lebow Zgłoś #1 Napisano 4 Października 2008 Oto podpowiedź jak sprawić aby w wersji z tarczami z tyłu odbijał ręczny do końca Chodzi o zamontowanie sprężynki (w garażu zawsze się coś znajdzie) miedzy mocowaniem końca pancerza linki a zamocowaniem dźwigienki hamulca ręcznego Orginalna nie radzi sobie już z wiekową linką i auto jest nonstop przyhamowywane -zdaje egzamin na 100% i nie trzeba w najbliżej przyszłości wymieniać linki. Długość spręzyni trzeba już dobrać ale tak aby była w stanie ścisnać sie prz zaciągniętym ręczny aby go czasem nie blokowała. Sorry za kiepskie zdjęcie. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d2743a9f6bc27791.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas19892 Zgłoś #2 Napisano 4 Października 2008 a nie wystarczy zwyczajnie popuscic linki zeby miala wiekszy luz.? a co do samej linki to ja bym ja wymienil nie chcialbym zeby linki szczelila akurat w tedy gdy auto stalo na wzniesieniu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #3 Napisano 4 Października 2008 A co ma znaczyć popuścić linkę ? Oryginalna spręzynka odpowiada za odbijanie linki ale sobie w pełni nie radzi Ato że już nie chodzi tak płynnie w pancerzu nie świadczy o tym że jest nie sprawna i nie przeżyje czasem samego auta i jeszcze jedno w wersji z tarczami podobno nie reguluje sie naciągu linki jedynie przy samym lewarku można coś zrobić ale to nie jest typowa regulacja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #4 Napisano 4 Października 2008 Hehe, a ja u siebie nawet nie mam tej fabrycznej sprężyny i ręczny odbija Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #5 Napisano 4 Października 2008 ta sprężyna to półśrodek, jeśli ręczny nie odbija to trzeba rozebrać, oczyścić i przesmarować rozpierak i dźwignię przy szczęce, w przeciwnym razie któregoś ranka stwierdzisz że koło smaży się lub w ogóle nie ruszysz z miejsca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #6 Napisano 5 Października 2008 Ale ta moja podpowiedź jest dla wersji z tarczami i tam są klocki i bez linki działa pięknie tylko linka jak się zblokuje w pancerzu to potrafić przyblokować mechanizm ręcznego po to jest oryginalna sprężynka aby pomagała lince---zresztą sprawdźcie sobie lewarek czy jest sztywny do samego dołu czy jest na nim wyczuwalny luz bo ja miałem luz w granicach 2 cm a teraz lewarek jest sztywny od samego dołu a i proponuję sprawdzić czy auto toczy sie swobodnie po odblokowaniu recznego czy czasem nie jest przyhamowywane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #7 Napisano 5 Października 2008 Nawet z lekko chodzącą linką jest problem z ręcznym, ja raz na dwa miesiące muszę rozbierać heble i czyścić. Zrób lepsze zdjęcia, chętnie bym sobie pokombinował ze sprężynkami, tyle że na fotce którą wkleiłeś nic nie widać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #8 Napisano 5 Października 2008 ja zalozylem troche nowsze zaciski, majace wlasnie takie sprezyny powrotne dosc mocne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marcin25 Zgłoś #9 Napisano 7 Października 2008 witam miałem ten sam problem linki miałem dobre zdjełem całe szczęki i guma która osłania tłoczek była pęknięta doszło troche kurzu i piachu musiałem wyczyścic tłoczki kupiłem zestaw naprawczy to tylnych hamulców tam sa gumki i trzeba kupić smar do tłoczków i cylinderków wyczyscisz i bedzie super odbijac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #10 Napisano 8 Października 2008 Nadal powtarzam że mam tarcze z tyłu a zdjęcie jest jak sobie drukniecie i pochylicie się pod tylnym zderzakiem to zauważycie o co chodzi ,strzałka pokazuje tą dodatkową sprężynkę jeśli jej nie ma , to jest w tym miejscu linka recznego kończąca sie u góry kulką do zamocowania do zacisku. Ta dzwigienka o którą zachacza sie linkę też potrafi sie zapiec wtedy można zdjąć linke z zaczepu i poruszać ową dźwigienką i prysnąć jej troche WD aby rdza sie rozpuściła gdy naprawdę mocno obrdzewiała jest masa roboty aby to rozebrać i wyszlifować ośke dźwigienki ale wtedy warto kupić zestaw naprawczy zacisku bo po po tej operacji czyszczenia mechanizm ręcznego w zacisku może się rozszczelnić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marcin25 Zgłoś #11 Napisano 8 Października 2008 ja tez mam tarcze z tylu i jesli ci sie przycina warto rozebrac i wyczyscic u mnie tez sie zacinal w zestawie naprawczym sa oringi i wszystkie uszczelki jakie ci potrzeba latwo to sie wszystko rozbiera o ile jest w miare czyste bo u mnie bylo brudne i mialem problem a teraz odbija i dziala bez zarzutu rozbiez i zobaczysz ze nie pozalujesz a moze pomuc jak cos to pisz to ci troche napisze jak ja to robilem tylko nie moge recznego ustawic moze ty wiesz jak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radzio77 Zgłoś #12 Napisano 8 Października 2008 ja nie rozumiem... skoro ci trzyma linka to po jaka cholere zakladac sprezynki??? lepiej wymienic linke za 40 zl i bedzie dobrze. Problemem z tylnymi hamulcami nie jest w wiekszosci linka tylko sam zacisk. Ja u siebie w B4 rozbieralem po dziesiatki razy czyscilem i wymienialem gowniane gumki a i tak powracalo. Wymienilem na zaciski od B5 i zapomnialem o temacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach