Skocz do zawartości
Gość Rychoo

Nierównomierne zużycie opon na tylnej osi

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Rychoo

Witam!

No i jest problem. Nowe opony Fulda Carat Progresso, przejechane 30tys. km. Opony z tego samego tygodnia produkcji. Z przodu wyglądają jak nowe z tyłu musiałem wymienić. Opony na tylnej osi były bardzo mocno zużyte od środka, wyglada na złą zbieżność, ale w Passacie B5 z tego co wiem zbieżności na tylnej osi się nie ustawia -ciśnienie w oponach ok. czasem spawdzam :). Po wymianie opon na tylnej osi na używane Firestony (muszę jakoś dociągnąć do wymiany na zimowe) - po przejechaniu ok. 4 tys. km znowu widać nierównomierne zużycie, jak sądzicie co jest grane??? Czy może to być wina amortyzatorów z tyłu, czy może coś z tylną belką. Będę wdzięczny za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ząbkowanie to dużo zależy od rzeźby bieżnika. Najczęściej ząbkują te opony które mają niesymetryczny bieżnik.... Spotkałem się z przypadkiem ze opony po 30 tys. wyglądały tak jak opisujesz, a z samochodem było wszystko OK. Spróbuj zareklamować te opony...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem. W pazdzierniku zalozylem te same zimowki co rok wczesniej, wczoraj przekladajac na letnie zauwazylem, ze jedna opona tylna lewa za kierowca ma zjechany bieznik od wewnatrz. Tej zimy zrobilem na nich jakies 6-7kkm - ostatnie 3,5 kkm to trasy z 4-5 doroslymi osobami na pokladzie i podreczne bagaze. Wczesniej bylo wszystko OK, zuzycie obydwu kpl opon rownomierne. Co sie moglo skopac?, bo nie pzypominam sobie zebym tylna zawiecha gdzies przywalil - przednia lekko tak ;). Od zakupu passka (2 lata temu) sciaga mnie minimilanie w prawa strone - prawie niezauwazalne.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za małe ciśnienie, scina najpierw bok opony. Za duże ciścienie, ścina najpierw środek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za małe ciśnienie, scina najpierw bok opony. Za duże ciścienie, ścina najpierw środek
dokladnie tak, ja też bym obstawił za wysokie ciśnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ze jedna opona tylna lewa za kierowca ma zjechany bieznik od wewnatrz.

 

geometria się kłania a powód najczęściej albo gdzieś wjechane, albo wcześniejszy dzwon a jak to wykluczamy to tuleja wahacza, trzeba po prostu zerknąć.

jeśli geometria siedzi to będzie ściągało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
geometria się kłania a powód najczęściej albo gdzieś wjechane, albo wcześniejszy dzwon a jak to wykluczamy to tuleja wahacza, trzeba po prostu zerknąć.

jeśli geometria siedzi to będzie ściągało

Cala zagadka w tym, ze wczesniej bylo ok, od samego poczatku sciaga tak samo - czyli prawie niezauwazalnie. Ale geometrie i tak zrobie.

 

Za małe ciśnienie, scina najpierw bok opony. Za duże ciścienie, ścina najpierw środek.

Nie wykluczam tego bo raz trase zrobilem 400km i bylo cos 1bar w oponie. Tylko nie pamietam czy to ta. Po krawedziach widac ze zjechana jest, od wewnatrz mocniej.

Pozniej postaram sie wrzucic zdjecia.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy małym ciśnieniu najpierw ścina krawędzie od wewnątrz. Przerabiałem to. Z przodu natomiast mając nawet dobre ciśnienie ścina krawędzie przy źle ustawionej zbieżności kół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale geometrie i tak zrobie.

W B5 z tyłu można ją co najwyżej sprawdzić. Niczego tam się nie ustawia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponowałbym sprawdzić stan elementu gumowo-metalowego między karoserią a belką tylnego zawieszenia ... szczególnie po stronie koła , które wykazało nierównomierne zużycie bieżnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na szarpaki jedz tam powinno wykazac co jest zle bo opony niemoga tak wygladac po 30 tys km ja 3-cia zime jezdzilem na tych samych i dopiero sa oznaki starosci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu też się ustawia geometrię.

Mocowanie belki do karoserii można korygować, ponieważ tuleja metalowo-gumowa ma większe otwory , a to wystarczy do regulacji .

Można ustawić zbieżność tylnych kół bardzo dokładnie, i wtedy nic nie ściąga,nie niszczą się opony, i jest cool.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tyłu też się ustawia geometrię.

Przesuwając mocowania zmieniasz tylko zbieżność. Pochylenia nie ustawisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety szarpaki nic nie wykazaly. Brak luzow.

 

Czy w tylnej belce jest mozliwosc minimalnej regulacji?

Tylna belka.JPG

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Proponowałbym sprawdzić stan elementu gumowo-metalowego między karoserią a belką tylnego zawieszenia ... szczególnie po stronie koła , które wykazało nierównomierne zużycie bieżnika.

 

podepnę sie pod temat po wymianie tuleji w tylnej belce w aucie od strony kierowcy opona wytarła się od wewnątrz na stacji powiedzieli ze zbiezność jest dobra geometria jest troche przestawiona co moze byc przyczyna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podepnę sie pod temat po wymianie tuleji w tylnej belce w aucie od strony kierowcy opona wytarła się od wewnątrz na stacji powiedzieli ze zbiezność jest dobra geometria jest troche przestawiona co moze byc przyczyna

W moim przypadku (jestem autorem 1 postu) było tak, że była skrzywiona tylna belka. Pojechałem na pomiar do ASO i tam wszystko wyszło. Kupiłem następnie od kolegi z naszego forum belkę za 100zł i problem nierównomiernego zużycia opon poszedł w niepamięć. Nareszcie mogę na jednym komplecie opon pojeździć kilka sezonów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności