dominik7 Zgłoś #21 Napisano 5 Maja 2009 (edytowane) No to ja Wam powiem cos fajnego. W podpisie mam silnik SB, bo rzeczywiscie mam turbo z intercoolerem. Wczoraj z ciekawosci przeczytalem co ja tam mam-i bylo ...JR... Jest taka mozliwosc? Wiem ze te silniki wogole nie byly montowane do Passatow B3, a do Golfow 2 (mialem Golfa z takim silnikiem). To turbo troche inaczej wyglada, jak w JR no i jest intercooler.Wiec jak myslicie? Przebijane byly numery w czasie gdy jeszcze nie mozna bylo zakladac silnikow do auta bez ich rejestrowania? Edytowane 5 Maja 2009 przez dominik7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jaccoobb Zgłoś #22 Napisano 5 Maja 2009 Przepisy odnośnie nieuznawania numeru silnika za element identyfikujący auto weszły w życie pod koniec 2005 r. Jeżeli kupiłeś auto sporo wcześniej to wraz z wymianą silnika poprzedni właściciel zobowiązany był do zgłoszenia takiego faktu w urzędzie komunikacyjnym. Mógł też celowo zetrzec oznaczenia silnika i zgłosic sie po tabliczkę zastępczą (działanie typowe dla złodziei, paserów), przebicia numerów to już bez wątpienia materia kodeksu karnego. Napisałem o tym pracę magisterską i w latach 90-tych złodzieje samochodów wyprawiali cuda żeby sprzedac kradzione auto. Muszę was ostrzec, że w tym roku pierwszy raz od 1999 r liczba kradzieży wzrośnie. Głównie właściciele pasków B5 - strzeżcie się. Niestandardowe rozmieszczenie syren alarmu, modułów immobilisera, własne odcięcia zapłonu, czy pompy wtryskowej - to najskuteczniejsze zabezpieczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #23 Napisano 5 Maja 2009 Auto jest w Polsce bardzo dawno-nie ma karty pojazdu. Poza tym kiedys to byl "majonez" a teraz ma kolor czerwony. Mysle ze moglo byc tak ze po prostu ktos SB-eka zajezdzil i wrzucil tam JR, do ktorego dorzucil "bebechy" z SB. Pasowalyby? Chodzi konkretnie o turbo i intercooler. Z tego co wiem w JR jest wieksza i wydajniejsza turbina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czasi Zgłoś #24 Napisano 5 Czerwca 2009 Poniżej przedstawiam dane techniczne auta Volkswagen Passat B4 http://www.vwgolf.pl/?page_id=1077 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
machina Zgłoś #25 Napisano 16 Czerwca 2009 Mam WV Passat Variant 1.8 CL, Kombi, benzyna, moc 66kW i pojemność 1,8 i tutaj jest problem. Ubezpiczalnie dokładnie określają pojemność i powinno być zgodnie z moim modelem (innego nie znalazłem i w każdej jest to samo) 1781cm3, a w dowodzie rejestracyjnym mam wbite 1760 cm3. Nawet jakby był zmieniony silnik to powinienem, a jednak nie potrafiłem znaleźć pasującego. W mbank powiedzieli mi że nie ubezpieczą samochodu bo za bardzo pojemność odbiega od 1,8 a konkretnie przekracza różnicę 20cm3, mojego modelu natomiast z taką pojemnością nie mają w bazie danych. Czy to błąd w urzędzie przy wyrabianiu dowodu rejestracyjnego pierwszego właściciela (kolejne przepisują jak leci)? Jak mam sprawdzić lub odszukać czy jest to zgodne z prawdą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #26 Napisano 16 Czerwca 2009 Mam ten sam silnik i w dowodzie wbite 1781 ccm. W swoich papierach masz zatem jakiegoś zonka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #27 Napisano 16 Czerwca 2009 Na stację diagnostyczną i po zaświadczenie, swego czasu płaciłem za simsona coś ok. 30 zł za podobną korektę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bajer Zgłoś #28 Napisano 27 Lipca 2009 Cytat:Napisał snajper Co to za silnik w Passacie 4A? Czy ktoś spotkał sie z takim? Na pewno rzadki silnik, bo stosowany tylko przez niecały rok. Możliwe że nie były puszczane na nasze rynki. I wątpię żeby ktoś z forumowiczów miał taki motor. A może jednak? Pozdrawiam. W 88r vw wypuścil 6cyl. silnik w aucie klay średniej chcąc zdeklasować konkurencje. Silnik mial pojemność 2.3 lub 2.4 (rózne źródla, różnie mówią), kod 4a, mial 170 ps mocy i różnil się się znacznie konstrukcją od znanego AAA. Jednak byl bardzo awaryjny i vw zdecydowalo sie wycofać auta z tymi silnikami z rynku, dająć w zamian auto w najbogatszej opcji z silnikiem 9A. Osobiście niegdy nie wiedzialem tego modelu, gdzieś mam fotkę takiego auta ze zlotu w Wortesee, znajdę to wkleję. Pozdro. Jeśli ktoś znajdzie taki model chętnie kupię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość snajper Zgłoś #29 Napisano 27 Lipca 2009 (edytowane) Pewnie w Polsce nie ma takiego wcale, ciekawe jaka była konstrukcja tego silnika. W ETKA nie ma o nim wzmianki poza listą. Wg niektórych źródeł mógłbyć on podobny do silnika 7A stosowanego w Audi 90 (2309 ccm, 5-cyl, 20V) Edytowane 27 Lipca 2009 przez snajper Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bajer Zgłoś #30 Napisano 28 Lipca 2009 Wg niektórych źródeł mógłbyć on podobny do silnika 7A stosowanego w Audi 90 (2309 ccm, 5-cyl, 20V) Silnik 4A byl silnikiem 6 cyl. 7A to rzędowa 5. Nie wydaje mi się że by wpakowali rzędową 6 w poprzek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość snajper Zgłoś #31 Napisano 28 Lipca 2009 Silnik 4A byl silnikiem 6 cyl. 7A to rzędowa 5. Nie wydaje mi się że by wpakowali rzędową 6 w poprzek. TU podają że silnik jest 5 cylindrowy, a ETKA podaje że 6, może to V6? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #32 Napisano 28 Lipca 2009 Był to silnik V6 o pojemności dokładnie 2384 cm3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość passat99 Zgłoś #33 Napisano 23 Sierpnia 2009 ''1.8 16V G60 - 210 KM. Wersja robiona na zamówienie przez Volkswagen Motorsport, na bazie 1.8 8V G60'' a czy ktos widział samochod z takim silnikiem w wikipedii wyczytalem ze taki był Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bajer Zgłoś #34 Napisano 8 Listopada 2009 Fota z "tamtych lat" silnika 4A ale w mk2 http://img260.imageshack.us/i/mk2vr6.png/ ''1.8 16V G60 - 210 KM montowany tylko w Limited Golf-ie 70 szt. w 89r kosztowal 74 tyś DM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emmo Zgłoś #35 Napisano 13 Listopada 2009 Witam w tym roku kupiłem identycznego passata 1,6td z intercolerem a pojemność w dowodzie 1570 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielo82 Zgłoś #36 Napisano 15 Listopada 2009 Witam. Mam pytanie. Czym różni się silnik 2.8 VR6 o oznaczeniu AAA, od silnika 2.8 VR6 AMY montowanych w Fordach Galaxy i w VW Sharan od 98r.? Czy ten silnik chodził by w Passacie bez wymiany elektryki silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaxX93 Zgłoś #37 Napisano 8 Grudnia 2009 silnik KR 1.8 miał chyba 139KM a nie 136 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #38 Napisano 8 Grudnia 2009 W golfie miał na pewno 139 kucy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #39 Napisano 8 Grudnia 2009 (edytowane) Może Golfie, ale w Passacie KR na pewno miał 136 KM. Większą moc mogły mieć te silniki w wersji bez katalizatora. Edytowane 8 Grudnia 2009 przez Grześko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaxX93 Zgłoś #40 Napisano 9 Grudnia 2009 a to wikipedia mnie okłamała bo tam pisze ze KR miał 139 heh Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach