Skocz do zawartości
gabrych

Samodzielna wymiana świec żarowych

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka uwag co do wymiany świec żarowych....

 

- sprawdzamy nawet i nowe świece, bo i te mogą być trefne... za pomocą miernika lub żarówki

Zaczynamy od zdjęcia kapturków świec za pomocą kawałka sznurka (opis zrobiłem w tym poście ) sposób idealny aby nic nie zniszczyć i naprawdę szybki. Następnie zakładamy klucz nasadowy z grzechotką, najlepiej 1/2 cala.... chodzi aby była dłuższa przekładnia (1/4 są trochę za krótkie) i żeby była to grzechotka... aby nie bawić się z przesuwaniem, można także użyć klucz dynamometrycznego - jest długi i z grzechotką i nawet w tym wypadku może mieć mocowanie 1/4 cala.

Następnie odkręcamy tzw. krótkimi uderzeniami (powodują że zruszamy świece) wystarczy kilka i świeca odkręcona, cofamy grzechotką - uwaga nie ciągnąć klucza w sposób ciągły bo można ukręcić gwint świecy. Długie klucze, grzechotki używamy tylko przy uderzeniach, potem najlepiej założyć np. klucz T lub śrubokręt do nasadek - unikniemy zerwania gwintu jeśli coś po drodze blokuje, po prostu moment w tym wypadku jest mniejszy niż np. przy grzechotce 1/2 cala i długości 25 cm.

Po wykręceniu na nową świecę-gwint pryskamy smarem wysokotemperaturowym np. miedziowym Cu 900 stopni lub aluminiowym Al 1100 stopni. Teraz wkręcamy także kluczem T lub śrubokrętem do nasadek... delikatnie aby gwint dobrze załapał i tak mamy wkręcić całą świecę do oporu - uwaga wszelkie podejrzane opory, trzeba cofnąć świece i określić przyczynę, aby nie przegwintować o nowa gniazda.

Następnie klucz dynamometryczny i dokręcamy odpowiednim momentem, przeważnie to około 15 Nm. Teraz zakładamy kapturki... muszą wyraźnie wskoczyć.

 

a czy ktoś z was jezdzi na tych swieczkach z allegro ??

ja zakładałem ... kupiłem po około 20 zł Beru z napisami VW (sprzedawca twierdził że to oryginalne robione dla VW)... napisy ich umiejscowienie były identyczne jak na wyjętych oryginalnych świecach Boscha, tak więc chyba nie kantował. Wymieniłem około 3 miesięcy temu i grzeją idealnie. Przy - 19 stopniach pali prawie jak na ciepłym, no może troszkę dłużej, różnica prawie nie zauważalna.

Edytowane przez kujon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odkręciłem 3 bez problemów ale jednej sztuki i to w dodatku tej pierwszej nie mogę idzie pół obrotu a potem staje i oczywiste jest że jak mocniej pociągnę to zerwę próbowałem dokręcać i odkręcać i tak w kółko kilka razy ale staje cały czas w tym samym miejscu i dalej nie idzie. ma ktoś jakiś pomysł jak sie do niej zabrać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odkręciłem 3 bez problemów ale jednej sztuki i to w dodatku tej pierwszej nie mogę idzie pół obrotu a potem staje i oczywiste jest że jak mocniej pociągnę to zerwę próbowałem dokręcać i odkręcać i tak w kółko kilka razy ale staje cały czas w tym samym miejscu i dalej nie idzie. ma ktoś jakiś pomysł jak sie do niej

Spróbuj ją odkręcić na zimnym silniku i zalać wd40 lub denaturatem na gwincie świecy zgromadził się nagar dlatego teraz masz problem z wykręceniem miałem to samo u mnie pomogło:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy -5 stopniach kontrolka od grzania świec świeci się ok 3-4sek , przy -15 stopniach ok 12-15 sek i trochę długo kręci. Na plusowych temperaturach ok 3sek. Czy to jest normalne? Czy świece już do wymiany? PTDI 1.9 , AVG. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie czy takie swiece sa dobre i podejda do mojego afn-a 110 km??

http://moto.allegro.pl/item854722889_swieca_zarowa_beru_vw_audi_seat_skoda_passat_tdi.html

prosze o info , a moze cos lepszego kupie i jest dostepne??

 

 

a moze takie??

http://moto.allegro.pl/item858290015_swiece_zarowe_golf_a3_a4_a6_passat_tdi_bosch.html

Edytowane przez marko002

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego nagar nie robi się na gwincie tylko na końcówce świecy. Lej WD40 nie żałuj i krótkimi ruchami odkręcaj i dokręcaj, tak żeby zalane WD wpłyneło do środka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KUJON mozesz podac namiary na tego goscia z allegro? mnie tez czeka zakup swiec. jakiej dlugosci te beru kupiles?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok chłopaki jutro zaopatrzę się WD40 i spróbuję ją odkręcić mam nadzieje że się uda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cedro23 tylko z cierpliwością :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko. Dziś chciałem sprawdzić świece i mam problem bo lecą tam jakieś przewody od chłodzenia silnika. Jak sobie z tym poradzić żeby dostać się do świec. Trzeba te przewody wykręcać czy jest jakiś prostszy sposób. I jeszcze ostatnia świeca koło filtra paliwa, tam też jest dość ciężki dostęp.

z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak piszecie o tym laniu WD to przypominają mi się przypadki samozapłonów w TDi, a to kończy się tragicznie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak piszecie o tym laniu WD to przypominają mi się przypadki samozapłonów w TDi, a to kończy się tragicznie

Jak ten :Phttp://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=44303&highlight=wd40

 

Co do świec to powiem, że w niedziele wymieniałem i pierwsze 3 poszły szybko. Z 4 odkręciliśmy filtr paliwa i podstawę mocującą filtr (trzyma się na 4 śrubach) i poszło raz dwa :) Przy czwartej można się obyć bez rozkręcania tego ale akurat tak było nam szybciej :) (wymiana w silniku AVF) przy AWX zrobie manual :) bo w styczniu wymiana :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

półtora godziny i tak jak chłopaki pisali pomalutku poszła :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W piątek wymieniałem u siebie pierwszy raz, zejęło mi to jakieś 30min, najgorzej z ostatnią bo przeszkadza filtr paliwa. Po demontażu okazało się, że 3 spalone i aż dziw że palił przy -15.

Przedwczoraj wymieniałem u ojca w bliźniaczym silniku AVF i ta sama sytuacja - 3 kompletnie padnięte.

Nie obawiajcie się świec z allegro, które są bez opakowań, są to oryginalne świece i na pewno będą oki. Jedyny ich mankament to to, że mogą być kradzione z fabryki:).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. dzis wymienilem swiece beru 4 sztuki kupione na allegro po 25 zl za sztuke. wszystkie gladko u mnie sie odkrecily bez zadnych oporow i wszystkie 4 swiece byly spalone az dziw ze palil na mroze przy minus 20 za 4 razem . pozdro ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam kupiłem na miejscu do swojego po 35zł/szt BERU i jestem zadowolony :) A tak przy okazji jakiej firmy świeczki były na pierwszy montaż:?: Bo chyba ktoś u mnie zmieniał bo były febi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie jakie swieczki szly na pierwszy montaz?? bo u mnie boscha siedzialy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie doradzali mechanicy, żeby kupić Beru. Niestety w sklepie nie było więc kupiłem Febi. Ponoć też dobre. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszy montaż idą zamiennie bosch i beru, nie ma różnicy i te i te są w ciągłej produkcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ngk są bardzo dobre ale drogie, przy wymianie uważajcie przy wykrecaniu swiec trzeba to robic powoli bo można ukrecić jak dawno nie wymieniane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności