bocheno Zgłoś #241 Napisano 7 Stycznia 2015 Jeszcze się tym nie interesowałem. Za to podobno najtańsze sprzęgła są w serwisie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #242 Napisano 7 Stycznia 2015 Też tak mam. Mi mój mechanik od skrzyń biegów mówił, że to sprawa zużycia synchronizatorów (potrójnych). Podobno ciężka jest ich wymiana (złożenie z użyciem uszczelek włosowatych czy jakoś tak). Mam w planach wymianę sprzęgieł (234k przebiegu) więc może wtedy. Wkurza to ale staram się nie zwracać na to uwagi - tak już dosyć długo Jak sprzegło nie ciągnie to bym nie ruszał. Mój pasek ma obecnie przejechane 320 tys km i sprzęgło nie ciagnie, Wymieniam regularnie olej i filtr w DSG i jest ok. Od początku jak mam to auto (2010r) czasami się zdarzy że delikatnie szarpnie gdy dojeżdżam do skrzyżowania szczególnie gdy redukuje z 2 na 1, tłumacze sobie wtedy że tak ma być bo przełożenie pierwszego biegu jest duże i trochę przyhamuje, poza tym płynnie zmienia biegi do czerwonego pola, skrzynia nigdy nie była naprawiana. Najlepsze jest to że jeszcze nigdy nie wymieniałem dwumasy,wierzyć się nie chce. Poprzedni właściciel do końca serwisował w ASO i tam też nie ma wzmianki co by wymieniał dwumas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bocheno Zgłoś #243 Napisano 7 Stycznia 2015 Czyli nie ruszać bo można popsuć :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ciawo Zgłoś #244 Napisano 11 Stycznia 2015 Witam , ja w moim pasku mam podobnie 2.0tdi 140 km BMP 2007 230km na liczniku , szarpie przy zmianie z 1 na 2 z 3 na 4 i w dol tez jak hamuje wymieniłem olej i filtry w skrzyni i nic , nie wiem co robic juz wariuje poduszke tez wymienilem skrzyni , moje pytanie czy ktos sie z tym juz uporał i co zrobic z tym bo te cale DSG to nic nie warty szrot... ma ktos jakis pomysl ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slabb Zgłoś #245 Napisano 12 Stycznia 2015 (edytowane) Witam, Panowie mam problem A wiec: ostatnio miałem wymieniana mechatronike i teraz mam kolejny problem, otóż jak bardzo delikatnie wyhamowywuje do zera już przy bardzo powolnej jeździe to na samym końcu pojawia się tzw kangurek (jakby takie dwa tupniecia czuć je na pedale hamulca i fotelu ) i słychać stuknięcie, najbardziej to czuć na zimnym silniku po rozgrzaniu czuć to trochę słabiej a gdy hamuje stanowczo mocno to jest spokój, tylko po chwili jakby coś się załączalo i idzie stuknięcie, jedno i drugie nie pojawia się za każdym razem tylko co któreś hamowanie jest to mega irytujące i nie wiem co to może być przebieg auta 75 tys nie dzieje to się zawsze te stuknięcie czuć pod pedałem hamulca jak się dobrze wstrzeli to aż coś podskakuje Spotkał się ktoś z Was z takim zachowaniem ? jest jeszcze coś takiego ze po zatrzymaniu czuć i słychać jakieś stuknięcie pod silnikiem takie jakby tupnięcie i myśle ze to jest powód bo gdy samochód już się toczy ale działają napędy idzie wtedy te walnięcie i jak się dobrze wstrzeli to wtedy pojawia się ten tzw kangurek jakby chaczylo coś ale o co z tym chodzi to nie wiem..... Zatrzymuje się po chwili tupnięcie i i obroty ciut spadają tak jakby coś się zalaczalo po zatrzymaniu na zimny czuć dużo bardziej najgorsze jest to ze nikt nie potrafi tego zdiagnozować i jak brałem mechanika na przejażdżkę to oczywiście wszystko było wporzadku Edytowane 12 Stycznia 2015 przez Slabb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guayre Zgłoś #246 Napisano 14 Stycznia 2015 Zrobili Ci adaptację po wymianie? Jeśli tak to... Wymieniali Ci mechatronikę na nową czy używkę? Jeśli używkę - może n215 i n216 nie są w pełni sprawne? Tak czy siak na pewno nie jest ok. - te dolegliwości mogą być wkurzające... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Madcraker Zgłoś #247 Napisano 15 Stycznia 2015 (edytowane) Witam Niestety nie mogę założyć nowego wątku wiec podłączam się pod ten mam problem najprawdopodobniej z komunikacją skrzyni DSG z resztą samochodu na wstępie dodam została już sprawdzona kostka przy skrzyni ani nie jest zaśniedziała ami zalana olejem za to na skrzyni znalazłem takie cudo jak na foto w tym miejscu a to są błędy z odczytu z vasa Wersja: V19.00.00 19/05/2011 9.10.003 Oznaczenie: __________ Numer identyfikacyjny samochodu: WVWZZZ3CZ7E045219 14/01/2015 21:05:29 System samochodu: 02 - Elektronika skrzyni biegów 02E300042S 02E927770AE GSG DSG 070 507 1127 Kod 20 Numer serwisu 44551 Numer katalogowy oprogramowania: 02E300042S Oznaczenie systemu: GSG DSG 070 Wersja oprogramowania: 1127 Numer katalogowy sprzętu: 02E927770AE Wersja sprzętu: 507 Kod: 20 Kod serwisu: 044551 111 44551 004.01 - Odczyt pamięci usterek Funkcja wykonana prawidłowo 12 Rozpoznano usterkę 18262 P1854 000 Magistrala danych napędu Uszkodzenie Sporadyczna 18259 P1851 000 Magistrala danych napędu Brak informacji ze sterownika systemu ABS Sporadyczna 28775 U0103 000 Dźwignia zakresów Brak komunikacji Sporadyczna 18290 P1882 000 Magistrala danych napędu Brak informacji ze sterownika elektrycznego hamulca postojowego Sporadyczna 18097 P1689 000 Magistrala danych napędu Niewiarygodna informacja z centralnego układu elektronicznego Sporadyczna 01196 004 Silnik / skrzynia biegów - magistrala danych Brak sygnału / komunikacji Sporadyczna 18082 P1674 000 Magistrala danych napędu Niewiarygodna informacja z zestawu wskaźników Sporadyczna 18260 P1852 000 Magistrala danych napędu Niewiarygodna informacja ze sterownika silnika Sporadyczna 18261 P1853 000 Magistrala danych napędu Niewiarygodna informacja ze sterownika systemu ABS Sporadyczna 18288 P1880 000 Magistrala danych Brak informacji ze sterownika interfejsu diagnostycznego Sporadyczna 18270 P1862 000 Magistrala danych napędu Brak informacji z zestawu wskaźników Sporadyczna 18250 P1842 000 Pamięć usterek zestawu wskaźników należy odczytać Statycznie A jak to się stało najpierw w sobotę zablokował się hamulec ręczny po czym później odpuścił a do tragedii doszło z wtorku na środę w nocy najpierw wywaliło awarie hamulca ręcznego później zaczęły wariować pozostałe kontrolki od układu kierowniczego od ESP ABS Hamulca po czym auto poszło w tryb awaryjny i wyrzuciło bieg na luz Proszę o pomoc Edytowane 15 Stycznia 2015 przez Madcraker Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #248 Napisano 12 Lutego 2015 Koledzy... u mnie jest taki glosny gluchy odglos przy wolnej jezdzie... szczegolnie pod lekka gorke to juz bardzo to slychac... przy zmianie z 2 - 3 i tez z 3 - 4, ale u mnie nic a nic nie szarpie. i zero błędow... moze w moim przypadku olej warto wymienic ? poprzedni wlasciciel wymienil na przegladzie w aso - 180 tys km, ja odkupilem go jak mial 192 tys, i mam juz 200. co myslicie ? I ktos podpowie ile kosztuje taka kalibracja skrzyni odpłatnie po gwarancji ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artmin Zgłoś #249 Napisano 13 Lutego 2015 Olej w skrzyni co 60 tys. Skoro wymiana w ASO 20k km temu to nie ma sensu. Co do przełożeń to przy spokojnej jeździe 6 bieg potrafi mi juz wrzucic skrzynia troche powyżej 60 km/h. Jesli wyczuwa obciazenie (jazda pod gorke) to przy 60 ciagle trzyma D4. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #250 Napisano 13 Lutego 2015 Olej w skrzyni co 60 tys. Skoro wymiana w ASO 20k km temu to nie ma sensu. Co do przełożeń to przy spokojnej jeździe 6 bieg potrafi mi juz wrzucic skrzynia troche powyżej 60 km/h. Jesli wyczuwa obciazenie (jazda pod gorke) to przy 60 ciagle trzyma D4. dokłądni jak artmin pisze, dzisaij pojeździłem po górach trochę i przeważnie pod górkę skrzynia na 4 podjeżdżałą a potem nagle potrafiła o 2 biegi do góry przeskoczyć na równej nawierzchni, a nie masz luzu na przegubach wewnętrzynych? bo miałem taki przypadek u klienta w b6, był luz na przegubach i potrafiło pukać, bardzo wyczuwalne było to przy dodawaniu gazu i odpuszczaniu, potem znowu gaz i odpuszczenie i wtedy było czuć te puknięcia głuche Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #251 Napisano 14 Lutego 2015 A jaki koszt tych przegubow ? Jakie najlepiej kupic ? Oryginały ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #252 Napisano 18 Lutego 2015 (edytowane) U mnie temat myslalem ze rozwiazany - oslona wlotu powietrza - ta z gory widoczna przy chlodnicy... plastikowa... byla bez jednego zaczepu i sie ruszala... Myslalem ze przez to takie dzwieki... ale jednak wciaz to samo... Glownie z 2 na 3 bieg i ciszej ale wciaz jest z 3 na 4. Przy wolnym przyspieszaniu... Jakby wciaz cos nieszczelne bylo.... Te przeguby podpowiecie jakie kupic i czy skomplikowana wymiana ? Edytowane 18 Lutego 2015 przez Mlody_tm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #253 Napisano 18 Lutego 2015 lobro np;) upewnij sie czy naprwno przeguby, podnieście poruszajcir polosia;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #254 Napisano 18 Lutego 2015 (edytowane) Jezdzilem dzis sporo czasu kolegi paskiem. Tez dsg ale nie 4motion. I jego 140 koni. Pieknie zmienia biegi ! Ma najechane 250 tys, ale inaczej zmienia te biegi. Identyczny tryb ekonomiczny. Rozpedzam swoj twk gaz na 1,3 gwizka i z 2-3 i 3-4 jest ponizej 2 tys obrotow zmiana i ten dzwiek taki gluchy wkurzajacy glosny. A kolegi identyczny tryb jazdy i zmienia tak 2100 obrotow. Pieknie plynnie. Co u mnie jest nie tak ze tak wczesnie daje wyzszy bieg ? Edytowane 20 Lutego 2015 przez Mlody_tm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artmin Zgłoś #255 Napisano 27 Lutego 2015 Przejedź na spokojnie kilka km żeby skrzynia nauczyła się spokojnego trybu jazdy i wtedy jeszcze raz spróbuj. Może u kolegi pamięta bardzie sportowy tryb jazdy i dlatego zrzuca biegi powyżej 2k rpm? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #256 Napisano 27 Lutego 2015 (edytowane) Na trybie s jezdze po miescie i jest ok. Edytowane 28 Lutego 2015 przez Mlody_tm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artmin Zgłoś #257 Napisano 4 Marca 2015 Bo na S trzyma wysoko obroty bardzo długo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #258 Napisano 4 Marca 2015 (edytowane) Tryb s chodzi idealnie na miescie. Ale szkoda ze nie zmienia ponizej 3 tys... Jakby zmienial tak 2700 to idealnie by bylo... Edytowane 7 Marca 2015 przez Mlody_tm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Taerg Zgłoś #259 Napisano 6 Stycznia 2016 Odgrzeję kotleta, ale zastanawiam się nad paskiem cc z lat 2008-2009 (kwestia budżetu) z dsg i zastanawiam się na jak długo pomaga wymiana mechatroniki przy wymianie oleju na czas? Czy dsg w cr 140, 170 i 1,8 tsi są takie same? To mokre 6-tki czy już może 7-ka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
swd Zgłoś #260 Napisano 2 Lutego 2016 Widzę Panowie, że też macie podobne problemy: stuknięcia przy redukcji oraz lekkie szarpnięcia, a także lekkie pukanie w pedał gazu przy przyspieszaniu. Ostatnio wymieniałem dwumasę bo już mocno dzwoniła i myślałem, że mogła być przyczyną. Ale problem pozostał. Mam najechane 190 tyś i olej wymieniałem przy 180 tyś, więc to też odpada. Byłem u mechanika i wstępnie (bez diagnostyki) wskazał na sprzęgła w skrzyni. Koszt takiej wymiany określił na mniej więcej 3000 zł (części, olej, uszczelki, robocizna itd.) . Nic nie wspomniał o mechatronice a jak wyczytałem na różnych portalach to ona często odpowiada za ww. problemy. Czy ktoś z Was już się uporał z tymi usterkami? I czy znacie jakiś dobry zakład który naprawia skrzynie dsg w Wielkopolsce? Z góry dzięki! 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach