Danek75 Zgłoś #121 Napisano 11 Kwietnia 2010 Czy ktos mogl by mi wypisac dokladnie jakich czesci potrzebuje zebym mogl pojechac do mechanika juz z kompletem? ps. chyba warto wymienic tez pape wody ps. jakiej firmy czesci brac? slyszalem ze skf to niezla firma zmieszcze sie w kwocie 1tys zl? Pasek zębaty, rolka napinająca i rolka odwracajaca. Jeśli wcześniej przy wymianie rozrządu, nie wymieniałeś pompy wody lub gdy to jest twoja pierwsza wymiana rozrządu, to radzę od razu pompę wymienić za jednym zamachem. Z reguły wymienia się pompę co drugą wymianę rozrządu. Dodatkowo wymiana paska wielorowkowego i paska napędzajacego pompę wody. Do kompletu jeszcze napinacz paska wielorowkowego. Jak już przód ci zdejmą to lepiej wszystko od razu wymienić. Trochę portfel boli, ale: - jak od razu nie wymienisz pompy wody, to po pewnym czasie i tak ci padnie i wtedy dojdzie dodatkowy koszt demontażu przodu i wymiany pompy - wymienisz wszystko od razu i unikniesz przez to przykrych niespodzianek w przyszłości - wiesz wtedy na czym jeździsz W 1000 powinieneś się zamknać. To zależy gdzie co i od kogo kupujesz - chodzi o znajomosci i źródła. A SKFto bardzo dobra firma. Możesz też rozejrzeć się za INA. Gdy kupujesz Ruvilla to popatrz co siedzi wewnątrz pudełka. Bo Rouville jest tylko dystrybutorem i rozprowadza części różnych firm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roberto Nice - trance Zgłoś #122 Napisano 14 Kwietnia 2010 tutaj na forum nie dawno widziałem linka z wymianą rozrządu,od jakiegoś czasu nie umiem go znalesc,może ktos z was wie gdzie jest ten link,zamierzam się zabrać za wymiane rozrządu w moim pasku,dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #123 Napisano 14 Kwietnia 2010 tutaj na forum nie dawno widziałem linka z wymianą rozrządu,od jakiegoś czasu nie umiem go znalesc,może ktos z was wie gdzie jest ten link,zamierzam się zabrać za wymiane rozrządu w moim pasku,dzięki za pomoc Proszę: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=19965&highlight=wymiana+rozrz%B1du+diesel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roberto Nice - trance Zgłoś #124 Napisano 14 Kwietnia 2010 dzięki Patryk_ za pomoc:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #125 Napisano 14 Kwietnia 2010 dzięki Patryk_ za pomoc:) Spoczes,do usług Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kOOgel Zgłoś #126 Napisano 23 Maja 2010 - jak od razu nie wymienisz pompy wody, to po pewnym czasie i tak ci padnie i wtedy dojdzie dodatkowy koszt demontażu przodu i wymiany pompy A konkretnie trzeba zdemontowć pasek rozrządu. Mimo zapewnień gościa ze sklepu, że pompę da się wymienić bez ruszania paska - goowno prawda Motor AEB Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogerm Zgłoś #127 Napisano 23 Lipca 2010 Taka sama pompa wody jest w silniku AJL wymieniajcie ją koniecznie, bo ori pompa ma plastikowy wirnik który często się ukręca lub po prostu pęka a wtedy grozi nam przegrzanie silnika ze wszystkimi tego konsekwencjami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raaahzel Zgłoś #128 Napisano 3 Września 2010 Witam wszystkich zgromadzonych, ze względu na coraz większą ilość niespójnych i niezrozumiałych dla mnie(laika) informacji proszę o potwierdzenie mojego stanu wiedzy na temat paska rozrządu, jako że czeka mnie rychła wymiana. Otóż: komplet rozrządu(moje najbliższe zakupy) składa się z: A)Pasek zębaty + 2 rolki(napinająca i odwracająca/prowadząca) + napinacz hydrauliczny B)Pasek zębaty + 2 rolki(napinająca i odwracająca/prowadząca) + napinacz hydrauliczny + pasek wielorowkowy + napinacz paska wielorowkowego + tłumik drgań paska(cokolwiek to jest) + amortyzator pasa napinacza C)opcja B i coś o czym jeszcze zapomniałem Do tego chciałem wymienić pompę wody i rozumiem że od razu muszę też pasek napędzający pompy wody kupić? Pan w salonie VW Wojtanowicz(Wrocław) za komplet A policzył 1300zł + pompa 360zł...chyba trochę drogo:/ Bardzo proszę o pomoc jako że jestem tu nowy(jak widać) a na samochodach znam się tyle co na układzie szkieletowym kozy górskiej:/ Poza tym byłbym wdzięczny za info odnośnie sprawnego mechanika we Wrocławiu lub Częstochowie do którego można się z tym udać(przejrzałem cały dział "Polecam, odradzam..." i nic konkretnego tam nie znalazłem) Nie wiem czy ktoś może doradzić jakąś konkretną firmę i model rozrządu do 1.8T 150km AEB z 1998?? Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny:) a jak już dojdę do tego jak się przyznaję punkciki za pomoc to nie omieszkam ich udzielić (Danek75 dzięki za typ oleju):respect Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #129 Napisano 4 Września 2010 B)Pasek zębaty + 2 rolki(napinająca i odwracająca/prowadząca) + napinacz hydrauliczny + pasek wielorowkowy + napinacz paska wielorowkowego + tłumik drgań paska(cokolwiek to jest) + amortyzator pasa napinacza Napinacz hydrauliczny możesz pominąć, jeśli ci silnik nie klepie zaworami - juz 400 zeta w kieszeni. Do tego chciałem wymienić pompę wody i rozumiem że od razu muszę też pasek napędzający pompy wody kupić? Tak - kup pompę i od razu pasek do niej. Sam pasek to niecałe 20-30 zeta. za komplet A policzył 1300zł + pompa 360zł...chyba trochę drogo:/ No trochę za drogo. Popatrz w normalnym sklepie Auto-Moto- powinno być taniej. Lub na forum w odpowiednim dziale zapytaj - forumowicze prowadzą sprzedaż części i na pewno sporo zaoszczędzisz A co kupować? Paski GATES lub CONTITECH a napinacze najlepiej INA. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raaahzel Zgłoś #130 Napisano 6 Września 2010 Dzięki Danek75 za info krótko treściwie i konkretnie- tego właśnie potrzebowałem!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaroRK Zgłoś #131 Napisano 6 Września 2010 A jak potrzebujesz pompę to pisz na PW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kanikhadze Zgłoś #132 Napisano 10 Lipca 2011 we wczesniejszym samochodzie (Ford escort) wymienilem rozrzad bez pompy, po pewnym czasie pourywalo lopatki i nie bylo cisnienia w ukladzie chlodzenia, doszla uszczelka pod glowica wiec radze nie oszczedzac bo chytry traci dwa razy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
82dlugi Zgłoś #133 Napisano 20 Lipca 2011 (edytowane) Pompa wody nie jest napędzana paskiem rozrządu, ale z jednej strony jej mocowanie jest przesłonięte kołem napędzanym przez rozrząd, co powoduje, że wymiana pompy wody powoduje konieczność rozebrania całego układy rozrządu. Więc jeśli Wam ktoś mówi, że nie trzeba wymieniać bo to nie jest element rozrządu to mówi pół prawdy - elementem nie jest, ale wymienić warto bo jeśli sypnie się pomiędzy wymianami rozrządu, to mamy więcej kosztów i zachodu niż wydanie tych 100PLN od razu. Edytowane 20 Lipca 2011 przez 82dlugi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość resi Zgłoś #134 Napisano 20 Lipca 2011 Pompa wody w 1.8 T AWT jest napędzana paskiem rozrządu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
runway20 Zgłoś #135 Napisano 26 Lipca 2011 w 1.8t pompa nie wchodzi w sklad rozrzadu wymienialem niedawno to wiem wiec niema sensu wymienieac, ale pewnie juz ktos napisal ze jest okazja to trzeba wymienic, gdybym tak rozumowal to pol silnika trzeba by bylo wymienic bo jest okazja. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #136 Napisano 26 Lipca 2011 w 1.8t pompa nie wchodzi w sklad rozrzadu wymienialem niedawno to wiem wiec niema sensu wymienieac, ale pewnie juz ktos napisal ze jest okazja to trzeba wymienic, gdybym tak rozumowal to pol silnika trzeba by bylo wymienic bo jest okazja. Pzdr To super, że wiesz bo my niestety tego nie wiemy :hehe A wiesz też, że w passacie B5 1.8T występowały silniki takie jak ANB, AEB, APU, AWT, AWM. Więc oświeć kolego wszystkich w których silnikach występuje pompa woda na rozrządzie, a w których nie, lub przeczytaj temat od początku i się zastanów czy warto było zabierać głos. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #137 Napisano 26 Lipca 2011 niema sensu wymienieac Kiedyś też to słyszałem i po dwóch miesiącach musiałem ponownie ściągać przód, żeby wymienić pompę wody. Bezcenne rady Jak ktoś dopiero kupił auto i trochę nim jeździł i nie wymieniał pompy, to jest to wskazane by wymienić od razu wszystko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yanek74 Zgłoś #138 Napisano 28 Lipca 2011 Przy wymianie rozrządu absolutnie nie musisz wymieniać pompy wody. Nie kuliduje ona z rozrządem i w razie jak padnie to można wymienić spokojnie samą pompkę bez rozwalania rozrządu. Sprawdzone (wymieniałem rozrząd i kupiłem też pompę wody ale nie została wymieniona, ponieważ stara jest ok a ewentualna wymiana w przyszłości tak jak napisałem nie koliduje z rozrządem). Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ketrabpl Zgłoś #139 Napisano 28 Lipca 2011 Witam Sorry,że tak się wbijam w temat z inną sprawą ale potrzebuję waszej porady.a mianowicie mam passata b5 1.8t i od 3 dni po odpaleniu na zimnym silniku obroty utrzymują sie na 1000 z czasem jak silnik się rozgrzewa obroty wskakują na 1400 i spadają na 800 i tak w kółko. dodam że przepustnica czysta. możę to być sonda lambda? filtr pawy paliwa? nie wiem już sam o co mam sie zahaczyć.jak ktoś coś wie niech wspomoże rada:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #140 Napisano 28 Lipca 2011 Witam Sorry,że tak się wbijam w temat z inną sprawą ale potrzebuję waszej porady.a mianowicie mam passata b5 1.8t i od 3 dni po odpaleniu na zimnym silniku obroty utrzymują sie na 1000 z czasem jak silnik się rozgrzewa obroty wskakują na 1400 i spadają na 800 i tak w kółko. dodam że przepustnica czysta. możę to być sonda lambda? filtr pawy paliwa? nie wiem już sam o co mam sie zahaczyć.jak ktoś coś wie niech wspomoże rada:) skan błędów to po 1sprawdzenie czy nie łapie lewego powietrza w dolocie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach