dzidek1988xx Zgłoś #221 Napisano 9 Czerwca 2011 Jeżeli ktoś wątpi w to jakie objawy może wywołać dwumasa to niech przestanie wątpić. Jeżeli masz sprawny układ paliwowy i hydraulikę to na szarpanie może mieć wpływ jeszcze jedynie dwumasowe koło zamachowe. Mój przykład? Autem telepało jak cholera od ok. 40tyś km, przy ruszaniu z 1 i wstecznego dziwne wzdrygiwanie a przy zmianie biegów lekkie szarpnienia no ale z tym jeździłem aż tyle, bo każdy z panów w kilku warsztatach jakie byłem był święcie przekonany, że nie jest to dwumas. War. nr.1 " To nie może być dwumas, on przenosi drgania tylko na jałowym i może lekko do 1tyś obrotów ale nie więcej Panie" - dodam, że auto drżało w całym zakresie obrotów tylko im wyższe tym nieco mniej więc sobie pomyślałem, że gościu ma racje (ale nie zwątpiłem w uszkodzony dwumas) War. nr.2 "Od dwumasy to by takich dźwieków i bylo i całe auto by się nie telepało, poduszki mocujące silnik wyglądają na dobre ale te pod skrzynią biegów jakby pourywane były, to one tak przenoszą drgania ze skrzyni" - dodam, że wymiana poduszek pod skrzynia mnie kosztowała 700zł (ori z vw + wymiana) i nic nie pomogła. War. nr.3 "Dwumas??? A kto Panu takich bajek nagadał? Panu to nawet maska drży jakby sie miała zaraz sama otworzyć... Wtryski panu walą jak cholera i trzeba będzie je sprawdzić najpierw" - po kilku ciekawych opiniach dałem sobie spokój i jeździlem bo jeździłem ale teraz przyszła wiosna i zaczęło mnie to na nowo wkurzać, bo 150KM koni a tu jakieś idiotyczne szarpania - przy okazji robienia boku auta (koleś mi wypie******** w drzwi z boku) powiedziałem kolesiowi, żeby wymienił mi sprzęgło i ocenił stan koła dwumasowego (sprzęgło nie było ruszane od nowości a jest ponad 340tyś na blacie ) no i co się okazało? Dwumas rozwalony tak, że koleś jest w szoku, że skrzynia nie ucierpiała. Wymieniony cały komplet i co? Zero szarpania, zero jakiegoś buczenia i przede wszystkim nic już nie telepie (minimalne drgania zostały ale to normalne raczej przy pracy 2,5 litrowego silnika). Taka drobna informacja dla wszystkich weźcie sobie pod uwagę moje drobne rady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wyjatek Zgłoś #222 Napisano 9 Czerwca 2011 Tak, mam wyciek na rurce od chłodnicy klimy, to na pewno, więcej wyjdzie kiedy w poniedziałek mechanik rozkręci przód auta żeby załatać chłodnice. Na razie widać tylko tam barwnik kontrastu. Chłodnica nie wygląda na brudną. Podobno dwumasa daje charakterystyczny dźwięk- u mnie nic nie słychać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #223 Napisano 10 Czerwca 2011 Dodam, że u mnie stara dwumasa nie miała luzów. Porównywałem ją z nową i chodziły tak samo. + Zero luzów osiowych. Nie mniej jednak stawiam, że to wina sprzęgła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wyjatek Zgłoś #224 Napisano 29 Czerwca 2011 Klima naprawiona, płyn hamulcowy wymieniony na fedoro DOT 5.1, nic nie pomogło. Mechanik obstawia sprzęgło lub poduszki pod silnikiem, chyba sie zdecyduje na obadanie sprzęgła.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_s Zgłoś #225 Napisano 30 Czerwca 2011 A mam pytanie: czy podczas jazdy jak jedziesz i gwałtownie dodajesz gazu to rusza Ci się drążek skrzyni biegów? Jeżeli tak to na pewno poduchy masz do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dombro Zgłoś #226 Napisano 30 Czerwca 2011 Witam, jestem nowy i nie za bardzo jeszcze zapoznałem się z forum. Mianowicie potrzebował bym schemat elektryki silnika do passata b5 z silnikiem 1.6 rok 99. Mam problem z czujnikiem g28 tak wykazał vag chciałbtm wiedzieć jakie on powinien mieć oporności i wartość napięcia jakie do niego dochodzi. Problem z moim passiem jest taki iż, po zagrzaniu zaczyna przerywać, odcięcie obrotów jest na poziomie 4000 i jest strasznie słaby. nie ma tego problemu kiedy jest zimny. Problem z odpaleniem gdy sam zgaśnie też występuje. Dodam, że wcześniej miałem problem falujących obrotów tzn schodząc na wolne obroty trochę go dusiło ale później się stabilizował. vag wykazał dwa błędy engine speed sensor g28 03-10- no signal intermittent i oxygen (lambda) sensor heating before cat 37-10 faulity intermittent. Kiedy samochód zaczyna przerywać przygasać nawet raz strzelił w tłumik, czasem wystarczyło go zgasić i zapalić i zachowywał się przez jakiś czas normlnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablo666 Zgłoś #227 Napisano 20 Lipca 2011 witam,dołącze sie bo mam podobnie ale!zauwazylem ze dzieje sie mi tak gdy sa straszne upaly i klima chodzi na maksa,na postoju zmieniaja sie obroty,podskakuje spalanie do 1,2l na godz.to bardzo duzo!i jak ruszam to drzy jakby kola boksowaly!mechanior mowi ze to wtrysk sie wiesza!co ma klima do wtrysku?zaznaczam ze jak klime wylacze to gra i buczy,o so chosi?pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #228 Napisano 20 Lipca 2011 witam,dołącze sie bo mam podobnie ale!zauwazylem ze dzieje sie mi tak gdy sa straszne upaly i klima chodzi na maksa,na postoju zmieniaja sie obroty,podskakuje spalanie do 1,2l na godz.to bardzo duzo!i jak ruszam to drzy jakby kola boksowaly!mechanior mowi ze to wtrysk sie wiesza!co ma klima do wtrysku?zaznaczam ze jak klime wylacze to gra i buczy,o so chosi?pozdrawiam o sprzęgło sprężarki lub łożysko w sprężarce pewnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #229 Napisano 20 Lipca 2011 Podłącz vaga i sprawdź korekcje na wyłączonej i włączonej klimie. Jeśli masz objawy takie jak opisujesz to prawdopodowbnie będą to pompki. Przy większym obciążeniu silnika zwiększa się dawka paliwa stąd zmiana pracy silnika. Jeśli wtryski już nie są w najlepszej kondycji dolewanie paliwa przy obciążeniu jakim jestt klima powiększa korekcje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wyjatek Zgłoś #230 Napisano 21 Lipca 2011 (edytowane) Kupiłem używaną dwumase ale mam pewne obawy. Koło przyszło z allegro, miało być z przebiegiem 40 tyś ale nie ma tyle na pewno. Objechałem 4 mechaników 1 powiedział ze się nie nadaje a 3 że wygląda ok ale nigdy nie wiadomo jak bedzie sie zachowywać podczas pracy. Stąd moje pytanie, jak wzrokowo ocenić stan koła? rusza się w lewo i w prawo z lewej strony odbija a z prawej słychać stuk jakiegoś ogranicznika. Czy sprężyny z dwóch stron nie powinny lekko amortyzować pracy? Nie chcem zamontować koła które bedę musiał potem demontować (2x300zl robota). Za koło dałem 350 zł a nie stać mnie na zakup nowego. Na co zwrócić uwagę przy ocenie dwumasy? bo ludzie u których byłem nie specjalnie chyba się orietowali w temacie Proszę o pomoc. pozdr. Wyjatek Edytowane 21 Lipca 2011 przez Wyjatek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #231 Napisano 21 Lipca 2011 Odpuść sobie montaż też używki, wrzucisz się na koszty typu montaż - demontaż + wymiany używek. Za to spokojnie kupisz sobie nówkę, raz wymiana i zapominasz o temacie. Wg podanych przez Ciebie cen, to wystarczy ponowna wymiana używki i masz koszt nowej. Są też różne systemy ratalne, rozważ to. Tak wyglądała wywalona dwumasa u Marecka w jego 1.8T: [ame] [/ame]inne przykłady: [ame] [/ame][ame] [/ame] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trend Zgłoś #232 Napisano 22 Lipca 2011 Ciekawe w ilu tematach jeszcze napiszesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wyjatek Zgłoś #233 Napisano 2 Września 2011 Kupiona dwumasa nie pasowała do mojego silnika kupilem do ajm a potrzebuje do atj Na allegro widziałem aukcje gdzie sprzedawano dwumasy i były ajm i atj jako jedna, lecz są inne. Skąd mam wiedzieć jaki numer ma koło które potrzebuje, podadzą mi dane w serwisie jak do nich zadzwonię czy może jest jakiś program z katalogiem części np. LUK? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WLODAR999 Zgłoś #234 Napisano 10 Listopada 2011 Witam wszystkich tez borykam sie z problemem szarpania.Moze wyda wam sie to dziwne ale przestawilem kolo rozrzadu to ktorym ustawia sie synchro walka rozrzadu na minus doslownie puknolem w klucz.Jezdze tak juz tydzien czasu i jest ewidentna poprawa,auto nie szarpie tak jak by mialo wieksza ochote do jazdy moj mechanik ustawil mi synchro walka na 0 czyli tak jak powinno byc jednak po tym zabiegu auto tak jak by nie mialo wogole sily ruszyc z miejsca i zaczely sie problemy z szarpaniem.Przy ustawieniach na 0 spalanie na biegu jalowym wynosilo 0.6 bez wlaczonych odbiornikow w tym momencie jest 0.7 do 0.8 z wlaczonymi swiatlami climatronikiem itd.mam zaslepiony EGR ale ten zabieg niczego nie zmienil bynajmniej jesli chodzi o to szarpanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daroslo Zgłoś #235 Napisano 10 Listopada 2011 Moze wyda wam sie to dziwne ale przestawilem kolo rozrzadu to ktorym ustawia sie synchro walka rozrzadu na minus doslownie puknolem w klucz.Jezdze tak juz tydzien czasu i jest ewidentna poprawa nie ma tu nic dziwnego, teoria teorią a praktyka praktyką, każdy silnik należy traktować indywidualnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #236 Napisano 10 Listopada 2011 Kupiona dwumasa nie pasowała do mojego silnika kupilem do ajm a potrzebuje do atj Na allegro widziałem aukcje gdzie sprzedawano dwumasy i były ajm i atj jako jedna, lecz są inne. Skąd mam wiedzieć jaki numer ma koło które potrzebuje, podadzą mi dane w serwisie jak do nich zadzwonię czy może jest jakiś program z katalogiem części np. LUK? ETKA PODAJE: Do ATJ numer koła dwumasowego 038 105 266 K do AJM 038 105 266 AN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grzywacz Zgłoś #237 Napisano 9 Grudnia 2011 Witam. Pozwólcie że dorzucę swoje pięć groszy do tego szerokiego tematu. Szarpania czy drgania przy ruszaniu, ciepły czy zimny silnik nie zawsze musi się kończyć wymianą dwumasy. To Cię nie kosztuje, wrzuć czwarty bieg i pobujaj samochodem tył i przód i jest cicho nic nie słychać to sobie odpuść . Większości zaczyna się p.... od zaworu EGR, który dość często się zacina czy zawiesza zwał jak zwał, stąd szarpanie czy zimny czy ciepły. Wiecie, że dość szybko zawór EGR się brudzi i trzeba go czyścić, ale kto to robi. Nie ma to jak w passacie b5 110 wtrysk. Podłączycie pod wag a tu nic. To tak jak z przepływką nie chodzi a błędu brak [wykres]. Szarpie i buja i to zaczyna rozwalać dwumase, więc jest trochę czasu, aby zareagować w porę, chyba, że jest już za późno. Nie załamujcie się.. np. w mercedesach na gwarancji gniją tylne klapy bagażnika, to dopiero wstyd! Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #238 Napisano 9 Grudnia 2011 Kolego grzywacz. Może i masz jakieś pojęcie i coś ci gdzieś świta na temat motoryzacji, ale jeżeli przy ruszaniu bez dodawania gazu, a nawet niech i sobie będzie z dodawaniem gazu auto szarpie, czuć tak jakby pół tarczy sprzęgła była wysmarowana olejem, a druga sucha jak brzytwa i w efekcie jest wynik poszarpującego sprzęgła, to winą nie jest na pewno EGR! Objawy niesprawnego egr znajdziesz u wujka google, więc nie będę cię uświadamiał tutaj na forum. Są użytkownicy co mają zaślepione egr-y i też coś szarpie - i np. na tym pierwszym prostym przykładzie obalam twoją teorię. Jeżeli koło dwumasowe nie stuka, a auto szarpie to winny może być jak najbardziej docisk, jak również materiały z jakich jest zrobiony on i tarcz sprzęgła. Wytłumaczenie jest proste - gdy docisk zaczyna dociskać tarcz następuje narastające napięcie sprężyn (tłumików drgań) w kole dwumasowym. Jeżeli siła tych naprężających się sprężyn pokona siłę tarcia tarczy sprzęgła (trzymanie nogi na pedale podczas ruszania) to nastąpi jej poślizg i tym samym odprężeniu ulegną sprężyny dwumasu. Następnie występuje ponowne naprężanie tłumików w kole dwumasowym do momentu pokonania sił tarcia tarczy i tak w kółko dopóki kierowca nie zdejmie nogi z pedału sprzęgła dzięki czemu, siły sprężyn dwumasu nie pokonają już siły tarcia tarczy sprzęgła. Dlatego, jeżeli szybciej puścisz pedał sprzęgła tym zjawisko to będzie krócej i mniej wyczuwalne. Osobiście obstawiam źle dobrane współczynniki tarcia DOCISK-TARCZ-DWUMAS w korelacji z tłumikami dwumasy, które sobie z nimi nie radzą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miikew Zgłoś #239 Napisano 10 Lutego 2012 czy szarpanie na mocno ciepłym silniku czyli w korkach podczas ruszania (z jedynki już przy końcowym zasprzęglaniu czyli prawie puszczeniu sprzęgła) może być spowodowane kończącą się dwumasą ? bo na zimnym chodzi idealnie ale jak postoje w korkach to już sie ujowo rusza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kymec Zgłoś #240 Napisano 13 Lutego 2012 Witam. Mam problem ze swoim passatem. W pewnym momencie zaczęły się mocne wibracje na pedale sprzęgła oraz stuki na silniku, silnik pracuje glosniej niz normalnie gdy wcisne sprzęło objawy ustają, dodam ze sprzeglo sie nie slizga, ale na 3 biegu podczas dodania gazu dzwignia od zmiany biegow porusza sie (przod-tyl) ok.3-4cm roznicy podczas dodania lub puszczenia gazu (to bylo jeszcze przez drganiem pedalu sprzegla), podczas przyspieszania samochod tez glosniej pracuje. Pare miesiecy temu mialem tez podobne zjawisko z tym drgającym sprzeglem lecz po jednym dniu ustały (te drgania na 100% nie sa normalne, umiem odroznic micro drgania od mocnego latania sprzegla), kilka razy tez zdazyly sie takie chwilowe szarpniecia samochodem podczas mocnego wcisniecia pedalu gazu. Co to moze byc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach