tego silnika. Jeszcze nie odkręcałem więc nie wiem jakie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wymienilem przed chwila caly kpl na beru,przy 4 swiecy wiekszy opor ale bezproblemu sie odkrecily.zajelo mi to niecale 20min bez pospiechu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem pomiary. 1 świeca od "grila" pokazuje na chwilkę 150k po czym pomiar znika - dziwne, ale tak jest -reszta świec nie pokazuje jakiegokolwiek przejścia. Chyba czeka mnie wymiana na nowe.. :/ pytanie czy łatwo się odkręcą, ale to środę po zakupie. Pomysł ze sznurkiem do zdejmowania kapturków - idealny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie był też problem ze świecami. Samochód w ubiegłą zimę przy mrozach -25 C odpalał "na dotyk". Garaż pod chmurką niestety. A w tym roku przy mrozie - 8 C pojawił się problemy. A jak spadło do -18 C to porażka. Aż szkoda było silnika, odpalał za 4-5 próbą. Wycieczka do mechanika, kontrola świec omomierzem, wszystkie przepalone. Wymian na BERU (koszt świec 4x56 zł + robocizna, razem 250 zł). Rano mróz - 17 C, świece raz zagrzane, pół obrotu i silnik pracuje. Koszt nie duży, a komfort znacznie poprawiony i silnik nie męczony, jak przedtem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakładał ktoś świeczki NGK ? zastanawia mnie niski pobór prądu 5A gdzie Beru/Bosh 16A

(do mnie podchodzą niby 5605 D-POWER 4) - niby mniejszy prąd potrzebny do zagrzania = lepiej ale chyba nic za darmo nie ma w przyrodzie - ktoś ma doświadczenie z odpalaniem na tych zniczach ?

 

P.S>W końcu wykręcać lepiej na ciepłym czy zimnym silniku / bo obie teorie krążą na necie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem to na letnim(ciepłym). Jak będziesz miał zimny (-20 ;) ) to zanim zdejmiesz kapturki to wszystko pourywasz łącznie z nimi. Na gorącym, nie ma takiej potrzeby, to nie olej który ma być jak najrzadszy co by ładnie spłynął. Ogólnie to jakieś spiskowe teorie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to nie olej który ma być jak najrzadszy co by ładnie spłynął
Raczej chodziło o rozszerzalność cieplną metali w odniesieniu do problemów przy wykręcaniu świec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:) myślisz że silnik się rozszerza i kurczy jak mu zimno ;P (w takim stopniu żeby to wpływało na gwint od świecy - przecież ona się również skurczy i odwrotnie, idąc tym tokiem myślenia). Oczywiście masz rację z rozszerzalnością. Jak chcesz odkręcić zapieczoną śrubę to grzejesz ją palnikiem do ?? sam nie wiem ilu stopni i wtedy mowa o rozszerzalności ma sens.

BTW. Kończąc temat, przyjadę do domu pozostawię auto na godzinkę, obiad przebranie itp... i zabiorę się za zmianę świec. Dam znać jak poszło.

 

Edit: wymieniłem świece bez najmniejszych problemów, odkręcanie bajka na letnim silniku(miałem porządny klucz CrV pożyczony od mechanika;) ), świece czyste, lekki nagar na elemencie grzejnym. Po pomiarach wszystkie świece miały przerwę. Nowe już na bloku miały po 2,5ohma.

Silnik przy -3,5 po nocy zapalił jak nigdy, nie wiem, na "pół obrotu" ;) zobaczymy jak będzie na prawdziwym mrozie.

Kupiłem oryginalne BERU, zresztą miałem identyczne zamontowane.

Edytowane przez kolski
świece wymienione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W końcu wykręcać lepiej na ciepłym czy zimnym silniku

 

ja tam wykrecalem na cieplym (nie na goracym) i jest elegancko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności