Skocz do zawartości
raver32

Szarpanie-drganie przy ruszaniu raz na jakis czas.

Rekomendowane odpowiedzi

Kolega który pisał o nie szczelnej rurze IC---oświecił mnie --uszczelniłem rurę taśmą izolacyjną na próbę ponieważ też tam miałem troszeczkę mokro od oleju ,( na tej dolnej) ----na razie szarpanie ustało.Czy to możliwe,że to ma związek z poszarpywaniem przy ruszaniu???!!!!!---------------odpowiadam po paru dniach eksploatacji----nie nie ma związku dalej szarpie , jak się cieplej zrobiło / ale jaja /........

Edytowane przez radek5277

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Mam te same problemy z szarpaniem, a nawet ostatnio znajomy mechanik wspomniał że muszę się zająć tym wężykiem od IC.

Na dodatek muszę wymienić poduszki pod skrzynią, może te dwie sprawy zbiegły się ze sobą i stąd to szarpanie.

Ostatnio zrobiłem trasę 400km i zapaliła się mi lampka ABS ASP, czy to może mieć coś wspólnego z szarpaniem?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej wszystkim.

Mam takie same problemy z ruszaniem z 1-biegu lub wstecznego. Poduchy pod skrzynia sa wymienione, rura IC nienaruszona wiec co to moze jeszcze byc. Mechanik mowil cos o poduchach silnika ale nie mam juz sily wymieniac wszystkiego pokoleji zeby sie okazalo ze to byla ta ostatnia rzecz z listy, bo to jednak kosztuje dosyc duzo. Czy to moze byc cos co jest uszkodzone przy sprzegle jak w ktoryms wczesniejszym poscie albo moze cos z zawieszeniem lub lozysko??? Objawy sa najczesciej jak auto jest juz cieple i podczas jazdy w korkach z czestym ruszaniem i zatrzymywaniem sie. Czasami slychac tez lozysko na sprzegle-moze to miec cos wspolnego tym szarpaniem???

Sam juz nie wiem co mam z tym zrobic-jesli ktos rozwiazal problemy z szarpaniem to kazda pomoc bedzie mile widziana.:dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może ja dorzucę kilka słów -pewnie nikt się nie ucieszy...

Miałem ostre szarpanie przy ruszaniu do przodu i tyłu gdy nie dodawałem gazu. Gdy ruszałem z wyższych obrotów szarpanie było płynniejsze (mniejsze). Na szczęście zaczęło ślizgać się sprzęgło i trzeba było wyjąć skrzynię...

Wymieniłem cały komplet Valeo - dwumasa nowa, tarcz, docisk i łozysko. Wszystko w jednym zestawie.

Pierwsza próba i cud malina!!! Pięknie rusza, jak benzynka z salonu...

Ale!!!! Po zrobieniu kilku tys. km leciuteńkie szarpanie wróciło i myślę że trzeba się przyzwyczaić, bo przecież nowy zestaw nie mógł się rozpie....lić.

 

Teraz mam problem lekkiego buczenia w aucie i również tracę cierpliwość...

powodzenia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zacznę , od wymiany wysprzeglika na skrzyni i plynu hamulcowego (jeszcze raz ) , szarpanie jest u mnie tylko i wyłącznie po długiej jeździe w korku i czestym hamowaniu. Wszystko chodzi bardzo dobrze , żadnych szumów ze skrzyni , biegi wchodzą idealnie...... , jak się okaże że to dwumasa to auto idzie na sprzedaż , koniec z dokładaniem kasy...:what

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo, nowe sprzęgło + dwumasa i skończyło się szarpanie. Tylko troszkę kasy poleciało w kosmos.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam odświeżam temat czy ktoś już opanował temat drgania auta przy ruszaniu na zimnym silniku ? lub przy dłuższym staniu w korku ?

 

ja u siebie mam tak że dzieje się to raz na jakiś czas czasami drgania są z rana odpalam auto ruszam czuję wibracje , ruszę 2 razy i jest już potem ok następnego dnia ok i tak jakiś czas mam spokój, a czasami kilka dni pod żad z rana są drgania , czasami też podczas długiego stania w korku przy ruszaniu i stawaniu co parę metrów lub jak się za mocno auto na trasie pociśnie to też lubi sobie drgać parę razy przy ruszeniu ale juz na rozgrzanym

 

dużo jest teorii o 2 masie , ale też sporo o docisku sprzęgła, lub nawet jakiejś wadzie konstrukcyjnej strzegła czy dwumasy , żadnych innych objawów 2 masy nie ma , drganie nie jest cały czas pojawia się i znika na jakiś czas

 

czy ktoś rozgryzł ten temat ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fallaX mam dokladnie to samo, tak czy siak to albo sprzęglo , albo dwumasa lub wysztko na raz . Na razie nic z tym nie robie , czekam az calkiem padnie...... lub sprzedam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

falla_x, u mnie identyczne objawy.

Szybciej tego nie dotknę zanim całkiem nie padnie lub się zajeździ do końca. :P

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czu u was też tak jest że jak to się przypałęta to jakiś czas poszarpię potem ustaje i jakiś czas spokój czy jest to cały czas , ja to mam od wczoraj i jak by dziś już wyraźnie słabiej ale jeszcze jest

 

kurcze jak by to był sam docisk to by było jeszcze w miarę ale no tak na oko to się nic nie da wyniuchać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak to się przypałęta to jakiś czas poszarpię potem ustaje i jakiś czas spokój czy jest to cały czas , ja to mam od wczoraj i jak by dziś już wyraźnie słabiej ale jeszcze jest

Mam identycznie.

kurcze jak by to był sam docisk to by było jeszcze w miarę ale no tak na oko to się nic nie da wyniuchać

99% dwumasa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmieniłem cały komplet pod koniec jesieni. włożyłem LUK - cały komplet w kartonie z dwumasą. W pierwszym tygodniu jeżdżenia było już odczuć że lekko szarpie. Potem do dnia dzisiejszego bez gazu ruszanie to koszmar. Jak dodam lekko gazu (powyżej 1000obr.) to można już normalnie ruszyć bez szarpania silnikiem.

Natomiast w AWXie kolegi zmieniałem tylko tarcz i docisk (LUK)- użytkuje dłużej nowy komlet niż ja i ruszanie u niego odbywa się jak po masełku.... nic nie jęknie, nic nie szarpnie, nawet bez gazu.

Nie mam pojęcia w czym tkwi problem... Póki co jeżdzę z takimi objawami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zmieniłem cały komplet pod koniec jesieni. włożyłem LUK - cały komplet w kartonie z dwumasą.

 

chcesz powiedzieć że wywaliłeś te 2,5 kolocka na dwu masę sprzęgło i docisk i dalej to samo ? ale jak założyłeś przez pierwsze parę dni było ok ? czy też tak samo

 

czyli u kolegi wymiana sprzęgła i docisku załatwiła sprwę ?

 

no to ja już zgłupiałem jak bym wywalił 2,5tys na zestaw i by dalej było to samo ehh :/

 

---------- Post added at 18:10 ---------- Previous post was at 18:10 ----------

 

a może to poduszki pod silnikiem ? skrzynią ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja sie uporalem;) Oczyscilem 2mase, i sprzeglo plynem Brake and Clutch Cleaner i gra.

Wazne jest tez to iz zimna zaparowana tarcza z rana bedzie sie uslizgiwac jak bedziemy wolno puszczac sprzeglo. Mialem ten objaw w 1.8T i teraz w 1.9TDI, ale jak potrenowalem ruszanie to szarpanie ustalo(tak wiec czyszczenie to tylko dodatek byl), czy to z rana czy w korku czy obojetnie kiedy.

Sprobujcie delikatnie szybciej puszczac przeglo a nie na polspregle sie toczyc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Parę dni było ok,ale nie idealnie. Ruszając bez gazu były odczuwalne szarpnięcia. Stary dwumas był dobry, lecz go również wymieniłem, Na waszym miejscu nie wywalałbym kasy na dwumas jeżeli nie ma ewidentnych objawów, jak na niego przystało. Myślę, że wina leży po stronie tarczy sprzęgła,albo sam już nie wiem... brałem nawet pod uwagę to, że powodem może być korekcja na pompkach w granicy 1,3 na jednym garnku,ale tuner który robił mi program powiedział że na pewno to nie od pompki tylko coś ze sprzęgłem.

 

Tak,u kolegi również sam wymieniałem sprzęgło,więc wykonałem taką samą robotę. Pozostało stare koło dwumasowe, a wymieniłem komplet tarcz-docisk i łożysko. Aż mu zazdroszcze... Może kiedyś zdejmę skrzynię, chyba że wcześniej go sprzedam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
http://www.egaraz.com/news,32,sprzeglo_w_twoim_samochodzie._jak_dziala_sprzeglo_jakie_sa_objawy_zuzycia_sprzegla_jak_jest_zbudow.html to moze coś podpowie faktycznie to będzie chodziło o docisk sprzęgło niż o 2 masę , koszty jak by o połowę mniejsze , dwu masa tak jak czytam ciągnie za sobą wiele dziwnych efektów dźwiękowych tłuczenie na postoju drgania przy zwalnianiu silnikiem i inne tego typu a sprzęgło docisk są odpowiedzialne za płynność ruszania lub ewentualnie ślizganie sie sprzęgła coś w tym może być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zmieniłem cały komplet pod koniec jesieni.

Tak zapytam, jak z hałasem, drganiami po wymianie podczas pracy na jałowym biegu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
http://www.egaraz.com/news,32,sprzeg...st_zbudow.html to moze coś podpowie faktycznie to będzie chodziło o docisk sprzęgło niż o 2 masę , koszty jak by o połowę mniejsze , dwu masa tak jak czytam ciągnie za sobą wiele dziwnych efektów dźwiękowych tłuczenie na postoju drgania przy zwalnianiu silnikiem i inne tego typu a sprzęgło docisk są odpowiedzialne za płynność ruszania lub ewentualnie ślizganie sie sprzęgła coś w tym może być

 

Mam nowy komplet luk'a -sprzęgło i dwumas oraz nowe poduszki pod silnikiem i skrzynią, zniknęły nierównomierne odgłosy na luzie po wymianie dwumasy, ale delikatne szarpanie po nagrzaniu nadal występuje. Na zimno nic nie szarpie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak zapytam, jak z hałasem, drganiami po wymianie podczas pracy na jałowym biegu?

 

Przed wymianą nie było żadnych hałasów i po wymianie jakby jeszcze ciszej pracował na wolnych obrotach.

Przy gaszeniu również spokój.

Tarcz była już zużyta do nitów, a na powierzchniach: docisku i koła zamachowego były znaczne ślady zużycia (wytarcia) dlatego wrzuciłem komplet.

Miałem jednak nadzieje, że ruszanie będzie przyjemniejsze.

Aha, zacząłem ostatnio szybciej puszczać pedał sprzęgła i jakby nie czuć tego szarpania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam nowy komplet luk'a -sprzęgło i dwumas oraz nowe poduszki pod silnikiem i skrzynią, zniknęły nierównomierne odgłosy na luzie po wymianie dwumasy, ale delikatne szarpanie po nagrzaniu nadal występuje. Na zimno nic nie szarpie.

U Ciebie przyczyna delikatnego szarpania na jałowym przy nagrzaniu może być plecionka tzw łacznik elestyczny, u mnie tez jak auto osiągneło na zegarach 90C to czasami pojawiały się dziwne drgania wystarczyło że dodałem lekko gazu one ustępowały lub wracały po chwili a czasami w ogóle ich nie było. Wymieniłem plecionkę i od kilku dni spokój z drganiami nawet przy ruszaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności