Skocz do zawartości
Gość x-fly

klakson a wskaźnik temp.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość x-fly

witam,

ostatnio dużo u mnie padało a ja dużo jeździłem, wiadomo - po kałużach też, od spodu nie jest w żaden szczególny sposób zabezpieczony, to jako wstęp, naprowadzenie, może to ma związek.....

teraz sedno: gdy wcisne klakson na dłużej niż 2 sekundy zapala się czerwona dioda od temperatury i zaczyna mrugać kilka razy (identycznie jak przy włączeniu stacyjki) :eek::confused::eek::confused::eek::confused:

 

jak to jest możliwe? jak klakson może być związany z diodą od temperatury wody ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zobacz czy nie masz mokro w aucie. obstawiam zamokniętą skrzynke bezpiecznikow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly

to może być to, pokminie, dzięki za cenną wskazówke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i ja sie podepne tylko ja mam tak z cb radiem jak mowie do mikrofonu to dioda mruga:/ a do cb mam odzielne kable wprost do akumulatora poprowadzone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie też mruga jak zapalam światła, to chyba lekkie przebicie lub faktycznie zamoknięte bezpieczniki u ciebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale mam odzielną instalacjie do aku zrobioną bezpośrednio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly

kurcze, dzisiaj jade, swiatła włączone wiadomo, ogrzewanie na 3, włączylem kierunek, puscilem gaz i na sprzęgle pokonuje zakręt na skrzyżowaniu i co widze? zaczęła mrugać żółta dioda od świec żarowych, nie pełnym światłem tylko tak jak coś iskrzy, nie styka dobrze, ale jak auto odpalam to dobrze wskazuje i normalnie swieci na zimnym, anomalie całkiem jak w czarnobylu, moze ktoś cos umie powiedziec, w pierwszym poście napisalem i dalej to jest że jak wcisne klakson to mruga czerwona dioda od temp. wody................. gdzies coś zaczęło przebijać?! skrzynka z bezpiecznikami i przekaźnikami nie jest mokra, mam ją wybebeszoną pod stopami, jak nią ruszam to nic to nie zmienia więc raczej przetary przewód odpada, bardziej bym stawiał na zamoknięty jak to kolega napisał, ale jak to wysuszyć?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niewiem czy zamokniete musi byc, izolacia slaba bo niewierze zeby kazdy passat przemakal, w moim nic nie cieknie a takie zeczy tez sie dzieja mysle ze gdzies masa jest do kitu gluwna czy cos, pod bezpiecznikami jest taki "kwiatek" przygotowany do masy może tam cos, na bank z masą to ma cos w spolnego a nie ze każdy przemaka passat

Edytowane przez Variant

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niewiem czy zamokniete musi byc izolacia slaba bo niewierza zeby kazdy passat przemakal w moim nic nie cieknie a takie zeczu tez sie dzieja mysle ze gdzies masa jest do kitu gluwna czy cos pod bezpiecznikami jest taki "kwiatek" przygotowany do masy może tam cos na bank z masą to ma cos w spolnego a nie ze każdy przemaka passat

 

Popraw błędy i stosuj znaki interpunkcyjne.......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

b2 prawie każdy przemaka ;) to juz niestety te lata

posprawdzaj dokladnie masę za skrzynka bezpiecznikow,

zobacz jakie masz ładowanie

stan kabla masowego z aku na nadwozie i dalej na silnik...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez może byc ze jednym kabelkiem idzie za duze napiecie a jest za cienki i przebija

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly

ta żółta dioda od grzania świec "iskrzy" (nierównomiernie mruga niepełną mocą) przy wiekszym obciążeniu prądowym czyli jak np włącze drogowe wentylator na 3 i muze, bez sensu mi sie to wydaje przyznam sie szczerze a jestem elektronikiem z zawodu, stawiam na niestykające/przetarte (tudzież zwierające się) przewody,

to tak jakby żółtą diode zasilić szczątkowym napięciem i do tego "iskrzącym".... :confused:

może to byc przekaźnik? ale normalnie grzeje i dioda normalnie swieci i sie normalnie wyłącza, klemy na aku mam nowe, masa główna do karoseri? jakos nie sądze bo chyba by to inaczej sie objawiało

moze to być stabilizator napięcia na 10V ten w liczniku?

 

mam pewien pomysł, od grzania jest przekaźnik, zrobie tak żeby dioda "iskrzyła" i wyciągne przekaźnik i teraz pytanie jak zinterpretować to że bedzie dalej "iskrzyć" lub nie będzie :confused:

jesli będzie to znaczy że spoza obwodu jest przebicie i to na drodze pomiedzy skrzynką a licznikiem, dobrze mysle?

 

moze ktoś zarzuci jakies rady..... pomysły...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

:634: wykryłem coś :634:

wchodze do auta, chce odpalić, nic, diody przygasają, wącham i czuje spalenizne, patrze a spod licznika dym sie unosi, nie mam plastikowej obudowy ani przykreconego licznika wiec moglem od razu go wybebeszyć, rozpiąłem przewody, myslalem ze dym ustanie a tu dalej siwy lata, patrze, chwytam za linke predkościomierza i poparzylem sobie palce, ruszylem nią a tam iskra a linka wrząca, szybko papier zwinąłem w rulon i odizolowałem linke od metalowego otworu wokoł niej, to dopiero bonus co..

linka i tak sie nie kreci i pancerz ma zepsuty, rozciągnął sie, jutro chce ją całkiem zdemontować,

wygląda to tak jakby na lince był potencjał dodatni i stykał sie do metalowego otworu przez który przechodzi który jest minusem, nei powinno być czegos takiego prawda? jak linka moze byc pod napięciem?!?

jutro sprawdze napięcie miernikiem

 

attachment.php?attachmentid=6585&stc=1&d=1228927467

 

ładnie widać spaloną osłone linki

 

attachment.php?attachmentid=6586&stc=1&d=1228927467

 

attachment.php?attachmentid=6587&stc=1&d=1228927467

 

czy linka podpięta pod omomierz wskaże jakąś rezystancję? tak

tylko pytanie skąd linka wzięła sobie "plus" ;]

1'.jpg

2'.jpg

3'.jpg

Edytowane przez x-fly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze byc ze dostalo przebicia od jakiegos kabla plusowego. popatrz czy nie masz przytopinej gdzies instalacji elektrycznaj bo ja mialem i to duuuzo. umnie tez bylo duzo poknocone z elektryka bo mialem zwarcie tez a kable nieźle potopione

Edytowane przez Variant

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

albo masz uwaloną mase na silniku i przez trącą linke o karoserie zamkną sie obwód

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly
masz uwaloną mase na silniku

sprawdze...

tylko w jednym miejscu masa łączy sie z blokiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Syncro dobrze gada :) nie wiem dokładnie gdzie w B2 wchodzi, jak popatrzysz sobie na minusową klemę akumulatora to odchodzi od niej gruba linka, najpierw idzie do karoserii obok akumulatora i dalej do silnika, prawdopodobnie skorodowało na łączeniu przy silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly

cały dzień dzisiaj mi zeszło przy wymianie 4-ech tuleji wahacza i łożysk w tylnych kołach, a dzionek krótki, jedno koło było lekutko niewyważone a skutek taki że kiera trzepała na płaskim asfalcie...

jutro sprawdze tą mase i dam znać

-------------------------------------------------------------------------

znalazłem mase na silniku, strasznie ciężki dostęp, pamiętam jedną sytuacje z tym związaną, po wymianie pompy musiałem dość długo hehtać silnikiem żeby paliwo doszło i pamietam że poleciał w którymś momencie mały dymek z tego przewodu, myslalem wtedy że z przeciążenia, co wy na to? mógł sie nadpalić czy coś i teraz masa jest ale niepełna czyli pod większym obciążeniem nagrzewa sie i nie ma w pełni masy i diody wariują? pisałem że jak włącze drogowe, awaryjne, wentylator na 3 i radio to wtedy mocniej diodia od grzania świec mruga a wtedy jest wieksze obciążenie instalacji............

? :027:

-------------------------------------------------------------------------

czy moge podłączyć dodatkową mase od klemy akku do innej częsci silnika? np do alternatora? albo w lepszym miejscu gdzies na samym bloku ?? po to żeby sprawdzic czy objawy miną..

Edytowane przez x-fly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam , przed wczoraj jadąc zobaczyłem że u mnie również przy dużym obciążeniu tzn jak mam włączone światła i nawiew, podczas jazdy zaczyna migac kontrolka świec :/ , wszystko się zgadza z tym co kolega wyżej opisuje, miesiąc wcześniej podczas wielu prób zapalania samochodu z masy leciał mi również delikatny dymek. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly

no to Wiktor możliwe ze mamy ten sam problem, a już całkiem możliwe (Nikusss, Syncro i Ormowiec zapodali a i NeVWille podał pośrednio) że przewód masy do silnika jest uwalony, zimno teraz, nie mam garażu, rano do pracy rodacy, postaram sie oszacować problem jak najszybciej i dam znać, wczoraj już raz diode wymieniłem, koszt 40gr ale trza licznik rozebrać, zaczeła swiecić przy rozruchu (grzaniu) słabszym swiatłem, te migotki ją wykończyły ; )

-------------------------------------

a co do...

gdy wcisne klakson na dłużej niż 2 sekundy zapala się czerwona dioda od temperatury i zaczyna mrugać kilka razy (tak jak przy włączeniu stacyjki)
ja mam tak z cb radiem jak mowie do mikrofonu to dioda mruga:/ a do cb mam odzielne kable wprost do akumulatora poprowadzone
mokro w aucie
izolacia slaba

 

mysle ze oba albo przynajmniej jedno

Edytowane przez x-fly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewód kontaktuje małą powierzchnią, płynie przez niego duży prąd = badzo dużo wydzielanego ciepła. Możesz pociągnąć dodatkowy przewód, im bliżej rozrusznika tym lepiej. Możesz wetknąć go np. pod śrubę mocującą rozrusznik. Pamiętaj że musi być co najmniej tak samo gruby jak ten stary (zakładając że jest niesprawny). W sklepach motoryzacyjnych pytaj o plecionkę masy - dostaniesz bez problemu. Zmierz wcześniej długość. Możesz spróbować też użyć przewodu takiego jak używa się do podłączenia masy przedmiotu przy spawaniu, dość grube i tanie, do tego solidne konektory z oczkiem, dobrze zlutować, zacisnąć i gra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności