emge Zgłoś #1 Napisano 18 Października 2008 (edytowane) Witam. W związku z tym, że na tym forum nie znalazłem wcześniej dokładnej informacji dotyczącej tego dokładnie silnika (były całkiem nietrafione typu "termostat znajduje się przy głowicy czyli w miarę na górze silnika" co mnie wywiodło w pole) pozwoliłem sobie zamieścić małe fotostory z wymiany: Do wymiany potrzebujemy termostat z uszczelką, jeden klucz imbusowy (chyba 6mm ale głowy nie dam) i możemy postarać się o jego przedłużkę co ułatwi nam odkręcenie śrub, wężyk gumowy 10mm jego długość może być 50cm, naczynie do zlania płynu, wkrętak płaski i krzyżowy (ja użyłem krótkich bo na najeździe było bardzo mało miejsca), klucz 10 oraz potrzebujemy trochę płynu na uzupełnienie nieuniknionych ubytków podczas wymiany. Gdzie znajdziemy termostat? Znajduje się on na dole silnika pod alternatorem przy pompie wody i dostęp do niego będziemy mieli niestety od spodu auta. Tak więc szukamy najazdu vel kanału i zabieramy się za zdejmowanie dolnej osłony silnika. Tej czynności nie będę opisywał ponieważ średnio inteligentne dziecko poradzi sobie z tym zadaniem w kilka minut za pomocą przygotowanych wcześniej narzędzi :635:. Naszym oczom ukaże się Plastikowy króciec który kryje w sobie urządzenie zwane termostatem: Teraz trzeba pozbyć się płynu z układu chłodzenia czyli częściowo wyciągamy prawą kratkę w zderzaku (od strony kierowcy) i naszym oczom ukazuje się czerwone pokrętło oraz miejsce podłączenia wcześniej przygotowanego wężyka 10mm Zakładamy wężyk na miejsce podkładamy miskę tudzież inne naczynie i odkręcamy magiczną czerwoną śrubkę do momentu, aż popłynie płyn chłodniczy. Odczekamy chwilę (aż zejdzie ciśnienie) i odkręcamy nakrętkę w zbiorniczku wyrównawczym. Teraz odkręcamy obie śruby imbusowe z króćca i przy jego zdejmowaniu oblewamy się resztką płynu. Teraz widzimy termostat który wyjmujemy i oblewamy się po raz drugi z ta różnicą, że tym razem bardziej obficie Ok oto cel naszych zmagań: Teraz wyjmujemy naszą pachnącą świeżością część zamienną i montujemy ją w odwrotnej kolejności (czyli wkładamy termostat, nań uszczelkę i w końcu króciec by wszystko razem skręcić. Pozostaje nam nie zapomnieć zakręcić czerwoną śrubkę, zalać płynem, uzupełnić po odpowietrzeniu i cieszyć się jazdą. Mam nadzieję, że komuś kiedyś się przyda. Pozdrawiam. Edytowane 18 Października 2008 przez emge Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alan Zgłoś #2 Napisano 15 Grudnia 2008 Czy na termostacie koniecznie musi byc ta uszczelka ? Moge dac silicon ? Kupowalem dzis termostat i gosc w sklepie sugerowal : " wez Pan silicon bo tak wszyscy robia, z uszczelka jest klopot przy zakladaniu " czy to prawda ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #3 Napisano 15 Grudnia 2008 Niech ten gosc sobie glowe posilikonuje,bez uszczelni bedzie cieklo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emge Zgłoś #4 Napisano 16 Grudnia 2008 Jaki silikon Uszczelkę normalnie zakładasz w gniazdo króćca i składasz do kupy. Nie wiem gdzie tu kłopot :583: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stragan Zgłoś #5 Napisano 16 Grudnia 2008 witam jesli moglbym sie podczepic pod temat prosze o info: czy w moim silniku 2,5 V6 150KM trzeba zrzucic rozrzad aby wymienic termostat? gdzie sie wogole znajduje? krzystalem z szukajki ale znalazlem malo info, do tego 2 informacje sa sprzeczne ;/ z gory dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emge Zgłoś #6 Napisano 16 Grudnia 2008 (edytowane) Nie nie trzeba. KLIK Edytowane 16 Grudnia 2008 przez emge Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stragan Zgłoś #7 Napisano 16 Grudnia 2008 wielkie dzieki...nie pomyslalem o AKP....widze ze troche zabawy przede mna... pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ACTINA Zgłoś #8 Napisano 8 Czerwca 2009 super opis:)podziękował Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom11 Zgłoś #9 Napisano 5 Lipca 2009 Czy termostat z tej aukcji będzie odpowiedni do AFN ? http://www.allegro.pl/item663086126_termostat_oryginalny_vw_audi_skoda_seat_diesel.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #10 Napisano 6 Lipca 2009 Czy termostat z tej aukcji będzie odpowiedni do AFN ? Ten termostat ma pasować do AFN. 044 121 113 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #11 Napisano 6 Lipca 2009 tom11, ostatnio tez sie zastanawialem czy nie kupic termostatu u tego gościa ale wydaje mi sie jakis podejrzany ten termostat. Sprzedawca powiedział, że nie ma pudełka gdyz jak zamawia to przysyłają mu wszytskie termostaty w jednym jakos niechce mi sie w to wierzyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emge Zgłoś #12 Napisano 6 Lipca 2009 Panowie termostaty kupuje się w ASO, nie są drogie, a oszczędzają kłopotów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom11 Zgłoś #13 Napisano 6 Lipca 2009 Panowie termostaty kupuje się w ASO, nie są drogie, a oszczędzają kłopotów. Doszedłem do tego samego wniosku. Dzisiaj dokonałem zakupu w ASO: termostat 95PLN + uszczelka 5PLN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #14 Napisano 7 Lipca 2009 Doszedłem do tego samego wniosku. Dzisiaj dokonałem zakupu w ASO: termostat 95PLN + uszczelka 5PLN Ja niestety dzowniłem dzis do NOMA2 podali mi cene 125 zł, czy to nie lekka przesada? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom11 Zgłoś #15 Napisano 7 Lipca 2009 (edytowane) Ja niestety dzowniłem dzis do NOMA2 podali mi cene 125 zł, czy to nie lekka przesada? Mi w ASO powiedzieli najpierw: termostat 128PLN + uszczelka 7PLN ale po "minucie" negocjacji zgodzili sie sprzedać całość za 100PLN W serwisie Skody powiedzieli mi 125PLN za termostat i nie chcieli zejść ani złotówki. Aha... termostat założony, czujnik G62 pokazuje tempertature 90 stopni (wcześniej 81 stopni) a czujnik G2 pokazuje 93 stopnie (wcześniej 82 stopnie) Edytowane 7 Lipca 2009 przez tom11 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ironderek Zgłoś #16 Napisano 25 Sierpnia 2009 A mozecie powiedziec jak poprawnie odpowietrzyc po wymianie termostatu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emge Zgłoś #17 Napisano 25 Sierpnia 2009 Układ jeśli w pełni sprawny sam się elegancko odpowietrza trzeba tylko sprawdzić poziom na początku kilka razy Jeśli są problemy to można odpowietrzyć samemu przez przewód nagrzewnicy, ale tu sobie poszukaj na forum. W każdym razie nie powinno być problemów z samoczynnym odpowietrzeniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ironderek Zgłoś #18 Napisano 26 Sierpnia 2009 Czy w AWX przy wymianie termostatu tez trzeba spuszcza plyn, bo sam termostat jest umieszczony w innym miejscu niz w AFN, bardziej u gory? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emge Zgłoś #19 Napisano 26 Sierpnia 2009 No tak tylko w układzie masz sam płyn więc tak czy siak musisz spuścić, za to może się już nie oblejesz resztkami:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ironderek Zgłoś #20 Napisano 5 Września 2009 Czy do przepłukania silnika mogę użyć zwyklej wody(kranowy), czy musi być destylowana i czy wogole płukać silnik podczas zmiany termostatu na nowy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach