lipa_ml Zgłoś #161 Napisano 19 Stycznia 2012 Zaproponowano mi taki zestaw: Pasek CONTI rolka nap., prowadząca + napinacz INA cena zestawu 469,99zł Pompa Dolz 84zł to jest ponoć to co sprzedają w ASO czy to prawda ? I co jeszcze wymienić pasek alternatora , klimatyzacji , wspomagania ? Jakieś rolki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #162 Napisano 19 Stycznia 2012 AKF INA FAG to najwyższa półka .....mielnik dał dobre linki......nie ma nad czym myśleć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lipa_ml Zgłoś #163 Napisano 19 Stycznia 2012 Ok wezmę SKF tylko teraz pytanie co jeszcze wymienic przy okazji ? pasek klimy ? czy do tego jest jakiś napinacz który też trzeba wymienić ? pasek alternatora ? czy do tego jest jakiś napinacz który też trzeba wymienić ? pasek wspomagania ? czy do tego jest jakiś napinacz który też trzeba wymienić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lipa_ml Zgłoś #164 Napisano 22 Stycznia 2012 W tym tygodniu muszę wszystko kupić może ktoś mi odpisze co kupić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rychu_90 Zgłoś #165 Napisano 10 Lutego 2012 (edytowane) Ok wezmę SKF tylko teraz pytanie co jeszcze wymienic przy okazji ?pasek klimy ? czy do tego jest jakiś napinacz który też trzeba wymienić ? pasek alternatora ? czy do tego jest jakiś napinacz który też trzeba wymienić ? pasek wspomagania ? czy do tego jest jakiś napinacz który też trzeba wymienić ? Bardzo dobre pytanie do którego się dołączam. Mam B5 1999r. 230000km też się przymierzam do wymiany rozrządu - nie wiadomo kiedy był robiony. Co powiecie na te zestawy: http://moto.allegro.pl/rozrzad-z-pompa-a4-a6-a8-passat-2-5-tdi-i2084930794.html http://moto.allegro.pl/kpl-rozrzad-pompa-vw-passat-2-5-tdi-bosch-ruville-i2106872740.html http://moto.allegro.pl/rozrzad-2-5-tdi-v6-kpl-audi-a4-a6-vw-passat-gates-i2065138630.html Edytowane 10 Lutego 2012 przez rychu_90 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowy0105 Zgłoś #166 Napisano 10 Lutego 2012 Ja mam równiez pytanie , kupiłem auto z przebiegiem 222 tys, podobno rozrzad był robiony 40 tys temu czyli ok 180 , teraz mam 237 napisy na pasku w niezłym stanie przy jakim przebiegu wymieniac , jezeli co 90 tys to ok 270 tak? (jezeli wierzyc ze był robiony wczesniej) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guzik23 Zgłoś #167 Napisano 4 Maja 2013 Witam Pytanie czy wymiana tego napinacza hydraulicznego a jak inni nazywaja tlumika drgan jest absolutnie konieczna? Pogodziłem sie juz z tym ze kupie pasek, rolke prowadzaca, rolke napinająca i pompe wody. Taki zestaw kosztuje ok 400zł na oryginalach. Jeden mechanik stwierdzil ze taki zestaw na 100% wystarczy, ze on robi te silniki 10 lat i jeszcze nigdy nikomu nie nawalil ten tłumik hydrauliczny i zeby nie kupować. Natomiast bylem w sklepie popytac i tam mnie namawiali, ale wiadomo sklep chce sprzedac... Lepiej kupic wszystko firmy INA czy rouville ? Moj rozrzad wedlug ksiazki serwisowej byl robiony 63tys temu a powinien byc za 27tys ale zmienie juz teraz. Tymbardziej ze slychac jakies szumu z ktorejs rolki a czasem jakby lekkie skrzeczenie. Silnik AWT. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aro76 Zgłoś #168 Napisano 4 Maja 2013 (edytowane) Witam Pytanie czy wymiana tego napinacza hydraulicznego a jak inni nazywaja tlumika drgan jest absolutnie konieczna? Pogodziłem sie juz z tym ze kupie pasek, rolke prowadzaca, rolke napinająca i pompe wody. Taki zestaw kosztuje ok 400zł na oryginalach. Jeden mechanik stwierdzil ze taki zestaw na 100% wystarczy, ze on robi te silniki 10 lat i jeszcze nigdy nikomu nie nawalil ten tłumik hydrauliczny i zeby nie kupować. Natomiast bylem w sklepie popytac i tam mnie namawiali, ale wiadomo sklep chce sprzedac... Lepiej kupic wszystko firmy INA czy rouville ? Moj rozrzad wedlug ksiazki serwisowej byl robiony 63tys temu a powinien byc za 27tys ale zmienie juz teraz. Tymbardziej ze slychac jakies szumu z ktorejs rolki a czasem jakby lekkie skrzeczenie. Silnik AWT. ja jak robiłem u siebie rozrząd to wymieniłem tylko pasek pompa wody nie jest konieczna a napinacz można wymienić przy okazji dużo nie kosztuje, wymiana rozrządu co 90tys przewiduje producent ale wytrzyma 120tys Edytowane 4 Maja 2013 przez aro76 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makss Zgłoś #169 Napisano 5 Maja 2013 Lepiej kupic wszystko firmy INA czy rouville ? Ruville jest tylko pakowaczem, w środku znajdziesz rolki INA/Litens i inne, także możesz śmiało kupować, INA jest już producentem, chcoiaż i tak niektóre elementy podkupuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #170 Napisano 5 Maja 2013 Pytanie czy wymiana tego napinacza hydraulicznego a jak inni nazywaja tlumika drgan jest absolutnie konieczna? To jest hydrauliczny tłumik drgań. Widzisz ile ludzi tyle opinii. Ja jestem za tym, aby wymieniać kpl. a decyzja i tak należy do Ciebie. Rozrząd jest dosyć ważnym elementem silnika, a jego uszkodzenie może narobić sporo szkód. Czasami po zdjęciu osłony może się okazać, że jest konieczność wymiany tłumika gdyż puszcza oliwę. Skoro tak bardzo nie chcesz go wymieniać to decyzję podejmij po rozebraniu rozrządu i przynajmniej ocenie wizualnej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #171 Napisano 5 Maja 2013 czy wymiana tego napinacza hydraulicznego a jak inni nazywaja tlumika drgan jest absolutnie konieczna? To możesz ustalić dopiero po zdjęciu rozrządu. Jeżeli trzpień napinacza jest już na maxa, to TAK - trzeba go wymienić. Średnio napinacz wymienia się co drugą wymianę rozrządu :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guzik23 Zgłoś #172 Napisano 7 Maja 2013 Właśnie miałem zamawiać komplet rozrządu INA z pompą ale w katalogu producenta wyczytałem takie coś w tym pdfie: http://www.pdfhost.net/index.php?Action=Download&File=ab83750f59dc820f254d1e5fbb384c74 czyli tlumik drgan zostal zastapiony tylko jakims setem z rolka a fukncje tlumika przejal napinacz. Czy to aby na pewno dobry pomysl kupic ten zestaw? Moze ktoś mi to wyjaśni ? Dla mnie ten pdf jest niejasny bo fotki niczym sie nie roznią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #173 Napisano 7 Maja 2013 czyli tlumik drgan zostal zastapiony tylko jakims setem z rolka a fukncje tlumika przejal napinacz. Tłumik drgań był i jest z tym, że w starszej opcji odgrywał rolę przy napinaniu paska, a w nowszej pasek napinasz samą rolką, a tłumik to tłumik działa na zasadzie takiego "amortyzatora" i jest to hydrauliczny tłumik drgań, a nie napinacz jak to większość mówi. Kupuj cały kpl. po nr VIN i na pewno nie będzie problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makss Zgłoś #174 Napisano 7 Maja 2013 Właśnie miałem zamawiać komplet rozrządu INA z pompą ale w katalogu producenta wyczytałem takie coś w tym pdfie:http://www.pdfhost.net/index.php?Act...4d1e5fbb384c74 czyli tlumik drgan zostal zastapiony tylko jakims setem z rolka a fukncje tlumika przejal napinacz. Czy to aby na pewno dobry pomysl kupic ten zestaw? Moze ktoś mi to wyjaśni ? Dla mnie ten pdf jest niejasny bo fotki niczym sie nie roznią. w każdym sklepie dobiorą Ci po vinie, zawsze możesz zadzwonić jak chcesz na aukcji kupić i dopytać czy będzie pasował Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guzik23 Zgłoś #175 Napisano 8 Maja 2013 Co z tego że dobiorą po vinie jak każdy chce najtanszy zestaw za jak najwyzszą cenę. Czyli pewnie własnie taki lekko odchudzony ze zmodyfikowaną funkcją napinacza. Nie wiem czy to bezpieczne rozwiązanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makss Zgłoś #176 Napisano 8 Maja 2013 Co z tego że dobiorą po vinie jak każdy chce najtanszy zestaw za jak najwyzszą cenę. Czyli pewnie własnie taki lekko odchudzony ze zmodyfikowaną funkcją napinacza. Nie wiem czy to bezpieczne rozwiązanie. sugeruj sie katalogami, lub etka nawet, po numerkach ori można polecieć i będzie ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stomi Zgłoś #177 Napisano 13 Maja 2013 Siema, Jak montowaliście u siebie tą pompę, gdzie te oringi dwa idą bo nie mam pojęcia gdzie je wsadzić, na wirniku zmieści się jeden, ale czy on powinien być na wirniku? W starej pompie ich nie miałem, dodatkowo dawać jeszcze silikon na uszczelkę czy składać bez. Zdjęcie poglądowe http://speed-auto.pl/wp-content/uploads/2013/02/pompa2.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #178 Napisano 14 Maja 2013 Oringi idą pod wspornik pompy wody. Jeśli wymieniasz samą pompę i nie odkręcasz wspornika od bloku silnika, to nie potrzebujesz tych oringów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stomi Zgłoś #179 Napisano 14 Maja 2013 dzięki, już zamontowane zamontowane:ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stomi Zgłoś #180 Napisano 25 Maja 2013 (edytowane) Ciekawi mnie opinia osób które wkładały nowy typ rozrządu do silnika aeb, czy pasek rozrządu idzie wam równo po kole czy coś lekko jest nie tak bo u mnie z 2 mm pasek wystaje za kolo, a prowadzi go tak rolka napinająca, bliżej silnika się nie da jedynie to może jeszcze zejść z koła z 2mm. Czemu tak to wygląda? [/img] Edytowane 25 Maja 2013 przez stomi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach