Gość GreGz Zgłoś #1 Napisano 27 Sierpnia 2008 Przeczytałem Kilka postów jakie znalazłem na temat kierownic multifunkcyjnych ale nie znalazłem nic na temat paska 3B i kierownicy multifunkcji mam Passata 3B z tempomatem i trójramienna kierownicą i chciałbym podłączyć kierownice z multifunkcją mam radio PIONNERA DEG-P6000UB z obsługą sterowania Jest w nim takie złącze mini jack znalazłem informacje że sterowanie odbywa się na zasadzie różnych oporów w obwodzie - nie wiem czy jest to ważne Czy ktoś mi może poradzić czy jest możliwe dostawienie kierownicy z multifunkcją do 3B i zmuszenie go do działania z moim PIONNiEREM Pozdrawiam Grzegorz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bc_lESZCZ Zgłoś #2 Napisano 13 Listopada 2008 (edytowane) Kierownica multifunkcyjna wystepowała chyba tylko 3BG ale mogę się mylić. Tej z B5 FL nie da się przeszczepić do starszego modelu bo sterowanie nie działa na zasadzie oporniczków (jak w większości aut) ale oryginalnie działa po szynie CAN Jeśli chcesz ją jednak dołożyć to możesz to zrobić ale musisz samodzielnie zaprojektować wiązkę przewodów i zbudować drabinkę opornościową - korzystasz jedynie z przycisków które są w kierownicy multifunkcyjnej i może to być dowolna kierownica, choćby i z Chrysler'a - byle tylko ją spasować ... no ale nie wiem co wtedy z tempomatem w kierownicy ;( Później do tego dokładasz jakiś programowalny moduł sterowania z kierownicy np. firmy PAC http://www.pac-audio.com/ konkretnie SWI-PS którego uczysz jaki sygnał (czyli napięcie wejściowe podane na moduł po wciśnięciu określonego przycisku na kierownicy) przypisać określonej akcji w radiu (Vol up, Vol down, etc.) Ja wywaliłem oryginalne radio i korzystając z dwóch modułów (jeden do tłumaczenia sygnałów CAN na napięcie - moduł SWI-CAN, drugi do sterowania radiem - PAC SWI-JACK) podłączyłem radio Clariona pod przyciski z kierownicy. Moduły kupiłem na ebay-u i razem z przesyłką kosztowały mnie ok 150zł - wyglądają jak na zdjęciu poniżej: Edytowane 13 Listopada 2008 przez bc_lESZCZ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #3 Napisano 15 Listopada 2008 czy uda mi sie założyca taka kierownice do siebie http://allegro.pl/item466113158_kierownica_dsg_airbag_vw_passat_golf_touran.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #4 Napisano 17 Listopada 2008 ........... i wykoszystasz z niej tylko guziki? no chyba ze masz tiptrionic i dokupisz jakis emulator, ktorego nauczysz zmienaic biegi w tiptrionicu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #5 Napisano 17 Listopada 2008 szczerze to te lopatki mi nawet nie potrzebne... dokladnie chodzi mi tylko o przyciski jedyna na allegro z takich jaka mi sie podobala. Pomoze mi ktos /.:-) prosze ;D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #6 Napisano 24 Lutego 2009 jeszcze raz to samo.... czy uda mi się dołożyć kierownice multifunkcyjna do mojego VW? czekam na odpowiedz i rady osób którym to się udało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Glizda Zgłoś #7 Napisano 19 Kwietnia 2009 Tej z B5 FL nie da się przeszczepić do starszego modelu bo sterowanie nie działa na zasadzie oporniczków (jak w większości aut) ale oryginalnie działa po szynie CAN A czy w modelach 96'- 00' występowały kierownice multifunkcyjne ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #8 Napisano 19 Kwietnia 2009 Z tego co udało mi sie wyczytać to kierownica multifunkcyjna była od nr.VIN3BY700 wzwyż a montowana była od stycznia 2000roku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #9 Napisano 19 Kwietnia 2009 czy NIKT nie zamontowal multifunkcyjnej kierownicy do passata bez multifunkcji? Jak z kierownica od innej marki np SEAT ? Czy będe miał przygotowaną jakąś wiązkę pod kierownice ? Czekam na konkretną odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-JaszczomP- Zgłoś #10 Napisano 19 Kwietnia 2009 Ktoś montował ! wiem że ktoś montował bo był wystawiony potem ten passe na aledrogo... ale kto to był ? WIem tyle : granatowe 3bg, z dołożoną multikierownicą, dużą navi, i przednim zdesiem US. POzatym ! Gdzieś jest temat jak dołożyć wielofunkcyjna kierownice Poszukaj ---------- Post added at 01:02 ---------- Previous post was at 00:28 ---------- Aaaa.. i widziałem gdzieś 3B z wieluncyjną. więc były, stał na allegro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziemus Zgłoś #11 Napisano 12 Lutego 2010 Ja zamontowałem sobie kierownice Multifunkcje do Passata 3B Kierownica pochodzi z modelu 3BG i współpracuje z radiem PIONEER Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rybatb3 Zgłoś #12 Napisano 13 Lutego 2010 a mógłbyś kolego napisać, zobrazować jak to zrobiłeś ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziemus Zgłoś #13 Napisano 14 Lutego 2010 Hmm Długo zastanawiałem się z moim znajomym Czy to ma sens I po kilku spotkaniach Przy browarku i w garaży (buża muzgów) rozebralismy kierownicę i psując oczywiście niechcący, ślizgacz odkryliśmy, że ślizgacze w 3B i 3BG różnią się tyklo liczba pinów na wyjsciu wejściu a ścieżek jest ta sama liczba "5" w moim ślizgaczu pinów było cztery, Więc do dyspozycji po wymianie ślizgacza na model z 5pinami (z allegro) miałem do dyspozycji jedną ścieżkę, A zbudować trzeba było układ drabinki oporowej i zasilić oświetlenie guziczków Dla wyjaśnienia 4 piny- 2 poduszka i 2 klakson klakson zwiera plus z minusem jak włącznik światła więc dawał nam zasilanie do ledów na kierownicy, efekt uboczny gasna ledy jak trąbię (ale kto uzywa klaksonam Ja mało) Drabinka oporowa kożysta z masy lub z plusa więc zasilanie drabinki można było też wziąć z klaksona, zbudować drabinkę na istniejących płytkach drukowanych orginalnej kierownicy z 3BG i wolny pin ślizgacza wykorzystać do powrotu zasilania drabinki do radia. Cel dokonany i małym kosztem posiadam działającą kierownicę z 3BG w 3B świecącą, posiada 8 klawiszy do sterowania radiem PIONEERA. Kolega z OCP klubu OCTAVI zamieścił kiedyś relacje foto z tej "imprezy" swapa kierownicy Jak znajde link to wkleje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krecik550 Zgłoś #14 Napisano 5 Kwietnia 2011 Witam panowie. Myślałem nad założeniem do passata b5 99r 110km kierownicy multifunkcyjnej. Teraz co trzeba mieć żeby to działało i czy będzie pracować z radiem VW gamma V?? Na pewno kierownica poduszka i co dalej?? Jak podłączyć to żeby działało, no i jak z tempomatem? Z góry dzięki Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziemus Zgłoś #15 Napisano 7 Kwietnia 2011 Moim zdaniem nic z tego Te radia nie współpracują z kierownicą multimedialną, Kierownica z B5FL bo tylko takie są ze sterowaniem, steruje przy pomocy szyny can Więc radio i samochód powinien obsługiwać CANa A w B5 passacie 3b nie masz szyny CAN Przy innych radiach Sterowanie odbywa się na zasadzie drabinki rezystorowej, a taki układ już łatwo zrobić, do tego oprócz kiery z poduszką, potrzebny Ci będzie ślizgacz (tzw. taśma) do kierownicy z B5FL albo ze skody Superb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pablosx Zgłoś #16 Napisano 7 Kwietnia 2011 Moim zdaniem nic z tego Te radia nie współpracują z kierownicą multimedialną, Kierownica z B5FL bo tylko takie są ze sterowaniem, steruje przy pomocy szyny can Więc radio i samochód powinien obsługiwać CANa A w B5 passacie 3b nie masz szyny CAN Przy innych radiach Sterowanie odbywa się na zasadzie drabinki rezystorowej, a taki układ już łatwo zrobić, do tego oprócz kiery z poduszką, potrzebny Ci będzie ślizgacz (tzw. taśma) do kierownicy z B5FL albo ze skody Superb Moim zdaniem B5 przed liftem ma CAN, ale tylko w roczniku '00. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #17 Napisano 7 Kwietnia 2011 Moim zdaniem B5 przed liftem ma CAN, ale tylko w roczniku '00. Nie wiem, jak to było, ale pamiętam, że skanowałem instrukcję kumpla VW przed liftem. I tam było takie coś: I data wydania książeczki: Czyli z tego wniosek, że w roczniku 99 musiało się to trafiać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
samuraize Zgłoś #18 Napisano 7 Kwietnia 2011 Mam u siebie szynę CAN i myślałem nad zmianą kierownicy na tą z wersji W8. Czy jest to możliwe w jakiś prosty sposób? Tzn czy jak przełoże kierownice to wszystko będzie działać i pasować?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pablosx Zgłoś #19 Napisano 7 Kwietnia 2011 Nie wiem, jak to było, ale pamiętam, że skanowałem instrukcję kumpla VW przed liftem. I tam było takie coś: I data wydania książeczki: Czyli z tego wniosek, że w roczniku 99 musiało się to trafiać... Zgadza się. Druga połowa '99 to rok modelowy '00 :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krecik550 Zgłoś #20 Napisano 7 Kwietnia 2011 Ale koledzy widizałem w B5 FL radio vw gamma z kierownicą wielofunkcyjną. Może sie źle okrećliłem ze ot moze nie gamma V tylko jakaś inna ale podam link do auykcji na allegro http://allegro.pl/vw-gamma-v-passat-golf-bora-polo-lupo-t5-i1541839041.html ale chociaż tu też pisze ze to jest radio gamma V. Wiem ze koledzy w b5 FL było to radio i kiera multifunkcyjna, czyli jakoś musieli sterować. A teraz tak czyli trzeba by było kupić kiere to napewno, poduche, ślizgacz (na 5 pin) z tego co sie zdążyełm zorientować bo ja mam na 4 piny i cóż dalej ajkiiś sterownik podobno jak to sie zwie może ktoś powiedzieć?? W ogóle czy ja dobrze myśle czy jestem w błędzie?? Z góry dzieki pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach