Grześko Zgłoś #61 Napisano 18 Stycznia 2012 Posiadam od niedawna Passata B3 2.0 w automacie... Bardzo dobry wybór! ...zastanawiam się nad wymianą oleju w skrzyni przebieg wynosi 139 tys. Ponieważ zapewne nie wiesz kiedy był wymieniany olej w skrzyni to należy go wymienić. W Automatycznych Skrzyniach Biegów należy wymieniać olej średnio co około 60 tyś. km. (jeżeli auto eksploatowane jest głównie w mieście (na krótkich odcinkach) to nawet częściej - co 30/40 tyś. km.) Przytoczę pewien cytat: Z tego co słyszałem, legenda o nie wymienianiu oleju w automacie wzięła się stąd, że w książkach gwarancyjnych/serwisowych/jak_zwał niektórych modeli taka wymiana nie była ujęta. To z kolei wynikało z faktu, iż wymiana wykraczała poza przebieg objęty przeglądami gwarancyjnymi. Niedouczeni mechanicy spoglądali w książkę i mówili “oleju w automacie nie wymienia się”. Według mnie nic dodać nic ująć! Jaki olej byłby najlepszy albo dobry do skrzyni automatycznej? Do ASB Passata B3 należy stosować olej o specyfikacji ATF Dexron DX II, a co do marki to już zależy ile chcesz na niego przeznaczyć. Ja bym polecał np. Mobil ATF 220. Całkiem nie zły i niezbyt drogi. Czy przy takim przebiegu muszę wymieniać olej? Patrz wyżej. Jak najbardziej!!! Polecam też poczytać trochę o ASB. Wbrew pozorom jest sporo na ten temat. Choćby np. tu: http://www.autojozefow.pl/pl/ A i jeszcze jedno - wymianę oleju powierz warsztatowi zajmującemu się automatycznymi skrzyniami, a lub komuś kto naprawdę ma o tym pojęcie. Szkoda skrzyni i pieniędzy na późniejszą naprawę!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strazok Zgłoś #62 Napisano 25 Stycznia 2012 Witam, Mam problem widziałem te tablice z 1-go posta i pytanie czy mogę wstawić skrzynie do 2.0 2E od 1.8?? a jak nie to które mogę wstawić ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #63 Napisano 25 Stycznia 2012 Mam problem widziałem te tablice z 1-go posta i pytanie czy mogę wstawić skrzynie do 2.0 2E od 1.8?? a jak nie to które mogę wstawić ?? widziałeś tablice i co, wnioski się nie nasuwają?? //skąd jesteś?? bo mam skrzynię od 2E do sprzedania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strazok Zgłoś #64 Napisano 25 Stycznia 2012 (edytowane) Wiesz co rozłożyć i złożyć skrzynię nie nastręcza mi problemów ale dobrać skrzynie do silnika już trochę tak. Wydaje mi się że mógłbym tylko będzie krócej żyła. Skąd jestem Ruda Śląska a wysyłka wchodzi w grę ?? jaka cena to może na PW ?? Edytowane 25 Stycznia 2012 przez strazok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #65 Napisano 25 Stycznia 2012 dobrać skrzynie do silnika już trochę tak najlepsza oczywiście będzie skrzynia z 2.0 115 KM. to jasne. założysz z 1.8 90 KM, będą krótsze przełożenia. myślę że w ogłoszeniach jest tyle skrzyń że możesz sobie dobrać do swojego silnika. a wysyłka wchodzi w grę ?? wchodzi tylko prawdopodobnie kurier będzie kosztował prawie tyle co pół skrzyni myślałem że gdzieś bliżej mieszkasz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strazok Zgłoś #66 Napisano 25 Stycznia 2012 (edytowane) To spróbuj się dowiedzieć jaki koszt wysyłki ile za skrzynie ok?? mam do kupienia ALY z 1,8 w ciekawej cenie za 150zł całe co wy na to nie rozleci się skrzynia jak włożę do 2.0?? Edytowane 25 Stycznia 2012 przez strazok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #67 Napisano 28 Stycznia 2012 Nie rozleci, jeżdże po wymianie na krótszej skrzyni i jest bajka, szczególnie przy przyspieszaniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strazok Zgłoś #68 Napisano 11 Lutego 2012 (edytowane) No to panowie mam pytanie założyłem skrzynie która rzekomo była dobra i okazało się coś takiego moja wina przy zakładaniu jej czy wina skrzyni ?? Żebym mógł sie bronic jak gość który sprzedał mi skrzynie powie ze to moja wina. Edytowane 11 Lutego 2012 przez strazok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #69 Napisano 11 Lutego 2012 moja wina przy zakładaniu jej czy wina skrzyni a jeździłeś po jej założeniu? bo jeśli nie to musiała by Ci wpaść do kanału albo musiał byś zdrowo młotkiem w nią rypnąć lub ewentualnie uszkodzić podczas transportu... ciekawe czy mechanizmu różnicowego jest co zbierać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strazok Zgłoś #70 Napisano 11 Lutego 2012 a jeździłeś po jej założeniu? bo jeśli nie to musiała by Ci wpaść do kanału albo musiał byś zdrowo młotkiem w nią rypnąć lub ewentualnie uszkodzić podczas transportu... ciekawe czy mechanizmu różnicowego jest co zbierać No hymm nawet nie poruszyłem się 1mm z garażu ... transportowa raczej nie, spaść tym bardziej(obchodze sie jak z jajkiem kocham motoryzacje) młotek a no wiesz tak mi się zachciało i pier... se młotkiem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #71 Napisano 11 Lutego 2012 (edytowane) No hymm nawet nie poruszyłem się 1mm z garażu ... transportowa raczej nie, spaść tym bardziej(obchodze sie jak z jajkiem kocham motoryzacje) czyli sam widzisz twojej winy w tym nie ma więc można śmiało jechać i domagać się albo zwrotu pieniędzy albo drugiej sprawnej skrzyni... o ile udało by się wyjechać z garażu to pewnie by daleko nie ujechał z czymś takim... i nie chodzi mi o wyciek oleju...młotek a no wiesz tak mi się zachciało i pier... se młotkiem... no comment Edytowane 11 Lutego 2012 przez maciek1863 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #72 Napisano 11 Lutego 2012 i okazało się coś takiego Z foty wynika (...) że obudowa skrzyni ma "skaze"....co jest tego wynikiem ...trudno wywnioskować...ale wygląda to jak zły odlew.... Chyba że cieknie z półośki a to już norma jak się kupuje skrzynię która leżała nie wiadomo jak długo...uszczelniacze jeśli wyschły na wiór to są tylko do wyrzucenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strazok Zgłoś #73 Napisano 11 Lutego 2012 lebow to nie z uszczelniaczy normalnie przy rozruchu silnika usłyszałem kapiącą ciecz. Zastanawiałem się skąd zerkałem pod auto no i dziura w obudowie dyfra... już 3 raz będę zrzucał skrzynie wcześniej sprzęgło tzn wieloklin zerwało. W hurtowni złe sprzęgło skompletowali... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #74 Napisano 11 Lutego 2012 Zatem jeśli jest tak jak myśli , skaza w obudowie która dziwnym trafem teraz puściła to bez żadnych skrupułów powinieneś oddać .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strazok Zgłoś #75 Napisano 12 Lutego 2012 i tak zrobię ... Nic mi nie pozostało teraz muszę znów na nowo szukać skrzynie najchętniej to bym kupił pewniaka po remoncie po sprawdzeniu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwsocki Zgłoś #76 Napisano 12 Marca 2012 (edytowane) witam, mam passata b3 syncro, silnik 2.0 2e, jaka skrzynia by pasowała do niego i czy da się zamontować z napędem tylko na przód? i jeszcze jedno , czy ktoś próbował założyć silnik diesla do skrzyni w syncro, to takie pytanie, bo zastanawiam się nad spalaniem Edytowane 12 Marca 2012 przez vwsocki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #77 Napisano 12 Marca 2012 witam, mam passata b3 syncro, silnik 2.0 2e, jaka skrzynia by pasowała do niego i czy da się zamontować z napędem tylko na przód? jaka skrzynia by pasowała to nie wiem ale co do drugiej części pytania to można odłączyć tylni napęd tylko pytanie dlaczego, po co. i niektórzy to chcieliby mieć passka b3 w wersji syncro więc może pomyśl nad zamianą na zwykłego i jeszcze jedno , czy ktoś próbował założyć silnik diesla do skrzyni w syncro, to takie pytanie, bo zastanawiam się nad spalaniem był jeden passek na forum syncro z silnikiem diesla z nowszego VW.. to albo się chce mieć 4x4 albo oszczędności... jak oszczędzać to nie takim kosztem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sentyy Zgłoś #78 Napisano 24 Marca 2012 Podepne się pod temat. Mianowicie czeka mnie wymiana skrzyni biegów, posiadam passata b4 1.8 benzyna, mój silnik to ABS, oznakowanie skrzynie CGX. Z tego co wyczytałem podejdą tylko cztery rodzaje skrzyń: CGX, CNA, CRR, CSK. I tylko takich mam szukać? Czy inne też podejdą? Jak np AYH?? Czy może być problem z założeniem? Z góry dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #79 Napisano 24 Marca 2012 Czy inne też podejdą? Jak np AYH?? Czy może być problem z założeniem? podejdą też inne, takie montowane do 1.8 90 KM tylko teraz pytanie. czy znajdziesz taką starszą skrzynię AYH w lepszym stanie i z mniejszym przebiegiem niż jakąś wyciągniętą z b4?? jeśli tak to zakładaj śmiało CRR, CSK to są skrzynie automatyczne... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Balti Zgłoś #80 Napisano 11 Czerwca 2012 Podobno pierwszy post nie musi należeć do mądrych więc pytam. Czy skrzynia o oznaczeniu CYP z seata lub golfa III to ta sama skrzynia to CYP 12036 z mojego passata b4 110km 96r. Ewentualnie jakie zamienniki proponujecie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach