adamq Zgłoś #61 Napisano 8 Marca 2009 Mechatronika - sterowanie mechaniką przy wykorzystaniu sensorów (czujników) z których sterownik odczytuje informacje i na tej podstawie wysterowywuje aktory, czyli ustawia odpowiednio części mechaniczne skrzyni biegów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamal_2005 Zgłoś #62 Napisano 8 Marca 2009 czyli w skrocie sterownik skrzyni macie pojecie ile takie cos kosztuje ?? Albo jakis numer czesci ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter_ok1 Zgłoś #63 Napisano 9 Marca 2009 Wygląda to tak jak na zdjęciu poniżej, jeśli chodzi o koszt to wszyscy opisujący tą usterke w tym poście mieli robione to na gwarancji, mi po wymianie powiedzieli że koszt tego nie na gwarancjii wyniósł by 4500zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość robertoo Zgłoś #64 Napisano 15 Kwietnia 2009 Serwis po zgraniu danych ze skrzyni przesłał do poznania, a następnie do producenta - tak bynajmniej mówiono. Producent zdecydował o wymianie skrzyni na nową i tak sie stało kilka dni temu. Niestety po wymianie DSG problem nie zniknął, odczuwam że zwiekszył na intensywności. Nie ufam tym kolsią z serwisu i postanowiłem odstawić auto do diagnozy do niemickiego serwisu na gwarancji. Zobaczymy jak sie dalej sprawa rozwinie. Czy mial może ktoś podobne problemy ze zgrzytaniem, gdzie przyczyną nie była DSG? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomekk Zgłoś #65 Napisano 16 Kwietnia 2009 hej ja rowniez sprawdzalem ten problem (szarpania) w ASO szczecin. Generalnie zaczeli robic jakes dziwne podchody, ze niby wszystko jest ok. I podobnie oddalem auto do niemieckiego salonu, zobaczymy co dalej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pbalsam Zgłoś #66 Napisano 21 Maja 2009 Panowie jak tam wasze boje o DSG?? Cos sie wyjasnilo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Robek 77 Zgłoś #67 Napisano 25 Maja 2009 ktos sie moze orientuje z was jak czesto wymienia soe ilej i filtr w skrzyni DSG ?bo zdaje sie ze trzeba to tez zrobic sie macie nie mogę już słuchać tych Waszych pytań i wmawianych bzdur przez tych Waszych mechaników. Do tej pory jeżdziłem 4 letnim volvem s80 najbardziej wypasionym samochodem jaki miałem. wersja executive czyli full, 2.4 d5 trochę przyczipowanym 204 KM burza. To był zwykły automat ale dobry. brakowało w nim tylko dsg. wiem że to nie ta klasa auta jak passat, bo jest o jedną wyżej, ale w czym rzecz z utomatami, padła mi właśnie w tym aucie skrzynia i przeżyłem horror, z tymi niby fachowcami którzy mówią, że w automacie panie to oleju się niby ne wymienia nigdy bo takiej klasy oleju jak zaleją w fabryce nie kupi się już nigdy, jak kiedyś od takiego leszcza ktoś z Was to usłyszy, to trzeba go psiknąć gazem pieprzowym hehe. ale wracając olej w dsg, czy wogóle w automacie należy zmieniać co 60 tysięcy, bezwzględnie koszt z filtrem w serwisie około 800 złotych bo trzeba wlać 6 litrów (DSG- 2 sprzęgła), w normalnych automatach tylko 3.5 litra bo jest jedno duże sprzęgło kinetyczne i to w nim zostaje większość starego oleju, to raz jeżeli komus z Was szarpie tak jak opisane w linku wyżej to nic tak naprawdę się nie dzieje, to normalne, ale jeżeli na zimnym oleju nie szarpie a po przejechaniu np 20, 30 kilometrów zaczyna i coraz bardziej dokucza to już wina sterowania skrzyni. w srodku bowiem sa 3 elektrozawory i szereg membran odpowiedzialnych za przepompowywanie oleju do poszczególnych komor skrzyni. to uszkodzonu elektrozawór powoduje ostre szarpnięcie przy włożeniu albo d, albo r. koszt elektrozaworu to 700 zł. sztuka + wymiana oleju i filtra. Najczęstszy błąd to nie wymienianie oleju na czas bo elektrozawór to inteligentne urządenie i bada też stopień lepkości oleju, jeżeli ktoś nie wymieni np oleju przez 120 tys. km bo taki łoś w serwisie tak powiedział skrzynie automatycznie się zacierają, tak samo z resztą jak skatowane silniki, zmiana softu lub regulacja skrzyni - bzura. Ja mam volvo z niby naprawionym automatem, który szarpie i wydałem 5 tyś tak, a mogłem tylko wymieniać olej, a teraz 2 tygodnie temu kupiłem high lina full z dsg ( najlepsza skrzynia na rynku, lepsza chyba nawet niż 7gtronic w mietkach) i jak wybije to 185 tys, bo wtedy trzeba to zrobić grzecznie zap,,,,dalam do serwisu i wymieniam. Posłuchajcie, bo dzisiak może Was to kosztować tylko np tysiaka, a potem naprawa starej to 4-7 tys, używana 2-3 tys i ciągłe klopoty z uruchamianiem, zmianami oleju....... nawet jak bardzo szarpie tylko na drive to tylko 1 elektrozawór + olej i filtr mniej niż naprawa całej. moja skrzynia po rozebraniu jej na części wyglądała jak po całym dniu driftu, elementy czerwonobrązowe, przegrzane jednym słowem, a to wszystko przez niewymieniany olej. Pozdraiwm Was Robert 77 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #68 Napisano 25 Maja 2009 robek napisal:zmiana softu lub regulacja skrzyni - bzura. musisz jeszcze duzo sie nauczyc.rozumiem ze twoja wypowiedz jest z punktu uzytkownika a nie inzyniera.Problemy dsg jak wyjasniaja to konstruktorzy sa wlasnie z softem i czasem plyta sterujaca w 85 procent przypadkow.wymiana oleju oczywiscie konieczna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #69 Napisano 25 Maja 2009 musisz jeszcze duzo sie nauczyc brawo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw_piotr Zgłoś #70 Napisano 26 Maja 2009 obek napisal:zmiana softu lub regulacja skrzyni - bzura. dokladnie we przypadku DSG co może tam zostać uszkodzone ? przecież to nie jest automat !! w 99,99 % jest to mechatronik, test w aso od 150-200 zł + odczytanie bloków mechatroniki. Jeżeli potrzebujesz nową mechatronikę w niższej cenie daj znać, możemy nawet załatwić to na gwarancji ;p daj znac na gg: 6792683 po okresie 2 lat w 70% producent partycypuje w kosztach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #71 Napisano 26 Maja 2009 A gdzie jest filtr oleju w DSG ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #72 Napisano 26 Maja 2009 od gory Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #73 Napisano 27 Maja 2009 Dzięki za odpowiedz , mam jeszcze jedno pytanie , czy ten filtr występuje w każdej skrzyni DSG bo mi przy wymianie oleju powiedzieli że on jest w skrzyni i wymienia się go tylko przy naprawie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw_piotr Zgłoś #74 Napisano 27 Maja 2009 To prawda. Podczas wymiany plynu ATF nie wymienia się filtra. Nie ma takiej konieczności tylko sam ATF co 60 000. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #75 Napisano 27 Maja 2009 czy ten filtr występuje w każdej skrzyni DSG bo mi przy wymianie oleju powiedzieli że on jest w skrzyni i wymienia się go tylko przy naprawie a ja na twoim miejscu,filtr też bym wymienił,robota prosta,koszta niewielkie,spokojna głowa-bezcenne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw_piotr Zgłoś #76 Napisano 27 Maja 2009 a ja na twoim miejscu,filtr też bym wymienił,robota prosta,koszta niewielkie,spokojna głowa-bezcenne koszta niewielkie wymiana filtra od 240 zł w górę w aso + wymiana atf + atf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #77 Napisano 28 Maja 2009 koszta niewielkie wymiana filtra od 240 zł w górę w aso + wymiana atf + atf ???porównując do ceny samochodu to chyba niewiele,poza tym jak ma się trochę zdolności manualnych i 20minut to robocizna=20minut wolnego czasu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolo Zgłoś #78 Napisano 29 Czerwca 2009 Koszt filtra w ASO to 90 PLN. Wymiana prosta, ale troszkę trzeba "porozbierać". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomasz 2007 Zgłoś #79 Napisano 1 Lipca 2009 Mnie też to dotkneło wczoraj odałem auto do serwisu bo szarpało przy ruszaniu i dziś powiedzieli że mechatronika do wymiany.Jutro rano ma być gotowe . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomasz 2007 Zgłoś #80 Napisano 3 Lipca 2009 Dziś odebrałem auto z serwisu,i jestem po wzmianie mechatroniki nic już nie szarpie a wcześniej jak dodawałem leko gazu przy ruszaniu to były lekkie szarpniecia.Teraz autko płynnie rusza dodam że wymienili jeszcze olej i filtr. Wiedz jeśli macie podobne objawy to do Serwisu i wymieniajcie bo potem nie wiadomo co padnie ,no i koszta bedą dużo wjeksze. Na koniec dodam że cała ta operacja odbyła sie w Niemczech i bez żadnych problemów i kosztów.Naprawa gwarancyjna Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach