Skocz do zawartości
kriss555

Rozrząd 1.8 20V ADR

Rekomendowane odpowiedzi

Zaproponowano mi taki zestaw:

Pasek CONTI rolka nap., prowadząca + napinacz INA cena zestawu 469,99zł

Pompa Dolz 84zł

to jest ponoć to co sprzedają w ASO czy to prawda ?

I co jeszcze wymienić pasek alternatora , klimatyzacji , wspomagania ? Jakieś rolki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AKF INA FAG to najwyższa półka .....mielnik dał dobre linki......nie ma nad czym myśleć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok wezmę SKF tylko teraz pytanie co jeszcze wymienic przy okazji ?

pasek klimy ? czy do tego jest jakiś napinacz który też trzeba wymienić ?

pasek alternatora ? czy do tego jest jakiś napinacz który też trzeba wymienić ?

pasek wspomagania ? czy do tego jest jakiś napinacz który też trzeba wymienić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym tygodniu muszę wszystko kupić może ktoś mi odpisze co kupić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok wezmę SKF tylko teraz pytanie co jeszcze wymienic przy okazji ?

pasek klimy ? czy do tego jest jakiś napinacz który też trzeba wymienić ?

pasek alternatora ? czy do tego jest jakiś napinacz który też trzeba wymienić ?

pasek wspomagania ? czy do tego jest jakiś napinacz który też trzeba wymienić ?

 

Bardzo dobre pytanie do którego się dołączam.

 

Mam B5 1999r. 230000km też się przymierzam do wymiany rozrządu - nie wiadomo kiedy był robiony.

 

Co powiecie na te zestawy:

http://moto.allegro.pl/rozrzad-z-pompa-a4-a6-a8-passat-2-5-tdi-i2084930794.html

http://moto.allegro.pl/kpl-rozrzad-pompa-vw-passat-2-5-tdi-bosch-ruville-i2106872740.html

http://moto.allegro.pl/rozrzad-2-5-tdi-v6-kpl-audi-a4-a6-vw-passat-gates-i2065138630.html

Edytowane przez rychu_90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam równiez pytanie , kupiłem auto z przebiegiem 222 tys, podobno rozrzad był robiony 40 tys temu czyli ok 180 , teraz mam 237 napisy na pasku w niezłym stanie przy jakim przebiegu wymieniac , jezeli co 90 tys to ok 270 tak?

(jezeli wierzyc ze był robiony wczesniej)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Witam

Pytanie czy wymiana tego napinacza hydraulicznego a jak inni nazywaja tlumika drgan jest absolutnie konieczna?

Pogodziłem sie juz z tym ze kupie pasek, rolke prowadzaca, rolke napinająca i pompe wody. Taki zestaw kosztuje ok 400zł na oryginalach. Jeden mechanik stwierdzil ze taki zestaw na 100% wystarczy, ze on robi te silniki 10 lat i jeszcze nigdy nikomu nie nawalil ten tłumik hydrauliczny i zeby nie kupować. Natomiast bylem w sklepie popytac i tam mnie namawiali, ale wiadomo sklep chce sprzedac...

Lepiej kupic wszystko firmy INA czy rouville ?

Moj rozrzad wedlug ksiazki serwisowej byl robiony 63tys temu a powinien byc za 27tys ale zmienie juz teraz. Tymbardziej ze slychac jakies szumu z ktorejs rolki a czasem jakby lekkie skrzeczenie.

Silnik AWT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Witam

Pytanie czy wymiana tego napinacza hydraulicznego a jak inni nazywaja tlumika drgan jest absolutnie konieczna?

Pogodziłem sie juz z tym ze kupie pasek, rolke prowadzaca, rolke napinająca i pompe wody. Taki zestaw kosztuje ok 400zł na oryginalach. Jeden mechanik stwierdzil ze taki zestaw na 100% wystarczy, ze on robi te silniki 10 lat i jeszcze nigdy nikomu nie nawalil ten tłumik hydrauliczny i zeby nie kupować. Natomiast bylem w sklepie popytac i tam mnie namawiali, ale wiadomo sklep chce sprzedac...

Lepiej kupic wszystko firmy INA czy rouville ?

Moj rozrzad wedlug ksiazki serwisowej byl robiony 63tys temu a powinien byc za 27tys ale zmienie juz teraz. Tymbardziej ze slychac jakies szumu z ktorejs rolki a czasem jakby lekkie skrzeczenie.

Silnik AWT.

 

ja jak robiłem u siebie rozrząd to wymieniłem tylko pasek pompa wody nie jest konieczna a napinacz można wymienić przy okazji dużo nie kosztuje, wymiana rozrządu co 90tys przewiduje producent ale wytrzyma 120tys

Edytowane przez aro76

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lepiej kupic wszystko firmy INA czy rouville ?

Ruville jest tylko pakowaczem, w środku znajdziesz rolki INA/Litens i inne, także możesz śmiało kupować, INA jest już producentem, chcoiaż i tak niektóre elementy podkupuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie czy wymiana tego napinacza hydraulicznego a jak inni nazywaja tlumika drgan jest absolutnie konieczna?

To jest hydrauliczny tłumik drgań. ;) Widzisz ile ludzi tyle opinii. Ja jestem za tym, aby wymieniać kpl. a decyzja i tak należy do Ciebie.

Rozrząd jest dosyć ważnym elementem silnika, a jego uszkodzenie może narobić sporo szkód.

Czasami po zdjęciu osłony może się okazać, że jest konieczność wymiany tłumika gdyż puszcza oliwę. Skoro tak bardzo nie chcesz go wymieniać to decyzję podejmij po rozebraniu rozrządu i przynajmniej ocenie wizualnej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy wymiana tego napinacza hydraulicznego a jak inni nazywaja tlumika drgan jest absolutnie konieczna?

 

To możesz ustalić dopiero po zdjęciu rozrządu. Jeżeli trzpień napinacza jest już na maxa, to TAK - trzeba go wymienić. Średnio napinacz wymienia się co drugą wymianę rozrządu :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie miałem zamawiać komplet rozrządu INA z pompą ale w katalogu producenta wyczytałem takie coś w tym pdfie:

http://www.pdfhost.net/index.php?Action=Download&File=ab83750f59dc820f254d1e5fbb384c74

czyli tlumik drgan zostal zastapiony tylko jakims setem z rolka a fukncje tlumika przejal napinacz. Czy to aby na pewno dobry pomysl kupic ten zestaw? Moze ktoś mi to wyjaśni ? Dla mnie ten pdf jest niejasny bo fotki niczym sie nie roznią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli tlumik drgan zostal zastapiony tylko jakims setem z rolka a fukncje tlumika przejal napinacz.

Tłumik drgań był i jest z tym, że w starszej opcji odgrywał rolę przy napinaniu paska, a w nowszej pasek napinasz samą rolką, a tłumik to tłumik działa na zasadzie takiego "amortyzatora" i jest to hydrauliczny tłumik drgań, a nie napinacz jak to większość mówi.

Kupuj cały kpl. po nr VIN i na pewno nie będzie problemu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie miałem zamawiać komplet rozrządu INA z pompą ale w katalogu producenta wyczytałem takie coś w tym pdfie:

http://www.pdfhost.net/index.php?Act...4d1e5fbb384c74

czyli tlumik drgan zostal zastapiony tylko jakims setem z rolka a fukncje tlumika przejal napinacz. Czy to aby na pewno dobry pomysl kupic ten zestaw? Moze ktoś mi to wyjaśni ? Dla mnie ten pdf jest niejasny bo fotki niczym sie nie roznią.

w każdym sklepie dobiorą Ci po vinie, zawsze możesz zadzwonić jak chcesz na aukcji kupić i dopytać czy będzie pasował

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co z tego że dobiorą po vinie jak każdy chce najtanszy zestaw za jak najwyzszą cenę. Czyli pewnie własnie taki lekko odchudzony ze zmodyfikowaną funkcją napinacza. Nie wiem czy to bezpieczne rozwiązanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co z tego że dobiorą po vinie jak każdy chce najtanszy zestaw za jak najwyzszą cenę. Czyli pewnie własnie taki lekko odchudzony ze zmodyfikowaną funkcją napinacza. Nie wiem czy to bezpieczne rozwiązanie.

sugeruj sie katalogami, lub etka nawet, po numerkach ori można polecieć i będzie ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema,

Jak montowaliście u siebie tą pompę, gdzie te oringi dwa idą bo nie mam pojęcia gdzie je wsadzić, na wirniku zmieści się jeden, ale czy on powinien być na wirniku? W starej pompie ich nie miałem, dodatkowo dawać jeszcze silikon na uszczelkę czy składać bez.

Zdjęcie poglądowe http://speed-auto.pl/wp-content/uploads/2013/02/pompa2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oringi idą pod wspornik pompy wody. Jeśli wymieniasz samą pompę i nie odkręcasz wspornika od bloku silnika, to nie potrzebujesz tych oringów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki, już zamontowane zamontowane:ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie opinia osób które wkładały nowy typ rozrządu do silnika aeb, czy pasek rozrządu idzie wam równo po kole czy coś lekko jest nie tak bo u mnie z 2 mm pasek wystaje za kolo, a prowadzi go tak rolka napinająca, bliżej silnika się nie da jedynie to może jeszcze zejść z koła z 2mm. Czemu tak to wygląda? dsc03826ij.jpg[/img]

dsc03826ij.jpg

Edytowane przez stomi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności