Gość Rychoo Zgłoś #1 Napisano 16 Listopada 2008 Witam! No i jest problem. Nowe opony Fulda Carat Progresso, przejechane 30tys. km. Opony z tego samego tygodnia produkcji. Z przodu wyglądają jak nowe z tyłu musiałem wymienić. Opony na tylnej osi były bardzo mocno zużyte od środka, wyglada na złą zbieżność, ale w Passacie B5 z tego co wiem zbieżności na tylnej osi się nie ustawia -ciśnienie w oponach ok. czasem spawdzam . Po wymianie opon na tylnej osi na używane Firestony (muszę jakoś dociągnąć do wymiany na zimowe) - po przejechaniu ok. 4 tys. km znowu widać nierównomierne zużycie, jak sądzicie co jest grane??? Czy może to być wina amortyzatorów z tyłu, czy może coś z tylną belką. Będę wdzięczny za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
heksogen Zgłoś #2 Napisano 16 Listopada 2008 (edytowane) może to coś pomoże... klik edit: zbieżność Edytowane 16 Listopada 2008 przez heksogen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #3 Napisano 17 Listopada 2008 Jeśli chodzi o ząbkowanie to dużo zależy od rzeźby bieżnika. Najczęściej ząbkują te opony które mają niesymetryczny bieżnik.... Spotkałem się z przypadkiem ze opony po 30 tys. wyglądały tak jak opisujesz, a z samochodem było wszystko OK. Spróbuj zareklamować te opony... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #4 Napisano 28 Marca 2010 (edytowane) Mam podobny problem. W pazdzierniku zalozylem te same zimowki co rok wczesniej, wczoraj przekladajac na letnie zauwazylem, ze jedna opona tylna lewa za kierowca ma zjechany bieznik od wewnatrz. Tej zimy zrobilem na nich jakies 6-7kkm - ostatnie 3,5 kkm to trasy z 4-5 doroslymi osobami na pokladzie i podreczne bagaze. Wczesniej bylo wszystko OK, zuzycie obydwu kpl opon rownomierne. Co sie moglo skopac?, bo nie pzypominam sobie zebym tylna zawiecha gdzies przywalil - przednia lekko tak . Od zakupu passka (2 lata temu) sciaga mnie minimilanie w prawa strone - prawie niezauwazalne. Edytowane 28 Marca 2010 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #5 Napisano 29 Marca 2010 Za małe ciśnienie, scina najpierw bok opony. Za duże ciścienie, ścina najpierw środek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #6 Napisano 29 Marca 2010 Za małe ciśnienie, scina najpierw bok opony. Za duże ciścienie, ścina najpierw środek dokladnie tak, ja też bym obstawił za wysokie ciśnienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #7 Napisano 29 Marca 2010 ze jedna opona tylna lewa za kierowca ma zjechany bieznik od wewnatrz. geometria się kłania a powód najczęściej albo gdzieś wjechane, albo wcześniejszy dzwon a jak to wykluczamy to tuleja wahacza, trzeba po prostu zerknąć. jeśli geometria siedzi to będzie ściągało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #8 Napisano 29 Marca 2010 (edytowane) geometria się kłania a powód najczęściej albo gdzieś wjechane, albo wcześniejszy dzwon a jak to wykluczamy to tuleja wahacza, trzeba po prostu zerknąć.jeśli geometria siedzi to będzie ściągało Cala zagadka w tym, ze wczesniej bylo ok, od samego poczatku sciaga tak samo - czyli prawie niezauwazalnie. Ale geometrie i tak zrobie. Za małe ciśnienie, scina najpierw bok opony. Za duże ciścienie, ścina najpierw środek. Nie wykluczam tego bo raz trase zrobilem 400km i bylo cos 1bar w oponie. Tylko nie pamietam czy to ta. Po krawedziach widac ze zjechana jest, od wewnatrz mocniej. Pozniej postaram sie wrzucic zdjecia. Edytowane 29 Marca 2010 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #9 Napisano 29 Marca 2010 Przy małym ciśnieniu najpierw ścina krawędzie od wewnątrz. Przerabiałem to. Z przodu natomiast mając nawet dobre ciśnienie ścina krawędzie przy źle ustawionej zbieżności kół. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #10 Napisano 29 Marca 2010 Ale geometrie i tak zrobie. W B5 z tyłu można ją co najwyżej sprawdzić. Niczego tam się nie ustawia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki Zgłoś #11 Napisano 29 Marca 2010 Proponowałbym sprawdzić stan elementu gumowo-metalowego między karoserią a belką tylnego zawieszenia ... szczególnie po stronie koła , które wykazało nierównomierne zużycie bieżnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LosssiuB5 Zgłoś #12 Napisano 29 Marca 2010 Na szarpaki jedz tam powinno wykazac co jest zle bo opony niemoga tak wygladac po 30 tys km ja 3-cia zime jezdzilem na tych samych i dopiero sa oznaki starosci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomazo72 Zgłoś #13 Napisano 29 Marca 2010 Z tyłu też się ustawia geometrię. Mocowanie belki do karoserii można korygować, ponieważ tuleja metalowo-gumowa ma większe otwory , a to wystarczy do regulacji . Można ustawić zbieżność tylnych kół bardzo dokładnie, i wtedy nic nie ściąga,nie niszczą się opony, i jest cool. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #14 Napisano 29 Marca 2010 Z tyłu też się ustawia geometrię. Przesuwając mocowania zmieniasz tylko zbieżność. Pochylenia nie ustawisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #15 Napisano 30 Marca 2010 (edytowane) Niestety szarpaki nic nie wykazaly. Brak luzow. Czy w tylnej belce jest mozliwosc minimalnej regulacji? Edytowane 30 Marca 2010 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
f1mlody Zgłoś #16 Napisano 5 Września 2013 Proponowałbym sprawdzić stan elementu gumowo-metalowego między karoserią a belką tylnego zawieszenia ... szczególnie po stronie koła , które wykazało nierównomierne zużycie bieżnika. podepnę sie pod temat po wymianie tuleji w tylnej belce w aucie od strony kierowcy opona wytarła się od wewnątrz na stacji powiedzieli ze zbiezność jest dobra geometria jest troche przestawiona co moze byc przyczyna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rycho Zgłoś #17 Napisano 6 Września 2013 podepnę sie pod temat po wymianie tuleji w tylnej belce w aucie od strony kierowcy opona wytarła się od wewnątrz na stacji powiedzieli ze zbiezność jest dobra geometria jest troche przestawiona co moze byc przyczyna W moim przypadku (jestem autorem 1 postu) było tak, że była skrzywiona tylna belka. Pojechałem na pomiar do ASO i tam wszystko wyszło. Kupiłem następnie od kolegi z naszego forum belkę za 100zł i problem nierównomiernego zużycia opon poszedł w niepamięć. Nareszcie mogę na jednym komplecie opon pojeździć kilka sezonów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach