Balu Zgłoś #21 Napisano 29 Listopada 2009 ja miałem taki sam albo bardzo podobny przypadek jak w pierwszym poscie i elektomechanik stwierdził, że nie pracuje jeden pompowtryskiwacz bo pokazało brak obwodu napięcia... i powiedział, że trzeba zdjąć pokrywę zaworów i tam są przewody które łączą pompowtryskiwacze i, że trzeba wyjąc wsuwkę trochę podgiąć żeby na ścisło wchodziło i powinno działać. na początku, myślałem, że to jaja, ale twierdził, że miał już takie przypadki. z kolegą zrobiliśmy co kazał i wszystko działa jak należy, kontrolka od ESP też się nie pali tylko mam teraz inny problem czy możliwe jest jeśli nie działał jeden pompowtryskiwacz, że do silnika dostało się ropy?? bo po tym zdarzeniu ok 6 dni sprawdziłem stan oleju i było ponad normę i strasznie rzadki nawet po nocy przed tą sytuacją stan oleju był w normie oczywiście i nie wiem czy wymianiać od razu olej czy szukać innej przyczyny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kyniovtg Zgłoś #22 Napisano 29 Listopada 2009 Może uszczelki na którejś pompce padły i olej nap. przedostaje się do oleju! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kcupak Zgłoś #23 Napisano 18 Stycznia 2010 I ja również podepne sie pod temat. W moim przypadku Z odpaleniem nie ma większego problemu, może czasem przy niższej temperaturze trzeba dłużej pokręcić, ale przeważnie łapie za pierwszym razem czoć czasem troche nierówno. problem pojawia sie podczas jazdy na zimnym silniku. Z wydechu wydobywa sie biały śmierdzący spalinami dym, który znika po rozgrzaniu silnika. Świeca wymieniłem na nowe, a komputer nie pokazuje żadnych błędów. czy przyczyną może być uszkodzony pompowtryskiwacz? Z GÓRY DZIEKI. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebexxx4 Zgłoś #24 Napisano 27 Stycznia 2010 polecam poczytać http://chomikuj.pl/Marelek (tego nie kopiuj) zeszyty vw tam jest dużo na te nasze bolączki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość stefan-90 Zgłoś #25 Napisano 13 Października 2013 Witam. Mam pytanko w zwiazku z pompowtryskami. Czy moze byc objaw pompowtryskow ze przy zimnym silniku bedzipracowal na 3cylindrach a po chwili sie uspokoi lecz podczas jazdy trzesie samochodem i brakuje mu mocy rozpedza siee jakby mial z 60km i max 120 mozna nim sie rozpedzic przebieg 400tys prawie. Prosze o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sivy07 Zgłoś #26 Napisano 13 Października 2013 żeby się upewnić najlepiej podlacz vaga i wszystko zobaczysz. nie ma sensu wróżyć z fusow. turbodiesel.hswg.pl/sprawdzenie-stanu-pompowtryskiwaczy-w-silniku-tdi/ tutaj jest jasno opisane o co chodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DobraElo Zgłoś #27 Napisano 15 Października 2013 (edytowane) Witam, mam pewien problem. Chodzi o to że rano po uruchomieniu silnika samochód strasznie kopci i nierówno chodzi. Po 10 minutach przestaje i chodzi dobrze, dopóki silnik nie ostygnie. Mechanik twierdzi że to pompowtryski, kupiłem używane (sprzedawca zarzekał się przed sprzedażą ze na pewno są sprawne, bo je sprawdzał), mechanik stwierdził że są praktycznie w takim samym stanie, jak te moje. I moje pytanie brzmi, czy istnieje możliwość że to jednak nie pompowtryski, tylko jakaś inna część która zakłóca prace silnika. Edytowane 15 Października 2013 przez DobraElo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dieselinside Zgłoś #28 Napisano 15 Października 2013 W swoim poprzednim pasku miałem objawy uszkodzonych pompowtryskiwaczy. Pasek stanął w trasie. Na kompie parametry pompek wychodziły bardzo źle na dwóch cylindarch. Po rozbiórce okazało się, że nie pompki były winne tylko popękane hydrauliczne popychacze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sivy07 Zgłoś #29 Napisano 16 Października 2013 widać kolego że masz za dużo gotówki że od razu poleciałeś po pompki i to nie pewne. przeczytaj od początku i zacznij od darmowych sposobów. sprawdź vagiem jeśli będzie źle to konektory na pompkach. jak nie pomoże to warto uszczelki pompek wymienić bo naprzyklad u kolegi w touranie żadne wskazania na vagu nie mieściły się w normie a po mymianie uszczelek pompek auto jak z fabryki koszt niewielki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartus2003 Zgłoś #30 Napisano 17 Listopada 2013 (edytowane) Witam, podepnę się pod temat, otóż dzisiaj na niemieckiej autostradzie jadąc sobie spokojnie na tempomacie 120km/h auto zaczęło nagle strasznie trząść, zjechałem na pas awaryjny, zadzwoniłem po gościa z ADAC sprawdził na komputerze i że to wg niego wtrysk (injekter) poszedł. Powiedział, że to lawety nie trzeba, że można spokojnie jechać do mechanika. O dziwo po odpaleniu mimo tego że chodził nierówno i głośniej niż zawsze, ruszyłem po kilku sekundach coś trzasnęło/stuknęło i już silnik zaczął pracować normalnie. I teraz moje pytanie czy to na pewno wtrysk/wtryski?? Czy aby wtryski wymieniać albo sprawdzić trzeba głowicę otwierać?? Dodam, że auto mam tylko dwa miesiące, nie znam go jeszcze na tyle i od tego czasu mam takie objawy: - stuki za kierownicą i tapicerką na podszybiu podczas skręcania - stuki w lewym kole podczas skręcania w lewo - przy wolnym ruszaniu za każdym razem czuć tarcie na przednim lewym kole - wspomaganie działa ciężej niż powinno - dzwonienie i rezonans z rury wydechowej na wyższych obrotach na każdym biegu (sprawdzić całą rurę) - drgania lewej lampy - silnik nierówno pracuje podczas odpalania rano po wilgotnej nocy (trzęsienie całym autem, skoki obrotów) - silnik nierówno pracuje na biegu jałowym - silnik się poci chyba bo po 15tyś km dolałem około 700ml oleju Edytowane 17 Listopada 2013 przez bartus2003 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #31 Napisano 17 Listopada 2013 Nie sądzę, żeby pompka potrafiła tak hałasować. Głowicy nie trzeba ściągać - wystarczy zdjąć pokrywę zaworów. Zdejmij ją samodzielnie i sprawdź co jest grane. Abstra***ąc od głównego problemu, ja w ogóle nie ruszyłbym się takim złomem na autostradę. Życie mi jeszcze miłe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #32 Napisano 18 Listopada 2013 (edytowane) Witam, podepnę się pod temat, otóż dzisiaj na niemieckiej autostradzie jadąc sobie spokojnie na tempomacie 120km/h auto zaczęło nagle strasznie trząść, zjechałem na pas awaryjny, zadzwoniłem po gościa z ADAC sprawdził na komputerze i że to wg niego wtrysk (injekter) poszedł. Powiedział, że to lawety nie trzeba, że można spokojnie jechać do mechanika. O dziwo po odpaleniu mimo tego że chodził nierówno i głośniej niż zawsze, ruszyłem po kilku sekundach coś trzasnęło/stuknęło i już silnik zaczął pracować normalnie. I teraz moje pytanie czy to na pewno wtrysk/wtryski?? Czy aby wtryski wymieniać albo sprawdzić trzeba głowicę otwierać??Słynne wtyczki pompowtryskiwaczy...Zdemontuj pokrywę wałka rozrządu, powypinaj wtyczki pompowt., wymontuj konektorki i lekko, z czuciem je podoginaj . http://forum.vw-passat.pl/threads/74368-zaswiecilo-sie-ESP-i-szarpie-silnik?highlight=pompowtryskiwacze Edytowane 18 Listopada 2013 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartus2003 Zgłoś #33 Napisano 18 Listopada 2013 Słynne wtyczki pompowtryskiwaczy...Zdemontuj pokrywę wałka rozrządu, powypinaj wtyczki pompowt., wymontuj konektorki i lekko, z czuciem je podoginaj . http://forum.vw-passat.pl/threads/74368-zaswiecilo-sie-ESP-i-szarpie-silnik?highlight=pompowtryskiwacze [ATTACH=CONFIG]110410[/ATTACH] dzieki za odpowiedz, tez mi sie tak wydaje, gdzie jest ta pokrywa wtryskow, z ktorej storny slnika? i jakim kluczem to odkrece?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #34 Napisano 18 Listopada 2013 gdzie jest ta pokrywa wtryskow, z ktorej storny slnika?Przeczytaj jeszcze raz, to co napisałem....Klucz nr 10 (najlepiej nasadka). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #35 Napisano 19 Listopada 2013 Witam[...]oleju wg mnie to poważniejsza usterka szczególnie opis stuknięcia pasuje mi do urwania elementu metalowego, poczytaj mój temat o urwanym wale Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woocasch Zgłoś #36 Napisano 19 Listopada 2013 Witam Wszystkich. Miałem bardzo zbliżony problem do kolegi. Diagnoza według wskazań VAG - uszkodzony pompowtrysk na 2 cylindrze, wymiana nie dała oczekiwanego rezultatu. Problemem okazała się wiązka zasilająca PD z tym, że nie na konektorku a 4cm od niego normalnie na kablu. Mechanik powiedział że pierwszy raz się spotkał z czymś takim, że na kablu gdzie do niczego nie dotyka zrobiła się przerwa. Więc według mnie wiązkę wraz z konektorem powinieneś wziąść pod uwagę. Odgłosy jakie dobiegały z komory silnika podczas jazdy były przerażające. Po zmianie wiązki wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartus2003 Zgłoś #37 Napisano 19 Listopada 2013 Od tamtego czasu auto działa normalnie , jak bede mial czas otworze pokrywe i wszystko postprawdzam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartus2003 Zgłoś #38 Napisano 20 Listopada 2013 Chyba nie tą pokrywę otwieram.... mówisz o tej pokrywie plastikowej na dwa zatrzaski?? Tam widzę rozrząd ale żadnych kabli od prądu tam nie ma... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #39 Napisano 20 Listopada 2013 Kolego jak ty nie wiesz gdzie jest pokrywa zaworów to lepiej się za to nie bierz i oddaj auto do mechanika :doh a pokrywa to ta na środku silnika na o ile pamiętam 10 śród dziesiątek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartus2003 Zgłoś #40 Napisano 20 Listopada 2013 Tak, tylko kolega wyżej kazał mi ściągnął pokrywę wałka rozrządku.... Jeśli to ta pokrywa na środku silnika od góry to ok.... po prostu nie wiedziałem czy głowicy czasem nie okręcę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach