gabrych Zgłoś #1 Napisano 24 Listopada 2008 Witam W co się muszę uzbroić oprócz cierpliwości podczas wymiany świec żarowych w silniku 1,9 TDI AJM i jak się do tego po kolei zabrać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 24 Listopada 2008 http://forum.vw-passat.pl/search.php?searchid=1359035 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześ1505732623 Zgłoś #3 Napisano 25 Listopada 2008 Kuczlaw, twój link się nie otwiera.Ap ropo wymiany świec to nie ma chyba nic prostszego.Zdejmujesz kapturki,odpowiedni klucz i wykręcasz.Ale przed wykręceniem proponuje sprawdzić czy grzeją.No chyba,że nie patrząc na nic wymieniasz wszystkie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daroslo Zgłoś #4 Napisano 25 Listopada 2008 potrzebny klucz nasadowy "10" dość długi (głęboki) z pokrętłem, checi i czasu ok.30 min Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolf80 Zgłoś #5 Napisano 25 Listopada 2008 A z jakim momentem przykręcić świece żarowe, bo w książce WKŁ jest napisane że 15Nm a na forum koledzy piszą że 30Nm. To kto ma racje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daroslo Zgłoś #6 Napisano 25 Listopada 2008 A z jakim momentem przykręcić świece żarowe, bo w książce WKŁ jest napisane że 15Nm a na forum koledzy piszą że 30Nm. To kto ma racje? W istrukcji świeczek NGK widziałem dane ok.20 Nm , jak kupisz świeczki nowe to w opakowaniu powinno być podane jakim momentem dokręcić, myślę że zależy to od producenta świeczek i jego zaleceń więc tu mogą być rozbieżności Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolf80 Zgłoś #7 Napisano 25 Listopada 2008 ok, wielkie dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gabrych Zgłoś #8 Napisano 10 Grudnia 2008 Ostatnio mechanik u którego byłem chciał żeby podpisać oświadczenie że jeżeli podczas wymiany zerwie się świeca nie będzie ponosił za to odpowiedzialności czy to jest aż tak nagminne czy kiepski warsztat to był Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #9 Napisano 10 Grudnia 2008 Ostatnio mechanik u którego byłem chciał żeby podpisać oświadczenie że jeżeli podczas wymiany zerwie się świeca nie będzie ponosił za to odpowiedzialności czy to jest aż tak nagminne czy kiepski warsztat to był To już do tego dochodzi:) Chyba bym pojechał gdzie indziej jednak na tą wymianę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dest Zgłoś #10 Napisano 7 Stycznia 2009 ja mam pytanie czy ciezko jest je wymienic samemu w silniku avf? jesli nie to jakie klucze sa potrzebne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszhg Zgłoś #11 Napisano 7 Stycznia 2009 ja mam pytanie czy ciezko jest je wymienic samemu w silniku avf? jesli nie to jakie klucze sa potrzebne? Na ogół jest to prosta robota klucz nasadka bodajrze 10 lub 12 ściągasz przewody i wykrecasz. Czasem są problemy z wykreceniem.Są wyjątki miałem kiedyś nieprzyjemność wymieniania świec w T4 to jak nie ma się mały sprytnych rąk to nie da rady . Koleś wcześniej w tym T4 rozebrał pół przodu wyciądnął chłodnice i dalej nie mógł wymienić . Masz paska to raczej nie powinno być problemów. Niech się lepiej wypowiedzą co mają taki silnik. POZDRAWIAM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jachim8584 Zgłoś #12 Napisano 8 Stycznia 2009 ja mam pytanie czy ciężko jest je wymienić samemu w silniku avf? jeśli nie to jakie klucze są potrzebne? Kolego wymiana świec zajmuje 20 minut wczoraj to robiłem przed blokiem i nie ma żadnego problemy z ich wymianą musisz mieć klucz 10 głęboką żeby świece wykręcić. Ja nie miałem więc podjechałem do praktikera i kupiłem rurkową 10 firmy TOPEX i ten klucz idealnie się do naszej pracy nadaje. Oprócz tej dziesiątki potrzebne ci będą kombinerki do zdjęcia kabli ze świec u mnie były bardzo mocno wciśnięte oraz do wyjęcia samej świecy. Do trzech świec masz bardzo dobry zasięg najgorsza jest ostatnia bo jest koło niej filtr paliwa i trochę przeszkadza ale ja tym kluczem nie miałem większych problemów. Najlepiej jak będziesz miał rozgrzany samochodzik będzie trochę przyjemniejsza robota i no i przewody będa bardziej giętkie niż takie zimne twarde. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dest Zgłoś #13 Napisano 8 Stycznia 2009 hmm a czy Tobie tez jeszcze miedzy filtrem paliwa a swiecami przebiega taki dosc gruby waz gumowy? jak sobie z nim poradziles? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jachim8584 Zgłoś #14 Napisano 8 Stycznia 2009 Jak masz silnik rozgrzany ten przewód jest wtedy giętki delikatnie wciskasz go głębiej i masz już na tyle miejsca że spokojnie dostaniesz się kombinerkami do kapturka świecy łapiesz wyciągasz wkładasz klucz odkręcasz wyjmujesz świece wkładasz nową przykręcasz i zakładasz kapturek i kombinerkami dociskasz i na końcu ten przewód podciągasz na swoje miejsce. Pamiętaj żeby silnik był rozgrzany lepiej wtedy wszystko się odpina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin1551 Zgłoś #15 Napisano 14 Stycznia 2009 mam prośbę nie wiem jak zabrać się do wymiany świec w passacie b5 1.9 TDI 115 KM Dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek 1 Zgłoś #16 Napisano 14 Stycznia 2009 Marcin1551 to jest tak jak pisza troszkę wyżej , kluczyk rurkowy 10 oczywiście długie szczypce do ściagania przewodów i po kłopocie. Ja u siebie wymienilem i jestem troszkę wnerwiony bo słabiej pali na nowych NGK jak na starych BOSCHA. Pozdrawiam i miłej roboty najlepiej w garażu bo pogoda nie jest najlepsza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin1551 Zgłoś #17 Napisano 15 Stycznia 2009 podpowiedzcie mi swiece najblizej szyby czy cos trzeba demontowac czy tylko kapturek czyms sciagnac??? thx za podpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #18 Napisano 15 Stycznia 2009 podpowiedzcie mi swiece najblizej szyby czy cos trzeba demontowac czy tylko kapturek czyms sciagnac??? thx za podpowiedz zasłania ją filtr paliwa, przynajmniej w AJM i AVF więc i tu pewnie podobnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yogi204 Zgłoś #19 Napisano 15 Stycznia 2009 mam pytanie. Jak sprawdzić która świeca żarowa nie grzeje?? przypuszczam że wykręcić i sprawdzić ale może jest jakiś sposób bez wykręcania??? :632: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszhg Zgłoś #20 Napisano 18 Stycznia 2009 mam pytanie. Jak sprawdzić która świeca żarowa nie grzeje?? przypuszczam że wykręcić i sprawdzić ale może jest jakiś sposób bez wykręcania??? :632: Bez wykręcania to kolego tak się nie da. Musisz wykręcić i podłączyć pod akumulator albo poprostu zostawić przy kablu i załączyć zapłon. Jak będziesz miał zwaloną świece to rano na zimnym będzie Ci rzucać trochę silnikiem przez pierwsze sek. pracy. Radził bym Ci wykręcić przecież to chwila tylko jest. Klucz nasadka długa 10 i odkręcasz. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach