Jump to content
Guest Dyrektor

Różnica pomiędzy silnikami 2E a AGG

Recommended Posts

Guest Dyrektor

Witam

Wie ktoś może jaka jest różnica pomiędzy tymi dwoma silnikami? Chodzi mi zarówno o parametry jak i różnice zewnętrzne po których miożna je rozróżnic. A także jak można to odczytac z tabliczki znamionowej. Jest tam długi ciąg znaków który mi jednak nic nie mówi. Byłem przerkonany że mój silnik to 2E ale ostatnio zacząłem w to wątpic, chciałem podrególowac wolne obroty śrubą regulacji biegu jałowego a tu... tam gdzie ona powinna byc jest nic. Ponadto zauważyłem że w silniku 2E powinna byc chłodnica oleju a ja mam wymienik ciepła

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napewno różnią się blokiem, zobacz resztę parametrów na skanach

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pawel5000

Jesli masz pojemnosc 1948 cm3 to silnik jest AGG

Jesli masz pojemnosc 1984 cm3 to silnik jest 2E

Tak przynajmniej wyczytalem w ksiazce najlepiej jakbys sprawdzil numer silnika tam bedzie napisane szukaj tam czy pisze w ciagu numerkow 2E czy AGG

Share this post


Link to post
Share on other sites

pawel5000, 1984 cm3 miał silnik AKR a 1948 cm3 to nie widziałem żadnej dwulitrówki. 2E miały 1985 a do roku 93 ( 1964 cm3 bez kata)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest darcus
pawel5000, 1984 cm3 miał silnik AKR a 1948 cm3 to nie widziałem żadnej dwulitrówki. 2E miały 1985 a do roku 93 ( 1964 cm3 bez kata)

 

 

Moja "dwulitrówka" to z całą pewnością 2E - i ma 1984 cm3 !

Czyli pawel5000 ma oczywiście racje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam pojemność 1984 cm3 i silnik AGG. Trzeba sprawdzić numery na silniku najlepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja mam pojemność 1984 cm3 i silnik AGG. Trzeba sprawdzić numery na silniku najlepiej.

 

nie ma to jak odgrzac kotleta

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krzysiek-lex

od stycznia 1996r zamiast silnika 2E wprowadzono silnik AGG

różnice:

2E AGG

sprężanie 10 9.6

momen obr 166/3200 obr/min 166/2600

w 2E uszczelka pod głowićą była aluminiowa a w AGG metalowa,inne tłoki (inne wgłębienia 2E cylindryczne a w AGG walcowe i głębokość wgłębienia 5mm i 5,7mm), w układzie chłodzenia w 2E jak była klima były stosowane 2 wentylatory a w AGG przy klimie jeden o 3 prędkościach obr. inny układ zasilania (2E- VW DIGIFANT, AGG-SIMONS), w AGG pompa paliwa o większej wydajności,zdaje się że kadłuby były takie same choć nie jestem tego pewny. i to tyle, narazie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest bercik1974

witam,

 

a ja mam silnik o poj. 1984 a na pokrywie paska rozrządu tam gdzie z reguły jest właśnie opisany jaki to jest silnik jest napisane AGG.

Share this post


Link to post
Share on other sites
witam,

 

a ja mam silnik o poj. 1984 a na pokrywie paska rozrządu tam gdzie z reguły jest właśnie opisany jaki to jest silnik jest napisane AGG.

Następny odgrzewacz kotletów:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marewel

Podstawowa różnica jest jak ktoś napisał w przepustnicy,nie pamietam tez czy 2E ma czujnik położenia walu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poza tym AGG jest na simosie (siemens) i ma masowy przepływomierz jak w TDI, 2E zasila digifant (bosch) z przepływką ilościową. Dół jest na 99% taki sam, 1985 cm3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kauza

witam

 

znalazłem na forum stary temat na temat przepustnicy w passacie b4

ja muszę wymienić przepustnicę w moim B4 2.0 115KM (AGG) Rok: 1996

 

i tutaj mam pytanie:

 

czy do tego silnika pasują przepustnice od innych b4 2.0? ewentualnie czy te silniki były montowane w iinych samochodach i tam mógłbym poszukać przepustnivy do mojego samochodu?

 

niestety ale mam problem z jej znalezieniem w internecie (a zwłaszcza na allegro)

 

pozdro!

 

radek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam za odgrzewanie, ale jaką pojemność powinien mieć silnik ADY?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ADY to nie ADZ ;)

ADY ma 2.0, ale chodzi mi o bardziej konkretną pojemność, tak jak tu:

Jesli masz pojemnosc 1948 cm3 to silnik jest AGG

Jesli masz pojemnosc 1984 cm3 to silnik jest 2E

Pytanie stąd, że na wlepie w bagażniku mam napisane ADY, ale na pokrywie silnika markerem czy czymśtam jest napisane 2E i chciałbym dojść czy silnik w moim aucie był zmieniany (w dowodzie mam 1984 cm^3).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy