blyski79 Zgłoś #1 Napisano 20 Listopada 2008 Witam. Niedawno stałem się właścicielem B5 1.9 90KM AHU i mam pytanie odnośnie niepokojącego spalania przy większych prędkościach. 90-100km/h ok 4,5 do 5 w mieście Wrocław ok 7 też spoko ale jak jade autostradą 130 km/h to mam 7-7,5 a przy 150 km/h to od 8 do 9 w zależności od ukształtowania terenu Czy to normalne spalanie? Kolega ma A4 1.9Tdi 110KM i mu przy takich prędkościach 7 litrów nie przekracza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maikpl Zgłoś #2 Napisano 20 Listopada 2008 jest to 90km a przy wyższych prędkościach rośną opory powietrza i silnik potrzebuje większego wysiłku (więcej paliwa) 110 jest mocniejsza i mniej będzie spalała Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #3 Napisano 20 Listopada 2008 W takim razie 2.8 V6 będzie z uwagi na większa moc palić jeszcze mniej, ciekawa teoria Prócz samego silnika dochodzi kwestia ogumienia, ciśnienia w oponach, stopnia obciążenia samochodu i samego współczynnika oporu powietrza co przy 150km/h ma już spore znaczenie. Pomijam już styl jazdy, bo do prędkości 150km/h można dochodzić powoli albo z butem w podłodze. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maikpl Zgłoś #4 Napisano 20 Listopada 2008 Mówimy o tych samych pojemnościach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blyski79 Zgłoś #5 Napisano 20 Listopada 2008 chodzi mi o wskazania komputera podczas utrzymywania stałej prędkości na tempomacie Wydaje mi się że przy 130 km/h 7,5 L to za dużo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maikpl Zgłoś #6 Napisano 21 Listopada 2008 U mnie komputer zaniża pokazywane spalanie więc sprawdź to dokładnie jak jest w rzeczywistości muszę się za to zabrać bo mnie to denerwuje. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukas82 Zgłoś #7 Napisano 21 Listopada 2008 kolego blyski79 - u mnie według komputera spalanie wychodzi podobnie, więc nie masz o co się martwić ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #8 Napisano 21 Listopada 2008 A mi się albo wydaje, albo w moim aucie będzie trzeba korygować kąt wtrysku, bo po wymianie rozrządu, auto jakoś więcej pali, bo przed wymianą zdecydowanie mniej... ale może to być również przez to że mam uszkodzony czuj temperatury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leszekfr Zgłoś #9 Napisano 21 Listopada 2008 (edytowane) "artuj" napisał: W takim razie 2.8 V6 będzie z uwagi na większa moc palić jeszcze mniej, ciekawa teoria To w cale nie jest zła teoria. Więszość najsłabszych silników które montowane są w dużych samochodach a takim jest 90KM w Pasku są bardziej paliwożerne niż trochę mocniejsze silniki.(podkreślam trochę czyli w naszym przypadku 110KM) a nie jak koleda lekko zadrwił 2.8l 6V. Niestety zazwyczaj najsłabsze silniki po prostu się męczą w dużych autach przez co zużycie paliwa jest większe. Edytowane 21 Listopada 2008 przez Leszekfr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #10 Napisano 21 Listopada 2008 Pomiędzy 90 a 110 jest taka przepaść że hoho. To praktycznie identyczne jednostki napędowe. 110 dopiero przy pełnym bucie potrafi wstrzyknąć większą dawkę paliwa z uwagi na większe wtryski. Słabe silniki przy dużych obciążeniach palą więcej, ale 130km/h dla żadnego z tych silników nie jest wysiłkiem. Zgodnie z tą teorią zrobienie chipa ze 110 na 140 obniży spalanie? Nie sądzę, jedynie dobry tuner dopasuje mapy do aktualnego stanu silnika co mógłby też zrobić przy zachowaniu fabrycznej mocy. Audi mogło mieć chociażby inne przełożenie na skrzyni biegów, inne ogumienie. Są dziesiątki innych powodów dla których Audi spaliło ten 1 litr mniej. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leszekfr Zgłoś #11 Napisano 21 Listopada 2008 Nie do końca mnie zrozumiałeś.Ja twierdzę że są niekiedy niedopasowane silniki do masy auta co powoduje zwiększone zużycie paliwa .Jeżeli chcesz podam przykład z serii S-F. Włóż do Stara silnik z Paska:633: najpirw 90KM a potem 130KM.Jeżeli auto będzie wogóle w stanie ruszyć to które z nich będzie miało mniejsze spalanie??? Osobiście wydaje mi się że autko z silnikiem 130KM. Sam borykałem się z tym problemem mając Opla Vectrę Kombi 1.6L (straszne auto).Wszyscy znajomi co jeździli Vectrą 2,0L mieli dokładnie takie spalanie jak ja w 1,6. I to wcale mój model nie był odosobniony.Po prostu tak było w większości przypadków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damcio151 Zgłoś #12 Napisano 21 Listopada 2008 (edytowane) Zgodnie z tą teorią zrobienie chipa ze 110 na 140 obniży spalanie? Nie sądzę, jedynie dobry tuner dopasuje mapy do aktualnego stanu silnika co mógłby też zrobić przy zachowaniu fabrycznej mocy. Pozdrawiam Przy normalnej jeździe jak najbardziej, silnik po wizycie u tunera ( mocniejszy) spali mniej niż seryjny ... to logiczne- większa sprawność silnika , silnik się nie męczy , ECU nie musi podawać większej dawki paliwa Wina większego spalania paliwa leży najczęściej po stronie czujników temp. i dawki paliwa ( w przypadku VP ) więc najlepiej zdiagnozować auto Edytowane 21 Listopada 2008 przez damcio151 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blyski79 Zgłoś #13 Napisano 21 Listopada 2008 Dziekuję wszystkim za zainteresowanie. To mój pierwszy post i cieszę się że tak szybko odpowiadacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autosan Zgłoś #14 Napisano 21 Listopada 2008 zainteresowaliście mnie Panowie tym tematem. mam ten sam silnik i czesto jeżdżę przez A4 z dolnego śląska na podkarpacie. według moich wstepnych rachub moj passat pali za dużo. średnia z trasy (ponad 500km w jedną stronę) wychodzi powyżej 7,5 l. co z tym czujnikiem temperatury? jakoś nie mogę sobie go w myslach wpasować jako winowajce... Inna sprawa, że koledzy tu niektórzy mają modele z '97 roku AHU i w wyposażeniu komputer pokłądowy. szczęściare, ja nie mam pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blyski79 Zgłoś #15 Napisano 21 Listopada 2008 Wiec chyba wsadzę chipa. Ciekawe ile mi podniesie z 90 KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blyski79 Zgłoś #16 Napisano 21 Listopada 2008 kolego blyski79 - u mnie według komputera spalanie wychodzi podobnie, więc nie masz o co się martwić ... Do wardog11 A ile Ci pali według tankowania przy prędkościach od 130-150 km/h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damcio151 Zgłoś #17 Napisano 21 Listopada 2008 nie patrzcie na wskazania MFA ... wystarczy, że ktoś lekko dygnął dawkę w adaptacjach, lub nastawnikiem i już spalanie będzie zupełnie inne niż rzeczywiste Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnybstok Zgłoś #18 Napisano 21 Listopada 2008 W wakacje latałem swoim passkiem do belgii i średnie wyniosło na odcinku 1600km 6,1l na 100km na autostradzie prędkośc była w granicach 130-140km/h. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #19 Napisano 21 Listopada 2008 Co do czujnika, to chyba proste że jeśli będzie podawał błędne dane do Komputera, to ten będzie podawał inną dawkę paliwa.... Do tego po wymianie rozrządu powinno się korygować kąt wtrysku! Jedno i drugie stwierdzenie było poruszane na forum wiele razy! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maikpl Zgłoś #20 Napisano 21 Listopada 2008 no właśnie ja wymieniłem rozrząd i błąd wskazania wynosi 1L za mało. będę musiał wyregulować ten kąt. Dam rade sam to zrobić w pasku z 97r ?? Czytałem na forach i piszą o silnikach 101 i 130km. Robił ktoś to w 110 ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach