Gość kamillogt Zgłoś #1 Napisano 13 Września 2008 Witam. Ostatnio uszkodził mi się panel sterowania ogrzewaniem a dokładniej popsuło się pokrętło wylotu powietrza. Jak jednego razu chciałem to pokrętło przekręcić aby mi prowadziło powietrze na inna cześć samochodu, to pokrętło nagłe się zablokowało i gdy troszeczkę silniej przekręciłem, to w tym pokrętle w środku coś trzasnęło i teraz to pokętło obraca sie dookoła i nie przestawia kierunku wylotu powietrza. Pomóżcie mi, jak to naprawić? Czy konieczne jest kupowanie całego panelu, czy dałoby radę wymienić tylko to jedno pokretło. Nie wiem co tam się połamało, nie rozbierałem tego jeszcze. Za pomoc z góry dzięki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #2 Napisano 13 Września 2008 Sciągnij panel i sprawdź czy nie połamałes całego sterowania Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paput Zgłoś #3 Napisano 5 Października 2010 Odkopuję temat, bo mam podobną sytuację, na którą nie znalazłem odpowiedzi. Zacięło się pokrętło środkowe, czyli od regulacji nadmuchu zimno/ciepło, tak mniej więcej w 1/4 odległości od nawiewu zimnego i tym samym marznę w passaciku... Co to może być, że nie da się dalej przekręcić? Wieczorem ustawiłem na zimne powietrze, a rano następnego dnia już zacięte... Reszta działa ok. bardzo proszę o pomoc... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszhg Zgłoś #4 Napisano 5 Października 2010 Ja miałem coś takiego ale z tym trzecim pokretłem i cały czas mi wiało na nogi i dramat był jak jechało się w deszcz bo szyby parowały i trzeba było klime włączyć i to wszystko szło na nogi. Po rozebraniu okazało się że mocowanie jednego koła zębatego tzw czop poprostu obłamał się i nie dało się przekręcić pokrętłem. Wymieniłem cały drugi panel koszt 50zł.jeśli masz wersje z klimą to najlepiej kupic bez klimy a ten przełącznik przełożyć no ale najpierw to rozbierz i zobacz ale ja obstawiam że tam coś musiało pęknąć i dlatego zblokowało. Możliwe jest też jeszcze zacięcie się linki. Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paput Zgłoś #5 Napisano 5 Października 2010 Aha, dzięki za odpowiedź. Powiedz mi jeszcze, jak wyjąć ten panel? Wystarczy odkręcić te bodajże 4 śrubki widoczne po zdjęciu tej plastikowej wierzchniej pokrywki, czy coś jeszcze? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszhg Zgłoś #6 Napisano 5 Października 2010 No właśnie to troche głupio zrobili musisz demontować cały panel przedni bo inaczej tego nie wyciągniesz. Jak wykręcisz 4 śrubki to nie wiele ci to da. Musisz wszystko demontować niestety. Trochę zabawy jest ale dasz radę. Powodzenia i daj znać co i jak Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paput Zgłoś #7 Napisano 5 Października 2010 OK, dzięki. Może w weekend będę miał czas, to spróbuję to zrobić. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KOLABOR43 Zgłoś #8 Napisano 5 Października 2010 uważaj przy demontażu linek. Bardzo łatwo uszkodzić ich mocowanie. z tego też powodu jak już stwierdzisz że musisz kupić nowy panel , dokładnie go oglądaj . 90% paneli na szrotach ma uszkodzone mocowania linek. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GREGOR_Z Zgłoś #9 Napisano 10 Października 2010 Witam u mnie nie działa pierwszy "bieg" dmuchawy ale da sie bez tego żyć. Pytanie z innej beczki. jak dostac si edo podświetlenia trzech pokręteł? Środkowe działa, trzecie wcale a pierwsze ledwo co. Ile tam jest żarówek? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #10 Napisano 10 Października 2010 trzecie wcale a pierwsze ledwo co Bo ich nie ma... jest tylko jedna od podświetleń, osłona pokręteł jest na wcisk lekko podważasz od dołu i musi zejść, żarówka jest za pokrętłem środkowym, , pokrętło jest wciskane(jak nie chce zejść to przesz szmatkę łapiesz kombinerkami i ciągniesz do siebie ...), a skoro nie działa Ci tylko pierwszy bieg to może blaszki za włącznikiem straciły styk (sprawdź czy nie ma przepaleń lekko podoginaj psiknij odrdzewiaczem i powinno pomóc), wszystkie pokrętła są wciskane, jest też jeszcze jedna żarówka-od podświetlania popielniczki,zobaczysz ją po zdjęciu osłony. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrekTDI Zgłoś #11 Napisano 11 Października 2010 u mnie działa tylko 2 normalnie a 1 blisko 2 jest i trzeba wyczuć moment żeby działa a na 3 to tylko się iskrzy za pokrętłem, 4 wcale nie ma da się coś z tym zrobić? np podmienić z innego panelu te styki bo chyba to one się poprzepalały skoro tak iskrzy? mam wersje z klimą a mam panel z B3 bez klimy i czy dało by się jakoś to podmienić żeby ładnie to wszystko działało. Może przerabiał ktoś już taki zabieg w swoim pasku? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #12 Napisano 11 Października 2010 mam wersje z klimą a mam panel z B3 bez klimy Przecież wtedy jest zupełnie inne pokrętło wentylatora-w klimie główna klapa jest na podciśnienia a bez klimy jest na lince ---ta długa przerwa miedzy 1 a 0 nadmuchu...(tak przynajmniej jest w B3 w B4 chyba jest już klapa podciśnieniowajak masz włacznik od obiegu zamkniętego)-...) ...Blaszki można jak najbardziej zreanimować---zetrzeć nadpalenia i metodą prób i błędów (kilka bezpieczników) dojść do ładu z biegami nadmuchu doginając te blaszki. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrekTDI Zgłoś #13 Napisano 11 Października 2010 masz racje nie pomyślałem o tej długiej przerwie miedzy 1 a 0 jaka jest w B3 dzięki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ffariat Zgłoś #14 Napisano 13 Października 2010 ja u siebie jak kupilem paska nie bylo 1 biegu w nadmuchu.. okazalo sie ze styk byl przypalony..rozebralem przeczyscilem styki i smiga jak nowe Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach