kanarek30 Zgłoś #1 Napisano 16 Czerwca 2006 Czy spotkał ktoś się z takim problemem.Piszczy pasek od alternatora ale dopiero po załączeniu klimatyzacji i tylko na wolnych obrotach, pasek wczoraj kupiłem nowy i 100 km było dobrze a potem znowu to samo.Za wszelkie rady z góry dziękuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m4ka Zgłoś #2 Napisano 16 Czerwca 2006 w passku jeszcze nie mialem takiego przypadku, ale w innych samochodach zazwyczaj byl zbyt malo naszpanowany .. Pisz po Polsku / JAFO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #3 Napisano 16 Czerwca 2006 Zobacz czy koła pasowe się nie wyrobiły i sprawdź naciąg innych pasków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość barti_go Zgłoś #4 Napisano 17 Czerwca 2006 trzeba poprostu wymienić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #5 Napisano 17 Czerwca 2006 Porad dużo, ale żadna nie była trafna. Najpierw ................ dobrze naładuj akumulator, następnie uruchom napinacz paska klinowego. Jeśli nie miałeś klimy to napinaczem mógł być alternator. Pisząc o napinaczu miałem na myśli mocowanie ramienia napinacza. Rolkę również możesz sprawdzić. Niestety, napinacz i jego sprężynę musisz potraktować co najmniej WD40, lub lepiej jakimś olejem w sprayu. Kolejna sprawa, to dokładne oględziny paska i kół pasowych, bo być może w trakcie montażu niewielkie ilości środków smarnych mogły dostać sie na pasek, lub koła. Ostateczność to jakieś zwarcie/ponadnormatywny pobór prądu w instalacji klimy, bo piszczenie paska występuje najczęściej przy bardzo dużym poborze prądu (np. w silnikach diesla podczas zasilania świec żarowych, co najczęściej objawia się zimą+światła mijania) a w związku z tym dużym oporem, jaki paskowi klinowemu stawia alternator. To już chyba wszystko na temat piszczących pasków klinowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Glizda Zgłoś #6 Napisano 17 Czerwca 2006 Jafo....praktycznie wszystko wymieniłeś, ale jeszcze przyjżałbym i przysłuchał się łozyskom alternatora, ponieważ miałem taki przypadek w Vectrze. Po włączeniu klimy dostawał obciążenie i odzywało się łozysko (ale się wtedy nagimnastykowałem). :643: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kanarek30 Zgłoś #7 Napisano 17 Czerwca 2006 Rolka napinająca nowa ,akumulator też . A może ten napinacz skończył swój żywot choć chodzi bardzo ciężko , spróbuje go nasmarować tak jak radzi JAFO .Koła pasowe też wyglądają na dobre. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #8 Napisano 17 Czerwca 2006 Ciężko to znaczy nie chce się uginać w żadną stronę, a jeśli nie chce się uginać, to napewno i nie napina paska. Koła muszą być suche. Jeśli były zaolejone, to pasek rozprowadził równomiernie ten tłuszcz po wszystkich kołach i po sobie. Praktycznie niezauwazalna ilość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alwika Zgłoś #9 Napisano 12 Lipca 2006 w passku jeszcze nie mialem takiego przypadku, ale w innych samochodach zazwyczaj byl zbyt malo naszpanowany .. Pisz po Polsku / JAFO miałem identyczny problem kilka tygodni temu, skończyło sie na naciągnięciu i ubytku z kieszeni 10 zł. Teraz po problemie, działa idealnie, choć napewno niebawem będę musiał pomyśleć o nowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kanarek30 Zgłoś #10 Napisano 12 Lipca 2006 alwika, jak naciągnołeś ten pasek, bo umnie jest samonapinacz :628: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alwika Zgłoś #11 Napisano 13 Lipca 2006 kanarek30, robił to mi mechanik, sam tego nie robiłem, powiedział że nagiągnął, dałem mu dyszkę i jak ręką odjął. Nestety jestem laikiem i sam tego nie robiłem, a pojechałem do niego, bo będę wymieniał rozrząd, bo już czas i myślałem że może to coś z tym związane niestety tak jest, jak mało jest człowiek zorientowany, ale czytając posty już co nieco jestem stanie już sam zrobić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bogly42 Zgłoś #12 Napisano 6 Sierpnia 2006 Pasek potrafi piszczec jesli jest wyrobione(wypolerowane) koło pasowe.Jest stary i prymitywny sposób na zapobiegniecie takiemu zjawisku.Musisz gdzies zalatwic sobie kawałek smoły-kiedys taka smołe do smołowania dachów sprzedawali w beczkach,wystarczylo odłupac kawałek i przyłożyć(OSTROŻNIE !!!) do paska klinowego w taki sposob aby "załapał" tej smoły po bokach.Nalezy to zrobić przy pracującym silniku i dlatego BARDZO TRZEBA UWAŻAĆ na palce i rece.Gwarantuje,ze pasek nawet lużny bedzie "ciągnął " jak nowy,a smoła niczemu nie zaszkodzi.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
omus Zgłoś #13 Napisano 14 Października 2006 A tak na marginesie czy rozmiary pasków klinowych sa uniwersalne? Kupując podaje długośc, model auta czy jakiś mumer może??? (mam paska 1,9D z 90 roku - kombi) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #14 Napisano 26 Listopada 2006 Jeżeli masz to nadal to z boku na kole pasowym od strony napędzającej pasek alternatora zrób zaznaczenie kropkę markerem lub czymś innym widocznym a na części napedzającej drugim paskiem pompe wody zrób drugie zaznaczenie. Jeżeli po odpaleniu silnika i włączeniu klimy kropki się przesuną to sprawa jasna. Koło do wymiany mam to właśnie u siebie, guma w środku koła pełni role amortyzatora drgań ale jak się zrypie to te metalowe rowki obracają się na gumie przy dużym obciążeniu i stąd piski, rzęrzenie itd przy włączonej klimie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #15 Napisano 27 Listopada 2006 Ma to sens tylko wtedy, gdy oba koła pasowe są jednakowej średnicy. W momencie, gdy średnice kół są różne, to metoda ta nic nam nie da, gdyż już po pierwszym obrocie paska znaki nie będą się pokrywały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #16 Napisano 27 Listopada 2006 mylisz się JAFO, bo oznaczyć trzeba dwa koła pasowe połaczone ze soba (a przynajmniej tak powinno być) a nie pasek, te koła powinny sie obracać razem, jeśli tak nie jest to jes big problema Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #17 Napisano 27 Listopada 2006 Nie, nie. Po prostu źle zrozumiałem, bo tak jest napisane, że trzeba kilka razy przeczytać. Teraz wiem (domyśliłem się), że chodzi o oba koła zamontowane tylko na wale głównym. I tak powinno być napisane! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #18 Napisano 28 Listopada 2006 Jafo sorki że tak zawile napisałem o tym ale wiemy wszyscy o co chodzi i że ta usterka występuje a nikt praktycznie o tym nie pisze. Chodzi o to że koła na wale obracają się wzgledem siebie a powinny pracować zgodnie, odkryłem swoją usterkę czytając ten post http://www.forum.vw-passat.pl/topics14/problem-z-passkiem-19tdi-vt7579.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #19 Napisano 28 Listopada 2006 Jest jeszcze jedna możliwość łożysko w kompresorze umieszczone w pokrywie górnej do której jest dostęp po zdjęciu koła pasowego sprężarki. Ostrzegam że nie jest to łożysko w kole pasowym sprężarki tylko wewnątrz i trzeba spuścić gaz, wyjdą tez wtedy tłoki z olejem i jest trochę zabawy. nic innego juz nie ma do zlokalizowania w tej sprawie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość iti1 Zgłoś #20 Napisano 4 Października 2008 Czy luzny pasek od alternatora lub koło pasowe (napinczacz) jest wyrobiony może powodować drgania auta a w konsekwencji drganie lewego błotnika. Czy macie jakieś fotki żeby zoobrazować jak to sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach