andlon Zgłoś #1 Napisano 12 Sierpnia 2008 Mam prośbę do tych, którzy wymieniali termostat w tym konkretnym silniku 1.6 AHL (lub podobnych 1.6 74kW) z klimatyzacją. Chodzi mi o dokładne wskazania: Czy zabierać się za wymianę od góry odkręcając napinacz paska? alternator? kolektor? czy też jeszcze coś innego? Czy może od dołu (z kanału) po zdjęciu osłony silnika, jest taki dostęp, że można wymienić termostat nie demontując przy tej okazji innych elementów osprzętu. Proszę o instrukcję wymiany krok po kroku. Na pewno wielu z niej skorzysta, dając w ten sposób wiele satysfakcji jej autorowi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazio Zgłoś #2 Napisano 12 Sierpnia 2008 A szukałeś? O wymianie termostatu było sporo postów. Np. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=5572&highlight=termostat%2A+AHL http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=3678&highlight=termostat%2A+AHL&page=2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andlon Zgłoś #3 Napisano 12 Sierpnia 2008 Tak było. Ale nie o tym silniku. To, że trzeba odkręcić 2 śruby mocujące króciec to jest jasne. Na tym http://img329.imageshack.us/my.php?image=termostattdiww5.jpg schemacie wszytko widać. Tylko jest problem, że w silniku 1.6 od góry to wszystko jest zasłonięte kolektorem dolotowym i alternatorem. Dlatego pytam z której strony się do tego dobrać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #4 Napisano 12 Sierpnia 2008 O dołu nie ma szans dojścia, termostat jest za wysoko umieszczony. Pozostaje tylko góra. Termostat jest za alternatorem. Popuść Pasek wielorowkowy i alternator, przesuń go troche w bok (nie wyciagniesz go). Zrobi się trochę miejsca na odkręcenie obudowy termostatu. Nawet szybko udało mi się go wymienić, zwarzywszy na to, że jest tam mało miejsca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andlon Zgłoś #5 Napisano 12 Sierpnia 2008 Dzięki za sensowną odpowiedź. Piszesz "przesuń go trochę w bok (nie wyciągniesz go)" - czy dobrze rozumiem - alternatora nie wyciągać tylko przesunąć i to wystarczy? I jeszcze jedno jak spuściłeś płyn z układu bo w książce pisze, że AHL nie ma korka spustowego w chłodnicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #6 Napisano 12 Sierpnia 2008 andlon ; Rozłączasz dolny wąż od chłodnicy, wcześniej wyciągasz zawleczkę zabezpieczającą na wężu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lozik2 Zgłoś #7 Napisano 23 Września 2008 od dolu wyciagniesz w czoraj to robilem , atermostat jest za pompa wody a nie za alternatorem ,godzina roboty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomm28Z Zgłoś #8 Napisano 23 Listopada 2008 Posiadam podobnego paska 1,6 AHL problem się pojawił w okresie chłodniejszym - autko nagrzewa sie powoli do 85 stopni i po przejechaniu kilometra spada wskazowka do 80 - nawet niżej a gdy włacze ogrzewanie to 70 st. Czy to jet wina termostatu czy czujnika temp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcius Zgłoś #9 Napisano 23 Listopada 2008 Mam ten sam problem.Po wymianie czujnika temperatury,okazało się że temperatura płynu max to 87 stopni.W tym tygodniu wymienię termostat .Myślę że problem tkwi w termostacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laiq Zgłoś #10 Napisano 15 Grudnia 2008 Jeżeli mogę podepnę się pod wątek. Zamierzam wymienić płyn chłodniczy w pasku 1,6 AHL ponieważ nie mam kranika w chłodnicy czy do wykonania tej czynności musze demontować termostat czy wystarczy jak rozłączę dolny wąż. Czy w ogóle jest możliwość rozłączenia tego węża? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #11 Napisano 15 Grudnia 2008 Patrz na górze co pisał JurekW chyba wszystko jasne. Rozłączasz dolny wąż od chłodnicy, wcześniej wyciągasz zawleczkę zabezpieczającą na wężu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
a-s-m-o Zgłoś #12 Napisano 4 Lutego 2010 panowie jak popuścić ten alternator, w silniku ahl. szukam i nie umię znaleźć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomazo72 Zgłoś #13 Napisano 4 Lutego 2010 Trzeba zrzucić pasek oraz wykręcić górną śrubę mocującą alternator. Alternator odchylamy na maxa w prawo, aż się oprze o kolektor dolotowy, i mamy dojście do termostatu. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
a-s-m-o Zgłoś #14 Napisano 5 Lutego 2010 dzięki, ale znalazłem inny sposób na wyciągnięcie termostatu bez ruszania czegokolwiem, jest potrzebna "przedłużka giętka", i jak kto woli ja np. zapiąłem do wkrętarki i na końcu imbus, można ręcznie ale z wkrętarką łatwiej, wciskamy rękę za alternator i odkręcamy króciec, wymieniamy termostat i przykręcamy, roboty na 10min + chwila na spuszczenie płynu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radziu Zgłoś #15 Napisano 17 Lutego 2010 i co? udało się? pewnie ci jednego przegubu w ręku zabrakło.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roni Zgłoś #16 Napisano 12 Grudnia 2010 Przy spuszczaniu płynu chłodzącego nie potrzeba ściągać dolnego węża z chłodnicy, wystarczy wyjąć czujnik (dosyć mocno chlapneło ale na pewno jest szybciej i łatwiej). Czujnik zabezpieczony jest metalowa zawleczka i znajduje się zaraz na początku dolnego węża, przy chłodnicy. W silniku 1.6 ALZ 102KM termostat tez jest za alternatorem. kiepskie dojście, szkoda że dolna śruba przy alternatorze jest taka długa bo jakby można go całkiem wyjąć to dostęp był by dużo lepszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roberts Zgłoś #17 Napisano 15 Grudnia 2010 ja mam ahl 1.6 i powiem wam ze zabawa w odchylanie alternatora to zenada, no chyba ze ktos ma drobne raczki jak dziecko 10 letnie i o 2 stopnie dodatkowej swobody w reku! Ja tez probowalem bez wykrecania czego kolwiek kluczami sprezystymi czy jak to sie tam zwie! mam na mysli przedluzki! tylko przez to sruby mozna pozrywac! Kolego powiem ci tak, wykrec alternator i slicznie wszystko pooodkrecasz! caly zabieg to max 30min A oto nizej sposob na odkrecenie wszystkiego bez zdejmowana pasa przedniego aby miec dojscie do termostatu! 1 blokujesz kolo wentylatora ( wiskoze ) ona ma w sobie otworki cos od 4mm - 6mm, za nia bedzie mozliwosc zablokowania preta ktory przeszpili ci wiskoze ! 2 odkrecasz imbusem wiskoze i kladziesz ja do dolu! 3 teraz swoboddnie mozesz odkrecic srube alternatora! spokojnie ci wyjdzie wiem ze jest dluga ale chlodnicy nie dotknie 4 jak juz masz elegancko odkrecony alternator to z niego 2 sruby od przewodow elektr. odkrecasz i kladziesz go na bok 5 teraz pozostaje ci wygodna wymiana termostatu. PS jeszcze tylko przed tym zabiegiem luzujesz napinacz! pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz-121 Zgłoś #18 Napisano 7 Stycznia 2012 W silniku ALT konieczny jest demontaż kolektora, bez tego termostatu nie wyciągniecie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #19 Napisano 7 Stycznia 2012 W silniku ALT konieczny jest demontaż kolektora, bez tego termostatu nie wyciągniecie. dziękujemy za cenną radę, lecz kolego spójrz o jakim silniku jest tu mowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz-121 Zgłoś #20 Napisano 7 Stycznia 2012 Kolego mielke bardzo dziękuję za cenną uwagę, ale szukając tematu wymiany termostatu w silniku 2.0 ALT jak ja to robilem to tu trafi i niestety spotka się z opinią ze jest to sprawa prosta i nie wymagająca dużo czasu bo są to podobne silniki z 1.6 niestety nie jest to prawdą to tyko przestroga, szkoda że nie było nikogo wcześniej, aby to potwierdzić, oczywiście trzeba zdemontować alternator i wiatrak, dostęp do termostatu jest fenomenalny, ale jeśli ktoś chce go wymienić niestety trzeba dużo więcej pracy, mianowicie demontaż kolektora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach