Gość mcbarlo Zgłoś #1 Napisano 24 Sierpnia 2008 Czasami mam problem ze zmiana z 3 na 4 bieg. Bieg 2 wtedy jest przeciagany. Wyglada to troche jakby zablokowal skrzynie do 3 biegow, ale drazek jest ustawiony na D. Wystarczy zatrzymac sie i zgasic silnik. Po ponownym odpaleniu w 90% wypadkow 4 wchodzi i 2 bieg nie jest przeciagany. Mimo to jednak 4 bieg wchodzi z opoznieniem czasowym. Nie wazne czy jade 60km/h czy 100km/h zawsze czworka wrzucana jest z opoznieniem kilku sekund. Dodatkowo wrzucana jest jakby na raty. Tzn. czuc jakby bieg wszedl, obroty lekko spadaja, ale po chwili jest jeszcze jedna zmiana - ta wlasciwa. To wyglada jakby na chwile byl bieg 3.5. Ciezko to troche opisac, ale mam nadzieje, ze zrozumiecie o co mi chodzi. Dodam, ze mam nieszczelnosc w ukladzie chlodzenia i plyn chlodniczy kapie mi na skrzynie. Czy to moze miec jakis wplyw na jej dziwne zachowania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maarc Zgłoś #2 Napisano 24 Sierpnia 2008 A jak się ma olej w skrzyni? Kiedy był wymieniany? Zacznij od tego, dopiero potem szukaj dalej. Automaty są bardzo wrażliwe na jakość i ilość oleju. maarc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #3 Napisano 24 Sierpnia 2008 Czasami mam problem ze zmiana z 3 na 4 bieg. Bieg 2 wtedy jest przeciagany. Wyglada to troche jakby zablokowal skrzynie do 3 biegow, ale drazek jest ustawiony na D.Wystarczy zatrzymac sie i zgasic silnik. Po ponownym odpaleniu w 90% wypadkow 4 wchodzi i 2 bieg nie jest przeciagany. To jest tryb awaryjny skrzyni biegów, sygnalizuje jakąś usterkę. 4 bieg wchodzi z opoznieniem czasowym. Nie wazne czy jade 60km/h czy 100km/h zawsze czworka wrzucana jest z opoznieniem kilku sekund. Dodatkowo wrzucana jest jakby na raty. Tzn. czuc jakby bieg wszedl, obroty lekko spadaja, ale po chwili jest jeszcze jedna zmiana - ta wlasciwa. To wyglada jakby na chwile byl bieg 3.5. W sprawnej skrzyni 4 bieg wrzucany jest dwustopniowo, tak powinno być Dodam, ze mam nieszczelnosc w ukladzie chlodzenia i plyn chlodniczy kapie mi na skrzynie. Czy to moze miec jakis wplyw na jej dziwne zachowania? Może być tak że wtyczki na górze skrzyni są zaśniedziałe i stąd tryb awaryjny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mcbarlo Zgłoś #4 Napisano 17 Września 2008 (edytowane) Wczoraj wymienilem wreszcie olej oraz filtr w skrzyni. Nawet nie wiecie jak trudno znalezc w mojej okolicy warsztat, ktory sie tego podjal. W kazdym badz razie teraz biegi wchodza o wiele bardziej miekko, redukcja nie jest tez tak bardzo odczuwalna. Co do zmiany z 3 na 4 bieg to nie wiedzialem, ze tak powinno byc. Generalnie uspokoiles mnie. Wczesniej jezdzilem tylko Mercedesem W124 z automatem, ale tam zupelnie inna jazda jest i mysle, ze wieksza kontrola nad biegami niz Passacie. Choc na moje okolo sama zmiana biegow w VW odbywa sie delikatniej. Ale to juz OT... Co do trybu awaryjnego okazalo sie, ze jeden kabelek byl przerwany. Coprawda ktos go zlutowal, ale kiepsko i poprostu nie stykal. Wielkie dzieki za pomoc. BTW gdzie moge dodac punkcik "pomogl"? Edytowane 17 Września 2008 przez mcbarlo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #5 Napisano 17 Września 2008 W prawym dolnym rogu możesz kliknąć "pomógł". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mcbarlo Zgłoś #6 Napisano 17 Września 2008 Przy Twoim poscie faktycznie jest, ale przy poscie kolegi montera juz nie ma. To nie moge mu przyznac punkciku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #7 Napisano 17 Września 2008 Niom, ja też go nie widzę, niech mod się wypowie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #8 Napisano 18 Września 2008 Na przyznanie punktu pomógł jest jakiś określony czas (tydzień, 10 dni ?? ). Po tym czasie już nie można przydzielić. Monter musi napisać jakiś post (np. cieszę się że pomogłem) i wtedy będzie można przyznać punkcik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek24 Zgłoś #9 Napisano 15 Lutego 2009 Witam wiem że odświeżam temat ale właśnie mam takie same objawy tyle że w passacie b4 2.0 AGG jaki olej wlałeś do skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mcbarlo Zgłoś #10 Napisano 16 Lutego 2009 U mnie jeden z kabelkow idacych z wtyczki na skrzyni byl "zlutowany" i nie stykal. Poprawilem to polaczenie i od tamtej pory dziala idealnie. Co do oleju to nie pamietam dokladnie, ale wlalem Mobila do przekladni hydraulicznych. Taki mi zalecili w warsztacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bober1965 Zgłoś #11 Napisano 24 Lutego 2009 witam.jestem tu nowy. moj probm polega na tym ze skrzynia dziwnie sie zachowuje tzn raz jest wszytko oki a nastepnym razem skrzynia pracuje jakby w trybie awaryjnym tzn tyko trzeci bieg i nie chce nic przezuc( bardzo mulowaty) na d ma problem ruszyc. na dodatek nie jestem w polsce i musze sie tym uporac sam, bo koszty naprawy w serwisie to pewnie prekracza zakup auta. nadmienie ze chcialbym kuipc vaga ale czy bede go sam obsluzyc. a moze ktos wie jaka moze byc przycyna takiej pracy skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #12 Napisano 24 Lutego 2009 Vaga obslużysz ale w b5 to inna skrzynia posprawdzaj wtyki na początek i poziom oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bober1965 Zgłoś #13 Napisano 24 Lutego 2009 poziom sprawdzilem kupilem nawet fitr i nowy olej w sobote bede chcial wymienic. zobaczymy czy cos pomoze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazio Zgłoś #14 Napisano 24 Lutego 2009 bober1965 - napisałeś 4 identyczne tematy, jeszcze jedna taka wpadka i czeka Cię ławka rezerwowych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bober1965 Zgłoś #15 Napisano 24 Lutego 2009 sory ale ja nie za bardzo mam pojecie jak to sie obsluguje postaram sie dzis troche poczytac na ten tamat i obiecuje poprawe, tylko ze mi ta skrzynia tak banie poryla ze nad czyms innym trudno mi mysec. jeszcze raz przepraszam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
queen2010 Zgłoś #16 Napisano 20 Stycznia 2010 Witam. Mam Paska 1.8 ABS + LPG . Problem polega na tym ze : po ruszeniu jest ok ale po zwalnianiu w skrzyni cos sie przestawia i redukuje odrazu z 4 na 2 z duzym szarpnieciem . przy rozpedzaniu 3 wrzuca po 70km/h a 4 po 110km/h. Podobnie jest przy wyprzedzaniu lub pod gore ale wtedy z 4 na 3 tak jakby ciagnol na sprzegle i znowu 4 po 110km/h . Dzieje sie tak prawie zawsze . Po zgaszeniu silnika i ponownym starcie w 99 procentach jest ok . pomocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jajumar Zgłoś #17 Napisano 21 Stycznia 2010 Sądzę, że masz to samo co ja. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=44499 W moim przypadku wsadziłem o innym numerze i teraz mam oszczędną jazdę. Tryb sportowy nie włącza się wcale, nawet gdy tego potrzebuję przy wyprzedzaniu ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #18 Napisano 21 Stycznia 2010 Ale nie mozna powiedzieć, po takim rozpoznaniu: dzieje się to i to. Skrzynia automatyczna może sie zepsuć na tyle sposobów... Ja też niedawno sie 'szarpałem" z przerzucaniem biegów. Trzeba zacząć od VAG-a. Może to być mała ilość oleju, słabe ciśnienie oleju- pompa albo zawór regulujący, czujnik prędkosci obrotowej itd. Musisz podłączyć się pod komuterek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
queen2010 Zgłoś #19 Napisano 24 Stycznia 2010 co prawda u elektryka bylem na jesien ale bylo 0 bledow. Umnie niema przelacznika eko-sport . Jaki komputer zalozyles [od innego motoru czy skrzyni].Gdzie jest umieszczony? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jajumar Zgłoś #20 Napisano 25 Stycznia 2010 Jeżeli go kupiłeś w takim stanie to raczej na pewno to. Komputer jest pod tylnią kanapą od strony pasażera. A założyłem z takim samym numerem ale inną końcówką literową. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach