Skocz do zawartości
Gość Czak_

Fabrycznie przyciemnione szyby z tyłu, a przyciemnienie przednich.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Czak_

Witam.

 

Postanowiłem dzisiaj przyciemnić dwie przednie szyby w swoim Passacie.

Caly tył (5 szyb - kombi) mam przyciemnione delikatnie fabrycznie. Jako, ze nie lubie miec pizdzi mizdzi wiec postanowilem przyciemnic przednie szyby na ten sam kolor.

I tu zaczal sie problem - fabrycznie przyciemnione szyby okazaly sie przyciemnione na lekko zielony kolor (czarne auto) i najwiekszym problemem okazal sie praktycznie niemozliwy dobor foli do dwoch przednich szyb.

 

Czy istnieje jakis sposob na identyczne przyciemnie przednich dwoch szyb na taki sam kolor jak tylnych? Mam udac sie do serwisu i poprosic o to, zeby oni to zrobili? Ale to pewnie bedzie kosztowalo max duuuzo!

Jak rozszyfrowac dokladnie jaki one maja kolor i jaka folie dobrac?

Zeby fabryczne przyciemnienie zostalo wykonane folia to bym folie zerwal i cale auto nowa folia przyciemnil, ale one sa przyciemnione piecowo.

Moze ktos mial podobny problem i zanlazl sposob na jego rozwiazanie?

 

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przednich szyb nie wolno przyciemniać w samochodach,a na pozostałe szyby które masz przyciemnione musisz posiadać w czasie kontrolo drogowej odpowiedni certyfikat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.zadnego certyfikatu nie trzeba miec na tylne szyby-ja juz chyba od 8 lat jezdze autami z ciemnymi szybami(nawet przod mam ciemny-jeszcze:)) i zaden policjant nie zadal okazania certyfikatu,no chyba,ze trafisz na sluzbiste-wtedy to co innego.pytalem o te sprawy znajomych policjantow,kazdy z nich stwierdzil,ze tylne szyby to mozna nawet blacha wykleic-pod warunkiem posiadania dwoch lusterek zewnetrznych,a kazdy Pasztecik je ma.co do przednich to rzeczywiscie jest walek,bo nawet bedzie problem z przegladem.ale dla chcacego nic trudnego:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czak_

Swietnie ! Odbeigacie od tematu a na dodatek Grześ pisze brednie.

Szkoda mi klikania w klawiature, zeby to komentowac !

Proponuje pogooglowac co mowi prawo na temat przyciemiania szyb!

 

A ja ciagle ponawiam pytanie - czy ktos ma jakies doswiadczenie w doibieraniu foli do przyciemnia szyb w stodunku do fabrycznie przyciemnionych szyb?

 

Poprosil bym administratora o ewentualne przeniesienie tematu to watku tuning optyczny - tam moze wiecej ludzi bedzie mialo o tym pojecie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj przepisy Prawo O Ruchu Drogowym.Przednich i bocznych szyb nie można przyciemniać z uwagi gdyż kierujący samochodem musi mieś dobrą widoczność 180 stopni w prawo i lewo.Wiem co pisze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oto powiem art żywcem zerżnięty ze stronki. Link do oryginału.

Przyciemnianie szyb folią stało się bardzo popularne nie tylko w autach po tuningu, lecz także w seryjnych

 

 

Często na ulicy można spotkać samochody z przyciemnionymi tylnymi szybami. Wielu producentów proponuje takie rozwiązanie seryjnie. Jednak zdarzają się pojazdy, które mają oklejone folią też przednie szyby. Wiąże się to często z kompleksową modernizacją nadwozia. Po tuningu auto z ciemnymi szybami wygląda lepiej. Przykładem są prezentowane pojazdy oraz samochody z reklam telewizyjnych. Przyciemnianie szyb przednich nie jest jednak zgodne z prawem. Warunki, jakie muszą spełniać, określa Rozporządzenie ministra transportu i gospodarki morskiej z 1997 roku w sprawie obowiązku stosowania polskich norm branżowych (DzU nr 160 z późniejszymi zmianami). Jest tam mowa o normie BN-76/3626-07, która określa wymagania dla samochodów osobowych w zakresie widoczności z miejsca kierowcy. Podstawą prawną jest także art. 66 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo o ruchu drogowym. Według prawa szyba przednia czołowa musi mieć przepuszczalność światła nie mniejszą niż 75 proc., a szyby boczne przednie w polu widzenia kierowcy, tj. 90 st. w lewo i w prawo, co najmniej 70 proc. Fabryczne szyby mają najczęściej przepuszczalność światła na granicy normy - przyciemnianie przednich szyb folią albo metodą piecową zgodne z przepisami jest w praktyce właściwe niemożliwe. Dopuszcza się jedynie oklejenie bezbarwną folią antywłamaniową. Jednak wiele osób przyciemnia przednie szyby i popada wtedy w konflikt z prawem. Policjant w takim przypadku ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny pojazdu i ukarać kierowcę mandatem. Po zdjęciu folii i otrzymaniu ze stacji kontroli pojazdów zaświadczenia o dopuszczeniu auta do ruchu można odzyskać dowód. Od firmy, która specjalizuje się w przyciemnianiu, powinniśmy domagać się zaświadczenia o instalacji folii. Ma to zagwarantować wysoką jakość usługi i pewność, że firma ma certyfikat Instytutu Ceramiki i Szkła. Przy okresowym przeglądzie technicznym diagnosta może poprosić o zaświadczenie, a przy jego braku odmówić dopuszczenia auta do ruchu. Efekt wizualny to nie wszystko. W zależności od jakości folii może ona chronić wnętrze przed nadmiernym nagrzewaniem się. Są na rynku folie, które przepuszczają nawet około 85 proc. mniej ciepła niż sama szyba. Ponadto folia niweluje szkodliwe promieniwanie UV. Często stosuje się folie anty- włamaniowe, które zabezpieczają przed kradzieżą. Oczywiście taką szybę można wybić, jednak nie tak łatwo, ponieważ odłamki nie rozpryskują się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poczytaj przepisy Prawo O Ruchu Drogowym.Przednich i bocznych szyb nie można przyciemniać z uwagi gdyż kierujący samochodem musi mieś dobrą widoczność 180 stopni w prawo i lewo.Wiem co pisze.

Nie tyle nie można przyciemniać o ile jeżeli są przyciemniane to musi byc na to homologacja. Jednak nie na folię jak większość mysli ale na zestaw folia + szyba.

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY 1)

z dnia 31 grudnia 2002 r.

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

(Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)

 

§ 10. 1.Przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków:

1) oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) - "E" lub Unii Europejskiej - "e";

 

2) oznakowane są cechami producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;

 

3) oznakowane są cechami dostawcy producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;

 

4) oznakowane są znakiem zgodności zgodnie z przepisami o systemie oceny zgodności i akredytacji; przepisu nie stosuje się do przedmiotów wyposażenia i części oznakowanych znakiem bezpieczeństwa na podstawie dotychczasowych przepisów o badaniach i certyfikacji;

 

Wynika jasno z tego przepisu, że taka zmiana konstrukcyjna pojazdu wymaga homologacji

 

W praktyce wygląda to tak. Brak homologacji = zabrany dowód rejestracyjny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli krótko mówiąc można przyciemniać przednie szyby tak aby przepuszczalność światła nie była niższa niż 70% (boczne przednie szyby) i 75% (przednia czołowa szyba). Dodatkowo potrzebna jest homologacja.

I tyle na ten temat :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli krótko mówiąc można przyciemniać przednie szyby tak aby przepuszczalność światła nie była niższa niż 70% (boczne przednie szyby) i 75% (przednia czołowa szyba). Dodatkowo potrzebna jest homologacja.

I tyle na ten temat :D

Amen i wszystko zostało podparte argumentami w postaci & i artkułów, a ja ci Czak dodam że niemiec przyciemniając fabrycznie 5 szyb bez przednich znał b. dobrze przepisy w swoim kraju a nasze przepisy są naginane do europejskich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli krótko mówiąc można przyciemniać przednie szyby tak aby przepuszczalność światła nie była niższa niż 70% (boczne przednie szyby) i 75% (przednia czołowa szyba). Dodatkowo potrzebna jest homologacja.

I tyle na ten temat :D

Tyle że nie ma takiej foli, która by spełniła takie warunki, no chyba że jest to folia bezbarwna;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tyle że nie ma takiej foli, która by spełniła takie warunki, no chyba że jest to folia bezbarwna;)

 

Ale to już inny problem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czak_

A ja ciągle ponawiam pytanie - czy ktoś ma jakieś doświadczenie w dobieraniu foli do przyciemnia szyb w stosunku do fabrycznie przyciemnionych szyb?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra kolego skoro się tak upierasz poczytaj sobie tutaj.

Jedyny wniosek z tego że nic nie zrozumiałeś. Podam ci jedynie w skrócie przykład niestety mojego niestety kolegi, który jest wielbicielem wiejskiego tuningu i robi wszystko aby udziwnić swoje auto. Zrobił to czyli przyciemnił szyby przednie piecowo mówiąc że przecież powie policjantowi że ma przyciemnione fabrycznie szyby. Niestety trafił na najwyraźniej bardzo dociekliwego pana władzę, który zabrał mu dowód rejestracyjny. Oczywiście auto nie przeszło przeglądu. Kosztowało go to przyciemnianie dwóch przednich szyb potem wymiana ich na zwykłe, czyli zakup nowych i przegląd rejestracyjny. Teraz pomyśl czy to się opłaca? Wybór należy do ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, przód i dwie boczne przednie szyby nie mogę być odymione ponad 30%, a więc przepuszczalność światła nie może być niższa niż 70 %, ja rok temu w hondzie na własne żądanie przyciemniłem wszystkie oprócz przedniej 50 % autko prezentowało się super, i miałem homologacje, ale tylko na szyby tylne :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja trochę odkopie kotleta :P a mianowicie czy wie ktoś ile % przyciemnienia maja oryginalnie ciemne szyby jakie wychodziły z fabryki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo cała grupa VW przyciemnia szyby fabrycznie w zakresie 45-50%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cała grupa VW przyciemnia szyby fabrycznie w zakresie 45-50%.
ciężko się do tego dokopać ale podziękował :piwko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś bawiłem się urządzeniem do badania przepuszczalności światła. Wyglądało to jak rura, którą przykładało się do szyby, a po drugiej stronie szyby przykładało się drugą część tej rury. Miały w sobie jakiś silny magnes gdyż dość mocno do siebie(obie części tej "rury")przylegały. Jak wyglądały nasze testy:

najpierw założyliśmy na surowo tzn bez czyszczenia szyby(wydawało nam się, że jest czysta) i zonk!!! Szyba nie spełnia wymogów!!! Zdziwieni, że fabryka założyła bubel(konkretnie Ford Transit) przeczytaliśmy instrukcję obsługi, a tam napisane jak byk "dokładnie wyczyścić szybę". No to polerka szyby i drugie podejście i ulga szyba miała dokładnie 70% przepuszczalności. Dodam, że była to zwykła biała szyba. Drugi tes robiliśmy na tej samej szybie, ale nalepiliśmy kawałek bezbarwnej folii. Znów polerka szyby i folii i tu dopiero ZONK!!! okazało się, że bezbarwna folia zmniejszyła przepuszczalność światła do 58%!!! Czyli o 12%!!! Szok. Następny test robiliśmy z 30% folią i tu dopiero zdziwko. Szyba z 70% zrobiła się 35% czyli folia zmniejszyła przepuszczalność nie o 30% ale o 35%. Po tych testach rozmawialiśmy ze starym gliną z drogówki i stosunkowo prosto i fachowo(też zdziwko) nam wyjaśnił zasady optyki. A mianowicie większość myli barwę, w tym przypadku folii bądź natrysku, z przepuszczalnością świetlną. Chodzi o to, że KAŻDY materiał ma swoją zdolność pochłaniania światła(dlatego np. im głębiej w wodzie tym ciemniej). Folia nie jest tu żadnym wyjątkiem. Jedynym materiałem, który ma najlepszą przepuszczalność światła jest próżnia, o ile można to nazwać materiałem. Stąd trudno osiągnąć, a nawet wręcz niemożliwe jest osiągnięcie 100% przepuszczalności światła. Podobno lepszą od szkła przepuszczalność światła ma kryształ, ale jakoś nie wyobrażam sobie kryształowych szyb w aucie.

W każdym razie po tych testach dałem sobie spokój z przyciemnianiem szyb i to z 2 powodów: 1. nie chcę mieć problemów na drodze, 2. dla własnego bezpieczeństwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kiedyś bawiłem się urządzeniem do badania przepuszczalności światła. Wyglądało to jak rura, którą przykładało się do szyby, a po drugiej stronie szyby przykładało się drugą część tej rury. Miały w sobie jakiś silny magnes gdyż dość mocno do siebie(obie części tej "rury")przylegały. Jak wyglądały nasze testy:

najpierw założyliśmy na surowo tzn bez czyszczenia szyby(wydawało nam się, że jest czysta) i zonk!!! Szyba nie spełnia wymogów!!! Zdziwieni, że fabryka założyła bubel(konkretnie Ford Transit) przeczytaliśmy instrukcję obsługi, a tam napisane jak byk "dokładnie wyczyścić szybę". No to polerka szyby i drugie podejście i ulga szyba miała dokładnie 70% przepuszczalności. Dodam, że była to zwykła biała szyba. Drugi tes robiliśmy na tej samej szybie, ale nalepiliśmy kawałek bezbarwnej folii. Znów polerka szyby i folii i tu dopiero ZONK!!! okazało się, że bezbarwna folia zmniejszyła przepuszczalność światła do 58%!!! Czyli o 12%!!! Szok. Następny test robiliśmy z 30% folią i tu dopiero zdziwko. Szyba z 70% zrobiła się 35% czyli folia zmniejszyła przepuszczalność nie o 30% ale o 35%. Po tych testach rozmawialiśmy ze starym gliną z drogówki i stosunkowo prosto i fachowo(też zdziwko) nam wyjaśnił zasady optyki. A mianowicie większość myli barwę, w tym przypadku folii bądź natrysku, z przepuszczalnością świetlną. Chodzi o to, że KAŻDY materiał ma swoją zdolność pochłaniania światła(dlatego np. im głębiej w wodzie tym ciemniej). Folia nie jest tu żadnym wyjątkiem. Jedynym materiałem, który ma najlepszą przepuszczalność światła jest próżnia, o ile można to nazwać materiałem. Stąd trudno osiągnąć, a nawet wręcz niemożliwe jest osiągnięcie 100% przepuszczalności światła. Podobno lepszą od szkła przepuszczalność światła ma kryształ, ale jakoś nie wyobrażam sobie kryształowych szyb w aucie.

W każdym razie po tych testach dałem sobie spokój z przyciemnianiem szyb i to z 2 powodów: 1. nie chcę mieć problemów na drodze, 2. dla własnego bezpieczeństwa.

Też ostatnio badaliśmy przepuszczalność światła w szkole. Zgadzam się - czyszczenie szyby bardzo znacznie zmienia wynik.

Z tego co zauważyliśmy w badanych pojazdach (Peugeot 206, VW Golf II) to wszystkie szyby są 'na granicy' dopuszczalności. Lekkie zabrudzenie i teoretycznie szyba już nie spełnia wymogów.

Do tych badanych 70% co uzyskaliście należy jeszcze dodać zapewne pewną granicę błędu urządzenia (przeważnie 1-2%), a więc wynik poniżej 70% dla przedniej szyby również może spełniać wymogi.

Obecnie coraz więcej Policji ma takie urządzenie do badania i kontrolują na drodze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko dodam dla tych, którzy nie wiedzą- orginalne przyciemnione szyby mają napis "Tinted" .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności