Skocz do zawartości
ormowiec

temperatura silnika - przeczytaj zanim zapytasz

Rekomendowane odpowiedzi

to nie ja zakładałem tylko mechanik.

myślałem że 80-90 stopni to oki , bo mam ducato a ten to dopiera ma temperatury.... 50-60 stopni w zimie i ten typ tak ma...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jakiej firmy był?? bo nawet te z górnej półki czasami są felerne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
50-60 stopni w zimie i ten typ tak ma...
A ogrzewanie w tym ducato to działa? pasek

ma mieć w trasie temperaturę 90stopni, w korku u mnie skacze do 95, 100 stopni ale po to jest wentylator chłodnicy zeby spadła wtedy do 90 stopni. Kup termostat Wahler dedykowany do twojego silnika i musi być dobrze. Inna opcja to uwalony czujnik temperatury i wskazania na blacie to bzdura. A najlepiej przeczytaj ten temat od pierwszego postu i przestaniesz zadawać pytania a zaczniesz działać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na trasie nigdy nie będzie 90st tylko lekko poniżej. Ale to dosłownie o grubość wskazówki.

mam ducato a ten to dopiera ma temperatury.... 50-60 stopni w zimie i ten typ tak ma...

To ja chyba innym "typem" jeździłem ;) Każdy samochód powinien mieć temp. ok 90st. Jeśli tak nie jest to coś jest skopane.

Edytowane przez pszemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze a ja mam problem i juz nei weim w czym jest chodzi o to że wymieniłem termostat odrazu mówie ze sprawdziłem w garku gotujac i dobrze było wszystko nawet termometr wsadziłem do garka idealnie sie zaczoł otwierac no ale temperatura dalej wskazywała jakies 80 stopni myślałem ze może czujnik temperatury wymieniłem no i fakt wskazówka podniesła się na jakies 82-83 stopnie a kiedys pokazywała normalnie 90 stopni zima lato nigdy sie nie ruszyła w czym problem ni i odpowietrzony jest w czym problem, przepraszam jeśli sie powtarzam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
miałem ducato 2.8idtd zrobiłem nim 500tys km. wymieniłem z 5 szt. termostatów , czujnik i nic nie pomogło.

teraz mam 2.5d i to samo. Może jezdziłeś dukaciakiem nowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kurcze a ja mam problem i juz nei weim w czym jest chodzi o to że wymieniłem termostat odrazu mówie ze sprawdziłem w garku gotujac i dobrze było wszystko nawet termometr wsadziłem do garka idealnie sie zaczoł otwierac no ale temperatura dalej wskazywała jakies 80 stopni myślałem ze może czujnik temperatury wymieniłem no i fakt wskazówka podniesła się na jakies 82-83 stopnie a kiedys pokazywała normalnie 90 stopni zima lato nigdy sie nie ruszyła w czym problem ni i odpowietrzony jest w czym problem, przepraszam jeśli sie powtarzam.

zimne luty w liczniku??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zimne luty w liczniku??

 

No nie weim a co z tym poradzić sie da?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma co opisywać problemów patrząc na licznik trzeba odpalić kopa porównać na zimnym czy czujnik jest ok (ze wskazaniami innych czujników temp) i wtedy sprawdzać , mi coś się spiepszyło i na zegarach źle temp pokazuje a na kompie jest ok w czasie jazdy 89 na postoju do 95 urośnie i wtedy wentylator do 91 zbija a zegary wskazują ok 10 st mniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie ma co opisywać problemów patrząc na licznik trzeba odpalić kopa porównać na zimnym czy czujnik jest ok (ze wskazaniami innych czujników temp) i wtedy sprawdzać , mi coś się spiepszyło i na zegarach źle temp pokazuje a na kompie jest ok

Tylko jak to zrobić w 1.8 ABS?

Poza tym jeśli na trasie ma 83st to już bym nic więcej nie grzebał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No nie weim a co z tym poradzić sie da?

wpisz w szukajke zimne luty. były tematy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

b) Uszkodzony wyłącznik termiczny wentylatora lub sam wentylator

Termowłącznik wentylatora znajduje się na dole chłodnicy, stojąc przodem do auta po prawej stronie. W zależności od wersji dochodzą do niego 2 lub 3 kable (wentylator jedno- lub dwubiegowy). Jeżeli chłodnica jest gorąca, ale wentylator nie załącza się, należy sprawdzić bezpieczniki w kabinie lub wyłącznik. Wyłącznik sprawdza się poprzez odpięcie wtyczki i połączenie czerwonego kabla z czerwono-białym (pierwszy bieg), następnie czerwonego z czerwono-żółtym (drugi bieg). Jeśli wentylator załączy się, należy wymienić termowłącznik. Jeśli nie, przyczyny należy szukać w silniku wentylatora lub przewodach zasilających.

Jakiś czas temu zauważyłem coś takiego że stałe +12V mam na czerwono białym przewodzie, po zmostkowaniu z czerwono-żółtym wentylator chodzi tak jak po połączeniu go z czerwonym tylko na innym biegu nie pamiętam na którym. Zjawisko to nie przeszkadzało mi do momentu gdy stałem w korku i temp podskoczyła do 100 st i włączył się wentylator. W moim mniemaniu nie działa 1 bieg. Co może być przyczyną że te +12V jest na innym przewodzie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uff! właśnie jestem po lekturze całego działu dotyczącego temperatury. I albo przeoczyłem albo nic nie ma ,bo nie znalazłem odpowiedzi na moje a raczej mojego VW 94r.B4,2.0 benz(climatronic).z hakiem ..,auta problemy.

Zaznaczam że jest to mój świeży nabytek.Otóż auto ma dwa wentylatory,które chodzą bez przerwy od momentu uruchomienia silnika.Tem.maksymalnie niewiele powyżej 70st. i nie rośnie.Wniosek,że silnik nie dogrzany,wiecej pali .Pół biedy jeżeli jest gorąco,ale gdy zima to już inna sprawa.Niestety nie mierzyłem temp.płynu w zbiorniczku...,zrobię to jutro.Co z tymi wentylatorami?...mają tak chodzić w tym modelu?..:niekumam.sądząc po waszych wypowiedziach zajdę tutaj poradę..pozdrawiam wszystkich :))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uff! właśnie jestem po lekturze całego działu dotyczącego temperatury. I albo przeoczyłem albo nic nie ma ,bo nie znalazłem odpowiedzi na moje a raczej mojego VW 94r.B4,2.0 benz(climatronic).z hakiem ..,auta problemy.

Zaznaczam że jest to mój świeży nabytek.Otóż auto ma dwa wentylatory,które chodzą bez przerwy od momentu uruchomienia silnika.Tem.maksymalnie niewiele powyżej 70st. i nie rośnie.Wniosek,że silnik nie dogrzany,wiecej pali .Pół biedy jeżeli jest gorąco,ale gdy zima to już inna sprawa.Niestety nie mierzyłem temp.płynu w zbiorniczku...,zrobię to jutro.Co z tymi wentylatorami?...mają tak chodzić w tym modelu?...sądząc po waszych wypowiedziach zajdę tutaj poradę..pozdrawiam wszystkich

moim skromnym zdaniem to wentylator (ten normalny) powinien chodzić tylko na postoju i załączać się tylko po osiągnięciu określonej temperatury. a ten od klimy po włączeniu klimy. Tak to wygląda z mojego punktu widzenia i z logiki. ;) ale auta z klimą nie miałem więc niech inni się też wypowiedzą..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moim skromnym zdaniem to wentylator (ten normalny) powinien chodzić tylko na postoju i załączać się tylko po osiągnięciu określonej temperatury. a ten od klimy po włączeniu klimy. Tak to wygląda z mojego punktu widzenia i z logiki. ale auta z klimą nie miałem więc niech inni się też wypowiedzą..

 

Wentylator jest jeden ("podwójny") dla obu chłodnic, no i niekoniecznie powinien chodzić tylko na postoju.

VW 94r.B4,2.0 benz(climatronic)... mają tak chodzić w tym modelu?

Masz climatronic więc jeśli jest włączony to wentylator załącza się od razu po uruchomieniu silnika. Wyłącz climatronic i sprawdź czy wentylator się zatrzyma - jeśli tak to wszystko działa tak jak powinno :)

 

Tem.maksymalnie niewiele powyżej 70st. i nie rośnie.

 

A to już kwestia czytania tego wątku ;) termostat do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ,Panowie..,wentylatory rzeczywiście nie chodzą po wyłączeniu climatronica..:dobrze,co do temp.to po wymianie termostatu zobaczymy jaka będzie reakcja...,na pewno się odezwę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakiś czas temu zauważyłem coś takiego że stałe +12V mam na czerwono białym przewodzie, po zmostkowaniu z czerwono-żółtym wentylator chodzi tak jak po połączeniu go z czerwonym tylko na innym biegu nie pamiętam na którym. Zjawisko to nie przeszkadzało mi do momentu gdy stałem w korku i temp podskoczyła do 100 st i włączył się wentylator. W moim mniemaniu nie działa 1 bieg. Co może być przyczyną że te +12V jest na innym przewodzie??

Mam rozumieć ze nikt nie ma pojęcia z czym jest to związane (chodzi o napięcie nie na tym przewodzie co trzeba) ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam zwykła klime i włączaja sie zawsze 2 wentylatory gdy silnik ma cos powyzej 90 stopni ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam zwykła klime i włączaja sie zawsze 2 wentylatory gdy silnik ma cos powyzej 90 stopni

 

Zdziwiłbym się gdyby włączył się jeden ;) albo najpierw jeden a później drugi :D Sorki, koniec OT.

 

Mam rozumieć ze nikt nie ma pojęcia z czym jest to związane (chodzi o napięcie nie na tym przewodzie co trzeba) ??

Alex, z elektryki to ja jestem noga - prawdę mówiąc nie mam zielonego pojęcia o czym piszesz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Alex, (...) - prawdę mówiąc nie mam zielonego pojęcia o czym piszesz...

ja też. opisz problem (jeżeli w ogóle występuje) dokładniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności