Skocz do zawartości
dszyszko

Silnik AFN i rozrzad

Rekomendowane odpowiedzi

Nie. Raczej niedbale ustawione koła przy wymianie rozrządu i jest lekko przestawiony. Niech sprawdzi VAG-iem TDI-timing

Tzn nie ustawił według znaków? Silnik 110 KM AFN , muwił że ustawił tak jak ostatnio , więc raczej dobrze.I jak go teraz pali to tak troszke szarpnie nim jakby nierówno zapalił ale potem już oki jak jest ciepły.Mówił że na 1000% ustawił według znaków.Wcześniej miał 4stopnie przyspieszony zapłon jak podpinał vag.

Edytowane przez szczupak28

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A świece spr.? Tylko,że świece byłyby związane z ta nierówną pracą po odpaleniu na zimnym. Jeżeli jest kolega pewien,że usterka wystapiła po wymianie paska r. , to ja stawiam na zle ustawiony rozrząd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
muwił że ustawił tak jak ostatnio
Jeśli mechanik tak mówi, tzn, że robił sobie "znaczki" farbą i ustawiał "tak samo". W AFN i nie tylko używa się blokad do rozrządu i pompy, luzuje się koło rozrządu i pompy, zakłada pasek, napinacz i blokuje koła z b. dużą dokładnością (w instrukcji wspomina się o szczelinomierzu używanym przy blokowaniu rozrządu).. AFN, więc TDI-timing do sprawdzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naturalnie Panowie,precyzja oraz poprawnie ustawiony kąt wtrysku,niestety również w moim przypadku niezbyt starannie założono pasek rozrządu w swoim czasie,lecz problem zdiagnozowałem błyskawicznie,szarpnięcia były aż nadto odczuwalne,poza niedoborem mocy....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli mechanik tak mówi, tzn, że robił sobie "znaczki" farbą i ustawiał "tak samo". W AFN i nie tylko używa się blokad do rozrządu i pompy, luzuje się koło rozrządu i pompy, zakłada pasek, napinacz i blokuje koła z b. dużą dokładnością (w instrukcji wspomina się o szczelinomierzu używanym przy blokowaniu rozrządu).. AFN, więc TDI-timing do sprawdzenia.
a czy AFN posiada tzw "fasolki" rozrządu bo może tam jest przestawiony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AFN nie posiada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy AFN posiada tzw "fasolki"
sprecyzuj... bo ja tylko po bretońsku.. fasolę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W silniku na pompowtrysku na kole zębatym wałka rozrządu są tzw.fasolki. W sylniku AFN nie ma.Koło zębate wałka rozrządu jest na stożku dokręcane jedną śrubą.Przy pompowtryskach masz trzy śruby 8mm z regulacją(kształt fasolki) na kole zębatym wałka rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprecyzuj... bo ja tylko po bretońsku.. fasolę
tu jest o tym mowa http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=88391

 

---------- Post added at 22:38 ---------- Previous post was at 22:37 ----------

 

W silniku na pompowtrysku na kole zębatym wałka rozrządu są tzw.fasolki. W sylniku AFN nie ma.Koło zębate wałka rozrządu jest na stożku dokręcane jedną śrubą.Przy pompowtryskach masz trzy śruby 8mm z regulacją(kształt fasolki) na kole zębatym wałka rozrządu.
no i kolega wytłumaczył :ok o co mi chodziło :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tzn nie ustawił według znaków? Silnik 110 KM AFN , muwił że ustawił tak jak ostatnio , więc raczej dobrze.I jak go teraz pali to tak troszke szarpnie nim jakby nierówno zapalił ale potem już oki jak jest ciepły.Mówił że na 1000% ustawił według znaków.Wcześniej miał 4stopnie przyspieszony zapłon jak podpinał vag.

 

Za każdym razem przy zdjęciu paska rozrządu powinno się ustawić kąt wtrysku, a dlaczego ? Dlatego, że nigdy pasek nie będzie napięty tak samo jak przed jego zdjęciem choćbyś malował go całego farba to i tak to nic nie da.

 

W wałek 4.5mm płaskownik, zamach na I, blokada pompy prętem/kluczem FI15mm, koło na wałku zbijasz, naciągasz napinacz. Przekręcasz rozrząd kilka razy, najeżdżasz na kreske na zamachu I i blokady na wałku i pompie mają pasować idealnie. Jak nie, robota od nowa aż do skutku. A jak znaki się zgadzają i blokady wchodzą na swoje miejsca to grzejemy autko do 90*C, następnie w BS patrzymy kąt i ma być w przedziale 48-52*.

 

No chyba, że ktoś robi na odwal i zaznacza sobie kredą/pisakiem...ehhh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dosadnie opisane.Nic dodać,nic ująć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bardzo dosadnie opisane
Tak, tylko ze my tu dajemy rady początkującym kolegom, a skrócona instrukcja wymiany rozrządu nic im nie da, tym bardziej że na tym forum jest już niejedna i to bardzo dokładna. Co do fasoli... to ten typ regulacji nazywa sie "koło dwuczęściowe".... od zawsze kiedy to robiłem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, tylko ze my tu dajemy rady początkującym kolegom, a skrócona instrukcja wymiany rozrządu nic im nie da, tym bardziej że na tym forum jest już niejedna i to bardzo dokładna. Co do fasoli... to ten typ regulacji nazywa sie "koło dwuczęściowe".... od zawsze kiedy to robiłem...
no dokładnie tak a co do "koło dwuczęściowe" to u mnie w pracy mówili na to fasolki i tak zapamiętałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za każdym razem przy zdjęciu paska rozrządu powinno się ustawić kąt wtrysku, a dlaczego ? Dlatego, że nigdy pasek nie będzie napięty tak samo jak przed jego zdjęciem choćbyś malował go całego farba to i tak to nic nie da.

 

W wałek 4.5mm płaskownik, zamach na I, blokada pompy prętem/kluczem FI15mm, koło na wałku zbijasz, naciągasz napinacz. Przekręcasz rozrząd kilka razy, najeżdżasz na kreske na zamachu I i blokady na wałku i pompie mają pasować idealnie. Jak nie, robota od nowa aż do skutku. A jak znaki się zgadzają i blokady wchodzą na swoje miejsca to grzejemy autko do 90*C, następnie w BS patrzymy kąt i ma być w przedziale 48-52*.

 

No chyba, że ktoś robi na odwal i zaznacza sobie kredą/pisakiem...ehhh

Dokładnie.Wcześniej mówił że ma 4 stopnie wcześniejszy zapłon.A teraz vaga nie podpinał.Tak jak piszesz kolego.........mało kto sprawdza po wymianie paska rozrządu kąt wtrysku.........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mało kto robi sprawdzenie rozrządu VAG'iem po wymianie. Co do blokad, to niestety wymiana na flamaster jest częsta, bo ciężko czasem z właściwymi blokadami. W przypadku starych kibli VP blokady możemy praktycznie zrobić lub zastąpić czymś (klucze, wiertła itd.). Niestety w nowszych konstrukcjach nie jest już tak prosto. Sami pożyczaliśmy dwa komplety blokad do Alfy Romeo, bo nie wiadomo, które będą pasować. Blokady w sumie proste, aluminiowe bloki montowane na dwie krzywki wałków rozrządu. Niby proste, ale bez tego "specjalistom" zostaje tylko flamaster.

 

Sorry za off-topic, ale musiałem.

Edytowane przez zyggy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za każdym razem przy zdjęciu paska rozrządu powinno się ustawić kąt wtrysku, a dlaczego ? Dlatego, że nigdy pasek nie będzie napięty tak samo jak przed jego zdjęciem choćbyś malował go całego farba to i tak to nic nie da.

 

W wałek 4.5mm płaskownik, zamach na I, blokada pompy prętem/kluczem FI15mm, koło na wałku zbijasz, naciągasz napinacz. Przekręcasz rozrząd kilka razy, najeżdżasz na kreske na zamachu I i blokady na wałku i pompie mają pasować idealnie. Jak nie, robota od nowa aż do skutku. A jak znaki się zgadzają i blokady wchodzą na swoje miejsca to grzejemy autko do 90*C, następnie w BS patrzymy kąt i ma być w przedziale 48-52*.

 

No chyba, że ktoś robi na odwal i zaznacza sobie kredą/pisakiem...ehhh

Darek....chyba musisz sobie poprawic rozrzad bo na kole szukamy 0 a nie I:(Sam sprawdzalem jak mialem zdjeta czapke z silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Darek....chyba musisz sobie poprawic rozrzad bo na kole szukamy 0 a nie I Sam sprawdzalem jak mialem zdjeta czapke z silnika

 

Niekoniecznie, u mnie np. na kole jest I (też sprawdzałem przy zdjętej "czapce") :)

Dwumas mam zmieniony, możliwe, że były takie z "O" i z "I".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie. Raczej niedbale ustawione koła przy wymianie rozrządu i jest lekko przestawiony. Niech sprawdzi VAG-iem TDI-timing
W silnikach typu AHU,AFN... Vagiem nie sprawdzi sie ustawienia rozrzadu:(TDI timing sluzy tylko do sprawdzenia kata wtrysku,proponuje ustawic kat idealnie, rozrzad tez wg znakow,potem ustawic znowu na znaki poluzowac i zbic kolo walka rozrzadu przesunac zbitym kolem rozrzad czyli wal i pompe o jakis cm i skrec...Dla bezpieczenstwa obrucic walem ze 2 razy czy nie majakiejs kolizji tlokow z zaworami i smialo odpalic motor ,podpiac vaga i sprawdzic TDI timing...WYNIK BEDZIE IDENTYCZNY jak przed przestawieniem ...Ale moge sie mylic i jesli TDI timing ma jeszcze inne opcje prosze o oswiecenie mnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Greegoryyy.... Proszę, czytaj od początku. Pytanie było czy wymiana paska rozrządu na innego producenta może spowodować szarpanie silnikiem. Znów piszecie instrukcję wymiany rozrządu komuś kto tego nigdy nie robił. Na tym forum jest ona opisana bardzo dokładnie. Natomiast uważam że vag-iem może sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu, bo jeśli ktoś zrobił to "na znaczki" flamastrem to mu się i kąt wtrysku rozjedzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z tym ze nie wymienia sie rozrzadu na flamaster,ale po wymianie nawet z blokadami i tak trzeba podpiac vaga i ustawic kat;)Chocia zdazylo mi sie ze po zdjeciu "czapki" z silnika i zlozeniu wszystkiego do kupy kat mialem idealnie jak przed sekcja zwlok:)Chodzi mi o to ze mozemy wymieniac rozrzad nawet z orginalnymi fabrycznymi blokadami ,a po wymianie i tak jest konieczne podpiecie Vaga w celu ustawienia kata wtrysku,bo nowy pasek ma juz troszke inna dlugosc i kat w TDI timing bedzie inny,a poprawne ustawienie walka rozrzadu wzgledem walu to juz inna kwestja i tego raczej Vagiem sie nie sprawdzi

Edytowane przez Gregoryyy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności