kris0703 Zgłoś #41 Napisano 1 Stycznia 2011 Panowie gdzie w okolicach śląska mogę za rozsądne pieniacze oddać paska na wymianę rozrządu?? silnik AFN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #42 Napisano 1 Stycznia 2011 Z całą pewnością polecam serwis VW pana Daneckiego w Piekarach Śląskich,to profesjonaliści.Jeden mankament,czas oczekiwania,niestety trzeba się umówić na termin wizyty ze sporym wyprzedzeniem.Ale jeśli taka ma być cena spokoju... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris0703 Zgłoś #43 Napisano 1 Stycznia 2011 Pana Daneckiego bardzo dobrze znam:) wymieniałem rozrząd u niego rok temu tylko problem z tymi terminami ale chyba bede musiał poczekac i wrócic do starego dobrego (najlepszego) mechanika:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kojak Zgłoś #44 Napisano 11 Lutego 2011 Panowie mam passata afn i niedawno wymieniałem rozrząd, mianowicie okazało się że nie miałem zamontowanej rolki prowadzącej. Przed wymianą kupiłem rolkę prowadzącą (śruby mocującej w komplecie nie było), jednak mechanik który robił mi rozrząd stwierdził, że jak nie było to nie trzeba i w starszych modelach w tym silniku jej standardowo nie było, ale w moim jest miejsce przykręcenia owej rolki. Rolka nie została zamontowana bo nie mieliśmy śruby mocującej, a sklepy były już zamknięte. Tak więc dalej jeżdżę bez tej rolki, no i pytanie musi być czy nie musi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #45 Napisano 11 Lutego 2011 Jeśli ta mała, pomiędzy wałkiem rozrządu a pompą, to musi być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #46 Napisano 11 Lutego 2011 Bez rolki prowadzącej??Ciekawostka... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kojak Zgłoś #47 Napisano 11 Lutego 2011 rolka prowadząca która znajduje się na samej górze nad paskiem rozrządu, lekko ma dociskać pasek żeby lepiej nachodził na zęby koła wałka rozrządu. Mój afn zrobił bez rolki prowadzącej pełne 60tys, nie wiem jak było wcześniej, może rolka była. Teraz też jej nie mam, dlatego pytam czy ona aż tak bardzo potrzebna? pytanie do fachowców:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #48 Napisano 11 Lutego 2011 dlatego pytam czy ona aż tak bardzo potrzebna? pytanie do fachowców Rolka koniecznie ma tam być. Nigdy nie było takich AFN bez rolki odwracającej, mechanik chyba zmęczony robotą był. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rysiek19 Zgłoś #49 Napisano 11 Lutego 2011 zmień mechanika rolki tej nie było w silnikach D i TD nie wiem jak w SDI w TDI-kach była i powinna być skoro germany ją zamontowali . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kojak Zgłoś #50 Napisano 11 Lutego 2011 tak co do mechanika to ja juz swoje zdanie mam:) jak fabryka zrobiła to tak powinno być, ale zastanawia mnie to dlaczego jest to tak niezbędny element skoro to auto już zrobiło 80tys bez tej rolki? Mój Brat jak wymieniał przede mną rorząd mówił że rolke taką kupował a wcześniejszy mechanik nie wiadomo co z nią zrobił (pewnie zostawił dla siebie). Auto jeździ już długi czas bez tej rolki i nic sie nie dzieje! zakładać czy jeździc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #51 Napisano 11 Lutego 2011 Zakładać oczywiście.Wszystko jest kwestią użytkowania,nikt nie powiedział,że bez rolki napinającej nie pojedzie....Nie miałeś żadnych symptomów nieprawidłowości?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #52 Napisano 12 Lutego 2011 Przy wyższych obrotach pasek na tym odcinku bardziej skacze bez tej rolki. Powoduje ona nieznaczne ugięcie paska, co przekłada się na opasanie sąsiednich kół zębatych. Są rzeczy, które wyglądają na dziwne i zbędne ale okazuje się, że mają swój sens. Może przykład dziwny, ale porównywalny. W pewnym serwerze (IBM Blade System) konieczne (zalecane) jest zamontowanie plastikowych zaślepek w nieużywanych slotach pamięci RAM. Dziwne, bo po, skoro nie posiadają elektroniki. Odpowiedź w celu zapewnienia odpowiedniej cyrkulacji powietrza. Tu podobnie, "na chłopski rozum" ta rolka wygląda na zbędną (tak jak te zaślepki w serwerze - on bez tego też będzie działał), a jednak ktoś ją po coś zaprojektował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kojak Zgłoś #53 Napisano 12 Lutego 2011 Żadnych dziwnych objawów nie ma, jednak tak jak napisaliście wyżej: jak zostało zaprojektowane tak powinno być, trzeba założyć. pozdawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kenor18 Zgłoś #54 Napisano 17 Lutego 2011 wita mam pytanie odnosnie rozrzadu do afn przymierzam sie do wymiany i znalazlem rozrzad z nr katalogowymi gates 5223xs, napinacza ruville 55426 i rolki prowadzącej ruville 55415 i chcialbym sie dowiedziec czy bedzie pasowac plyg&play? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #55 Napisano 17 Lutego 2011 znalazlem rozrzad z nr katalogowymi gates 5223xs, napinacza ruville 55426 i rolki prowadzącej ruville 55415 i chcialbym sie dowiedziec czy bedzie pasowac plyg&play? Według katalogu Ruville, będzie pasować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #56 Napisano 19 Lutego 2011 Panowie mam takie dziwne pytanko? Wczoraj p[odczas przerwy w pracy kolega mi powiedział że wcześniej miał pasek Geates-a rozrządu orginalny i samochód chodził normalnie a teraz założył Contitecha i samochód troszke jakby stał się bardziej mułowaty...Możliwe to jest że od paska tak by się stało? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #57 Napisano 19 Lutego 2011 Możliwe to jest że od paska tak by się stało? Nie. Raczej niedbale ustawione koła przy wymianie rozrządu i jest lekko przestawiony. Niech sprawdzi VAG-iem TDI-timing Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #58 Napisano 19 Lutego 2011 Nie. Raczej niedbale ustawione koła przy wymianie rozrządu i jest lekko przestawiony. Niech sprawdzi VAG-iem TDI-timing chyba że zła ilość ząbków na pasku to za cholere nie ustawisz rozrządu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #59 Napisano 19 Lutego 2011 Niech sprawdzi VAG-iem TDI-timing Dokładnie jak radzi kolega. O ile to VP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
08michael Zgłoś #60 Napisano 19 Lutego 2011 (edytowane) Ciekawe,czy wymiana była przeprowadzona z blokadami,no i jaki silnik? Wymieniałem kiedyś rozrząd w Bora 1.9 tdi na pompkach i na nowym pasku było przesuniecie jakieś 2 może 3 milimetry.Było dokładnie widać na tzw. fasolkach.Gdybym robił wymiane bez blokad silnik może by pracował inaczej.Nawet byłem drugi raz w sklepie żeby spr. jeszcze raz pasek w katalogu. Edytowane 19 Lutego 2011 przez 08michael Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach