lebow Zgłoś #1161 Napisano 29 Maja 2012 wiatrak pracował Sprawdź działanie obu biegów a przynajmniej pierwszego, profilaktycznie warto psiknąć czymś we wtyczkę czujnika w chłodnicy i wentylatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olab3 Zgłoś #1162 Napisano 30 Maja 2012 To zdarzyło się tylko raz. Teraz nie wiem czy mam tak czy siak wymienić termostat, bo skoro raz coś takiego się stało to znowu się pewnie stanie. Wiatrak pracuje dobrze- i wolniej i szybciej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #1163 Napisano 30 Maja 2012 Jeździć i obserwować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #1164 Napisano 13 Czerwca 2012 Szukałem a nie znalazłem, więc zapytam. Mam do wymiany zbiornik wyrównawczy w VR6. Uparłem się na nowy, bo z używanymi mam niemiłe wspomnienia. Jaki jest numer zbiorniczka w VR6? Jaki kupić? W intercarsie jest tylko THERMOTEC za 60zł. Sprawdziłbym w ASO, ale nie mam numeru części. Polecacie jakiś producentów? Bd wdzięczny za odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #1165 Napisano 13 Czerwca 2012 Sprawdziłbym w ASO, ale nie mam numeru części. nie musisz posiadać numeru części żeby zamówić coś w ASO.. podajesz nazwę części, model i rok auta ew. VIN i sami znajdą.. 021 121 407 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #1166 Napisano 14 Czerwca 2012 nie musisz posiadać numeru części żeby zamówić coś w ASO. Gajos w Sopocie ma stronę na której po numerze można sprawdzić cenę A czy do VR6 pasuje zbiorniczek od każdego B4? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #1167 Napisano 14 Czerwca 2012 A czy do VR6 pasuje zbiorniczek od każdego B4? Nie, pasuje tylko z vr6, 4 cylindrowe mają mniejszy zbiorniczek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #1168 Napisano 14 Czerwca 2012 (edytowane) Rozumiem. Dzięki za pomoc. EDIT: Dla potomnych. Do VR'a można śmiało założyć mniejszy zbiorniczek z innego silnika B4 (z Sharana 2,8 nie pasuje). Dowiedziałem się na forum Golfa, sprawdziłem, jest ok. Edytowane 22 Czerwca 2012 przez Phil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
almudenar Zgłoś #1169 Napisano 28 Lipca 2012 Posiadam Passata (B3) 1.9 TD z 1993 r. z silnikiem AAZ i mam problem z przewodem łączącym nagrzewnicę z blokiem silnika (podłączenie poprzez króciec). Otóż z powodu pęknięcia lub po prostu z tego, że po upływie prawie 20 lat sparciał, zaczęło mi cieknąć z kilku miejsc: 1) przy gniazdku przełącznika termicznego (chyba tak to się nazywa) oraz 2) w miejscu przed obejmą czy pierścieniem na króćcu. Cieknie tak dużym strumieniem, że zbiornik wyrównawczy jest suchy na wiór. Znalazłem numer tego przewodu 357 819 371 F, ale nie wiem czy jest prawidłowy. Ponadto szukałem w okolicznych szrotach, nie mają tego przewodu (jak mieli to jakieś pół roku temu), to samo na Allegro. Czy można gdzieś taki wąż jeszcze kupić (jaki koszt?) czy też da się to jakoś naprawić (np. skleić odpornym na wysokie temperatury klejem itp.)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #1170 Napisano 28 Lipca 2012 Posiadam Passata (B3) 1.9 TD z 1993 r. z silnikiem AAZ i mam problem z przewodem łączącym nagrzewnicę z blokiem silnika (podłączenie poprzez króciec). Otóż z powodu pęknięcia lub po prostu z tego, że po upływie prawie 20 lat sparciał, zaczęło mi cieknąć z kilku miejsc: 1) przy gniazdku przełącznika termicznego (chyba tak to się nazywa) oraz 2) w miejscu przed obejmą czy pierścieniem na króćcu. Cieknie tak dużym strumieniem, że zbiornik wyrównawczy jest suchy na wiór. Znalazłem numer tego przewodu 357 819 371 F, ale nie wiem czy jest prawidłowy. Ponadto szukałem w okolicznych szrotach, nie mają tego przewodu (jak mieli to jakieś pół roku temu), to samo na Allegro. Czy można gdzieś taki wąż jeszcze kupić (jaki koszt?) czy też da się to jakoś naprawić (np. skleić odpornym na wysokie temperatury klejem itp.)? w jednym temacie wystarczy jak napiszesz... numeru węża Ci nie podam ale nie wiem po co Ci on, skoro prawdopodobnie w żadnym sklepie go nie dostaniesz... co do szrotów to chyba nie ma sensu kupować też 20-to letniego węża, a znaleźć używkę to cud będzie bo te węże kiepskiej jakości są już.. więc zapytaj w ASO i podziel się informacją czy mają takie węże, jaki koszt klejenie sobie odpuść.. jeśli masz z przodu króciec na dwa czujniki i jedno miejsce wolne (nie wiem jak to w dieslach jest) to przełóż czujnik w to miejsce, wydłuż troszkę przewody i ma grać. ja tak zrobię jak mi padnie całkiem ten wąż bo na razie się ślini.. a co do 2) to sprawdź króciec czy Ci nie pękł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
almudenar Zgłoś #1171 Napisano 7 Sierpnia 2012 (edytowane) taki wąż kosztuje 700 PLN w ASO w Toruniu; poza tym zrobiła się dziura przy gniazdku tego czujnika i po zalepieniu tej dziury leje się też z wnętrza gniazdka Edytowane 7 Sierpnia 2012 przez almudenar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fraser Zgłoś #1172 Napisano 3 Września 2012 Jak to jest z kontrolerem poziomu płynu chłodniczego ("przekaźnikiem" 43). W niektórych Passatach B3 go nie ma - czy w nich w ogóle nie ma sygnalizacji za niskiego poziomu płynu, czy jest inaczej realizowana? Za wysoka temperatura jest sygnalizowana migającą lampką - a za niski poziom jak? Światłem ciągłym? Z dźwiękiem czy bez? Czujnik poziomu jest w zbiorniczku? I z innej beczki: próbował ktoś wymieniać łożyska w silniku wentylatorów 357 959 455F (AEG, dwubiegowy)? Należałoby zacząć od ściągnięcia śmigła. Pod naklejką osłaniającą ośkę od frontu spodziewałem się nakrętki albo pierścienia ściskanego, ale tam nic nie ma. Wygląda, jakby śmigło było tylko wciśnięte na siłę, albo całe mocowanie jest zalane plastikiem. Czy to jest nierozbieralne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #1173 Napisano 4 Września 2012 Jak to jest z kontrolerem poziomu płynu chłodniczego ("przekaźnikiem" 43). W niektórych Passatach B3 go nie ma - czy w nich w ogóle nie ma sygnalizacji za niskiego poziomu płynu, czy jest inaczej realizowana?Za wysoka temperatura jest sygnalizowana migającą lampką - a za niski poziom jak? Światłem ciągłym? Z dźwiękiem czy bez? Czujnik poziomu jest w zbiorniczku? gdy nie ma przekaźnika, to nie ma lampki nad wskaźnikiem temperatury = nie ma sygnalizacji za niskiego poziomu płynu i nie ma czujnika w zbiorniczku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fraser Zgłoś #1174 Napisano 5 Września 2012 gdy nie ma przekaźnika, to nie ma lampki nad wskaźnikiem temperatury = nie ma sygnalizacji za niskiego poziomu płynu i nie ma czujnika w zbiorniczku. Piszesz chyba o starszym typie licznika. U mnie lampka jest w tym dolnym rzędzie i miga, gdy temperatura przekroczy jakieś 115 stopni. Do zbiorniczka idą dwa kable, więc chyba jest czujnik. Ale przekaźnika 43 nie ma. I tak się zastanawiam, czy powinien być. Miejsce jest puste. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #1175 Napisano 5 Września 2012 Piszesz chyba o starszym typie licznika. nie wiem czy o starszym czy o nowszym bo to dla mnie bez różnicy... było tyle wersji passatów że wszystkiego się można spodziewać... mam nowszy typ licznika, ten z kierunkami na górze a dodatkowego sygnalizatora braku płynu nie mam. może powinienem napisać od drugiej strony, ale odpowiadałem koledze wyżej po kolei na zadawane pytania. chodziło mi oto że nie wszystkie passaty miały czujnik w zbiorniczku za czym idzie brak przekaźnika i dodatkowej kontrolki w liczniku... Do zbiorniczka idą dwa kable, więc chyba jest czujnik. Ale przekaźnika 43 nie ma. I tak się zastanawiam, czy powinien być. Miejsce jest puste. jak wyjmiesz czujnik to powinna się zaświecić kontrolka.. ale skoro nie masz przekaźnika to raczej nie zaświeci.. pewnie ktoś wyjął przekaźnik bo cały czas mrugała... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fraser Zgłoś #1176 Napisano 5 Września 2012 A na jakiej zasadzie działa czujnik poziomu? Nie ma tam żadnego pływaka czy czegoś takiego - jak w zbiorniczku płynu hamulcowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pawloo Zgłoś #1177 Napisano 15 Września 2012 Witam. Ja mam taki problem. Posiadam Passata B4 94' 1.9 TDI i ostatnio po dłuższej trasie samochód zostawiłem w garażu i wszystko było ok, po 2 dniach samochód odpaliłem i zaświeciła się kontrolka płynu chłodniczego a na komputerze pokładowym zamiast temperatury pokazywało "--'--" . Obejrzałem silnik dookoła i wszystko suche chłodnica również dowiedziałem sie ze może to być uszczelka pod głowicą ale na bagnecie nie ma żadnej tz. śmietanki olej czarny bez oczek płynu. Co może być przyczyną tego zapalenia sie tej kontrolki ? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #1178 Napisano 15 Września 2012 na komputerze pokładowym zamiast temperatury pokazywało "--'--" . Dopiero powyzej 50 stopni kreski giną, tak ma być. i zaświeciła się kontrolka płynu chłodniczeg Sprawdziłeś poziom płynu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pawloo Zgłoś #1179 Napisano 15 Września 2012 Płyn jest ok, minimalnie poziom od momentu wystąpienia problemu zmalał więc dolałem. Ale jeszcze nigdy się tak nie działo. Jak mogę sprawdzić czy ten płyn nie dostaje się do silnika bo nie chce go ********zielic ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoda2 Zgłoś #1180 Napisano 3 Listopada 2012 Podłączę się pod temat,otóż parę dni temu zauważyłem że temperatura silnika podczas jazdy w trasie nie przekracza mi 70stopni.Podczas jazdy po mieście wszystko jest ok,nawet włącza się wentylator.Czy winę za to może ponosić termostat.Czy jeżeli termostat jest sprawny to czy po przejechaniu kilku km. jak górny wąż jest ciepły ,to dolny od termostatu ma być zimny czy ciepły.?Kilka lat temu miałem podobną sytuację ale wtedy temperatura w trasie spadała mi do ok.40st. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach