michal_tmi Zgłoś #121 Napisano 31 Października 2012 Witam. Panowie mam pytanie odnośnie parktronika a dokładnie czujników parkowania. Mam u siebie w Passacie b5fl z 2003 roku czujniki o numerach 7M3 919 275 (sprawdzałem wyciągając 2 sztuki). Z etki wynika, że są to czujniki montowane do 2002 roku, jeden z nich mi się popsuł i muszę go dokupić ale przeglądając allegro i na tą chwilę znalazłem tylko czujniki o numerach 7M3 919 275 A. Wie ktoś może czy są one zamienne ze sobą? Może ktoś montując oryginalny parktronic mieszał czujniki o tych numerach i mógłby potwierdzić, że działają one ze sobą dobrze. Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi. Michał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #122 Napisano 31 Października 2012 Z moich doświadczeń wynika, że musi się zgadzać 9 cyfrowy numer. Dodatkowa literka nie ma większego znaczenia. Czyli powinien czujnik pasować. Po prostu pod tym numerem obecnie go produkują i już. Cena obu jest identyczna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #123 Napisano 6 Listopada 2012 Z moich doświadczeń wynika, że musi się zgadzać 9 cyfrowy numer. Dodatkowa literka nie ma większego znaczenia. Czyli powinien czujnik pasować. Po prostu pod tym numerem obecnie go produkują i już. Cena obu jest identyczna Miałeś kolego rację. Kupiłem czujnik z literką A na końcu, reszta jest bez literki. Pomimo tego współpracują ze sobą doskonale. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CINEK GTI Zgłoś #124 Napisano 19 Listopada 2012 (edytowane) Witam panów Mam pytanie w sprawie PDC gdzie najlepiej podpiąć te trzy kolory czarno/czerwony,szaro/zielony i niebiesko/czerwony,patrzyłem z prawej strony pod nogami jest czerwona kostka T15c ale jest tam ona podpięta z drugą częścią czerwonej kostki z jakimiś innymi kablami tak jak na zdjeciu czy mam w tą czerwoną kostke się podpiąć czy gdzieś indziej szukać kabli do podpięcia moje kable bez tej czerwonej kostki - prosze o pomc. Edytowane 19 Listopada 2012 przez CINEK GTI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #125 Napisano 19 Listopada 2012 Kolego nie istnieje taka kostka, sam to przerabiałem. Plus po stacyjce musisz podłączyć np. pod zacisk 75X-znajduje się w okolicy przekażników po zdemontowaniu plastików osłaniających kolumnę kierownicy, sygnał wstecznego podpinasz do tylnej lampy. Pozzostaje Ci K-line-musisz poszukać na którejś kostce pod nogami kierowcy z pamięci nie podam jeśli zajdzie taka potrzeba, to poszukam w swoich zapiskach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CINEK GTI Zgłoś #126 Napisano 20 Listopada 2012 Bede wdzieczny :bry2 jesli poszukasz tych swoich zapisek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #127 Napisano 20 Listopada 2012 Bede wdzieczny jesli poszukasz tych swoich zapisek Marcin, ja ciagnolem kable do kostki pod ktora podlanczasz komputer, masz tam K-line i + po stacyjce, chociaz ja chyba podlaczylem + do bezpiecznika, ktory jest niedaleko od kostki, a wsteczny tak jak kolega wyzej napisal pod tylna lampe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #128 Napisano 20 Listopada 2012 Bede wdzieczny :bry2 jesli poszukasz tych swoich zapisek Niestety gdzieś mi zaginęła kartka, ale możesz podpiąć się pod pin7 złącza diagnostycznego-kolor przewodu zielony. Jak będziesz demontował plastik osłaniający kolumnę kierowniczą to w nim siedzi złącze diagnostyczne i łatwo możesz wpiąć się lutując do zielonego kabelka diagnozę K-line z modułu parktronika. Widzę, że masz auto poliftowe tak jak ja więc złącze masz w tym samym miejscu. Co do sygnału wstecznego to tak jak nadmieniałem wpinasz w tylnej lampie, jak masz miernik to łatwo znajdziesz pojawiające się 12V po wbiciu wstecznego. Ewentualnie próbnik samochodowy i szukasz. Ja wlutowałem się do wiązki tuż przed lampą tej co biegnie przy lewym błotniku. Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dobryduch Zgłoś #129 Napisano 12 Grudnia 2012 Witam. Panowie a jakie sa wymiary otworów w ori listwie w kombi ?Mam możliwość zakupu samej listwy. Nie chce montować ori pdc ponieważ nie ma wyświetlacza i jest dużo droższy. Chciałbym dokupić pdc z czujnikami tego samego rozmiaru aby nie rzeźbić ori listwy. Ktoś już montował nie ori pdc w oryginalna listwę i może jakiś polecić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ThoMass Zgłoś #130 Napisano 12 Grudnia 2012 Witam.Panowie a jakie sa wymiary otworów w ori listwie w kombi ?Mam możliwość zakupu samej listwy. Nie chce montować ori pdc ponieważ nie ma wyświetlacza i jest dużo droższy. Chciałbym dokupić pdc z czujnikami tego samego rozmiaru aby nie rzeźbić ori listwy. Ktoś już montował nie ori pdc w oryginalna listwę i może jakiś polecić ? Można tylko trzeba znaleźć taki zestaw z odpowiednią średnicą czujników, żeby nie wypadały z otworów w oryginalnej listwie. U siebie tak mam, zakupiłem tani zestaw czujników z buzerem, na alledrogo, prawie idealnie siedzą w otworach, aby zapobiec przemieszczaniu się czujników na każdy zastosowałem opaskę metalową skręcaną i trzyma tak już ponad pół roku. Jak uda Ci się wyrwać listwę z uchwytami pod oryginalne czujniki to wtedy jest prościej bo można je przyłapać na klej na gorąco itp. U mnie ktoś te uchwyty wyrwał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DoGgY Zgłoś #131 Napisano 22 Marca 2013 Witam, kompletuje parktronica do passata b5 fl, mam już taki zestaw co mi jeszcze brakuje? prześledziłem cały wątek i wydaje mi się że to już wszystko co trzeba ale wole się upewnić więc proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #132 Napisano 23 Marca 2013 Witaj. Ma to być montowane w kombi czy w sedanie? Jeśli sedan to listwa w tylny zderzak z otworami i zaczepami pod czujniki będzie Ci potrzebna. Jeśli kombi to dokładka tylnego zderzaka pod czujniki. Dodatkowo jeszcze występują gumowe osłony czujników, chociaż bez nich można się obyć. Serownik z jakimi numerami masz? Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DoGgY Zgłoś #133 Napisano 24 Marca 2013 Hej, będzie to montowane w kombi, wiem dokładkę do tylnego zderzaka już mam a te gumowe osłony są w aso po 9 zł to sobie zakupie tylko chciałem się upewnić czy wiązkę mam całą bo czytałem w temacie że idą podobno dwie wiązki i się już pogubiłem dlatego wolałem zapytać. Możesz mi jeszcze napisać jak to trzeba teraz podłączyć skoro już wszystko mam? nr. sterownika mam : 3B0 919 283 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #134 Napisano 24 Marca 2013 (edytowane) No cóż masz kilka kabelków luzem do podłączenia do instalacji auta: musisz podłączyć sygnał wstecznego, masę i zasilanie sterownika i linię diagnostyczną . Niech Ci nie wmawiają, że auto ma instalację przystosowana do parktronika i wystarczy wpiąc wtykę w pobliżu słupka. Ja to przerabiałem osobiście i powiem Ci, że z tymi kabelkami musisz sie wpiąć w instalację. Wsteczny znajdziesz w tylnej lampie, masę to wiadomo gdzieś do karoserii, zasilanie po stacyjce nalepiej wziąć ze zacisku 75X pod osłoną kolumny kierowniczej(pod przekażnikami zacisk oczkowy na śrubę. Pozostaje jeszcze diagnoza, można się wpiąć z tyłu pod złącze diagnostyczne. Wrzuć fotkę w lepszej rozdzielczośći wiązki tej od sterownika zakończonej czerwoną wtyką to Ci powiem który kabel za co odpowiada. Oryginalnie wiązka składa się z dwóch części tj. jedna część to wiążka od czujników którą przeciągasz do wnętrza, jest ona zakończona wtyką i do niej idzie wiążka z gniazdem która biegnie bezpośrednio do sterownika. Edytowane 24 Marca 2013 przez indyczes Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DoGgY Zgłoś #135 Napisano 24 Marca 2013 ok jutro zrobię fotę i wrzucę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #136 Napisano 24 Marca 2013 (edytowane) Ja przyznam że trochę z lenistwa ale tez żeby nie rozbebeszać pół auta wpiąłem wszystko przy tylnej lampie. sygnał wstecznego i zasilanie sterownika zapiąłem pod wsteczny, masę tez tam znajdziesz, linii diagnostycznej i haka nie podpinałem bo mi się nie chciało. Mówiąc w skrócie to ograniczyłem sie tylko do nacięcia jednego kabla oryginalnej instalacji samochodu. Wszystko działa pięknie już kilka lat Ps. z tego co widzę po fotkach to masz wszystko, ale w kawałkach. Trochę główkowania przed Tobą ale schematy są na forum i więcej nic Ci nie potrzeba jeżeli znasz podstawy elektryki... Masz łatwiej, ja musiałem robić wiązki od zera bo ich nie dostałem. Edytowane 24 Marca 2013 przez dtambor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DoGgY Zgłoś #137 Napisano 25 Marca 2013 a więc tak zamieszczam obiecane foty oraz mam kilka pytań: fotka uciętej instalacji Uploaded with ImageShack.us teram moje pytanie bo wygląda na to jak by była ta instalacja przecięta na pół wydaje mi się, że to jest to samo(skoro jest to sklejone taśmą) tylko przecięte ale mogę się mylić więc proszę o info Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us tera tak do czego jest na mała wtyczka Uploaded with ImageShack.us oraz ta Uploaded with ImageShack.us czy ten kabelek od buzzera jest też ucięty z tym kabelkiem co jest widoczny na zdjęciu gdzie się pytam o tą wtyczkę ale tą pierwszą? Uploaded with ImageShack.us Tak to wszystko dostałem po zakupie i jeszcze ostatnie pytanie bo jak kupiłem ten zestaw to były już pomalowane czujniki ale ja je muszę pomalować jeszcze raz i teraz moje pytanie brzmi czy jak nałożę kolejną warstwę farby to czy nie osłabię czułości czujnika? Uploaded with ImageShack.us Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #138 Napisano 25 Marca 2013 na odległość nie dojdziemy do ładu, ale po kolei - do modułu masz wpiętą beżową i czarną wtyczkę. Do beżowej podłączasz zasilanie linię diagnostyczną, hak, buzer sygnał wstecznego. Tak jak pisałem wcześniej ja ograniczyłem się do podpięcia masy, zasilanie i sygnał wstecznego zapiąłem pod wsteczny - tyle wystarczy aby to zagadało. Tam tez trzeba podpiąć buzzer. Diagnostykę i hak możesz oczywiście podpiąć ale nie jest to konieczne. Piny znajdziesz na forum bo z głowy nie pamiętam. Czarna wtyczka to tylko wiązka czujników i idzie tam chyba 6 kabli. Też musisz odczytać ze schematu który kolor kabla do którego pinu. Te pozostałe wtyczki bym pominął bo to wtyczki z oryginalnej instalacji i nie masz ich raczej gdzie wpiąć. Osobiście rozplątałbym to i wyodrębnił te wiązki wtedy będzie Ci sporo łatwiej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DoGgY Zgłoś #139 Napisano 25 Marca 2013 ok dzięki zobaczymy co powie Indyczes bo to na jego prośbę wrzuciłem foty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #140 Napisano 25 Marca 2013 (edytowane) Kolego jeśli chodzi o te dwie wtyczki to ta szersza jest do gniazda przyczepki, jeśli masz oryginalny hak to należy ja tam wpiąć, jeśli nie to nie podłączasz jej. Ta mała wąska to idzie do buzzera. Nie za bardzo natomiast rozumiem w którym miejscu masz przeciętą tą wiązkę? Wiązkę od czujników masz jako całość do modułu, czy osobno? Malować ponownie czujniki możesz spokojnie. Edytowane 25 Marca 2013 przez indyczes Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach