kroolpaw Zgłoś #361 Napisano 18 Grudnia 2010 Kolego Jericho, dzięki za potwierdzenie, że zmiana z dwumasy na zwykłe jest "bezpiecznym zabiegiem". Jak zmienię, to opiszę jak chodzi. Wiem, że dwumasa może tak się zużyć, że nie będzie przenosiła napędu z silnika na skrzynię. A osobiście widziałem dwumasę, która po wyjęciu z silnika rozpadła się na dwie części... Co do wtrysków, możesz trochę jaśniej? Czy chodzi o podkładki między wtryskiem a głowicą? I jakie powinny być...gumowe, miedziane czy aluminiowe? Tu wtrysków się nie wkręca w głowicę. Są one dociskane taką stopką przez śrubę... Do kolegi Banshee... Świece sprawdzam dotykając kablem z plusa akumulatora każdą osobno. I wszystkie jak sprawdzam rano robią się ciepłe. A kabelek z żarówką podstawiłem po to by sprawdzić czy rano fizycznie załączają mi się świece. Ale warto posłuchać waszych rad i wyjmę wszystkie świece i sprawdzę czy po podaniu napięcia robią się czerwone... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #362 Napisano 18 Grudnia 2010 Co do wtrysków, możesz trochę jaśniej? Czy chodzi o podkładki między wtryskiem a głowicą? I jakie powinny być...gumowe, miedziane czy aluminiowe?Tu wtrysków się nie wkręca w głowicę. Są one dociskane taką stopką przez śrubę... Nie znam sie, tylko powiedzialem jak u kumpla bylo. Kupywal caly zestaw nowych podkladek, oringow itd. pod pompowtryski. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #363 Napisano 18 Grudnia 2010 Podkładki w silnikach z pompami VP są miedziane - są one płaskie, po 2zł w serwisie Boscha. Czasem cieżko wyjąć wtryskiwacz, dlatego dobrze mieć pod ręką klucz płaski 15. Można nim poobracać wtryskiwać i następnie wyjąć do góry. Ale co tu ma wtryskiwacz do palenia na 1, 2 a potem 3 i 4 cylinder z osobna? Tu chodzi o to, że powietrze nie jestwstępnie podgrzane dlatego kuleje na początku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kroolpaw Zgłoś #364 Napisano 19 Grudnia 2010 Tylko panowie, zwróćcie uwagę, że ja nie mam pompowrysków. Ja mam 110 koni na zwykłych mechanicznych wtryskiwaczach... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #365 Napisano 19 Grudnia 2010 Tylko panowie, zwróćcie uwagę, że ja nie mam pompowrysków. Ja mam 110 koni na zwykłych mechanicznych wtryskiwaczach...Wiemy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #366 Napisano 19 Grudnia 2010 Wszystko co napisaliśmy tyczy się twoich dwusprężynkowych wtryskiwaczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kroolpaw Zgłoś #367 Napisano 19 Grudnia 2010 Hmm kurcze, wyjmę jeden wtrysk i zobaczę czy są gdzieś podkładki. Tylko jak wymieniałem wtryski to całe, a nie końcówki. Dam znać.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #368 Napisano 19 Grudnia 2010 No, kto by pomyślał że nie zwróciłeś na to uwagi...:-) Jak nie masz podkładek to masz pewnie przedmuchy i stąd całe objawy... Zawsze po wyjęciu wtrysku zakłada się nową podkładkę, gniazdo czyści się żeby nie było śladu brudu, wówczas masz zrobioną robotą, jak się należy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kroolpaw Zgłoś #369 Napisano 19 Grudnia 2010 Dziś sprawdziłem świece. Wszystkie wyjąłem i każdą podłączałem na krótko do akumulatora i wszystkie są sprawne. Robią się czerwone bardzo szybko i w takim samym czasie, więc świece odpadają jako przyczyna... A co do podkładek, to nie sądzę żeby ich nie było pod wtryskami... jeśli ich faktycznie by nie było to wówczas podczas pracy silnik by "pufał" spod wtrysków kompresją, a takiego zjawiska nie ma... Ja stawiam na dwumasę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #370 Napisano 19 Grudnia 2010 W octavii w silnikach TDi na pompie czesto problemy z odpalaniem (szczegolnie gdy cieply motor) powodowala zuzyta czesc w pompie wtrysk. Zmienialo sie program ECU albo regenerowalo sie pompe. Aha slaby aku tez robi problemy z odpalaniem, mimo ze wydaje sie iz jest dobry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kroolpaw Zgłoś #371 Napisano 19 Grudnia 2010 Założyłem teraz trzecią pompę wtryskową, która na poprzednim silniku chodziła bez problemu więc nie chce mi się wierzyć, że to jakaś zużyta część w pompie. Akumulator założyłem nowy dwa tyg temu i dalej nic... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #372 Napisano 20 Grudnia 2010 Założyłem teraz trzecią pompę wtryskową, która na poprzednim silniku chodziła bez problemu więc nie chce mi się wierzyć, że to jakaś zużyta część w pompie. Akumulator założyłem nowy dwa tyg temu i dalej nic... Zadzwon: 606312624. Byly pracownik ASO VW/Audi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kroolpaw Zgłoś #373 Napisano 29 Grudnia 2010 (edytowane) Witam po świętach... Niestety nie założyłem jeszcze zwykłego sprzęgła bo mróz w warsztacie nie dał za wygraną... a i okres świąteczny trochę pokrzyżował plany. Chcę trochę znowu polamentować na temat spalania, ponieważ uważam że za dużo jednak pali, a nie mam już bladego pojęcia co może być przyczyną. Miałem do zrobienia trasę 260 km. Wlałem niecałe 13 litrów, a dokładnie 12,8. Jadąc w jedną stronę z uwagi na śliską drogę jechałem z prędkością "padaki", ok 50-70 km/h. Z powrotem jechałem lepszą drogą o takiej samej długości z prędkością ok 90-100 km/h. No i niestety przy zrobionych 210 km skończyło się zatankowane 12,8 litrów. Wynik: 6l/100km. Chyba trochę za dużo? a wynik ze średniego spalania z trasy na komputerze to: 4,9l/100km. Edytowane 29 Grudnia 2010 przez kroolpaw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #374 Napisano 29 Grudnia 2010 Mój teraz w zimę pali ok 2l więcej, a w trasie ok litra. Zastanawiam się, czy to przez te temperatury, czy inna przyczyna - choć turbina, przepływka, kąt ssynchronizacji i korekcje ustawione wzorowo. Myślę, że ujemne temperatury mają duży wpływ na spalanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bary75 Zgłoś #375 Napisano 20 Stycznia 2011 (edytowane) Koledzy, ja osobiście przestawiłem sobie kółko na rozrządzie. Wcześniej na VAG-u synchronizacja pokazywała od 1,7 do 3,3, a chwilowe spalanie z VAG-a wychodziło 0,4ltr/h. Teraz mam synchronizację na: 0,0 do 0,6 i chwilowe spalanie 0,6 ltr/h. Czy tak jest lepiej jak po poprawkach czyli spalanie 0,6ltr/h czy wrócić do spalania 0,4 ltr/h ??? Aha, te chwilowe spalania, to są bez odbiorników prądu. Tutaj zdjęcie Edytowane 20 Stycznia 2011 przez bary75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #376 Napisano 20 Stycznia 2011 Czy tak jest lepiej jak po poprawkach czyli spalanie 0,6ltr/h czy wrócić do spalania 0,4 ltr/h ???A wystarczylo przeczytac temat od poczatku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bary75 Zgłoś #377 Napisano 22 Stycznia 2011 Musiałem wrócić do pierwotnych ustawień, czyli synchronizacja w granicach: 1,7 do 3; a spalanie chwilowe wg VAg-a 0,4 ltr/h. Na poprzednim spalanie było minimalnie wyższe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #378 Napisano 22 Stycznia 2011 Musiałem wrócić do pierwotnych ustawień, czyli synchronizacja w granicach: 1,7 do 3; a spalanie chwilowe wg VAg-a 0,4 ltr/h. Na poprzednim spalanie było minimalnie wyższe. Poza spalaniem zaobserwowałeś jakieś inne negatywne skutki? Jak auto się rozpędzało, reagowało na gaz, pracowało na wolnych obrotach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
albus Zgłoś #379 Napisano 22 Stycznia 2011 czy możne mi ten czujnik zawyżać spalanie? tak może- temperatura to ważna informacja dla ECU . Od temp. zależy jaką dawka ma być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bary75 Zgłoś #380 Napisano 23 Stycznia 2011 Poza spalaniem zaobserwowałeś jakieś inne negatywne skutki?Jak auto się rozpędzało, reagowało na gaz, pracowało na wolnych obrotach? Miałem wrażenie, że lepiej wchodziło na obroty, ale może to tylko siła sugestii. w każdym razie, tak jak pisałem, wróciłem do pierwotnych ustawień (tych przed kręceniem). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach