Ziewal Zgłoś #41 Napisano 20 Listopada 2013 To jedna i ta sama pokrywa i na prawdę radzę Ci oddać auto do mechanika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woocasch Zgłoś #42 Napisano 20 Listopada 2013 To jedna i ta sama pokrywa i na prawdę radzę Ci oddać auto do mechanika Kolega dobrze Ci podpowiada. Oddaj auto w ręce fachowca który ma pojęcie, sam raczej nie eksperymentuj. Jeśli już bardzo się zaweźmiesz to Pokrywa/dekiel zaworów jest zamontowany na 10szt śrub na klucz 10, a po jej otwarciu i diagnostyce wiązek koniecznie zaopatrz się w uszczelkę lub silicon odporny na temperaturę np. jakiś "Technicol" (metoda według mnie nawet pewniejsza od uszczelki). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woocasch Zgłoś #43 Napisano 21 Listopada 2013 Panowie mnie też dotknęło w żony Passacie dziwne zjawisko z wtryskami. Silnik AVF siedziały pompki AR zostały zmienione na AL w moim po takiej zmianie wszystko ładnie się zgrało natomiast tutaj jest tak że na wolnych obrotach auto kuleje stąd pytanie czy może to być spowodowane ustawieniami mapy paliwa pod AR i czy jest szansa że po zmianie i tuningu mapy zagra wszystko tak jak powinno??? Jak myślicie??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #44 Napisano 21 Listopada 2013 czy może to być spowodowane ustawieniami mapy paliwa pod AR i czy jest szansa że po zmianie i tuningu mapy zagra wszystko tak jak powinno??? Jak myślicie??? Musisz zrobić korektę mapy i będzie grało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woocasch Zgłoś #45 Napisano 21 Listopada 2013 Musisz zrobić korektę mapy i będzie grało. Ok też tak pomyślałem i umówiłem się z Tunerem na poniedziałek ale niepokoi mnie jeszcze jedna kwestia wskazania na kanale 13 są bardzo dziwne bo dwa mam w minusie na 2 i 4 cylindrze a dwa w plusie na 1 i 3. Wtryski są 100% sprawne czy źle dobrana mapa będzie miała również wpływ na pokazywanie dziwnych skrajnych wartości??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #46 Napisano 21 Listopada 2013 bardzo dziwne bo dwa mam w minusie na 2 i 4 cylindrze a dwa w plusie na 1 i 3.Takie wskazania nie są dziwne, a wręcz normalne. Sterownik chcąc zachować równomierna pracę wszystkich cylindrów w ten właśnie sposób dawkuje paliwo na poszczególne pompowtryski. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woocasch Zgłoś #47 Napisano 21 Listopada 2013 Takie wskazania nie są dziwne, a wręcz normalne. Sterownik chcąc zachować równomierna pracę wszystkich cylindrów w ten właśnie sposób dawkuje paliwo na poszczególne pompowtryski. Dziękuję za porady Panowie! W takim razie w poniedziałek korekcja mapy paliwa zmiana dawki i takie tam:). Mam nadzieję, że mój tuner to ogarnie i wszystkie wskazania będą bliskie lub równe zeru. Oczywiście o wyniku operacji poinformuję. Trochę mnie uspokoiliście bo gość zarzekał się że pompowtryski są 100% sprawne. a mnie martwiła nierówna praca raz 3 raz 4 cylindry, falowanie obrotów i odczyty na minusie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woocasch Zgłoś #48 Napisano 25 Listopada 2013 no i mamy poniedziałek i jestem po wizycie u Tunera. Po zrobieniu mapy jest zupełnie inne auto oczywiście na plus. Zbiera się fantastycznie, ładnie schodzi z obrotów, na wysokich ładnie ciągnie nie przerywa i nie ma dołów. Problem jednak dalej jest na wolnych obrotach. Wyskakuje dość często jeden cylinder i jego praca na wolnych nie jest ani ładna ani kulturalna. I teraz pytanie czy to dalej pompowtrysk skoro na wysokich chodzi perfekcyjnie, czy może Vacum, wiązka zasilająca czy może macie pomysł na jeszcze inną przyczynę. Soft zrtobiony - pełna profeska!, więc ten element odrzucam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszar Zgłoś #49 Napisano 25 Listopada 2013 Witam, czy źle ustawiony rozrząd może być przyczyną słabych parametrów pompowtryskiwaczy, oraz nierówną pracą silnika na biegu jałowym ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
delus502 Zgłoś #50 Napisano 25 Listopada 2013 Witam, czy źle ustawiony rozrząd może być przyczyną słabych parametrów pompowtryskiwaczy, oraz nierówną pracą silnika na biegu jałowym ? Jak najbardziej może. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszar Zgłoś #51 Napisano 25 Listopada 2013 Dzięki za odpowiedź. Generalnie auto zaczęło nie równo pracować na biegu jałowym, czasami trzymał 1100-1200 obr., a niekiedy w normie. Przechodził również w tryb awaryjny i nie reagował na pedał gazu, obroty również wskakiwały na 1100-1200. Mechanik stwierdził, że nie jest to zakładany z mojej strony błąd potencjometra gazu spowodowany wodą/wilgocią w puszcze komputera, tylko cały komputer/sterownik silnika jest do wymiany, a dodatkowo źle ustawiony rozrząd ( co mógł źle zrobić poprzedni mechanik wymieniający uszczelkę pod głowicą lub poprostu przeskoczył). Następnie stwierdził, że 2 pompki mają słabe parametry (poprzednio przed wymianą też tak było, ale po remoncie głowicy oraz założeniu nowych uszczelniaczy na pompowtryski parametry poprawiły się co mam nadzieję, stanie się i teraz po ustawieniu rozrządu i wymianie sterownika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
delus502 Zgłoś #52 Napisano 25 Listopada 2013 Najlepiej jakbyś zrobił komplet logów i umieścił je na forum, wtedy będzie można coś więcej powiedzieć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszar Zgłoś #53 Napisano 25 Listopada 2013 Tak wiem, ale nie mam w tej chwili takiej możliwości. Dam znać jak postępy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hansb5 Zgłoś #54 Napisano 3 Grudnia 2013 witam Kolegów. Piszę bo już sam nie wiem co myśleć a mianowicie to wygląda tak. Jak kupiłem auto 3 lata temu to silnik pracował ok ale po ponad roku zaczęło nim telepać, rzucać Mam AjM-a a miałem już wstawione pompki AL zmieniłem na pompki AR ponoć są zamienne z AL i pomogło kanał 23 w vagu się poprawił ale po jakiś 10tyś km czyli ok 6 miesięcy podobnie a że miałem pod ręką oryginalne od 115km za cenę 100zł/szt. to w ziołem i wstawiłem i byłem zadowolony kanał 23 od 5 do 12. minęło kilka tyś km i już czuję że znowu jest to samo czyli 1 i 4 pompka idzie w kanale 23 na 127 czyli granica błędu a 2,3 coś ok 80 a kanał 18 w obrotach czy przy zejściu z nich pokazuje (4 małe ciśnienie wtrysku lub zamknięty zawór) a korekcje w kanale 13 w normie i teraz mam do was pytanie czy i to jest już ich koniec, czy może jakieś płukanie, ponowna regulacja czy jakieś czary z komputerem pomogą. Podpowiem że ost. ustawiałem je w maju jak były wstawiane i mam śruby nowego typu od regulacji. Co do paliwa to mam sprawdzone i biorę z dwóch miejsc do tego na tym samym jeździ u mnie kilka pd i nikt problemów nie ma, olej 5w40 edge. Może ma ktoś jakieś rady bo nie chce mi się znowu szukać pompek a u siebie nie mam dobrego fachowca, raz dałem stare 2 komplety żeby może coś wykombinował to szkoda słów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Splawik272 Zgłoś #55 Napisano 4 Grudnia 2013 Witam mam taki problem mam passata b5 1.9tdi 90km i podczas mrożów i niskich temperatur moje auto wohgole nie chce zbierac sie na obroty cięzko nim jechac. bylem u mechanika stwierdzil ze albo przepływomierz albo to beda zapieczone wtryski ktore na mrozie wlasnie tak reaguja. w lecie [problemow z autem nie ma najgorzej przy niskich temperaturach lub ja kjhest bardzo wilgotno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sivy07 Zgłoś #56 Napisano 4 Grudnia 2013 witam Kolegów. Piszę bo już sam nie wiem co myśleć a mianowicie to wygląda tak. Jak kupiłem auto 3 lata temu to silnik pracował ok ale po ponad roku zaczęło nim telepać, rzucać Mam AjM-a a miałem już wstawione pompki AL zmieniłem na pompki AR ponoć są zamienne z AL i pomogło kanał 23 w vagu się poprawił ale po jakiś 10tyś km czyli ok 6 miesięcy podobnie a że miałem pod ręką oryginalne od 115km za cenę 100zł/szt. to w ziołem i wstawiłem i byłem zadowolony kanał 23 od 5 do 12. minęło kilka tyś km i już czuję że znowu jest to samo czyli 1 i 4 pompka idzie w kanale 23 na 127 czyli granica błędu a 2,3 coś ok 80 a kanał 18 w obrotach czy przy zejściu z nich pokazuje (4 małe ciśnienie wtrysku lub zamknięty zawór) a korekcje w kanale 13 w normie i teraz mam do was pytanie czy i to jest już ich koniec, czy może jakieś płukanie, ponowna regulacja czy jakieś czary z komputerem pomogą. Podpowiem że ost. ustawiałem je w maju jak były wstawiane i mam śruby nowego typu od regulacji. Co do paliwa to mam sprawdzone i biorę z dwóch miejsc do tego na tym samym jeździ u mnie kilka pd i nikt problemów nie ma, olej 5w40 edge. Może ma ktoś jakieś rady bo nie chce mi się znowu szukać pompek a u siebie nie mam dobrego fachowca, raz dałem stare 2 komplety żeby może coś wykombinował to szkoda słów. a wiazeczka pompek napewno w porządku? tu może tkwić problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hansb5 Zgłoś #57 Napisano 4 Grudnia 2013 napiszę tak, wsuwki dociskałem już kiedyś i powinny być sztywne ale... Tylko zastanawia mnie dlaczego w każdym komplecie który miałem pada cewka czyli część elektryczna bo tak wnioskuje po objawach i wskazaniach vaga. Macie jakiś sprawdzony sposób na sprawdzenie listwy oprócz podmienienia pompek miejscami? Jak będę miał czas to zdejmę pokrywę, wyreguluję, docisnę wsuwki i może zakupię jakiś płyn do płukania układu może coś pomoże. Za jakieś rady dzięki!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszar Zgłoś #58 Napisano 5 Grudnia 2013 Auto po zabiegu wymiany sterownika i ustawieniu rozrządu pracuje już ok., jednak wyczuwam delikatne falowanie obrotów. Za ten zabieg zapłaciłem 350 zł za całość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hansb5 Zgłoś #59 Napisano 15 Grudnia 2013 koledzy zauważyłem u siebie takie dziwne zjawisko jak polepszenie pracy silnika jak jest większy mróz a mianowicie jak jest cieplej to jak jadę z prędkością obrotową ok. 2tyś obrotów to mi telepie silnikiem (objaw podobny do uszkodzenia pompowtryskiwacza bo chyba tak jednak jest) a jak jest chłodniej to wszystko łagodnieje i jest prawie niewyczuwalne. Coraz częściej zastanawiam się nad wymiana lub podmianą listwy zasilającej w głowicy. Co wy o tym myślicie i czy jest sens wymiany przed kolejną wymianą pompowtryskiwaczy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michałufo1 Zgłoś #60 Napisano 30 Kwietnia 2014 Witam mam problem z moim b5 fl 130km mianowicie nierówna praca silnika byłem u mechanika wyciągnął pompki i zawiozłem do sprawdzenia okazało się że jeden jest martwy a dwa następne już długo nie pociągną i potrzebuje kupić 3 pompki 038130073BA nowe drogie a chętnie bym widział dobre używki może ktoś wie gdzie mogę kupić i nie wyrzucić pieniedzy w błoto albo ktoś ma z was czekam na odp. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach