Skocz do zawartości
master

Parktronic jak podłączyc...???

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Panowie mam pytanie odnośnie parktronika a dokładnie czujników parkowania. Mam u siebie w Passacie b5fl z 2003 roku czujniki o numerach 7M3 919 275 (sprawdzałem wyciągając 2 sztuki). Z etki wynika, że są to czujniki montowane do 2002 roku, jeden z nich mi się popsuł i muszę go dokupić ale przeglądając allegro i na tą chwilę znalazłem tylko czujniki o numerach 7M3 919 275 A. Wie ktoś może czy są one zamienne ze sobą? Może ktoś montując oryginalny parktronic mieszał czujniki o tych numerach i mógłby potwierdzić, że działają one ze sobą dobrze.

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

Michał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z moich doświadczeń wynika, że musi się zgadzać 9 cyfrowy numer. Dodatkowa literka nie ma większego znaczenia. Czyli powinien czujnik pasować. Po prostu pod tym numerem obecnie go produkują i już. Cena obu jest identyczna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z moich doświadczeń wynika, że musi się zgadzać 9 cyfrowy numer. Dodatkowa literka nie ma większego znaczenia. Czyli powinien czujnik pasować. Po prostu pod tym numerem obecnie go produkują i już. Cena obu jest identyczna

Miałeś kolego rację. Kupiłem czujnik z literką A na końcu, reszta jest bez literki. Pomimo tego współpracują ze sobą doskonale. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panów

Mam pytanie w sprawie PDC gdzie najlepiej podpiąć te trzy kolory czarno/czerwony,szaro/zielony i niebiesko/czerwony,patrzyłem z prawej strony pod nogami jest czerwona kostka T15c ale jest tam ona podpięta z drugą częścią czerwonej kostki z jakimiś innymi kablami tak jak na zdjeciu czy mam w tą czerwoną kostke się podpiąć czy gdzieś indziej szukać kabli do podpięcia moje kable bez tej czerwonej kostki - prosze o pomc.

umbau-08.jpg

Edytowane przez CINEK GTI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie istnieje taka kostka, sam to przerabiałem. Plus po stacyjce musisz podłączyć np. pod zacisk 75X-znajduje się w okolicy przekażników po zdemontowaniu plastików osłaniających kolumnę kierownicy, sygnał wstecznego podpinasz do tylnej lampy. Pozzostaje Ci K-line-musisz poszukać na którejś kostce pod nogami kierowcy z pamięci nie podam jeśli zajdzie taka potrzeba, to poszukam w swoich zapiskach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bede wdzieczny :bry2 jesli poszukasz tych swoich zapisek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bede wdzieczny jesli poszukasz tych swoich zapisek

Marcin, ja ciagnolem kable do kostki pod ktora podlanczasz komputer, masz tam K-line i + po stacyjce, chociaz ja chyba podlaczylem + do bezpiecznika, ktory jest niedaleko od kostki, a wsteczny tak jak kolega wyzej napisal pod tylna lampe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bede wdzieczny :bry2 jesli poszukasz tych swoich zapisek

Niestety gdzieś mi zaginęła kartka, ale możesz podpiąć się pod pin7 złącza diagnostycznego-kolor przewodu zielony. Jak będziesz demontował plastik osłaniający kolumnę kierowniczą to w nim siedzi złącze diagnostyczne i łatwo możesz wpiąć się lutując do zielonego kabelka diagnozę K-line z modułu parktronika. Widzę, że masz auto poliftowe tak jak ja więc złącze masz w tym samym miejscu. Co do sygnału wstecznego to tak jak nadmieniałem wpinasz w tylnej lampie, jak masz miernik to łatwo znajdziesz pojawiające się 12V po wbiciu wstecznego. Ewentualnie próbnik samochodowy i szukasz. Ja wlutowałem się do wiązki tuż przed lampą tej co biegnie przy lewym błotniku.

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panowie a jakie sa wymiary otworów w ori listwie w kombi ?Mam możliwość zakupu samej listwy. Nie chce montować ori pdc ponieważ nie ma wyświetlacza i jest dużo droższy. Chciałbym dokupić pdc z czujnikami tego samego rozmiaru aby nie rzeźbić ori listwy. Ktoś już montował nie ori pdc w oryginalna listwę i może jakiś polecić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Panowie a jakie sa wymiary otworów w ori listwie w kombi ?Mam możliwość zakupu samej listwy. Nie chce montować ori pdc ponieważ nie ma wyświetlacza i jest dużo droższy. Chciałbym dokupić pdc z czujnikami tego samego rozmiaru aby nie rzeźbić ori listwy. Ktoś już montował nie ori pdc w oryginalna listwę i może jakiś polecić ?

Można tylko trzeba znaleźć taki zestaw z odpowiednią średnicą czujników, żeby nie wypadały z otworów w oryginalnej listwie.

U siebie tak mam, zakupiłem tani zestaw czujników z buzerem, na alledrogo, prawie idealnie siedzą w otworach, aby zapobiec przemieszczaniu się czujników na każdy zastosowałem opaskę metalową skręcaną i trzyma tak już ponad pół roku.

Jak uda Ci się wyrwać listwę z uchwytami pod oryginalne czujniki to wtedy jest prościej bo można je przyłapać na klej na gorąco itp.

U mnie ktoś te uchwyty wyrwał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

kompletuje parktronica do passata b5 fl, mam już taki zestaw co mi jeszcze brakuje? prześledziłem cały wątek i wydaje mi się że to już wszystko co trzeba ale wole się upewnić więc proszę o pomoc

 

parktronic.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Ma to być montowane w kombi czy w sedanie? Jeśli sedan to listwa w tylny zderzak z otworami i zaczepami pod czujniki będzie Ci potrzebna. Jeśli kombi to dokładka tylnego zderzaka pod czujniki. Dodatkowo jeszcze występują gumowe osłony czujników, chociaż bez nich można się obyć. Serownik z jakimi numerami masz?

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

będzie to montowane w kombi, wiem dokładkę do tylnego zderzaka już mam a te gumowe osłony są w aso po 9 zł to sobie zakupie tylko chciałem się upewnić czy wiązkę mam całą bo czytałem w temacie że idą podobno dwie wiązki i się już pogubiłem dlatego wolałem zapytać. Możesz mi jeszcze napisać jak to trzeba teraz podłączyć skoro już wszystko mam?

 

nr. sterownika mam : 3B0 919 283

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż masz kilka kabelków luzem do podłączenia do instalacji auta: musisz podłączyć sygnał wstecznego, masę i zasilanie sterownika i linię diagnostyczną . Niech Ci nie wmawiają, że auto ma instalację przystosowana do parktronika i wystarczy wpiąc wtykę w pobliżu słupka. Ja to przerabiałem osobiście i powiem Ci, że z tymi kabelkami musisz sie wpiąć w instalację. Wsteczny znajdziesz w tylnej lampie, masę to wiadomo gdzieś do karoserii, zasilanie po stacyjce nalepiej wziąć ze zacisku 75X pod osłoną kolumny kierowniczej(pod przekażnikami zacisk oczkowy na śrubę. Pozostaje jeszcze diagnoza, można się wpiąć z tyłu pod złącze diagnostyczne. Wrzuć fotkę w lepszej rozdzielczośći wiązki tej od sterownika zakończonej czerwoną wtyką to Ci powiem który kabel za co odpowiada. Oryginalnie wiązka składa się z dwóch części tj. jedna część to wiążka od czujników którą przeciągasz do wnętrza, jest ona zakończona wtyką i do niej idzie wiążka z gniazdem która biegnie bezpośrednio do sterownika.

Edytowane przez indyczes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok jutro zrobię fotę i wrzucę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przyznam że trochę z lenistwa ale tez żeby nie rozbebeszać pół auta wpiąłem wszystko przy tylnej lampie. sygnał wstecznego i zasilanie sterownika zapiąłem pod wsteczny, masę tez tam znajdziesz, linii diagnostycznej i haka nie podpinałem bo mi się nie chciało. Mówiąc w skrócie to ograniczyłem sie tylko do nacięcia jednego kabla oryginalnej instalacji samochodu. Wszystko działa pięknie już kilka lat ;)

 

Ps. z tego co widzę po fotkach to masz wszystko, ale w kawałkach. Trochę główkowania przed Tobą ale schematy są na forum i więcej nic Ci nie potrzeba jeżeli znasz podstawy elektryki... Masz łatwiej, ja musiałem robić wiązki od zera bo ich nie dostałem.

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a więc tak zamieszczam obiecane foty oraz mam kilka pytań:

fotka uciętej instalacji

20130325143940.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

teram moje pytanie bo wygląda na to jak by była ta instalacja przecięta na pół wydaje mi się, że to jest to samo(skoro jest to sklejone taśmą) tylko przecięte ale mogę się mylić więc proszę o info

 

20130325144035.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

20130325144042.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

tera tak do czego jest na mała wtyczka

 

20130325143951.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

oraz ta

 

20130325144245.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

czy ten kabelek od buzzera jest też ucięty z tym kabelkiem co jest widoczny na zdjęciu gdzie się pytam o tą wtyczkę ale tą pierwszą?

 

20130325144505.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Tak to wszystko dostałem po zakupie i jeszcze ostatnie pytanie bo jak kupiłem ten zestaw to były już pomalowane czujniki ale ja je muszę pomalować jeszcze raz i teraz moje pytanie brzmi czy jak nałożę kolejną warstwę farby to czy nie osłabię czułości czujnika?

 

20130325144327.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na odległość nie dojdziemy do ładu, ale po kolei - do modułu masz wpiętą beżową i czarną wtyczkę.

Do beżowej podłączasz zasilanie linię diagnostyczną, hak, buzer sygnał wstecznego. Tak jak pisałem wcześniej ja ograniczyłem się do podpięcia masy, zasilanie i sygnał wstecznego zapiąłem pod wsteczny - tyle wystarczy aby to zagadało. Tam tez trzeba podpiąć buzzer. Diagnostykę i hak możesz oczywiście podpiąć ale nie jest to konieczne. Piny znajdziesz na forum bo z głowy nie pamiętam.

Czarna wtyczka to tylko wiązka czujników i idzie tam chyba 6 kabli. Też musisz odczytać ze schematu który kolor kabla do którego pinu.

 

Te pozostałe wtyczki bym pominął bo to wtyczki z oryginalnej instalacji i nie masz ich raczej gdzie wpiąć. Osobiście rozplątałbym to i wyodrębnił te wiązki wtedy będzie Ci sporo łatwiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki zobaczymy co powie Indyczes bo to na jego prośbę wrzuciłem foty :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeśli chodzi o te dwie wtyczki to ta szersza jest do gniazda przyczepki, jeśli masz oryginalny hak to należy ja tam wpiąć, jeśli nie to nie podłączasz jej. Ta mała wąska to idzie do buzzera. Nie za bardzo natomiast rozumiem w którym miejscu masz przeciętą tą wiązkę? Wiązkę od czujników masz jako całość do modułu, czy osobno? Malować ponownie czujniki możesz spokojnie.

Edytowane przez indyczes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności