dszyszko Zgłoś #1 Napisano 4 Lipca 2006 Witam, temat rozrzadu juz byl poruszany wiele razy, jednak chyba nie do konkretnego silnika (modelu), Pytanie do osob, ktore maja takie silniki 1.9 TDI (110KM), chcem wymienic caly rozrzad i pyttanie, co? Kupilem juz pasek rozrzadu, rolke odwracajaca oraz napinacz. Czy cos jeszcze? Wedlug roznych rysunkow nie widze nic innego, ale mam informacje ze sa tam jeszcze inne dwie rolki, tylko gdzie? Oczywiscie na koncu wymiana paskow klinowych, ale to inny temat. Glownie mi chodzi ile jest rolek w silniku AFN, ma ktos jakas dokladna instrukcje do takiego silnika, proasze o informacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #2 Napisano 4 Lipca 2006 Absolutnie wszystkie rolki i napinacze. Obowiązkowo, również wszelkie śruby mocujące oraz szpilki rolek i napinaczy. Pompa jeśli dobrze pamiętam to lata tam na pasku wielorowkowym przy AFN-ie. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #3 Napisano 4 Lipca 2006 OK dzieki za info, a jestes w stanie powiedziec ile jest rolek bo jak bylem w AutoPartnerze to jest 1 a inna osoba w serwisie Skody mowi ze sa 3 i teraz juz sam nie wiem Chyba za rolke nie uwaza sie kola zebatego od walka rozrzadu czy pompy paliwoewej? Co do pompy wodnej to fakt jest zasilana paskiem klinowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passatb5tdi90km Zgłoś #4 Napisano 4 Lipca 2006 Mogę ci powiedzieć że na bank 3 są rolki mój brat wymieniał w afn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #5 Napisano 4 Lipca 2006 NOrmalnie jestem w szoku, bo mam ksiazke sam naprawiam, mam rowniez zdjecie swojego silnika i za chol.... nie widze 3 rolek, tylko jedna na samej gorze kolo kola od walka rozrzadu, dochodza do tego 5 kol zebatych i napinacz i wiecej nic niewidze, gdzie sa te pozostale rolki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #6 Napisano 4 Lipca 2006 Moze napisze dokladnie co widze wg rysunku i tego co mam w silniku, od gory jadac w prawo mam: - kolo walka rozrzadu - rolke kierujaca - kolo pompy wtryskowej - kolo walka posredniego - kolo paska zebatego na wale korbowym - rolka napinajaca (napinacz) - i z powrotem kolo walka rozrzadu NIc wiecej nie ma, chyba ze za rolki ktos uwaza kola zebate od pompy, badz walu korbowego? Albo sruby ktorymi sa przykrecone? Wyjasnijcie prosze, bo cos mi sie nie zgadza Probuje znalezc jakis informacji na temat AFN w necie, ale krucho jest z tym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passatb5tdi90km Zgłoś #7 Napisano 4 Lipca 2006 Taka propozycja z mojej strony zadzwoń do servisu VW i zapytaj ile rozrząd i co wchodzi w jego skl;ad:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #8 Napisano 6 Lipca 2006 OK juz wszystko wiem na temat rozrzadu Tak dla informacji dla osob ktore beda w przyszlosci wymieniac rozrzad w silniku AFN 1.9 TDI 110KM. W sklad rozrzadu do wymiany wchodza: pasek rozrzadu - 1szt. - 102,10zl napinacz - 1szt. - 141,30zl rolka prowadzaca - 1szt. - 100zl wedlug serwisu to wszystko!!! oprocz tego wymienilem: - sruba (szpilka) od napinacza - 1szt. - 15,31zl - sruba od rolki - 1szt. - 1,92zl warto rowniez od razu wymienic paski klinowe, jak juz jest rozebrane wszystko i tak: - pasek alternatora - 1szt. - 58,20zl - pasek klimy - 1szt. 24,90zl Co do wymiany tak jak napisalem, wedlug ASO wystarczy tylko 3 rzeczy, reszta zalezy tylko od uzytkownika, mysle ze warto bo nie duze sa koszty. Ceny te sa wedlug AutoPartnera w Gdansku, wiec orientacyjnie wiadomo co i ile. Ja mam znizke w AP 40% i laczny koszt 285,92zl wiec nie sa to duze koszty. Aha i tak a pro po zadnych 3 rolek nie ma, ani pompy wodnej na tym pasku, co nie ktorzy gdzie opisywali Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #9 Napisano 8 Lipca 2006 ani pompy wodnej na tym pasku No tu to mnie zaskoczyłeś - sam osobiście kupowałem pompę wodną do mojego auta. Kolega, były pracownik ASO VW radził (i nie tylko on), żeby wymienić ja przy wymianie rozrządu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fałwej Zgłoś #10 Napisano 8 Lipca 2006 Oczywiście, że pompa wody jest na innym pasku, nie na tym od rozrządu. Zaleca się wymianę pompy wody wraz z paskiem rozrządu o ile pompa napędzana jest przez pasek rozrządu, w innych typach silnika. W przypadku AFN nie ma żadnego problemu by wymiany dokonać w innym terminie i bez konieczności rozgrzebywania rozrządu. A kolega Dużego postępował chyba zgodnie z opisem czynności obsługowych w ASO i stąd ta sugestia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #11 Napisano 8 Lipca 2006 Mozliwe co do wymiany pompy wodnej, jednak widac rozne serwisy roznie na to patrza, tzn moja zona pracuje w ASO Skody i tam mi wymieniali pasek i dla nich wystarczylo tylko wymienic pesek, napinacz i rolke (nawet bez szpilki), rowniez bylem w serwisie ASO VW w Gdansku i rowniez mi tylko to doradzili do wymiany, wiec widac roznie to jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fałwej Zgłoś #12 Napisano 9 Lipca 2006 Powiem więcej, byłem w ASO Skody w Legnicy na WAG-u i gdy swojego czasu pytałem o wymianę rozrządu, to powiedziano mi , że nie wymienią mi bo potrzebne są szpilki a do mojego silnika nie mają. Hmmmm??? :609: Co kraj to obyczaj. :610: Ale duży plus dla ASO za fachowość. :641: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
domalek24 Zgłoś #13 Napisano 21 Stycznia 2010 witam. chcialem zapytac jaki jest tzw punkt martwy w silniku afn. pytam poniewaz w moim passacie na kole jest dwa znaki. jeden to "0" a drugi to "I". wiec na ktorym z niech mam sie wzorowac przy ustawieniu rozrzadu? miedzy 0 a I jest okolo 1,5 cm odstepu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #14 Napisano 21 Stycznia 2010 w/g książki na 0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
domalek24 Zgłoś #15 Napisano 21 Stycznia 2010 dzieki, ale obecnie mam ustawiony przez mechanika na "I" i samochod w miare chodzi, tylko troche ciezko pali na zimnym silniku, czego nie bylo przed wymiana rozrzadu. czy w takim razie przestawic go na punkt "0"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #16 Napisano 21 Stycznia 2010 No ja bym przestawił na 0, bo na I to chyba jeden lub więcej ząbków na pasku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
domalek24 Zgłoś #17 Napisano 21 Stycznia 2010 po co w takim razie jest to "I"??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #18 Napisano 22 Stycznia 2010 Nie mam pojęcia po co to I. Nigdzie nie znalazłem na ten temat informacji. Może koledzy z forum coś wiedzą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
otick8 Zgłoś #19 Napisano 10 Lutego 2010 koledzy te I to jest injection czyli wtrysk czyli po chłopskiemu w tym momencie ma być wtrysk paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin4 Zgłoś #20 Napisano 10 Lutego 2010 Mylisz sie to znaczy intercooler Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach