Skocz do zawartości
Gość GreGz

Kierownica Multifunkcyjna w 3B

Rekomendowane odpowiedzi

Gość GreGz

Przeczytałem Kilka postów jakie znalazłem na temat kierownic multifunkcyjnych ale nie znalazłem nic na temat paska 3B i kierownicy multifunkcji

 

mam Passata 3B z tempomatem i trójramienna kierownicą i chciałbym podłączyć kierownice z multifunkcją

 

mam radio PIONNERA DEG-P6000UB z obsługą sterowania Jest w nim takie złącze mini jack

znalazłem informacje że sterowanie odbywa się na zasadzie różnych oporów w obwodzie - nie wiem czy jest to ważne

 

Czy ktoś mi może poradzić czy jest możliwe dostawienie kierownicy z multifunkcją do 3B i zmuszenie go do działania z moim PIONNiEREM

 

Pozdrawiam

Grzegorz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kierownica multifunkcyjna wystepowała chyba tylko 3BG ale mogę się mylić.

 

Tej z B5 FL nie da się przeszczepić do starszego modelu bo sterowanie nie działa na zasadzie oporniczków (jak w większości aut) ale oryginalnie działa po szynie CAN

 

Jeśli chcesz ją jednak dołożyć to możesz to zrobić ale musisz samodzielnie zaprojektować wiązkę przewodów i zbudować drabinkę opornościową - korzystasz jedynie z przycisków które są w kierownicy multifunkcyjnej i może to być dowolna kierownica, choćby i z Chrysler'a - byle tylko ją spasować ... no ale nie wiem co wtedy z tempomatem w kierownicy ;(

 

Później do tego dokładasz jakiś programowalny moduł sterowania z kierownicy np. firmy PAC http://www.pac-audio.com/ konkretnie SWI-PS którego uczysz jaki sygnał (czyli napięcie wejściowe podane na moduł po wciśnięciu określonego przycisku na kierownicy) przypisać określonej akcji w radiu (Vol up, Vol down, etc.)

 

Ja wywaliłem oryginalne radio i korzystając z dwóch modułów (jeden do tłumaczenia sygnałów CAN na napięcie - moduł SWI-CAN, drugi do sterowania radiem - PAC SWI-JACK) podłączyłem radio Clariona pod przyciski z kierownicy.

 

Moduły kupiłem na ebay-u i razem z przesyłką kosztowały mnie ok 150zł - wyglądają jak na zdjęciu poniżej:

 

pac.jpg

Edytowane przez bc_lESZCZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

........... i wykoszystasz z niej tylko guziki? no chyba ze masz tiptrionic i dokupisz jakis emulator, ktorego nauczysz zmienaic biegi w tiptrionicu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szczerze to te lopatki mi nawet nie potrzebne... dokladnie chodzi mi tylko o przyciski ;) jedyna na allegro z takich jaka mi sie podobala. Pomoze mi ktos /.:-) prosze ;D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze raz to samo....

czy uda mi się dołożyć kierownice multifunkcyjna do mojego VW?

czekam na odpowiedz i rady osób którym to się udało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tej z B5 FL nie da się przeszczepić do starszego modelu bo sterowanie nie działa na zasadzie oporniczków (jak w większości aut) ale oryginalnie działa po szynie CAN

 

A czy w modelach 96'- 00' występowały kierownice multifunkcyjne ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co udało mi sie wyczytać to kierownica multifunkcyjna była od nr.VIN3BY700 wzwyż a montowana była od stycznia 2000roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy NIKT nie zamontowal multifunkcyjnej kierownicy do passata bez multifunkcji? Jak z kierownica od innej marki np SEAT ? Czy będe miał przygotowaną jakąś wiązkę pod kierownice ? Czekam na konkretną odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś montował ! wiem że ktoś montował bo był wystawiony potem ten passe na aledrogo... ale kto to był ?

WIem tyle : granatowe 3bg, z dołożoną multikierownicą, dużą navi, i przednim zdesiem US.

POzatym ! Gdzieś jest temat jak dołożyć wielofunkcyjna kierownice :)

Poszukaj ;)

 

---------- Post added at 01:02 ---------- Previous post was at 00:28 ----------

 

Aaaa.. i widziałem gdzieś 3B z wieluncyjną. więc były, stał na allegro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zamontowałem sobie kierownice Multifunkcje do Passata 3B Kierownica pochodzi z modelu 3BG i współpracuje z radiem PIONEER ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mógłbyś kolego napisać, zobrazować jak to zrobiłeś ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm Długo zastanawiałem się z moim znajomym Czy to ma sens I po kilku spotkaniach Przy browarku i w garaży (buża muzgów) rozebralismy kierownicę i psując oczywiście niechcący, ślizgacz odkryliśmy, że ślizgacze w 3B i 3BG różnią się tyklo liczba pinów na wyjsciu wejściu a ścieżek jest ta sama liczba "5" w moim ślizgaczu pinów było cztery, Więc do dyspozycji po wymianie ślizgacza na model z 5pinami (z allegro) miałem do dyspozycji jedną ścieżkę, A zbudować trzeba było układ drabinki oporowej i zasilić oświetlenie guziczków

Dla wyjaśnienia 4 piny- 2 poduszka i 2 klakson

klakson zwiera plus z minusem jak włącznik światła więc dawał nam zasilanie do ledów na kierownicy, efekt uboczny gasna ledy jak trąbię (ale kto uzywa klaksonam Ja mało)

Drabinka oporowa kożysta z masy lub z plusa więc zasilanie drabinki można było też wziąć z klaksona, zbudować drabinkę na istniejących płytkach drukowanych orginalnej kierownicy z 3BG i wolny pin ślizgacza wykorzystać do powrotu zasilania drabinki do radia. Cel dokonany i małym kosztem posiadam działającą kierownicę z 3BG w 3B świecącą, posiada 8 klawiszy do sterowania radiem PIONEERA. Kolega z OCP klubu OCTAVI zamieścił kiedyś relacje foto z tej "imprezy" swapa kierownicy Jak znajde link to wkleje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie. Myślałem nad założeniem do passata b5 99r 110km kierownicy multifunkcyjnej. Teraz co trzeba mieć żeby to działało i czy będzie pracować z radiem VW gamma V?? Na pewno kierownica poduszka i co dalej?? Jak podłączyć to żeby działało, no i jak z tempomatem? Z góry dzięki Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nic z tego Te radia nie współpracują z kierownicą multimedialną, Kierownica z B5FL bo tylko takie są ze sterowaniem, steruje przy pomocy szyny can Więc radio i samochód powinien obsługiwać CANa A w B5 passacie 3b nie masz szyny CAN

 

Przy innych radiach Sterowanie odbywa się na zasadzie drabinki rezystorowej, a taki układ już łatwo zrobić, do tego oprócz kiery z poduszką, potrzebny Ci będzie ślizgacz (tzw. taśma) do kierownicy z B5FL albo ze skody Superb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moim zdaniem nic z tego Te radia nie współpracują z kierownicą multimedialną, Kierownica z B5FL bo tylko takie są ze sterowaniem, steruje przy pomocy szyny can Więc radio i samochód powinien obsługiwać CANa A w B5 passacie 3b nie masz szyny CAN

 

Przy innych radiach Sterowanie odbywa się na zasadzie drabinki rezystorowej, a taki układ już łatwo zrobić, do tego oprócz kiery z poduszką, potrzebny Ci będzie ślizgacz (tzw. taśma) do kierownicy z B5FL albo ze skody Superb

Moim zdaniem B5 przed liftem ma CAN, ale tylko w roczniku '00.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moim zdaniem B5 przed liftem ma CAN, ale tylko w roczniku '00.

 

Nie wiem, jak to było, ale pamiętam, że skanowałem instrukcję kumpla VW przed liftem.

 

I tam było takie coś:

 

kie01s.th.jpg

 

I data wydania książeczki:

 

ks02l.jpg

 

Czyli z tego wniosek, że w roczniku 99 musiało się to trafiać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie szynę CAN i myślałem nad zmianą kierownicy na tą z wersji W8.

Czy jest to możliwe w jakiś prosty sposób?

Tzn czy jak przełoże kierownice to wszystko będzie działać i pasować??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem, jak to było, ale pamiętam, że skanowałem instrukcję kumpla VW przed liftem.

 

I tam było takie coś:

 

kie01s.th.jpg

 

I data wydania książeczki:

 

ks02l.jpg

 

Czyli z tego wniosek, że w roczniku 99 musiało się to trafiać...

Zgadza się. Druga połowa '99 to rok modelowy '00 :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale koledzy widizałem w B5 FL radio vw gamma z kierownicą wielofunkcyjną. Może sie źle okrećliłem ze ot moze nie gamma V tylko jakaś inna ale podam link do auykcji na allegro http://allegro.pl/vw-gamma-v-passat-golf-bora-polo-lupo-t5-i1541839041.html ale chociaż tu też pisze ze to jest radio gamma V. Wiem ze koledzy w b5 FL było to radio i kiera multifunkcyjna, czyli jakoś musieli sterować. A teraz tak czyli trzeba by było kupić kiere to napewno, poduche, ślizgacz (na 5 pin) z tego co sie zdążyełm zorientować bo ja mam na 4 piny i cóż dalej ajkiiś sterownik podobno jak to sie zwie może ktoś powiedzieć?? W ogóle czy ja dobrze myśle czy jestem w błędzie?? Z góry dzieki pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności