Skocz do zawartości
blyski79

Dziwne spalanie AHU

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Niedawno stałem się właścicielem B5 1.9 90KM AHU i mam pytanie odnośnie niepokojącego spalania przy większych prędkościach.

90-100km/h ok 4,5 do 5 :)

w mieście Wrocław ok 7 też spoko

ale jak jade autostradą 130 km/h to mam 7-7,5

a przy 150 km/h to od 8 do 9 w zależności od ukształtowania terenu

 

Czy to normalne spalanie?

 

Kolega ma A4 1.9Tdi 110KM i mu przy takich prędkościach 7 litrów nie przekracza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest to 90km a przy wyższych prędkościach rośną opory powietrza i silnik potrzebuje większego wysiłku (więcej paliwa) :) 110 jest mocniejsza i mniej będzie spalała :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie 2.8 V6 będzie z uwagi na większa moc palić jeszcze mniej, ciekawa teoria ;)

 

Prócz samego silnika dochodzi kwestia ogumienia, ciśnienia w oponach, stopnia obciążenia samochodu i samego współczynnika oporu powietrza co przy 150km/h ma już spore znaczenie. Pomijam już styl jazdy, bo do prędkości 150km/h można dochodzić powoli albo z butem w podłodze.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówimy o tych samych pojemnościach ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o wskazania komputera podczas utrzymywania stałej prędkości na tempomacie

 

Wydaje mi się że przy 130 km/h 7,5 L to za dużo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie komputer zaniża pokazywane spalanie więc sprawdź to dokładnie jak jest w rzeczywistości muszę się za to zabrać bo mnie to denerwuje.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego blyski79 - u mnie według komputera spalanie wychodzi podobnie, więc nie masz o co się martwić ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mi się albo wydaje, albo w moim aucie będzie trzeba korygować kąt wtrysku, bo po wymianie rozrządu, auto jakoś więcej pali, bo przed wymianą zdecydowanie mniej... ale może to być również przez to że mam uszkodzony czuj temperatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"artuj" napisał:

W takim razie 2.8 V6 będzie z uwagi na większa moc palić jeszcze mniej, ciekawa teoria ;)

 

To w cale nie jest zła teoria. Więszość najsłabszych silników które montowane są w dużych samochodach a takim jest 90KM w Pasku są bardziej paliwożerne niż trochę mocniejsze silniki.(podkreślam trochę czyli w naszym przypadku 110KM) a nie jak koleda lekko zadrwił 2.8l 6V. Niestety zazwyczaj najsłabsze silniki po prostu się męczą w dużych autach przez co zużycie paliwa jest większe.

Edytowane przez Leszekfr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomiędzy 90 a 110 jest taka przepaść że hoho. To praktycznie identyczne jednostki napędowe. 110 dopiero przy pełnym bucie potrafi wstrzyknąć większą dawkę paliwa z uwagi na większe wtryski.

 

Słabe silniki przy dużych obciążeniach palą więcej, ale 130km/h dla żadnego z tych silników nie jest wysiłkiem. Zgodnie z tą teorią zrobienie chipa ze 110 na 140 obniży spalanie? Nie sądzę, jedynie dobry tuner dopasuje mapy do aktualnego stanu silnika co mógłby też zrobić przy zachowaniu fabrycznej mocy.

 

Audi mogło mieć chociażby inne przełożenie na skrzyni biegów, inne ogumienie. Są dziesiątki innych powodów dla których Audi spaliło ten 1 litr mniej.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca mnie zrozumiałeś.Ja twierdzę że są niekiedy niedopasowane silniki do masy auta co powoduje zwiększone zużycie paliwa .Jeżeli chcesz podam przykład z serii S-F. Włóż do Stara silnik z Paska:633: najpirw 90KM a potem 130KM.Jeżeli auto będzie wogóle w stanie ruszyć to które z nich będzie miało mniejsze spalanie??? Osobiście wydaje mi się że autko z silnikiem 130KM. Sam borykałem się z tym problemem mając Opla Vectrę Kombi 1.6L (straszne auto).Wszyscy znajomi co jeździli Vectrą 2,0L mieli dokładnie takie spalanie jak ja w 1,6. I to wcale mój model nie był odosobniony.Po prostu tak było w większości przypadków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zgodnie z tą teorią zrobienie chipa ze 110 na 140 obniży spalanie? Nie sądzę, jedynie dobry tuner dopasuje mapy do aktualnego stanu silnika co mógłby też zrobić przy zachowaniu fabrycznej mocy.

 

Pozdrawiam

Przy normalnej jeździe jak najbardziej, silnik po wizycie u tunera ( mocniejszy) spali mniej niż seryjny ... to logiczne- większa sprawność silnika , silnik się nie męczy , ECU nie musi podawać większej dawki paliwa

Wina większego spalania paliwa leży najczęściej po stronie czujników temp. i dawki paliwa ( w przypadku VP ) więc najlepiej zdiagnozować auto

Edytowane przez damcio151

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję wszystkim za zainteresowanie. To mój pierwszy post i cieszę się że tak szybko odpowiadacie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zainteresowaliście mnie Panowie tym tematem. mam ten sam silnik i czesto jeżdżę przez A4 z dolnego śląska na podkarpacie. według moich wstepnych rachub moj passat pali za dużo. średnia z trasy (ponad 500km w jedną stronę) wychodzi powyżej 7,5 l.

co z tym czujnikiem temperatury? jakoś nie mogę sobie go w myslach wpasować jako winowajce...

Inna sprawa, że koledzy tu niektórzy mają modele z '97 roku AHU i w wyposażeniu komputer pokłądowy. szczęściare, ja nie mam :(

pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiec chyba wsadzę chipa. Ciekawe ile mi podniesie z 90 KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego blyski79 - u mnie według komputera spalanie wychodzi podobnie, więc nie masz o co się martwić ...

 

Do wardog11

 

A ile Ci pali według tankowania przy prędkościach od 130-150 km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie patrzcie na wskazania MFA ... wystarczy, że ktoś lekko dygnął dawkę w adaptacjach, lub nastawnikiem i już spalanie będzie zupełnie inne niż rzeczywiste

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W wakacje latałem swoim passkiem do belgii i średnie wyniosło na odcinku 1600km 6,1l na 100km na autostradzie prędkośc była w granicach 130-140km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do czujnika, to chyba proste że jeśli będzie podawał błędne dane do Komputera, to ten będzie podawał inną dawkę paliwa....

Do tego po wymianie rozrządu powinno się korygować kąt wtrysku!

Jedno i drugie stwierdzenie było poruszane na forum wiele razy!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie ja wymieniłem rozrząd i błąd wskazania wynosi 1L za mało. będę musiał wyregulować ten kąt. Dam rade sam to zrobić w pasku z 97r ?? Czytałem na forach i piszą o silnikach 101 i 130km. Robił ktoś to w 110 ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności