Doc Zgłoś #41 Napisano 9 Października 2008 Sprężyny jakie polecacie ? Polecam KF. Auto stoi na nich wzorowo. Nie kupuj najtańszych wynalazków bo będziesz żałował. Niemiecka firma Kraemer und Freund (KF) działa od 1887 roku. Jest dostawcą elementów zawieszenia do większości samochodów. Ma też certyfikat TUV. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maderix Zgłoś #42 Napisano 26 Października 2008 Witam Panowie w tygodniu kupiłem tylne sprężyny firmy KF tak jak radził DOC i założyłem je, no i w końcu auto nie stoi tak jak motorówka tylko normalne. W sumie teras nawet wygodniej się jeździ, autko całe pracuje, prędzej miałem wrażenie tak jakby tylko przód pracował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #43 Napisano 26 Października 2008 PO wymianie dziwne, bo sprężyna KF nowa nawet minimalnie niższa była od starej ... Wymieniłem amorki (jeden to miał urwane chyba tłoczysko) i stoi wysoko jak terenówka. Przód też wymieniłem następnego dnia i też stoi wyzej sporo ( z przodu tylko amortyzatory ...). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #44 Napisano 27 Października 2008 Bywają sprężyny wzmacniane ( tył, ale również przód ), które stosują ludzie wożący duże butle gazowe, lub kartofle do warzywniaka. W sklepach są one do dostania również do Passata. Być może takie cudo było u Was włożone na przód. Inna możliwość to seryjne sprężyny firmowe włożone z tyłu i chińskie badziewie niby firmowe włożone na przód. Wówczas jak wahadłowiec przed startem autko będzie wyglądało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maderix Zgłoś #45 Napisano 28 Października 2008 Kolego Zipek135 że sprężyna np. KF jest niższa od starej to kompletnie nic nie oznacza - rozumiem, że Ci chodzi o sprężyne wyciągniętą z auta - czyli bez obciążenia. W momencie kiedy włożysz ją do auta z obciążeniem w tedy zobacz sobie jak wysoko stoi tył. Połóż sobie sprężyne starą i pod ciężarem swoiego ciałą staraj sie ją troszkę wcisnąć i w tedy zobaczysz różnicę. Moja stara zdecydowanie sie poddawała a nowa KF praktycznie nic - Więc nie rozumiem twojego myślenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #46 Napisano 28 Października 2008 Warto pamiętać też, że po 1 - 2 miesiącach nowe sprężyny przysiądą ciut. Na początku po wyjeździe z warsztatu auto będzie troszkę wyższe, nieułożone. Wkrótce usiądzie tak jak powinno. Mowa o sprężynach KF. Są jak najbardziej dobre. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Einhorn Zgłoś #47 Napisano 30 Listopada 2008 Kupiłem dwie nowe spręzyny kf do wymiany z tyłu. Dam rade je sam wymienić czy muszę do warsztatu? Ile kosztuje wymiana takich spręzyn? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brudek Zgłoś #48 Napisano 30 Listopada 2008 Kupiłem dwie nowe spręzyny kf do wymiany z tyłu. Dam rade je sam wymienić czy muszę do warsztatu? Ile kosztuje wymiana takich spręzyn? Raczej powiniennes dac rade jesli masz jakies przyzadziki do tego np. najlepiej miec sciagacz do sprezyn zeby latwo zdjac i wlozyc. a tak to tylko klucze i podnosnik lub zaba i na kobylki i ruszasz :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #49 Napisano 30 Listopada 2008 NAwet nie trzeba specjalnych ściągaczy. U mnie po wymianie amorów z przodu i tyłu na Sachs'a i wymianie sprężyn tył KF (niby wzmacniane) tył stoi tak wysoko, że koledzy się pytają co robiłem z nim:D. Przód po wymianie samych tylko amorów też znacząco się podniósł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Einhorn Zgłoś #50 Napisano 3 Grudnia 2008 Zdjąłem koło i się przyjżałem temu wszystkiemu. Więć czy dobrze myślę 1. stawiam samochód na kobyłkach tzn tył 2. odkręcam dwie śruby amortyzatora 3. podstawiam pod belkę żabę 4. odkręcam sruby z boku podtrzymujące belke 5. delikatnie żabą opuszczam belkę żeby nie urwać linki od ręcznego i przewodów hamulcowych 6. I????? czy wyjmę sprężynę bez ściągacza????? 7. ????????? czy włożę nową bez ściągacza????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maderix Zgłoś #51 Napisano 4 Grudnia 2008 Jak cały tył postawisz na jakiś stojakach i poluzujesz śruby od amorów to sprężyny ściągniesz bez problemu, belka tylna ci spadnie w duł i w tedy sprężynki będą się tylko trzymać na takich grzybkach wystarczy sprężynkę troszkę jakąś breszką podnieść i wypadnie podobnie z założeniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Einhorn Zgłoś #52 Napisano 12 Grudnia 2008 Jestem po wymianie tylnych sprężyn firmy KF. Należy poświęcić 20 minut na jedną stronę, mieć klucz nasadowy 13 i 18, kobyłkę i żabę. Bez problemu wymiany można dokonać pod blokiem bez żadnego kanału. UWAGA!! Odkręcenie dwóch śrób od amortyzatora nie wystarcza! Należy odkręcić trzy śruby podtrzymujące tylną belkę, którą podpieramy żabą i bardzo uważamy żeby nie zerwać przewodów. Sprężyny wyjmuje się bez żadnego problemu i bez ściągaczy. Po wymianie efekt natychmiastowy, aż się chce popatrzeć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jack0211 Zgłoś #53 Napisano 12 Stycznia 2009 lluukkaasss Witam. Interesuje mnie czy rozwiązałeś ten problem z "krzywo" stojącym samochodem??? Jeśli tak to proszę podziel się, z nami swoją wiedzą co zrobiłeś? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość anusia257 Zgłoś #54 Napisano 12 Stycznia 2009 lluukkaasssWitam. Interesuje mnie czy rozwiązałeś ten problem z "krzywo" stojącym samochodem??? Jeśli tak to proszę podziel się, z nami swoją wiedzą co zrobiłeś? Pozdrawiam. Na pewno wymienil sprezyny;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jack0211 Zgłoś #55 Napisano 12 Stycznia 2009 Na pewno wymienil sprezyny Poczekam może się odezwie;) A mam jeszcze pytanie do Einhorn Gdzie kupiłeś sprężyny firmy KF.? Bo ja szukałem na allegro...,ale są tylko do B3 , B4 , a do B5 nie ma:633: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stifii Zgłoś #56 Napisano 16 Stycznia 2009 Poczekam może się odezwie;) A mam jeszcze pytanie do Einhorn Gdzie kupiłeś sprężyny firmy KF.? Bo ja szukałem na allegro...,ale są tylko do B3 , B4 , a do B5 nie ma:633: http://www.strefamoto.pl/ Tu masz te sprezyny:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woren Zgłoś #57 Napisano 19 Stycznia 2009 http://www.strefamoto.pl/ Tu masz te sprezyny:) hmmm ja szukam i jakos nie moge ich znalezc. Ktos sie porwal na ta wymiane? Ja caly czas sie zastanawiam.. i chcialbym zobaczyc cene na oczy plus robocizna, ktos wiele ile moga za to skasowac? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woren Zgłoś #58 Napisano 18 Stycznia 2010 W okragla niemal roczna rocznice ponawiam pytanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
max83 Zgłoś #59 Napisano 30 Marca 2010 (edytowane) Po wymianie sprężyn tył jest niżej od przodu Wymieniłem na Eibach wszystko tak jak ma być sprężyny dedykowane do mojego Auta . Tył jakoś dziwnie miękko pracuje ugina się . Co z tym fantem zrobić ? _scalone Edytowane 2 Kwietnia 2010 przez Duży Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ja456 Zgłoś #60 Napisano 30 Marca 2010 daj jakieś foto - pewnie z czasem wszystko się ułoży (masz -30mm?). U mnie miałem na odwrót, po zmianie na eibachy tył stał wyżej niż przód, ale po jakimś czasie się wyrównało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach