-
Liczba zawartości
118 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O omus
- Urodziny 04.04.1979
Informacje osobiste
-
Imię
Krzysztof
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Gliwice
Samochód
-
Silnik
B4 1.9 TDI 90KM (1Z)
-
Rok produkcji
1996
-
omus obserwuje zawartość → bezpiecznik grzania świec żarowych + przekaźnik, prosba o pomoc w dobraniu subwoofer, Passat B3 bez wspomagania???? i oraz 5 innych
-
Witam, moje autko to B4 1,9 TDI 1Z (90Km), Passek zawsze palił "na dotyk", ostatniej zimy przy -10/-15 po dwóch obrotach rozrusznika autko zapalało bez problemu (max 2 sek kręcenia). Teraz temperatury spadły koło zera w nocy i już muszę ze 3 razy po 3-4 sekundy pokręcić by zapaliło - jeszcze rok temu przy takich temperaturach auto łapało na dotyk. Pomyślałem więc że czas wymienić świece i mimo że wszystkie były jeszcze OK (tzn przewodziły) wymieniłem na nowe. Sytuacja nie poprawiła się, autko pali tak samo źle. Akumulator sprawny, filtr paliwa nowy, Paliwo dobre z dodatkiem uszlachetniacza na zimę, sprawdziłem też czujnik temperatury cieczy chłodzącej i jest sprawny, zmierzyłem też czy jest napięcie na kopułkach na świecach - kiedy kontrolka świec przed odpaleniem się jarzy jest napięcie na kopułkach/listwie - zauważyłem tylko jedną niepokojącą rzecz: napięcie które dochodzi na świece jest o około 1V niższe niż te na akumulatorze, tzn: akumulator ma koło 12,6 , a na tej listwie/kopułkach było tylko 11,5 (przy grzaniu świec napięcie na akumulatorze spada o max 0,2-0,3 V). I teraz pytania: -Czy ten przekaźnik na podszybiu z bezpiecznikiem blaszkowym (pod przeźroczystym plastikiem) jest tylko do świec grzejęcych płyn (bo w tej kwesti są skrajnie różne wypowiedzi na forum - jedni zaklinają się że to tylko od dogrzewania płynu - inni przekonują że też od świec żarowych silnika) -Który przekaźnik odpowiedzialny jest za włączanie grzania świec żarowych? -Czy to normalne że na świecach jest tak niskie napięcie, czy wskazuje to może na uszkodzenie przekaźnika lub czegoś innego?
-
Witam, moje autko to B4 1,9 TDI 1Z. Zaglądając pod maske zauwazyłem ostatnio że jeden z przewodów przy silniku wygląda na strasznie zardzewiały, pomyślałem że wymienie zanim stanie się coś w trasie. Zapytać chciałem czy powinienem go wymienić oraz co to za przewód/jak się nazywa/o co pytac w sklepie? Załączam zdjęcie komory silnika z zaznaczonym przewodem oraz zbliżenie.
-
a moglibyście polecić kogos dobrego z okolic Gliwic/Pyskowic/Strzelec Opolskich lub Sanoka/Krosna???
-
Witam, ja równierz mam 1Z 90KM i ktos zaproponował mi ostatnio zmiana programu co miałoby zrobic z 90 115 KM. Wiem że wielu napisze mi od razu że "takie cos nie ma sensu" itp.itd, ja byłbym jednak w stanie zaryzykować. Pytanie brzmi: czy przez samą zmiana programu taki przyrost jest możliwy i nie zaszkodzi silnikowi? Nie mam niestety możliwosci zachamowania auta - wgranie softu odbywać będzie się za granicą, mam jedynie zapewnienie że jesli się nie spodoba, mam tydzień czasu i można wrócic do starego programu + zwrot kosztów (200 Euro) Co ryzykuje? Nie mam wiekszego pojecia o chipowaniu ale czy cos można przy tm spiepszyć, wreszcie czy powrót do orginalnego softu to nie problem? P.S. Kolega z b5 130KM zastanawia sie na zmianą programu który miałby coś koło 160 zrobić, też ma wątpliwości, ale perspektywa dodatkowych koników kusi... P.S. ile taka usługa kosztuje w polsce?
-
Zastanawia mnie to co napisałeś, w jaki sposób kabel z zasilania który jest "za gruby" może źle wpływac na system audio???
-
Passat B3 bez wspomagania????
omus odpowiedział zbig2156 → na temat → Zawieszenie, układ kierowniczy
Ja miałem B3 z 90 roku bez wspomagania i kiedyś dałem się przewieźć kuzynowi, niezły ubaw miałem kiedy próbował zawrócić, siłował się nie mogąc przekręcić kierownicy stojąc w miejscu : ja wcześniej jeździłem polonezem wiec tragedii nie było, jeśli ktoś jednak jeździł tylko autami ze wspomaganiem i przesiadł się do takiego paska to mógł się "leciutko" zdziwić . Teram mam B4 wspomaganie jest i wszystko OK, przyznać jednak muszę że brakuje mi trochę wielkiej kierownicy - w B3 była sporo większa i przyzwyczaiłem się do tego... -
ja mam przebieg 320, skakanie wskazówki zaczęło wystepowac jakies 2 miesiące temu, liczniek na bank nie był cofany, wiec tą teorie wykluczyłby, to raczej zaykłe zużycie...
-
B3 1,9D Awaria silnika: trzask, wstrząsy i hmura dymu... co się stało?
omus odpowiedział omus → na temat → Silnik, skrzynia biegów
czy laik z podstawowymi narzedziami może sprawdzic ustawienie rozrządu? Jesli tak to jak?... p.s. nie jestem analfabetą technicznym, ale auta to nie moja najmocniejsza strona... -
Witam, mam Paska B3 1,9D, 90 rocznik, 320tys przbiegu. Paska mam 3 lata jak do tej pory sprawował się znośnie jak na swój wiek, niedawno wymieniany był pasek rozrządu (jakieś 6-7 tys temu), swiece mają koło 2 lat i jakieś 35-40 tys. za sobą, poza tym olej wymieniam regularnie zawsze z filtrem co 7 tys około. Auto jeździło ostatnio dośc żadko, generalnie sporo na krótkich trasach, i srednio raz w miesiącu trasa na 2 tys. km. (silnika nie żyłuje i jezdze spokojnie) Dziś po przejechaniu około 60 kilometów nagle silnik zaczoł walic, stukac, chodzi jakby z każdym taktem ktos młotkiem w obudowe silnika walił, zaczeło nim szarpac i silnik zaczoł "skakac", z wydechy wydobyła się zaś chmura białego dymu.... czymprędzej zjechałem na bok i się zatrzymałem (jechałem tak może ze 2 min jeszcze). Auto odcholowałem pod dom i mam zagwozdke. Wczesniej jeszcze jakieś 20 min od awari sprubowałem go odpalic i odpalił ale zachowywał się tak samo (wtedy zauważyłem jeszcze stosunkowo niegłośny pisk jakby zacierającej się tulejii/łozyska). Auto zachowywało się tak samo na biegu i luzie wiec nie ma to nic wspólnego z napędem... Prosiłbym o sugestie co mogło sie stac. Moje wiedza na temat aut nie jest ogromna, ale przy takich objawach domyslam się że to cos powaznego (rozrząd, ukruszona swieca w cylindrze?) P.S. Moja sutuacja jest nieciekawa bo jestem w niemczech, wizja cholowania dziadka do polski by sie dowiedziec że jest do zezłomowania dośc mnie dołuje... Ale zanim się potne prosze o pomoc (wstepna diagnozę i przypuszczenia) kolegów z forum...
-
a ja polece Alana (Plus Multi) Ma sporo przydatnych funkcji, jedyna funkcja moim zdaniem która sie nie przydaje (przynajmniej mi) to MIC GAIN. Przydatne funkcje to oczywiście programowalne przyciski - na jednym mam 19, na jednym 28 , na jednym 6 dla lokalnych i jeden mam wolny. DW tez sie przydaje by monitorowoc 19 i 28 jednocześnie - bardzo przydatne na terenach przygranicznych. Pozatym czesto LOCKa używam by zablokowac na 19 oraz SCANu by szybko całe pasmo przeszukać i nie zapominajmy że w odróżnieniu od unidena jest legalny w wiekszości krajów europejskich...
-
Co do danych wzmacniaczy to tu masz porządną baze danych: http://www.realmofexcursion.com/ampguts/ Co do mostkowania to mostek robi sie zazwyczaj miedzy jedną parą L/R czyli pod te 2 wyjscia podłączasz jeden głosnik, czyli siłą żeczy sygnał jest MONO, sygnał który otrzymujesz składa sie z "sumy" tych dwóch kanałów które mostkujesz i tak właśnie powinno być. Co do sposobów mostkowania to zaciski do robienia mostka powinny byc oznaczone, bedzie to naprzykład "+" kanału "L" i "-" kanału "R" (i pod ten plus L podpinasz "+" jednej cewki a pod "-" kanału "R" podpinasz "-" tej samej cewki, pod pozstałe 2 kanały L i R podpinasz wtedy tak samo druga cewkę - zaznaczam że jest to tylko przykład), to zależy jednak od konstrukcji wzmacniacza i musisz patrzeć na oznaczenia zacisków, bądź instrukcje...
-
Tak, ale nie deske a jest to z panelu podłogowego zrobione, i był to pierwszy mój pomysł mający poprawic dźwięk w aucie nie miałem jeszcze wtedy wiele wiedzy o car audio i kombinowałem jak "koń pod górę" Jak to kończyłem byłem "Stosunkowo" zadowolony z tego, tzn. grało lepiej niż samo podszybie, ostatecznie nic nie uchroniło mnie przed 16-kami w drzwiach i wooferem w bagażniku http://www.vw-passat.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=60&Itemid=12&mosmsg=Dzi%EAkujemy+za+Tw%F3j+g%B3os.&mosmsg=Ju%BF+dzisiaj+g%B3osowa%B3e%B6+w+tej+sondzie%21&mosmsg=Ju%BF+dzisiaj+g%B3osowa%B3e%B6+w+tej+sondzie%21
-
Skoro ty nie wiesz co piszesz to nie wprowadzaj zamieszania. Nie pisze o podłączaniu każdej cewki pod osobny kanał LEWY lub PRAWY ale pod zmostkowaną pare kanałów! Masz wzmacniacz 4 kanałowy, i podpinasz pod jedna pare kanałów (L i R) przez ich zmostkowanie jedną cewkę, a pod pozostałe 2 zmostkowane kanały drugą cewkę (oczywiscie wzmaczniacz musi miec taką możliwośc, ale wiekszośc markowych wielokanałowych zmaczniaczy można mostkowac). Nie wiem czy wiesz damianko ale jak mostkujesz 2 kanały to otrzymujesz sygnał mono zrobiony z zsumowania dwóch kanałów, czyli dokładnie to co potrzebujesz do napedzenia woofera - własnie po to miedzy innymi ktoś to wymyślił... Jeśli kolega kupi sobie Stega którego mu polecałem to nie musi nawet doprowadzac osobno wejścia na 2 osobne pary kanałów bo można z jednej puścic sygnał na oba wyjścia (pary)...
-
masz woofer za 1000 zł i szukasz kompromisów? Sam musisz wiedzieć czego chcesz, jak maciej napisał jak kupujesz f-16 nie lejesz do niego opału, a jak kogoś stać na BMW z 4 litrowym silnikiem to stać go też na tankowanie... Jwśli nie dysponujesz kasą na wzmacniacz który da rade napedzić ten głośnik to go sprzedaj i kup inny woofer... Co do przerabiania tematu to sam mam dwócewkowy woofer, tyle że ja mam 2 cewki po 2 Ohm i jest możliwość połaczenia ich osobno bądź w szereg. Ja mam je podpiete szeregowo pod wzmacniacz na mostku i gra wspaniale (JL12W3-D2 @ STEG 75.4x). Skoro twój ma 2x po 6 ohm to szereg odpada i zostaje ci tylko zaopatrzyc sie w klocek który pociągnie to stabilnie i tu nie ma niestety kompromisów, jak chcesz zeby grało to trzba zapłacić... Jeśli sam miałbym ci coś polecić, to poleciłbym ci 4 kanałowego stega z serii AQ albo QM (to to samo), mają sporo mocy i super dynamikę. Idealnie byłoby takiego 105.4x (4x100W@4Ohm albo 2x350 po zmostkowaniu i podłączeniu do mostka 4ohm) zmostkowac i podłączyc kazda z cewek pod dwa zmostkowane kanały, model 75.4x równierz swietnie sobie z tym głośnikiem poradzi. Polecam zatem gorąco zakup jednego z tych dwóch stegów, nie ma ich wiele, ale warto poczekać i zapolować na używany...
-
To ja pochwalę sie jak zamontowałem Alana 48+ Multi w swoim B3: http://www.cb-radio.pl/galeria/galeria.php?kategoria=11&album=108&start=0 Kabelki pociągnołem ładnie pod tapicerką, antenowy wychodzi w bagażniku i tam podłączam sobie magnesówkę. Przed skrzynką bezpieczników zamontowałem głośnik zewnetrzny. Same radio wchodzi ciasno w "schowek" pod popielniczką i dodatkowo łapie się na przyklejone po bokach w środku schowka i na radiu rzepy, siedzi ciasno i stabilnie, a w razie czego można szybko zdemontować.