Skocz do zawartości
Gość mcbarlo

Problem ze zmiana biegu z 3 na 4 - automat b3

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mcbarlo

Czasami mam problem ze zmiana z 3 na 4 bieg. Bieg 2 wtedy jest przeciagany. Wyglada to troche jakby zablokowal skrzynie do 3 biegow, ale drazek jest ustawiony na D.

 

Wystarczy zatrzymac sie i zgasic silnik. Po ponownym odpaleniu w 90% wypadkow 4 wchodzi i 2 bieg nie jest przeciagany. Mimo to jednak 4 bieg wchodzi z opoznieniem czasowym. Nie wazne czy jade 60km/h czy 100km/h zawsze czworka wrzucana jest z opoznieniem kilku sekund. Dodatkowo wrzucana jest jakby na raty. Tzn. czuc jakby bieg wszedl, obroty lekko spadaja, ale po chwili jest jeszcze jedna zmiana - ta wlasciwa. To wyglada jakby na chwile byl bieg 3.5. ;)

 

Ciezko to troche opisac, ale mam nadzieje, ze zrozumiecie o co mi chodzi.

 

Dodam, ze mam nieszczelnosc w ukladzie chlodzenia i plyn chlodniczy kapie mi na skrzynie. Czy to moze miec jakis wplyw na jej dziwne zachowania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak się ma olej w skrzyni? Kiedy był wymieniany? Zacznij od tego, dopiero potem szukaj dalej. Automaty są bardzo wrażliwe na jakość i ilość oleju.

maarc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czasami mam problem ze zmiana z 3 na 4 bieg. Bieg 2 wtedy jest przeciagany. Wyglada to troche jakby zablokowal skrzynie do 3 biegow, ale drazek jest ustawiony na D.

Wystarczy zatrzymac sie i zgasic silnik. Po ponownym odpaleniu w 90% wypadkow 4 wchodzi i 2 bieg nie jest przeciagany.

To jest tryb awaryjny skrzyni biegów, sygnalizuje jakąś usterkę.

4 bieg wchodzi z opoznieniem czasowym. Nie wazne czy jade 60km/h czy 100km/h zawsze czworka wrzucana jest z opoznieniem kilku sekund. Dodatkowo wrzucana jest jakby na raty. Tzn. czuc jakby bieg wszedl, obroty lekko spadaja, ale po chwili jest jeszcze jedna zmiana - ta wlasciwa. To wyglada jakby na chwile byl bieg 3.5. ;)

W sprawnej skrzyni 4 bieg wrzucany jest dwustopniowo, tak powinno być

Dodam, ze mam nieszczelnosc w ukladzie chlodzenia i plyn chlodniczy kapie mi na skrzynie. Czy to moze miec jakis wplyw na jej dziwne zachowania?

Może być tak że wtyczki na górze skrzyni są zaśniedziałe i stąd tryb awaryjny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mcbarlo

Wczoraj wymienilem wreszcie olej oraz filtr w skrzyni. Nawet nie wiecie jak trudno znalezc w mojej okolicy warsztat, ktory sie tego podjal.

 

W kazdym badz razie teraz biegi wchodza o wiele bardziej miekko, redukcja nie jest tez tak bardzo odczuwalna.

 

Co do zmiany z 3 na 4 bieg to nie wiedzialem, ze tak powinno byc. Generalnie uspokoiles mnie. :) Wczesniej jezdzilem tylko Mercedesem W124 z automatem, ale tam zupelnie inna jazda jest i mysle, ze wieksza kontrola nad biegami niz Passacie. Choc na moje okolo sama zmiana biegow w VW odbywa sie delikatniej. Ale to juz OT...

 

Co do trybu awaryjnego okazalo sie, ze jeden kabelek byl przerwany. Coprawda ktos go zlutowal, ale kiepsko i poprostu nie stykal.

 

Wielkie dzieki za pomoc.

 

BTW gdzie moge dodac punkcik "pomogl"?

Edytowane przez mcbarlo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mcbarlo

Przy Twoim poscie faktycznie jest, ale przy poscie kolegi montera juz nie ma. To nie moge mu przyznac punkciku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na przyznanie punktu pomógł jest jakiś określony czas (tydzień, 10 dni ?? ). Po tym czasie już nie można przydzielić. Monter musi napisać jakiś post (np. cieszę się że pomogłem) i wtedy będzie można przyznać punkcik ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wiem że odświeżam temat ale właśnie mam takie same objawy tyle że w passacie b4 2.0 AGG jaki olej wlałeś do skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mcbarlo

U mnie jeden z kabelkow idacych z wtyczki na skrzyni byl "zlutowany" i nie stykal. Poprawilem to polaczenie i od tamtej pory dziala idealnie.

 

Co do oleju to nie pamietam dokladnie, ale wlalem Mobila do przekladni hydraulicznych. Taki mi zalecili w warsztacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bober1965

witam.jestem tu nowy. moj probm polega na tym ze skrzynia dziwnie sie zachowuje tzn raz jest wszytko oki a nastepnym razem skrzynia pracuje jakby w trybie awaryjnym tzn tyko trzeci bieg i nie chce nic przezuc( bardzo mulowaty) na d ma problem ruszyc. na dodatek nie jestem w polsce i musze sie tym uporac sam, bo koszty naprawy w serwisie to pewnie prekracza zakup auta. nadmienie ze chcialbym kuipc vaga ale czy bede go sam obsluzyc. a moze ktos wie jaka moze byc przycyna takiej pracy skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vaga obslużysz ale w b5 to inna skrzynia posprawdzaj wtyki na początek i poziom oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bober1965

poziom sprawdzilem kupilem nawet fitr i nowy olej w sobote bede chcial wymienic. zobaczymy czy cos pomoze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bober1965 - napisałeś 4 identyczne tematy, jeszcze jedna taka wpadka i czeka Cię ławka rezerwowych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bober1965

sory ale ja nie za bardzo mam pojecie jak to sie obsluguje postaram sie dzis troche poczytac na ten tamat i obiecuje poprawe, tylko ze mi ta skrzynia tak banie poryla ze nad czyms innym trudno mi mysec. jeszcze raz przepraszam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam Paska 1.8 ABS + LPG . Problem polega na tym ze : po ruszeniu jest ok ale po zwalnianiu w skrzyni cos sie przestawia i redukuje odrazu z 4 na 2 z duzym szarpnieciem . przy rozpedzaniu 3 wrzuca po 70km/h a 4 po 110km/h. Podobnie jest przy wyprzedzaniu lub pod gore ale wtedy z 4 na 3 tak jakby ciagnol na sprzegle i znowu 4 po 110km/h . Dzieje sie tak prawie zawsze . Po zgaszeniu silnika i ponownym starcie w 99 procentach jest ok . pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, że masz to samo co ja.

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=44499

W moim przypadku wsadziłem o innym numerze i teraz mam oszczędną jazdę. Tryb sportowy nie włącza się wcale, nawet gdy tego potrzebuję przy wyprzedzaniu ...:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale nie mozna powiedzieć, po takim rozpoznaniu: dzieje się to i to. Skrzynia automatyczna może sie zepsuć na tyle sposobów... Ja też niedawno sie 'szarpałem" z przerzucaniem biegów. Trzeba zacząć od VAG-a. Może to być mała ilość oleju, słabe ciśnienie oleju- pompa albo zawór regulujący, czujnik prędkosci obrotowej itd. Musisz podłączyć się pod komuterek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co prawda u elektryka bylem na jesien ale bylo 0 bledow. Umnie niema przelacznika eko-sport . Jaki komputer zalozyles [od innego motoru czy skrzyni].Gdzie jest umieszczony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli go kupiłeś w takim stanie to raczej na pewno to. Komputer jest pod tylnią kanapą od strony pasażera. A założyłem z takim samym numerem ale inną końcówką literową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności