tomw88 Zgłoś #901 Napisano 14 Kwietnia 2011 (edytowane) wg moich elektrycznych założeń-nieodpowiednia rezystancja na czujniku temperatury... i dwa czujniki uszkodzone w ten sam sposób? wymieniałem wszystko co się dało: termostaty czujniki i w chłodnicy i w króćcu, wskaźniki a temperaturę w zakresie 90- 100* zawyża o te 5-10 stopni. Nie ma nic niepokojącego bo rzeczywista temperatura jest ok ale przyjdą upały to wskaźnik nie będzie schodzić ze 100 a to bardzo drażni narząd wzroku:P Dobra Panowie. Kupiłem specjalnie miernik z pomiarem temperatury i ku mojemu zdziwieniu temperatura na blacie nie oszukuje:zeco. Wymieniłem zatem czujnik w chłodnicy i dalej to samo! normalna temperatura pracy to 87 a wentylator- pierwszy bieg przy 105* na mierniku i na blacie. Myślę termostat się nie otwiera do końca to dzisiaj kupiłem nowego Verneta i kolejne zdziwienie- trzyma lepiej temperaturę bo nie skacze tak na postoju i w jeździe z małym ale. Temperatura na nowym wynosi 95* cały czas jak wryta no a wentylator standardowo przy 105*. Chłodnica drożna więc o co chodzi???? Edytowane 18 Kwietnia 2011 przez tomw88 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomw88 Zgłoś #902 Napisano 22 Kwietnia 2011 zatem stawiam u Ciebie na zaraośniętą chłodnicę kamieniem lub wadliwy sam włącznik wentylatora co jest w chłodnicy. Włodek jesteś wielki!!! Chłodnica była drożna ale nie na tyle żeby temperatura na dole chłodnicy była taka sama jak na górze. Wymieniłem chłodnicę i jak ręką odjął... normalnie kamień z serca! wszyściutko teraz mam jak w książce:) Ale mam takie jedno jeszcze szybkie pytanko. Kupiłem chłodnicę od golfa 2 diesla i jest bardzo duża- na tyle że 2 wentylatory jej nie obejmują a mimo to bardzo szybko się grzeje tzn sam silnik szybko się dogrzewa do 90 bo już po ok 4-5km to chyba dobrze. Wystarczy chwila na światłach i już jest 95 i wentylator chodzi. Może to być wina braku całej przedniej zabudowy i brak kratki w zderzaku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makumba50 Zgłoś #903 Napisano 22 Kwietnia 2011 no jak nie masz "pluga" z przodu to słabo się chłodzi chłodnica...ja jak nie miałem tego zderzaka to podczas jazdy miałem cały czas ponad 95*, a jak założyłem "pługa" to moment nawet w mieście przy 30km/h zbija temperaturę radzę Ci go kupić, a koszt niewielki;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #904 Napisano 22 Kwietnia 2011 Może to być wina braku całej przedniej zabudowy i brak kratki w zderzaku? jak najbardziej. Lotka w b3 zbiera powietrze i jest wymagana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #905 Napisano 26 Kwietnia 2011 Panowie, wątek śledzę na bieżąco, i być może mój problem już tu się przewijał. Ale teraz nie jestem w stanie całego przejrzeć ponownie. Mam nadzieję, że mnie nie ukamienujecie. Od jesieni autko mi się nie dogrzewało. Trzymało ok. 75*C. Na postoju temperatura wzrastała, i wicherek się załączał jak potrzeba. Niedawno się ociepliło, i postanowiłem zrobić z tym porządek. Na pierwszy ogień poszły czujniki. Wymieniłem oba, odpaliłem autko i ... zagotowało się Tak jak termostat był cały czas otwarty lub za wcześnie się otwierał, tak teraz w ogóle się nie otworzył. Dziwny zbieg okoliczności, ale co tam... Dzisiaj ze Szwagrem zabraliśmy się za mały remoncik - m.in wymiana termostatu. Zakupiony wahler. Po poskładaniu wszystkiego do kupy silnik odpalony, korek odkręcony, autko się odpowietrza i ... gotuje Kombinowaliśmy na różne sposoby, ale górny wąż gorący a dolny zimny Wszystko niby działa - chłodnica oleju gorąca, oba wężyki do zbiorniczka i sam zbiorniczek gorące, górny wąż gorący, i dalej d**a Pompa pracuje, autko książkowo odpowietrzane a tu zonk Jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby przy wymianie czujników coś odwaliło termostatowi (wahler 2003r.), i drugi założony wahler też był trefny. Podpowiedzcie coś, bo autko potrzebne i jutro mam zamiar znów kombinować. Tylko nie wiem gdzie szukać dziury Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #906 Napisano 26 Kwietnia 2011 zagotowałeś termostat przed założeniem?? po wymianie czujników reset ECU zrobiony?? (jeśli się go oczywiście robi w tych silnikach) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #907 Napisano 26 Kwietnia 2011 Co masz na myśli auto gotuje się - wywala wodę? Korek zamknięty czy otwarty? Wywala z boku zbiornika? Czy po prostu na zegarach masz 100 stopni? oraz czy widać jak w zbiorniku krąży płyn (przelewa się tym cienkim wężykiem od góry)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #908 Napisano 27 Kwietnia 2011 Na otwartym zbiorniczku gotuje się i wywala wodę. Na zamkniętym nie doprowadziłem do takiej temp. Przy otwartym zbiorniczku widać jak płyn krąży. Zresztą wszystko inne gorące. Termostatu nie gotowałem, ale małe prawdopodobieństwo, żeby na raz dwa ... Po wymianie czujników nie robiłem resetu ale to zupełnie nie widzę związku... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #909 Napisano 27 Kwietnia 2011 Dolej płynu, zamknij korek i w drogę. Dolejesz ubytki jak trochę ostygnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #910 Napisano 27 Kwietnia 2011 Ale jak mam jechać, jak dolny wąż zimny pomimo ponad 100C na blacie ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #911 Napisano 27 Kwietnia 2011 Na otwartym zbiorniczku gotuje się i wywala wodę. Normalka. Rób jak pisze ormo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #912 Napisano 27 Kwietnia 2011 Ale jak mam jechać, jak dolny wąż zimny pomimo ponad 100C na blacie ... do prawidłowego działania korek musi byc zakręcony. Termostatu nie gotowałem, ale małe prawdopodobieństwo, żeby na raz dwa ... a właśnie że prawdopodobieństwo jest bardzo duże (chyba ze trzy razy spotkałem się z wadliwym nowym termostatem). Zawsze to rób. Wykonanie testu to chwila a moze ci zaoszczedzić zagwostek, pracy i problemów. Ale jak mam jechać, jak dolny wąż zimny pomimo ponad 100C na blacie ... 100*C masz pewnie dlatego że:Na pierwszy ogień poszły czujniki. Wymieniłem oba, odpaliłem autko i ... zagotowało się Często nowe czujniki są do bani. Termowłącznik też wymieniałeś(znajduje się przy chłodnicy)?Bulgotanie przy wymianie płynu to normalka. Zakręć korek i dopiero testuj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #913 Napisano 27 Kwietnia 2011 No ale jeżeli płyn (woda) się gotuje, to chyba jasne że jest min. 100*C. A mimo to dolny wąż i chłodnica całkiem zimne. Za godzinę kończę robotę, i zrobię tak jak mówicie - mam nadzieję, że nie zatrę motoru... Co do termostatu, to wiem że powinienem sprawdzić ... Założyłem, że jak wahler to dobry Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #914 Napisano 27 Kwietnia 2011 Założyłem, że jak wahler to dobry Nie był byś pierwszy, który trafia na nówkę-uszkodzoną Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #915 Napisano 27 Kwietnia 2011 Nie był byś pierwszy, który trafia na nówkę-uszkodzoną jednak nie Ale co ja tu będę pisał - po prostu przyznam punkciki :doh A dałbym sobie w talarki pociąć, ze odpowietrzać trza na otwartym zbiorniczku... P.S. - nowy czujnik jednopinowy do kosza ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makumba50 Zgłoś #916 Napisano 27 Kwietnia 2011 ja odpowietrzałem na zamkniętym zbiorniczku;) po jakiś 50km zaświeciła się kontrolka, że brakuje 1l płynu-to znak że wszystko się ładnie odpowietrzyło;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GoliATK Zgłoś #917 Napisano 6 Maja 2011 (edytowane) Witam, Mój Pasek 1.9 Td AAZ grzeje mi sie na trasie (wskazówka dochodzi do 100 i trochę po nad stopni) potem zwalniam i spada. W mieście jest ok nawet w korku trzyma ok.90-95. Wentylator się zalącza. Wymieniony termostat, spawana głowica. Czytałem wcześniej że możliwy jest bark dolnej cześci zderzaka czy aby na pewno ma to takie znaczenie?? Jeżeli tak to kupić nówkę zderzak z lotką ale zamiennik czy uzywkę?? Nie ukrywam że zamiennik tańszy i nowy ale nie wiem czy będzie idealnie pasował (wiadomo jak to z zamiennikami oszczedności na czym się a z używka na allegrosz ciężko w mojej okolicy a w ciemno sie trochę boję go kupować bo wszystkiego na zdjęciach nie widać Chyba że macie jeszcze inne pomysły. Edytowane 6 Maja 2011 przez GoliATK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #918 Napisano 6 Maja 2011 można wygrzebać samą dokładkę zderzaka, ale jest trochę mozolnej roboty. Hokej na dole nagarnia powietrze na chłodnicę. Skoro w korku jest ok, a w trasie nie to myślę, że to ta dokładka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #919 Napisano 6 Maja 2011 Dokładka ma bardzo duże znaczenie, zakładaj i ciesz się z normalnej temperatury Zamienników nie polecam-ani to nie wygląda, ani to nie spełnia swojego zadania, jednym zdaniem-tandeta. Szukaj ori używki, przynajmniej ja bym tak zrobił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #920 Napisano 6 Maja 2011 Tylko ori używka, zamienniki zderzaków są gładkie, gotowe do malowania, jak zobaczysz na żywo to od razu zobaczysz dlaczego nie warto brać, no i oczywiście nie trzymają wymiarów. Już sama atrapa dolna (kratka w zderzaku) jako zamiennik daje obraz jakości wykonania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach