Skocz do zawartości
Gość jacue

Przebieg/olej/zuzycie

Rekomendowane odpowiedzi

OLEJ...zalezy jak kto jezdzi. Mi wcina oleju jakies 0.7L na 15tys km.

Olej najczesciej ubywa przez odme i turbine. ODMA normalka TURBINA...uszczelniacze. Generalnie jest dosc trudno odruznic, czy turbina puszcza czy odma zawala turbine.

Najbardziej wskazane bylo by SPRAWDZIC CISNIENIE OLEJU w ukladzie smarowania. W servisie VW sa w stanie TO zrobic...za oplata oczywiscie.

90% PASSATow ma zdrowo przekrecone liczniki, wiec silniki ktory ma teoretycznie 170tys km, w zasadzie ma kolo 300tys km wiec MOZE juz zaczac lekko niedomagac ALE to nie jest wyrocznia. Bardzo duzo ludzi zamecza swoje silniki kiepskimi olejami... bo pan KAZIU kazal juz lac 10w40 zamiast wskazanego SYNTETYKA 5w30. Wogole nie mam zielonego pojecia KTO wpada na takie durne pomysly. Epoka pana KAZIA dawno minela, kiedy on sie uczyl budowy silnika. Wspolczesne wyroby "silnikowe" sa bardzo wrazliwe na zle oleje. Tolerancje pomiedzy np.: panewka walu korbowego a walem korbowym sa TAK policzone, ze film olejowy jaki tworzy sie z oleju 5w30 jest wsam raz natomiast z gestrzego oleju 10w40 juz moga sie dziac CUDA WIANKI. Poza tym olej 5w30 jest olejem SYNTETYCZNYM ktory wytrzymuje o wiele wieksze przeciazenia niz gorszy olej 10w40 POLSYNTETYCZNY.

 

JEDYNA podstawa do wymiany oleju jest POMIAR CISNIENIA OLEJU !! w ukladzie smarowania silnika.

 

To ze silnik cieknie nie jest wina OLEJU tylko rozszczelnienia sie silnika a potem durny pan KAZIU kaze wlac gestrzy olej i silnik zaczyna systematycznie powoli dostawac w dupe, 10w40 ZABIJA !!...tylko po to zeby nie cieklo z niego.

 

Kolejna sprawa. Ktory z EKSPERTOW wymienia popychacze hydrauliczne conajmniej przy karzdorazowej wymianie rozrzadu. TAM tez sie olej "psuje"

 

REASUMUJAC....troszke z turbiny, troszke z odmy, troszke z nieszczelnosci silnika, troszke silnik po prostu spali oleju, troszke dobite panewki na wale korbowym i suma sumarum WSIORBALO 2 litry na 15tys km....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Souler , moze Tatuś nie przekracza 1500 ob

 

 

zuzycie 2 l / 10 tys km przy moim stylu jazdy nie jest IMHO duzym zuzyciem oleju w tym silniku ) ... 1.8 T zre olej i jest to fakt trudny do podwazenia. być moze silniki , które zuzywaja mało maja juz mały remont za soba.

 

 

ja sie nie denerwuje. doceniam, ze mozemy podyskutowac. moj tatus niestety nie ma lekkiej nogi.

 

 

sam piszesz, ze cisniesz go zdrowo, a turbina sucha, wiec problem lezy w uszczelnieniach zaworow i wlasnie stylu jazdy. generalnie sa 1.8t z przebiegami 300kkm z malutkimi ubytkami i 1.8t 100kkm przebiegu, ktore biora oleum. na tym forum przykladow nie brakuje. jednym pomaga zmiana oleju, innym pomaga wydlubanie glowicy. ja uwazam, ze 1.8t to polaczenie dynamiki i w miare niskiego spalania, ale konstrukcyjnie jest troche przekombinowany. lancuch rozrzadu ok, ale 20 zaworow :confused: teraz zrobili to samo tylko 16v i smiga. zastrzegam jednak, ze mechanikiem nie jestem :cool: niepodwazalny fakt - silnik podatny na mody i w niedlugim czasie stanie sie legenda. pakuja to wszedzie gdzie sie da, dorzucaja big turbo, wtryski, fmic i jest 300+.

 

 

 

jesli chodzi o silniki zuzywajace malo oleju i rzekomym malym remoncie - to nie dziala tak. kiedys sie przekonasz, tylko zrewiduj styl jazdy i kup tdi :622:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

170.000 0.5 litra od wymiany do wymiany

 

olej texaco z norma vw a teraz GULF tez z norma vw nie zauwazylem roznicy w pracy silnika anie w zuzyciu silnika wszystko ok

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

172tys. mobil 5w50 około 100ml max 200ml co 15tys. Wczesniej był zalany mobil 0w40(taka była kartka przyczepiona), nie zdążyłem dokładnie sprawdzić ile brał. Napewno troche wiecej. Uznałem ze 5w50 bedzie lepszym rozwiązaniem(bardziej uniwersalnym na lato i zime). Przebiegu tez pewien nie jestem jak i autentycznosci przyczepionej kartki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość NAMER

Chciał bym się dołączyć do tematu... nie mam co prawda Passat'a ...

ale się zarejestrowałem... bo ciekawe rzeczy można się dowiedzieć...

mam Fabkę (sdi)126kkm i Cyrynkę Xantię 97r 1,9TD...241kkm

i właśnie wpadłem na temat oleju...

dodam tylko że leję do obu 5W50 Mobil 1 i podpisuję się pod tym co zuse napisał...

lysy_23 popieram... olej odporny na temp...

PZDR :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lysy32

Mój pasek 1.9 td z 92 roku łyka o.5 litra 1000 ale pali na dotyk i w najgorsze mrozy więc na cholerę mam go remontować.wycisnąłem z niego 160 więc jak na kombi i siedemdziesiąt kilka kucyków to przy przebiegu 250 000 chyba nie jest źle.Turbinka trochę mokra więc tutaj dopatruję się przyczyny brania oleju a regenerować się boję bo koszt spory i zbyt wiele złych opinii w internecie o regeneracjach turbin czytałem.Co do trzonków nie wiem nawet jak to sprawdzić.Generalnie jestem zadowolony z autka i nawet przy tak dużym smaku na olej nie przejmuję się wcale bo leję tani olej mineralny-niestety takim był zalany jak kupiłem wiec jest po sprawie bo podobno na półsyntetyk już wrócić nie można.Może skomentujecie tak z ciekawości moją wypowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
172tys. mobil 5w50 około 100ml max 200ml co 15tys. Wczesniej był zalany mobil 0w40(taka była kartka przyczepiona), nie zdążyłem dokładnie sprawdzić ile brał. Napewno troche wiecej. Uznałem ze 5w50 bedzie lepszym rozwiązaniem(bardziej uniwersalnym na lato i zime). Przebiegu tez pewien nie jestem jak i autentycznosci przyczepionej kartki.

Kolego nie będę powtarzał że normy twojego silnika nie przewidują innych olejów jak z normą 505.01. Jeśli się upierasz na mobila to Mobil Synt S Special V 5W-40 spełnia te normy. I na takim oleju (dot. norm) ten silnik pracuje aż do śmierci. Inaczej śmierć naastępuje dużo wcześniej (pierwsze w tyłek dostają pompowtryski i to dla nich ta norma).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WItam,

zastanawiałem się czy mój pasior nie jest zbyt łakomy na olej.

Jazda głównie trasy + 20-30% miasto (warszawa).

Musze na każde 15.000km dolać 1000ml castrol magnatec 10w40.

Rozmawiałem z mechanikami, każdy mówi, że to turbina MUSI pociągnąć olej.

Wlałem teraz ceramizer, przejechałem około 2000km od wymiany oleju, na razie nie widać ubytków.

 

Przebieg autka to aktualnie 262.000km - oryginał, przy 240.000km wstawiłem STAG 300 i chodzi super. Spalanie gazu max 11 litrów, a wolno nie jeżdżę.

 

 

Panowie,

odgrzewam temat..

zmieniałem olej na Motul 10W40, na przeglądzie machanik znalazł pęknięta odmę i przepuszczającą z jednej strony uszczelkę pod klawiaturą.

Sam wymieniłem "trzymadełko" bagnetu - było pęknięte.

Od wymiany zrobiłem ponad 12.000km i muszę powiedzieć, że nie ubyło mi ani grama oleju!! Tak więc mimo ponad 280.000km na liczniku apetyt na olej jest niezauważalny. A wcześniej był to 1litr.

 

Warto poszukać czy nic nam nie cieknie po silniku.

 

Pozdrawiam, Tomek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeszedłem z mineralnego na półsyntetyczny, obecnie valvoline maxlife 10W40. Auto jak nie paliło oleju tak nie pali :ok: :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przebieg na szafie 141 000 km, oryginalny: może taki, a może 300 kkm nigdy nie był to dla mnie wyznacznik przy kupnie auta

 

Olej: teraz Mobil1 5w50, U poprzedniego właściciela Mobil1 10w40.

Natomiast u jeszcze wcześniejszego chyba jakiś superol bo wyskrobałem olbrzymie ilości nagaru z pokrywy zaworów, zrobiłem małe płukanko 5w50 ( tak ze 3000 km). I teraz latam znów na nowym 5w50 do przeglądu, ale zmienie go na 10w40 ( czemu - patrz niżej).

 

Zużycie: jak latam po trasie powyżej 120 km/h to olbrzymie. ze 3-4 l na 10 kkm. W mieście ok. 1l/10 kkm.

 

Silnik tylko ćwierka, pali na dotyk, żadnych wycieków. Stukają tylko popychacze zaworów. Czy wyrobione popychacze mogą być przyczyną nadmiernego zużycia oleju przy wysokich obrotach?

 

Dodam, że silniczek 1,6 to dla takiej budy jak ma passat trochę za skromnie, tym bardziej jeżeli ktoś lubi polatać 140-150 km/h po trasie jak ja. Wtedy trzeba się liczyć z dużym zużyciem oleju gdyż na obrotomierzu jest ponad 4000 obr. non stop. Czasami, aż się boję żeby mi się panewka na wale nie obróciła - mam nadzieje, że olej nadąża smarować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zużycie: jak latam po trasie powyżej 120 km/h to olbrzymie. ze 3-4 l na 10 kkm. W mieście ok. 1l/10 kkm.

wiesz co to są uszczelniacze i pierścienie? przy takim "zużyciu" to w ogóle nie musisz wymieniać oleju... ;):D

i nic a nic nie dymi przy takim zużyciu? :rotfl:

 

---------- Post added at 12:52 ---------- Previous post was at 12:51 ----------

 

w sumie śmieję się, ale mam identyczne zużycie... nawet zbliżone, bo z każdej bańki 4l zostaje jakieś 0,2l po spuszczeniu i zalaniu nowym :rotfl: oo... za 500km mi akurat wypada "zużycie" na nowy... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiesz co to są uszczelniacze i pierścienie?

i nic a nic nie dymi przy takim zużyciu?

 

Właśnie o to chodzi, że nic nie dymi. W poprzednim aucie ( innej marki) jak dawałem ostro po garach to na najwyższych zakresach obrotów pojawiał się obłoczek dymu z rury wydechowej ( obstawiam, że to pierścionki nie nadążały zbierać oleju z tuleji i sie przepalał z mieszanką). Natomiast w tym pasku nic takiego nie zauważyłem, zero wycieków.

 

Spróbuję z półsyntetycznym 10w40 - może nie będzie się tak przepalał przy wysokich obrotach jak ten 5w50. Ciągle nie mogę się zebrać i zrobić tych hydroszklanek - narazie klekocza tylko przez moment po odpaleniu auta - do momentu dojścia oleju. Widziałem auta z gorzej wyrobionymi - także narazie nie będę ładował kasy, ale być może to też ma wpływ na zużycie oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam nie wyjęty liter na 10k. A z tego co się orientuję, norma jest jeszcze "lepsza".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tuner 63

Zużycie: jak latam po trasie powyżej 120 km/h to olbrzymie. ze 3-4 l na 10 kkm. W mieście ok. 1l/10 kkm.

Mozesz to troche bardziej wyjasnic?. Co to jest za jednostka 10 kkm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mozesz to troche bardziej wyjasnic?. Co to jest za jednostka 10 kkm

 

10 kkm = 10 000 km, czasem się tak pisze choć to troche nielogiczne bo przedrostek "kilo" (k=1000) jest tu użyty 2 razy (km = 1000m)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój passat TDI AFN brał troche oleju ale nie wiem na czym jeździł poprzedni właściciel. Zrobiłem 2000km od kupna (na miarce bagnetu spadło z 3/4 na 1/2) i wymieniłem na lotosa 10w40 i ubywa może 100ml od wymiany do wymiany A TYCH JUZ PARE MIAŁEM. Silnik lekko wilgotny ale tragedii nie ma. Przebieg juz prawie 300tys km

 

W drugim moim aucie (nowy nabytek) skoda superb 1.9 TDI AWX z przebiegiem ok 150tys km, olej MOBIL 1 ESP 5W30 507.00 ubywa mi około 100ml na 2000km (ostatnio trasa Polska - Uk). Olej jest wyrzucany wężykiem od odmy (wbudowanej w pokrywe zaworów) do węza wychodzącego od turba i potem spalany - podobno to normalne w tdi awx. W serwisie powiedzieli żeby jeździć i się nie martwić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakie macie przebiegi?

270 000 km, ale głowy nie dam.

Na jakim oleju jezdzicie?

Obecnie Mobil M Turbo Diesel 15W40 przy następnej zmianie będzie Mobil S Turbo Diesel 10W40.

Jakie macie zuzycie oleju?

Mniej niż litr od wymiany do wymiany czyli 8000 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wojciechm

ELF STI półsyntetyk, 230 000, niezauważalne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 266tys km na liczniku a ile naprawdę to nie wiem

Olej CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W40 505.01

Zużycie Jest i to duże od wymiany jest 6300km i juz prawie 2 litry musiałem dolać (0,25l zostało mi w bance ) a najlepsze ze auto jakoś sie zbiera ,odma w butelce ,turbina chyba dobra bo IC jest suchutki to zostały pierścienie i uszczelniacze zaworów jak najlepiej można sprawdzić gdzie jest przyczyna takiego dużego zużycia oleju ??auto nie kopci tylko jak coś ciągnę przyczepkę czy kemping to widać w lusterku niebieski dymek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak najlepiej można sprawdzić gdzie jest przyczyna takiego dużego zużycia oleju ??

 

Zdjąć głowicę... Wtedy widać czy pierścionki sa ok, czy uszczelniacze trzonków zaworów nie zesztywniały, czy uszczelka pod głowicą nie jest przegrzana / pęknięta, jak wygląda gładź tłoka.

 

Z takich partyzanckich metod to robię tzw. "próbę olejową" - tzn. wykręca się świecę i wstrzykuje w komorę spalania olej. Taki olej krótkotrwale uszczelnia połączenie pierścień - tłok - tuleja. Można wtedy z jakimś tam prawdopodobieństwem stwierdzić na którym cylindrze puszcza olej. Nie znam się na tym - może ktoś inny się wypowie dokładniej.

 

Ewentualnie zostaje zmierzyć ciśnienie sprężania. Jak będziesz miał na 3 cylindrach 18, a na czwartym 10 - to raczej wiadomo gdzie olej wcina:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności