Skocz do zawartości
dawidzio21

falujące obroty pasek 19tdi 131km.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość qwased

Miałem to samo w AVF 131 KM uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego, skakał z 900 na 1100 a czujnik momentami pokazywał 0 stopni (wtedy skakały obroty) podłącz vag i posiedź w aucie na pewno zobaczysz, że jak falują obroty skacze temperatura na tym czujniku jeżeli to on szwankuje oczywiście. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam bardzo kolege ja tak samo sie zastanawiałem właśnie o co chodzi przecież 19tdi 131kucy jest na pompkach jak już pisałem zakupiłem nowiuśką przepływke orginalną i na jakiś czas miałem spokój ale jak dam mu w pedał to znowu sie to odezwało i faluje no i jeszcze jedno bardzo dużo pali na mieście chyba będę musiał posiedzieć z wagiem w aucie bo mnie to już doprowadza do szału co to za auto pierwszy raz mam takie kłopoty z autem a miałem ich trochę jeszcze trochę i je sprzedam .

--- scalone ---

powiedz jeszcze gdzie go szukać jeszcze tego spróbuje bo wyczerpałem opcje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wlasnie odkrylem u siebie lekkie falowanie i mnie meczy co to, pewnie nastawnik ale sie okaze jak pod vaga podlacze.

 

Masz zabrudzony nzastawnik. tutaj masz link pomocny przy czyszczeniu ja to robiłem kilka razy (pomoc innym)

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741

Przeczytalem ten faq w calosci, przeraza mnie jedna rzecz czy ciezko jest trafic tym bolczykiem od nastawnika na miejsce????

Czy ten pierscien z dziurka (tam gdzie bolec od nastawnika wchodzi) widoczny na zdjeciu moze sie obrocic.

A co do opilkow metalu to moze nie do konca w temat trafiam ale posiedam ponton z silnikiem zaburtowym yamaha 40 konna, troche ciezko silniczek pracuje wiec czesto przeglady ma, az sam sie dziwe co w paliwie nie plywa i potrafia przejsc przez filtry. Tam sa dwa :)

Edytowane przez traba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zmieniałem świece i koleżka stwierdził,ze silnik lekko "faluje" na wolnych obrotach.Na kompie pokazało,że uszkodzony(zabrudzony)jest przepływomierz.

Zastanawia mnie tylko jedna sprawa.Tankowałem w Niemczech i komp wyświetlał,że mogę przejechać ok.600 mil.Zatankowałem w Suwałkach disel arctik i komp pokazał mi na pełnym zbiorniku 280 mil.

Przepływomierz kosztuje ponad 400zł(regenerowany z gwarancją).Pytanie,czy wymieniać przepływomierz,czy czekać z tym i w drodze na Niemcy będzie tankowanie,może coś się zmieni na lepsze.Dodam,że nie odczuwam spadku mocy auta.

Co radzicie koledzy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zauwazylem ze falowanie brotow mam na ropie ze tacji z marketu. Jak tamkuje na normalnej stacji BP,shell czy cos w tym rodzaju to falowanie ustepuje silnik ladniej pracuje i wkreca sie na obroty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam benzyniaka i zarówno na Pb jak i na LPG faluje nieznacznie między 800 a 750.Przy zatrzymywaniu obroty spadają do 750 i zatelepie budą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość caveman2009
witam bardzo kolege ja tak samo sie zastanawiałem właśnie o co chodzi przecież 19tdi 131kucy jest na pompkach jak już pisałem zakupiłem nowiuśką przepływke orginalną i na jakiś czas miałem spokój ale jak dam mu w pedał to znowu sie to odezwało i faluje no i jeszcze jedno bardzo dużo pali na mieście chyba będę musiał posiedzieć z wagiem w aucie bo mnie to już doprowadza do szału co to za auto pierwszy raz mam takie kłopoty z autem a miałem ich trochę jeszcze trochę i je sprzedam .

--- scalone ---

powiedz jeszcze gdzie go szukać jeszcze tego spróbuje bo wyczerpałem opcje

 

sprawdz

w grupie 007 sprawdzasz na ostudzonym silniku i tak

w bloku 1 masz temp paliwa -ma byc zblizona do temp otoczeni

blok 2 status chłodzenia paliwa- wlaczony 100% , wyłaczony 0%

blok 3 temp zasysanego powietrza- zblizona do temp otoczenia

blok 4 temp plynu chlodzacego- zblizona do tem otoczenia

 

jesli w bloku 1 pokazuje 40,5 stC - zwarcie lub uszkodzony czujnik G81

blok 3 - 135,9 st C - to uszkodzony czujnik G72 temp kolektora ssacego

blok 4 - duze odchylenie od temp otoczenia - zwarcie lub uszkodzony czujnik G62 temp płynu chłodzącego. w przypadku usterki wskazana zostaje zastepcza temp paliwa, jesli wskaznik temp paliwa jest rowniez uszkodzony , zostanie wskazana wartosc -5,4st C

 

jak bedzie walniety czujnik temp plynu chlodzacego to bedzie wiecej palil

 

dziekuje

--- scalone ---

Wczoraj zmieniałem świece i koleżka stwierdził,ze silnik lekko "faluje" na wolnych obrotach.Na kompie pokazało,że uszkodzony(zabrudzony)jest przepływomierz.

Zastanawia mnie tylko jedna sprawa.Tankowałem w Niemczech i komp wyświetlał,że mogę przejechać ok.600 mil.Zatankowałem w Suwałkach disel arctik i komp pokazał mi na pełnym zbiorniku 280 mil.

Przepływomierz kosztuje ponad 400zł(regenerowany z gwarancją).Pytanie,czy wymieniać przepływomierz,czy czekać z tym i w drodze na Niemcy będzie tankowanie,może coś się zmieni na lepsze.Dodam,że nie odczuwam spadku mocy auta.

Co radzicie koledzy?

 

hahaha dobry jestes, komp ma domyslne ustawienia i po zatankowaniu do pelna pokaze tyle i ma domyslnie czyli 600

 

trzeba sie troche nasprawdzac zeby stwiedzic przeplywke, zrobic logi statyczne i dynamiczne, czy ten twoj magik tak zrobil?

Moja rada, na dobrej przeplywce AWX zbiera sie dobrze po wcisnieciu gazu do ziemi od ok 1800obrotow, im pozniej tym bardziej zajechana przeplywka(jezeli turbo jest ok). To najprostrzy test jaki mozesz wykonac, bez testow z kompem. wstrzymaj sie z zakupem, w UK czesci sa tansze niz w PL

Edytowane przez caveman2009
Automatyczne z??czenie postów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tak miałem jak wtyczka od czujnika cieczy nie miała kontaktu dostawał szajby i obroty skakały do góry i na dół

Edytowane przez 1jurek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z moim Passatem popostu horror obroty falują lubi sobie szarpać jak sie rozgrzeje nie da się jechać takim autem, z tego co zauważyłem to miał wymieniony przepływomierz na jakiś włoski zamiennik chciałbym kupić przepływke ale jak byłem w sklepie to powiedzieli ze są 3 rodzaje do tego silnika możecie mi pomóc jaki dokładnie powinnem mieć przepływomierz silnik to ajm 153449

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja rada, na dobrej przeplywce AWX zbiera sie dobrze po wcisnieciu gazu do ziemi od ok 1800obrotow, im pozniej tym bardziej zajechana przeplywka(jezeli turbo jest ok). To najprostrzy test jaki mozesz wykonac, bez testow z kompem. wstrzymaj sie z zakupem, w UK czesci sa tansze niz w PL.. Kolego wymieniłem czujnik temperatury silnika i jest ok obroty silnika przestały falować wymieniłem też przepływke ale kupiłem orginał boosh i jakby miej pali kopa ma ok. jest to silnik AWX mam jeszcze jedno zmartwienie synchronizacja pompowtrysków mechanior jak wymieniał rozrząd to mi cofnoł te trzy śrubki w lewo do końca i powiedział że tak ma być że to są zmienne fazy rozrządu ale teraz wiem że nie miał zielonego pojęcia co robi no i tyle ..

--- scalone ---

Witam mam problem z moim Passatem popostu horror obroty falują lubi sobie szarpać jak sie rozgrzeje nie da się jechać takim autem, z tego co zauważyłem to miał wymieniony przepływomierz na jakiś włoski zamiennik chciałbym kupić przepływke ale jak byłem w sklepie to powiedzieli ze są 3 rodzaje do tego silnika możecie mi pomóc jaki dokładnie powinnem mieć przepływomierz silnik to ajm 153449

MASZ KOLEGO zobacz tą ałkcje koleś sprzedaje orginał sprawdz to bo te zamienniki to szajs http://www.allegro.pl/item540223755_przeplywomierz_bosch_silniki_tdi.html

Edytowane przez dawidzio21
Automatyczne z??czenie postów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość caveman2009
Moja rada, na dobrej przeplywce AWX zbiera sie dobrze po wcisnieciu gazu do ziemi od ok 1800obrotow, im pozniej tym bardziej zajechana przeplywka(jezeli turbo jest ok). To najprostrzy test jaki mozesz wykonac, bez testow z kompem. wstrzymaj sie z zakupem, w UK czesci sa tansze niz w PL.. Kolego wymieniłem czujnik temperatury silnika i jest ok obroty silnika przestały falować wymieniłem też przepływke ale kupiłem orginał boosh i jakby miej pali kopa ma ok. jest to silnik AWX mam jeszcze jedno zmartwienie synchronizacja pompowtrysków mechanior jak wymieniał rozrząd to mi cofnoł te trzy śrubki w lewo do końca i powiedział że tak ma być że to są zmienne fazy rozrządu ale teraz wiem że nie miał zielonego pojęcia co robi no i tyle ..

--- scalone ---

 

MASZ KOLEGO zobacz tą ałkcje koleś sprzedaje orginał sprawdz to bo te zamienniki to szajs http://www.allegro.pl/item540223755_przeplywomierz_bosch_silniki_tdi.html

 

 

KUP TO SAMO CO MASZ ZAMONTOWANE!!!! przeplywki tylko oryginaly a najlepiej PIERBURG, kupisz szajs z allegro i bedziesz mial problem, zazwyczaj nie podaja odpowiednich parametrow a czesto zdarza sie ze sa to stare bosche z wywiercona sruba po boku. ja mialem problem z falujacymi obrotami przez przeplywke z ebay, na szczescie okazalo sie ze moja przeplywka zawyzalai pomoglo zwikszenie wartosci w kanale 3 adaptacji o 30% przestal sie trzasc i teraz nawet jest mocniejszy.

proponuje pozbyc sie dziada, ja wlasnie umylem autko i wystawiam ogloszenie na rzecz 1.8T/2.0T lub V6 w benzynie- zdecydowanie duzo wiecej frajdy mniej dymu i smrodu i co najwazniejsze halasu klekota!!!!

moze i pali ale przynajmniej nie ma drogich servisow jak diesel... a jak cos zapierdala to musi palic!!!!!

--- scalone ---

witam bardzo kolege ja tak samo sie zastanawiałem właśnie o co chodzi przecież 19tdi 131kucy jest na pompkach jak już pisałem zakupiłem nowiuśką przepływke orginalną i na jakiś czas miałem spokój ale jak dam mu w pedał to znowu sie to odezwało i faluje no i jeszcze jedno bardzo dużo pali na mieście chyba będę musiał posiedzieć z wagiem w aucie bo mnie to już doprowadza do szału co to za auto pierwszy raz mam takie kłopoty z autem a miałem ich trochę jeszcze trochę i je sprzedam .

--- scalone ---

powiedz jeszcze gdzie go szukać jeszcze tego spróbuje bo wyczerpałem opcje

 

czujnik temperatury napisalem jak sprawdzic wczesniej!!! i ustaw kat na 0 lub max 0.5 chwilowo, ja tak mam ale to duzo zabawy a kolo rusza sie ciezko- trzeba doslownie stukac w klucz mlotkiem

proponuje sprzedac ja juz wyczerpalem swoja cierpliwosc skonczyla sie jak mi przekladnia zaczela stukac, wymienilem cale przednie zawieszanie a stukow sie nie pozbylem, mam dosyc dziada, a wczesnie jeszcze robilem turbo, sprawdz jeszcze zaworek sterujacy EGR'em ja wymienialem w zeszlym tygodniu, wyskakiwal blad sporadyczny-okazalo si eze gumka w srodku strzelila i kolejne 35GBP wsadzone w to gowno, mialem juz wczesniej cztery auta na PD i w nie wkladalem najwiecej kasy i pracy, dwa na pompie sterowane elektronika i siedem diesli/turbo diesli i z tych ostatnich jestem najbardziej zadowolony, moje pierwsze autko to byl golf I z 79r 1.6d silnik wymieniony na 60tys, na budziku mial423tys bez remontu tylko glowica i wtryski a przy 20stopniowych mrozach odpalal lepiej niz takie pasaty jak B5 w 2000roku. Dodam jeszcze ze mialem GIII 1.9TD 90kucy i do setki robil sprint ze spalonym sprzeglem w 11.5 sekundy TYMCZASEM MOJ PASEK ZADOWALA SIE RAPTEM 10.2s(odczyt z vaga) przyczym jak go przeorac to lyka spokojnie 14-15l/100km(jazda na maxa i trasa min 200km/h) sprzedaje tego dziada bo mam juz dosyc wkladu w auto a to tylko czterolatek z przebiegiem 160tys km!!!

Edytowane przez caveman2009
Automatyczne z??czenie postów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Miałem podobne objawy i po tankowaniu w niemczech problem zniknął.Wcześniej auto było na kompie i pokazało,że przyczyną jest przepływka(było to przed nowym rokiem).Wczoraj znowu falowanie obrotów,ale tylko przez krótki czas zanim temp. płynu nie wzrosła.Komp pokazał,że przyczyną jest wadliwy czujnik temp.

Wcześniej miałem inną historię.Zaczeła spadać moc silnika,co prawda minimalnie ale było to odczuwalne.Następnie głośniejsza praca silnika i na koniec zerwanie paska wieloklinowego w trakcie jazdy do serwisu na wymianę paska rozrządu.Miałem trochę szczęścia,że nie rozrząd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Zakupiłem niedawno soft i kabel i bawię się teraz w specjalistę ;)

Wczoraj podczas analizy bloku 4, wartości fuel temp i coolant temp, ktore powiiny byc okolo ambientu, pokazywały ok. 70-80 stopni.

Wyczytałem na forum, że oznacza tu uszkodzenie czujników G81 i G62.

I moja prośba - czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć, gdzie mam je znależć pod maską(silnik AWX) i czy poradzę sobie sam z wymianą? Znalazłem sporo o tym dla AFN ale dla AWX lokalizacji nie znalazłem.

Proszę o pomoc. Michał

OK. G62 już znalazłem. Tylko mam pytanie, czy to coolant temp w bloku 4 powinno być rzeczywiście w temp. otoczenia, czy raczej 80-90C?

Pozdrawiam

Edytowane przez misza77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam raz jeszcze apropo falujących obrotów wymieniłem czujnik temperatury silnika i problem zniknoł poprostu jak silnik był ciepły czujnik podawał do ecu że jest nap -20c i tak dalej wymieniłem gada i jest ok:D

 

---------- Post added at 16:47 ---------- Previous post was at 16:45 ----------

 

I moja prośba - czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć, gdzie mam je znależć pod maską(silnik AWX) i czy poradzę sobie sam z wymianą? Znalazłem sporo o tym dla AFN ale dla AWX lokalizacji nie znalazłem.
kolego te czujniki w AWX są w tych samych miejscach co AVF brat ma avf jest tak samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam taki sam problem

 

co jakis czas faluja obrotu z 800 do 1100 nie jest to czeste.

 

Podejzewalem juz czujnik temperatury g62 no i wczoraj jak podpiolem vaga wyszlo wszystko jak na dloni.

 

Na zegarach niby byla temperatura 90 stopni na vagu tylko 60 stopni. Pod czas falowania temperatura na vagu spada do -30 i po chwili wraca do swojego normalnego stanu okolo 60 stopni.

 

Jest tylko jeden problem. Nie potrafie znalezc tego czujnika za chiny. Wczoraj sie rozgladalem i nic. Wyczytalem na forum ze jest z tylu bloku ale dojscie bez kanalu jest tragiczne.

 

Moze jakies fotki prosze!!

 

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na forum ze jest z tylu bloku ale dojscie bez kanalu jest tragiczne.
jakie fatalne ja to zrobiłęm na parkingu poleci trochę płynu i po sprawie fotki są na forum poszukaj ściągasz pokrywe silnika i z tyłu masz czujnik na takim przewodzie chłodzenia nic trudnego koszt około 60 zł ..:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spedzilem 2 h szukajac tych fotek i nic

 

teraz ide to jeszcze raz sprawdzic, jak sobie nie poradze to bardzo prosze o fotki!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podpinam sie pod temat.

Mam awx i problem z obrotami. Wczoraj mechanik podpial go pod kompa i stwierdzil ze to czujnik temperatury wiec go wymienil.

Ale dzis znowu zaczely sie te same problemy z obrotami, moze nie tak czesto jak wczesniej ale jest. Czasem przy zapalaniu auto samo robi przygazowke do 2,5 tys, oraz tez obroty podskakuja do 1100. Na kompie nie ma zadnych bledow z tego co mowi meches.

Ma moze ktos pomysl co to moze byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z czujnikami cieczy też bywa rozmaicie,sugeruję sprawdzić jeszcze jeden,ewentualnie podmienić z innego samochodu.Objawy masz typowe,jak przy "walniętym"czujniku cieczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Dzieki, czy kolor czujnika tez ma znaczenie?, wczesniej mialem niebieski a teraz zalozyl mi zielony ktory podobno jest do mojego paska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności