mobili Zgłoś #701 Napisano 7 Października 2010 to nie ja zakładałem tylko mechanik. myślałem że 80-90 stopni to oki , bo mam ducato a ten to dopiera ma temperatury.... 50-60 stopni w zimie i ten typ tak ma... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #702 Napisano 7 Października 2010 a jakiej firmy był?? bo nawet te z górnej półki czasami są felerne... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajaru Zgłoś #703 Napisano 7 Października 2010 50-60 stopni w zimie i ten typ tak ma... A ogrzewanie w tym ducato to działa? pasek ma mieć w trasie temperaturę 90stopni, w korku u mnie skacze do 95, 100 stopni ale po to jest wentylator chłodnicy zeby spadła wtedy do 90 stopni. Kup termostat Wahler dedykowany do twojego silnika i musi być dobrze. Inna opcja to uwalony czujnik temperatury i wskazania na blacie to bzdura. A najlepiej przeczytaj ten temat od pierwszego postu i przestaniesz zadawać pytania a zaczniesz działać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #704 Napisano 8 Października 2010 (edytowane) Na trasie nigdy nie będzie 90st tylko lekko poniżej. Ale to dosłownie o grubość wskazówki. mam ducato a ten to dopiera ma temperatury.... 50-60 stopni w zimie i ten typ tak ma... To ja chyba innym "typem" jeździłem Każdy samochód powinien mieć temp. ok 90st. Jeśli tak nie jest to coś jest skopane. Edytowane 8 Października 2010 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #705 Napisano 8 Października 2010 Kurcze a ja mam problem i juz nei weim w czym jest chodzi o to że wymieniłem termostat odrazu mówie ze sprawdziłem w garku gotujac i dobrze było wszystko nawet termometr wsadziłem do garka idealnie sie zaczoł otwierac no ale temperatura dalej wskazywała jakies 80 stopni myślałem ze może czujnik temperatury wymieniłem no i fakt wskazówka podniesła się na jakies 82-83 stopnie a kiedys pokazywała normalnie 90 stopni zima lato nigdy sie nie ruszyła w czym problem ni i odpowietrzony jest w czym problem, przepraszam jeśli sie powtarzam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mobili Zgłoś #706 Napisano 8 Października 2010 miałem ducato 2.8idtd zrobiłem nim 500tys km. wymieniłem z 5 szt. termostatów , czujnik i nic nie pomogło.teraz mam 2.5d i to samo. Może jezdziłeś dukaciakiem nowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #707 Napisano 8 Października 2010 Kurcze a ja mam problem i juz nei weim w czym jest chodzi o to że wymieniłem termostat odrazu mówie ze sprawdziłem w garku gotujac i dobrze było wszystko nawet termometr wsadziłem do garka idealnie sie zaczoł otwierac no ale temperatura dalej wskazywała jakies 80 stopni myślałem ze może czujnik temperatury wymieniłem no i fakt wskazówka podniesła się na jakies 82-83 stopnie a kiedys pokazywała normalnie 90 stopni zima lato nigdy sie nie ruszyła w czym problem ni i odpowietrzony jest w czym problem, przepraszam jeśli sie powtarzam. zimne luty w liczniku?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #708 Napisano 9 Października 2010 zimne luty w liczniku?? No nie weim a co z tym poradzić sie da? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #709 Napisano 9 Października 2010 nie ma co opisywać problemów patrząc na licznik trzeba odpalić kopa porównać na zimnym czy czujnik jest ok (ze wskazaniami innych czujników temp) i wtedy sprawdzać , mi coś się spiepszyło i na zegarach źle temp pokazuje a na kompie jest ok w czasie jazdy 89 na postoju do 95 urośnie i wtedy wentylator do 91 zbija a zegary wskazują ok 10 st mniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #710 Napisano 9 Października 2010 nie ma co opisywać problemów patrząc na licznik trzeba odpalić kopa porównać na zimnym czy czujnik jest ok (ze wskazaniami innych czujników temp) i wtedy sprawdzać , mi coś się spiepszyło i na zegarach źle temp pokazuje a na kompie jest ok Tylko jak to zrobić w 1.8 ABS? Poza tym jeśli na trasie ma 83st to już bym nic więcej nie grzebał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #711 Napisano 9 Października 2010 No nie weim a co z tym poradzić sie da? wpisz w szukajke zimne luty. były tematy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #712 Napisano 17 Października 2010 b) Uszkodzony wyłącznik termiczny wentylatora lub sam wentylator Termowłącznik wentylatora znajduje się na dole chłodnicy, stojąc przodem do auta po prawej stronie. W zależności od wersji dochodzą do niego 2 lub 3 kable (wentylator jedno- lub dwubiegowy). Jeżeli chłodnica jest gorąca, ale wentylator nie załącza się, należy sprawdzić bezpieczniki w kabinie lub wyłącznik. Wyłącznik sprawdza się poprzez odpięcie wtyczki i połączenie czerwonego kabla z czerwono-białym (pierwszy bieg), następnie czerwonego z czerwono-żółtym (drugi bieg). Jeśli wentylator załączy się, należy wymienić termowłącznik. Jeśli nie, przyczyny należy szukać w silniku wentylatora lub przewodach zasilających. Jakiś czas temu zauważyłem coś takiego że stałe +12V mam na czerwono białym przewodzie, po zmostkowaniu z czerwono-żółtym wentylator chodzi tak jak po połączeniu go z czerwonym tylko na innym biegu nie pamiętam na którym. Zjawisko to nie przeszkadzało mi do momentu gdy stałem w korku i temp podskoczyła do 100 st i włączył się wentylator. W moim mniemaniu nie działa 1 bieg. Co może być przyczyną że te +12V jest na innym przewodzie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ibiz401 Zgłoś #713 Napisano 20 Października 2010 uff! właśnie jestem po lekturze całego działu dotyczącego temperatury. I albo przeoczyłem albo nic nie ma ,bo nie znalazłem odpowiedzi na moje a raczej mojego VW 94r.B4,2.0 benz(climatronic).z hakiem ..,auta problemy. Zaznaczam że jest to mój świeży nabytek.Otóż auto ma dwa wentylatory,które chodzą bez przerwy od momentu uruchomienia silnika.Tem.maksymalnie niewiele powyżej 70st. i nie rośnie.Wniosek,że silnik nie dogrzany,wiecej pali .Pół biedy jeżeli jest gorąco,ale gdy zima to już inna sprawa.Niestety nie mierzyłem temp.płynu w zbiorniczku...,zrobię to jutro.Co z tymi wentylatorami?...mają tak chodzić w tym modelu?...sądząc po waszych wypowiedziach zajdę tutaj poradę..pozdrawiam wszystkich Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #714 Napisano 20 Października 2010 uff! właśnie jestem po lekturze całego działu dotyczącego temperatury. I albo przeoczyłem albo nic nie ma ,bo nie znalazłem odpowiedzi na moje a raczej mojego VW 94r.B4,2.0 benz(climatronic).z hakiem ..,auta problemy.Zaznaczam że jest to mój świeży nabytek.Otóż auto ma dwa wentylatory,które chodzą bez przerwy od momentu uruchomienia silnika.Tem.maksymalnie niewiele powyżej 70st. i nie rośnie.Wniosek,że silnik nie dogrzany,wiecej pali .Pół biedy jeżeli jest gorąco,ale gdy zima to już inna sprawa.Niestety nie mierzyłem temp.płynu w zbiorniczku...,zrobię to jutro.Co z tymi wentylatorami?...mają tak chodzić w tym modelu?...sądząc po waszych wypowiedziach zajdę tutaj poradę..pozdrawiam wszystkich moim skromnym zdaniem to wentylator (ten normalny) powinien chodzić tylko na postoju i załączać się tylko po osiągnięciu określonej temperatury. a ten od klimy po włączeniu klimy. Tak to wygląda z mojego punktu widzenia i z logiki. ale auta z klimą nie miałem więc niech inni się też wypowiedzą.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebus Zgłoś #715 Napisano 20 Października 2010 moim skromnym zdaniem to wentylator (ten normalny) powinien chodzić tylko na postoju i załączać się tylko po osiągnięciu określonej temperatury. a ten od klimy po włączeniu klimy. Tak to wygląda z mojego punktu widzenia i z logiki. ale auta z klimą nie miałem więc niech inni się też wypowiedzą.. Wentylator jest jeden ("podwójny") dla obu chłodnic, no i niekoniecznie powinien chodzić tylko na postoju. VW 94r.B4,2.0 benz(climatronic)... mają tak chodzić w tym modelu? Masz climatronic więc jeśli jest włączony to wentylator załącza się od razu po uruchomieniu silnika. Wyłącz climatronic i sprawdź czy wentylator się zatrzyma - jeśli tak to wszystko działa tak jak powinno Tem.maksymalnie niewiele powyżej 70st. i nie rośnie. A to już kwestia czytania tego wątku termostat do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ibiz401 Zgłoś #716 Napisano 21 Października 2010 Dzięki ,Panowie..,wentylatory rzeczywiście nie chodzą po wyłączeniu climatronica..:dobrze,co do temp.to po wymianie termostatu zobaczymy jaka będzie reakcja...,na pewno się odezwę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #717 Napisano 21 Października 2010 Jakiś czas temu zauważyłem coś takiego że stałe +12V mam na czerwono białym przewodzie, po zmostkowaniu z czerwono-żółtym wentylator chodzi tak jak po połączeniu go z czerwonym tylko na innym biegu nie pamiętam na którym. Zjawisko to nie przeszkadzało mi do momentu gdy stałem w korku i temp podskoczyła do 100 st i włączył się wentylator. W moim mniemaniu nie działa 1 bieg. Co może być przyczyną że te +12V jest na innym przewodzie?? Mam rozumieć ze nikt nie ma pojęcia z czym jest to związane (chodzi o napięcie nie na tym przewodzie co trzeba) ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emenek Zgłoś #718 Napisano 21 Października 2010 ja mam zwykła klime i włączaja sie zawsze 2 wentylatory gdy silnik ma cos powyzej 90 stopni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebus Zgłoś #719 Napisano 21 Października 2010 ja mam zwykła klime i włączaja sie zawsze 2 wentylatory gdy silnik ma cos powyzej 90 stopni Zdziwiłbym się gdyby włączył się jeden albo najpierw jeden a później drugi Sorki, koniec OT. Mam rozumieć ze nikt nie ma pojęcia z czym jest to związane (chodzi o napięcie nie na tym przewodzie co trzeba) ?? Alex, z elektryki to ja jestem noga - prawdę mówiąc nie mam zielonego pojęcia o czym piszesz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #720 Napisano 22 Października 2010 Alex, (...) - prawdę mówiąc nie mam zielonego pojęcia o czym piszesz... ja też. opisz problem (jeżeli w ogóle występuje) dokładniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach